اخبار داغ

آیت الله علم الهدی در خطبه‌های نماز جمعه:

سازش با دشمن با اصل «مقاومت» سازگار نیست

سازش با دشمن با اصل «مقاومت» سازگار نیست
خطیب جمعه مشهد مقاومت در برابر دشمن را شاخصه انقلاب اسلامی دانست و گفت: سازش با دشمن با اصل مقاومت ما سازگار نیست.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از صبح توس؛ آیت الله سیداحمد علم‌الهدی ظهر امروز در خطبه‌های نماز جمعه مشهدمقدس در جوار بارگاه منور رضوی و در جمع زائران و مجاوران حرم امام رضا(ع) به  موضوع شیطان‌شناسی از نگاه قرآن پرداخت و گفت: ذات مقدس پروردگار در هفت آیه در زمینه انواع آرایشگری شیطان که اصل شگرد شیطانی است نکاتی را بیان می‌کند و در این آیات نوع خاصی از تزئین شیطان و آرایشگری شیطان مشخص می‌شود.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, صبح توس,

نماینده ولی فقیه در خراسان رضوی با اشاره به اینکه در هفته‌های گذشته به پنج شگرد اشاره شد، ادامه داد: آیه 23 و 24 سوره مبارکه نمل درباره ویژگی‌های قوم «صبا» مطرح می‌شود که رهبر اینها یک زن و دارای انواع و اقسام امکانات بود؛ اما اینها در برابر خورشید سجده می‌کردند که این خورشیدپرستی را شیطان برای آنها زینت داده بود و راه رستگاری و هدایت بر آنها بند شده بود.

,

وی پرستشگری را یکی از قوی‌ترین گرایشات انسان دانست و بیان کرد: بشر ذاتاً به دنبال عبودیت و پرستش است و می‌خواهد خود را وابسته به حقیقتی ببیند تا آن را بپرستد و این یک گرایش فطری است و مسئله فطری بود خداپرستی نیز از اینجا آغاز می‌شود.

,

امام جمعه مشهد با بیان این مطلب که چنانچه شیطان موفق شد برای این بشر یک معبود ایجاد کند، برای شیطان مطلوب است، تصریح کرد: شیطان کاری ندارد شما چه چیزی را می‌پرستید به اینها کاری ندارد و به تنها چیزی که کار دارد این است که فردی خدا را نپرستد.

,

آیت الله علم الهدی در ادامه با اشاره به اینکه در هفته گذشته شاهد یک نکته منافی با اصل مقاومت در کشور بودیم، افزود: این مسئله، حضور وزیر خارجه انگلیس در کشور ما بود، از روز اول که امام راحل نهضت خود را آغاز کردند یک اصل قطعی تا امروز به عنوان شاخصه انقلاب اسلامی مطرح بوده و آن هم مقاومت در برابر دشمن است.

,

وی ادامه داد: منافی این اصل، سازش با دشمن است، سازش با دشمن با اصل مقاومت ما سازگار نیست؛ اینجا نکته‌ای که در این مسئله پیش آمد، حضور انسانی بود که دقیقاً یک نماد و تابلو در کشور ما ایجاد کرد که سبب یاس و نومیدی در همه عناصر انقلابی در جوامع بیدارشده اسلامی شد.

,

عضو مجلس خبرگان رهبری با بیان اینکه مقاومت برای ما اصل است، تصریح کرد: بیش از 10 آیه در قرآن وجود دارد که سفارش به استقامت می‌کند و نماد اجرای استقامت، مقاومت است.

,

آیت الله علم الهدی خط هدایت قرآن را مقاومت ذکر کرد و ابراز داشت: زمانی که این اصل برای ما این چنین دارای اهمیت است باید بدانیم که هر سازشی با دشمن در این مملکت و نظام ما مقابله با انقلاب است.

,

خطیب جمعه مشهد یادآور شد: وزیر خارجه انگلیس هنگام حضور در ایران می‌گوید من به ایران آمده‌ام تا نظر خودم در حقوق بشر به ایرانی‌ها را نشان بدهم و آقایان نیز با وی مذاکره کنند، این فرد نماینده کدام کشور بود؟ او نماینده کشوری بود که مقام معظم رهبری فرمودند «انگلیس جاده صاف‌کن آمریکا و منبع نکبت ملت‌های منطقه است».

,

وی در پایان با اشاره به اینکه همین انگلیس با حمایتش یمن را به خاک و خون کشیده است، گفت: دست این‌ها در دست آمریکاست؛ مسئولان مقابل وی نشستند و برخاستند و گفتند انگلیس هم‌پیمان ما در برجام است؛ وزیر خارجه انگلیس آمده دو جاسوس را نجات دهد و شما می‌خواهید درباره پیمان برجام صحبت کنید؟ چه قدمی برای برجام برداشتند؟ این سازش با دشمن است و صحیح نیست.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه