اخبار داغ

در خطبه های عبادی سیاسی این هفته نماز جمعه مطرح شد:

حماقت ترامپ منجر به استحکام وحدت مسلمانان شد/ باید وحدت بین دانشگاه و حوزه وجود داشته باشد

حماقت ترامپ منجر به استحکام وحدت مسلمانان شد/ باید وحدت بین دانشگاه و حوزه وجود داشته باشد
در خطبه های عبادی سیاسی این هفته نماز جمعه در سیستان وبلوچستان عنوان شد که بیداری جدید دنیای اسلام و این وحدت زیبای مسلمانان که با حماقت ترامپ به وجود آمد عامل شکست دنیای استکبار خواهد شد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا به نقل از عصرهامون، آیت الله عباسعلی سلیمانی در خطبه های عبادی سیاسی این هفته نماز جمعه در مصلی قدس زاهدان با بیان اینکه  امروزه در دانشگاه ها رشته‌های گوناگون با اضلاع مختلف برای شناخت و بالا بردن درک انسان تدریس و با یک هندسه و علوم‌های کاربردی برای تربیت جوانان استفاده می‌شود، اظهار کرد: در دانشگاه‌های ما ریاضی اسلامی و غیر اسلامی نداریم در نگاه ما چنین چیزی وجود ندارد و علم سکولار نداریم و ما علم را در چهار چوب دین می شناسیم و علم انسانی می دانیم.
وی با بیان اینکه آن چیزی که دانشگاه ما را با دیگر دانشگاه‌های دنیا متمایز می‌کند علم پیشرفته ای است که آن را به دنیا صادر می کنیم، گفت: باید از دانشگاه‌های ما به مثل پرفسور حسابی‌ها و ابوعلی سیناها بیرون بیاید.
امام جمعه زاهدان با اشاره به اینکه شما جوانان باید در عرصه آموزش، دانشگاه و همچنین طلبه‌ها در عرصه حوزه حرکت علمی انجام دهید و باید در این راه علم اسلامی حرکت کند، افزود: از اول انقلاب شهیدان بسیار دادیم و این دانشجویان و طلبه‌های عزیزهستند که باید راه امام راحل و خط رهبر معظم انقلاب را ادامه دهند.
وی با بیان اینکه دانشگاه‌ها باید ظرفیت‌ها را مهندسی و با یک هندسه سطح علمی کشور را بالا ببرند، افزود: در حوزه‌های ما باید طلابی تربیت شوند که از ظرفیت‌های بالایی برخوردار باشند و علم فقه و حقوق بالایی داشته باشند.
آیت الله سلیمانی خاطر نشان کرد: دانشگاه‌ها فقط نباید خودمان را بسازند بلکه باید دنیا را بسازند، تمام مملکت را باید بسازیم مثلا در استان ما باید در بخش کشاورزی در زمینه جاده سازی؛ دریایی؛ عمرانی و در زمینه هوایی باید تلاش کرد این زمین از آن شما دانشجویان است باید آبادش کرد زمانی یک استان ویران است دانشگاه آنجا هم ویران است و اگر استانی آباد است دانشگاه آنجا هم آباد است.
وی با تاکید بر این مطلب که وحدت بین دانشگاه و حوزه باید وجود داشته باشد، ادامه داد: اگر دانشگاه برای خودش فعالیت کند و حوزه برای خودش نه حوزه موفق خواهد بود نه دانشگاه؛ لذا با وجود وحدت است که یک طلبه به لطف برکات انقلاب اسلامی در دانشگاه از یک جایگاه واقعی برخوردار است و همچنین یک دانشجو هم در حوزه از جایگاه و مقام برخوردار است.
امام جمعه زاهدان در ادامه خطبه ها بیان کرد: صحبت‌ها و حماقت‌های ترامپ پیامدهای مثبتی داشت که وحدت بین کشورهای اسلامی بیشتر شد باید بدانیم این تصمیم ترامپ به گفته مقام معظم رهبری یک  ضعف بزرگ است.
وی خاطر نشان کرد: کشورهای غربی و دشمنان قدس حرکتی را در پیش گرفتند که ببینند پیام جهان اسلام چه است و برگشت آن چه خواهد بود، این بود که تمام جهان اسلام و جهان آزادگان برای وحدت مشخصی به پا خواستند حتی سردار رشید اسلام هم اعلام آمادگی برای دفاع از قدس کرد.
وی با بیان اینکه وظیفه دینی  و انسانی ما این است که به برادر مسلمان خود در هر جای دنیا کمک کنیم، افزود: اگر آوای مظلومیت در هر جای دنیا بلند شد این وظیفه ما به امر مقام معظم رهبری است حالا می خواهد این ظالم آمریکا باشد رژیم صهیونیستی باشد یا حیله گر مکار انگلیس باشد.
آیت الله سلیمانی با بیان اینکه نمونه برجام را همه دنیا دیدند که نقض برجام به دست همین انگلیس مکار حیله‌گر و خط دادن به آمریکا بود که تمام مذاکرات را نقض کردند، افزود: امید داریم هر چه زودتر شکست استکبار و شکست اسرائیل را در دنیا به لطف خداوند متعال ببینیم با بیداری جدید دنیای اسلام و این وحدت زیبای مسلمانان که با حماقت ترامپ به وجود آمد باعث شکست دنیای استکبار باشیم.

انگلیس جاده صاف کن آمریکا و منبع حیله گری در دنیای اسلام
امام جمعه شهرستان سراوان با اشاره به فرمایشات مقام معظم رهبری گفت: فلسطین در راس مسائل سیاسی دنیای اسلام قرار دارد و همه موظف هستند که برای نجات فلسطین کمک کنند.
حجت الاسلام والمسلمین مجتبی بامری امام جمعه شهرستان سراوان در خطبه های سیاسی و عبادی خود با بیان اینکه در سراسر دنیای اسلام یک جهش و هیجانی ایجاده شده و فلسطین گرفتار شیطان صفتان عالم شده است، گفت: مقام معظم رهبری همیشه به ما هشدار داده و ما را متوجه  اهمیت قدس کرده است.
وی با بیان اینکه رئیس جمهور آمریکا یک صهونیسم است و قصد انتقال پایتخت اسرائیل به شهر قدس را دارد، افزود: با هوشیاری مردم ایران و سایر کشور های اسلامی این نقطه عطفی برای از بین بردن غده سرطانی در دنیا خواهد شد.
امام جمعه شهرستان سراوان با بیان اینکه قدس، قبله اول مسلمین و جایگاه عروج پیامبر (ص) بوده و مسلمانان به فتنه گران اجازه جنایت نمی دهند، یادآور شد: با وجود انقلاب یک بیداری اسلامی در دنیا بوجود آمده و به دشمنان اجازه نمی دهند که قصه آنها به پایان برسد و فتنه آنها را خنثی خواهند کرد.
وی با اشاره به فرمایشات مقام معظم رهبری (مدظله العالی) تاکید کرد: فلسطین در راس مسائل سیاسی دنیای اسلام قرار دارد و همه موظف هستند که برای نجات فلسطین کمک کنند.
حجت الاسلام و المسلمین بامری با اشاره به اینکه امروزه همه می دانند که نظام سلطه شکست خورده و با وجود افراد پاک و شایسته منزوی تر می شود، اذعان کرد : کسانی که فکر می کنند با دشمن باید همگرایی داشته باشند، باید بدانند که دشمنی آمریکا تداوم دارد و هرگز به پایان نخواهد رسید.
وی در ادامه تصریح کرد: گروه مقاومت با وجود خیانت های عربستان توانست شر جنایتکار ترین انسان های روی زمین که برای نابودی دنیای اسلام نسخه پیچیده بودند را از دامن جهان اسلام کم کند.
امام جمعه شهرستان سراوان با اشاره به سفر وزیر امور خارجه انگلیس اظهار کرد: انگلیس جاده صاف کن آمریکا و منبع توطئه و حیله گری در دنیای اسلام است و شناسنامه خوبی در ایران ندارد.
وی با اشاره به 25 آذر ماه سالروز پژوهش گفت: اگر ما اهل پژوهش و تحقیق باشیم می توانیم نسبت به بسیاری از مسائل زندگی و جامعه بروز بوده و پیرامون خود را با نگاه وسیع ترین ببینیم.
حجت الاسلام والمسلین بامری با اشاره به افرادی که در بخش جالق شهرستان سراوان امنیت مردم را به خطر می اندازند، تصریح کرد: ما قدرت این را داریم که امنیت ایجاد کنیم و باید با کسانی که جامعه را دچار اختشاش می کنند با قاطعیت برخورد کرد.

سفر وزیر خارجه انگلیس به کشورمان به خاطر آزادی دو جاسوس بوده است
حجت الاسلام والمسلمین نظر بامری در خطبه های نماز جمعه این هفته بخش جلگه چاه هاشم با اشاره به اینکه امروز مسئله اول دنیای اسلام، فلسطین است، گفت: قدس نه تنها مورد احترام مسلمانان، بلکه مورد احترام تمام ادیان الهی است.
خطیب نماز جمعه بخش جلگه چاه هاشم تصریح کرد: خشونت و افراط گرایی که گروه های تروریستی و تکفیری انجام می دهند، اسلامی را که دین رحمت، مودت وانسان دوستی است را با افراط گرایی و به دین خشن معرفی کرده است.
وی اضافه کرد: اگر امروز رئیس جمهور آمریکا، قدس شریف را به عنوان پایتخت رژیم صهیونیستی معرفی می کند بخاطر نبود وحدت و همبستگی بین دنیای اسلام است.
حجت الاسلام والمسلمین بامری به سفر وزیر امور خارجه انگلیس به کشورمان که در هفته گذشته انجام شد، اشاره کرد و افزود: این سفر نه به خاطر روابط اقتصادی، بلکه به خاطر آزادی دو جاسوسی که در ایران زندان هستند، انجام شده است.
امام جمعه جلگه چاه هاشم با تاکید بر اینکه انکلیس خیانتهای بسیار زیادی را علیه مردم ما انجام داده است، بیان کرد: سفر وزیر امور خارجه انگلیس به نفع کشور ما نیست، هر چند که ما باید حقوق خودمان را در برجام مطالبه کنیم.
حجت الاسلام والمسلمین بامری خاطرنشان کرد: مسئولان ما باید هوشیار باشند و نباید به این مکاران اعتماد کنند.

پرداخت هزینه اشرافی گری دولت از جیب مردم
امام جمعه شهر علی اکبر گفت: در بودجه ۹۷ دولت قصد دارد با حذف یارانه حدود ۳۰ میلیون نفر و گرانی مجدد بنزین و عوارض خروج از کشور، هزینه های اشرافی گری خود را از جیب مردم بر دارد.
حجت الاسلام و المسلمین مجتبی اشرفیان در خطبه های نماز جمعه این هفته شهر علی اکبر ابراز داشت: در هفته گذشته رئیس جمهور لایحه بودجه ۹۷ را تقدیم مجلس کرد، لایحه ای که مورد انتقاد بسیاری از کارشناسان واندیشمندان دلسوز نظام است، جای خالی مصوبات برنامه ششم و سیاست های اقتصاد مقاومتی و حمایتی درلایحه بودجه ۹۷ به وضوح مشاهده می شود، در بودجه ۹۷ دولت قصد دارد با حذف یارانه حدود ۳۰ میلیون نفر و گرانی مجدد بنزین و عوارض خروج از کشور، هزینه های اشرافی گری خود را از جیب مردم بر دارد.
وی افزود: در این که دولت دچار کسری بودجه است تردیدی نیست اما آشفتگی در مدیریت بودجه و مدیریت ارز در بازار هم قابل تردید نیست و این دولت در افزایش هزینه های جاری و ریخت و پاشهای بی جهت رکورد دار است و در این افزایش قیمت ها که مردم متحمل سختی ها می شوند، هیچ فشاری را به خود وارد نمی کنند، مثلا حقوق های نجومی پاداش های میلیونی به اعضای هیات مدیره، سمینارهای دهها میلیارد تومانی بی ارزش و کم خاصیت، سفرهای پر هزینه خارجی و الی غیر از این موارد را دست نمی زند، اگر همین موارد را درست مدیریت کنید نیازی به فشار بر مردم نیست، بنزین صد تومانی شد ۴۰۰ تومان و از ۴۰۰ تومان شد هزار تومان ولی یارانه آن به جیب مردم نرفت قیمت های حامل های انرژی افزایش یافت سهم مردم از این در آمد های میلیاردی چقدر است؟ چرا شفاف سازی صورت نمی گیرد؟
حجت الاسلام اشرفیان خاطرنشان کرد: طرح تحول سلامت که مهمترین دستاورد دولت بود روی زمین ماند و دولت به تعهداتش عمل نکرد، کاسه صبرکادر درمان را سرریز کرده و بیمارستانها در حال حاضر با بحران مواجه شده اند.
وی تاکید کرد: یارانه حق مردم و سهم مردم از منابع کشور است، حذف یارانه بیش از یک سوم از جمعیت کشور بر خلاف وعده های تبلیغاتی دولت و دستبرد به جیب مردم است، چرا کرامت و عزت نفس مردم را ندیده می گیرید، بسباری از مردم در بدترین شرایط معیشتی ممکن را دارند زندگی می کنند شب گرسنه می خوابند، بیماری های سخت را تحمل می کنند چرا که هزینه درمانش را ندارند و با سیلی صورت خود را سرخ نگه می دارند اما تحت هیچ نهادحمایتی هم نیستند، خانواده ها آبرومندی هستند آن وقت شما می خواهید بالاجبار یا مردم را تحت پوشش نهاد های حمایتی ببرید یا یارانه آنها را حذف کنید، مگر آنهایی که تحت پوشش هستند اوضاع خوبی دارند؟ آنها در شرایط بدتر از دیگران دارند زندگی را تحمل می کنند.
امام جمعه شهر علی اکبر افزود: در همین سیستان اگر یارانه که بسیاری از خانواده ها هیچ درآمدی غیر از یارانه ندارند قطع شود از گرسنگی خواهند مرد، این یک واقیعتی است که شما با بستن مرز دور مردم دیوار مرگ کشیدید و تنگه احد را خالی از سکنه کردید، آن شعار ها و وعده های قبل از انتخابات فراموش شد یا تمسخر مردم بود؟ اینطور می خواهید فقر مطلق را از کشور دوروبرطرف کنید؟ اینطور می خواهید کاری کنید که مردم هیچ نیازی به یارانه نداشته باشند بالعکس امروز اگر یارانه را از مردم بگیرید زندگی شان فلج می شود، دیگر نانوایی ها هم به آنها قرض نمی دهند، معلوم است آن مسئولی که تخلف چند هزار میلیاردی صندوق ذخیره فرهنگیان را بدهی معوق و پرداخت وام به نورچشمی ها می داند نمی تواند درک کند یک فرهنگی با چند فرزند و اجاره نشینی را که این وام ها به او نمی رسد، نمی تواند بفهمد ناموس مسلمان که درون سطل های زباله شهر دنبال غذا برای کودکانش می گردد چه می کشد؟ اگر دولت قیمت حامل های انرژی و بنزین و عوارض خروج از کشور را چند برابر کند و یارانه یک سوم کشور را هم قطع کند قطعا تورم و گرانی مهار شدنی نیست مثل قیمت ارز آن وقت می گویند چرا کشور با پدیده ای به نام فرار مغزها و نخبگان از کشور مواجه است چون به جای حمایت از تولید داخلی و نخبگان کشور، چشم به بیگانه دوخته شده و راه واردات بی رویه باز است، چون به جای تکیه بر صادرات غیر نفتی و حضور در بازار های جهانی و تحقق و پیاده سازی اقتصاد مقاومتی به نسخه های نظام سرمایه داری عمل می شود و این یعنی خودباختگی فرهنگی.
امام جمعه شهر علی اکبر تاکید کرد: دولت امسال هزینه های جاری خود را افزایش داده و هزینه های عمرانی را کاهش داده، دولت در سال جاری توفیقی برای اشتغالزایی و رفع بیکاری نداشت، قطعا با این برنامه بودجه شاهد رکود بیکاری و تعطیلی بیش از پیش واحد های تولیدی خواهیم بود، مجلس ورود پیدا کند و ضعف دولت را در بودجه ۹۷ جبران کند .
حجت الاسلام اشرفیان اضافه کرد: رکود و بیکاری و اختلاس هایی که هر روز یک گوشه آن بر ملا می شود مردم را به ستوه آورده اگر یارانه ها بدون توجیه علمی و اقتصادی حذف شود آسیب های اجتماعی پس از آن قابل کنترل نیست، عواقب بدی در مناطق محروم می گذارد، از استاندار و فرمانداران می خواهیم شرایط منطقه سیستان و آمار آسیب های اجتماعی حاصل از فقر وحشتناک در منطقه را به رئیس جمهور و مجلس یادآوری کنند تا بر اساس شرایط میدانی و واقعی هر منطقه تصمیم بگیرند.
وی تاکید کرد: نمایندگان مردم در مجلس در فرصت اندکی که وقت باقی است تا لایحه مناطق آزاد در مجلس رسیدگی شود قدرت تعامل و تجربه خود با دیگر نمایندگان مجلس را نشان دهند و برای قانع کردن نمایندگان مجلس تلاش کنند اگر لازم است آنها را به سمت منطقه دعوت کنند تا بتوانند حد اکثر آراء را برای تصویب منطقه آزاد سیستان جلب کنند.

حماسه عظیم و بزرگ 9 دی؛ حرکت در سایه دین اسلام و تحقق وعده‌های خداوند بود
امام جمعه شهرستان خاش گفت: بودجه عمرانی کشور در سال ۹۷ بسیار اندک است و دولت باید در بودجه سال آینده به فکر مصالح ملت هم باشد.
حجت الاسلام غلامرضا دهقان در خطبه های نمازجمعه این هفته شهرستان خاش، با دعوت خود و نمازگزاران به رعایت تقوای الهی، اظهار کرد: والدین باید همیشه در تربیت فرزندان خود سعی و تلاش کنند و در راه ارتباط با پروردگار متعال به آن ها آموزش دهند.
وی با بیان اینکه تقوای الهی باعث سعادت و خوشبختی مومنین می شود، تصریح کرد: انسان باید همیشه به فکر آخرت و مراقب توشه این سفر خود نیز باشد و با دادن خیرات و صدقه،  ذخیره احسان برای آخرت خود را داشته باشند.
حجت الاسلام دهقان با اشاره به 27 آذر روز شهادت شهید مفتح و روز وحدت و دانشگاه، گفت: پرورش یافتگان حوزه و دانشگاه از اصنافی هستند که در تحولات اجتماعی و در جامعه منشاء اثر زیادی هستند و لذا باید این دو همواره در مسائل مختلف جامعه ورود پیدا کنند.
وی با بیان اینکه سیاست های استعماری همواره به دنبال جدایی و اختلاف بین حوزه و دانشگاه بودند، افزود: دشمنان اسلام همواره می خواهند حوزه و دانشگاه در برابر یکدیگر جبهه بگیرند و با هم ارتباط نداشته باشند اما با بصیرت و بیداری این دو عرصه مهم هرگز با یکدیگر اختلاف ندارند.
امام جمعه شهرستان خاش با بیان اینکه امام راحل همواره بر مسئله وحدت و اتحاد میان حوزه و دانشگاه تاکید می کردند، خاطرنشان کرد: عموم مردم به این دانشگاهیان و حوزویان توجه می کنند، پس اثرگذارند و لذا این دو عرصه مهم باید در راستای تقویت وحدت و اتحاد شناخت درستی از یکدیگر داشته باشند.
وی با بیان اینکه بودجه عمرانی کشور در سال ۹۷ بسیار اندک و ناچیز است، گفت: متاسفانه در بودجه ۹۷ بودجه های جاری دولت رو به افزایش و بودجه های عمرانی کشور رو به کاهش است.
حجت الاسلام دهقان با اشاره به هفته بصیرت و 9 دی، ادامه داد: بی تردید تببین حماسه بزرگ و جاودان بصیرت و 9 دی می تواند برای هر کشوری به خصوص نسل جوان عبرت آموز باشد و لذا نباید این روز مهم به فراموشی سپرده شود.
وی با بیان اینکه باید حماسه 9 دی به جوانان توضیح داده شود، گفت: دامنه طرح‌ها و اقدامات در این ایام باید گسترده‌تر از یک تجمع یا یک روز باشد و برنامه‌های مطرح شده باید زمینه اجرایی و تأثیرگذاری بالایی داشته باشند.
رئیس شورای فرهنگ عمومی شهرستان خاش با اشاره به  روز حمل و نقل، یادآور شد: توسعه حمل و نقل ریلی بهترین نوع کار است که باید انجام شود و مسئولین باید به این مسئله توجه کنند.
حجت الاسلام دهقان با اشاره به حضور نخست وزیر انگلیس در ایران و دیدار با مسئولان نظام، اذعان کرد: این دیدار مخالف اصل مقاومت و ایستادگی و اصول نظام است و لذا این مسئله به نوعی سازش با دشمن است کهسبب ایجاد یاس و ناامیدی در اقشار دلسوز نظام شده است.
رئیس اداره تبلیغات اسلامی شهرستان خاش با بیان اینکه هرگونه سازش با دشمنان اسلام به نوعی مقابله با دین و انقلاب است، اظهار کرد: ملت با بصیرت ایران اسلام هرگز به دشمنان اسلام اعتماد نخواهند کرد و اجازه نفوذ به آنان را نمی دهند و مشت محکمی بر دهان استکبار جهانی و ایادی آنان می زنند.

اسرائیل تا چند سال دیگر نابود می شود
امام جمعه چابهار در خطبه های امروز نماز جمعه مسجد امام حسین (ع) چابهار گفت: اسرائیل مانند داعش تا چند سال دیگر نابود می شود و دولت از شکست برجام تجربه کند و بداند با مقاومت و اتکا به نیروهای داخلی می تواند در همه زمینه ها موفق شود.
حجت الاسلام والمسلمین سید محمد موسوی در نماز جمعه امروز که مصادف با سالروز شهدای تاسوعای حسینی در عاشورا قرار گرفت اظهار کرد: روز ۲۴ آذر سالروز شهادت تاسوعای چابهار است که وهابی های سعودی روز تاسوعای حسینی جلوی چشم همه ما و شما دست به عملیات انتحاری زدند و اعم از شیعه و سنی را قطعه قطعه کردند و یاد شهدای تاسوعای حسینی را گرامی داشته باشید.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, عصرهامون، ,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
, انگلیس جاده صاف کن آمریکا و منبع حیله گری در دنیای اسلام,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
, سفر وزیر خارجه انگلیس به کشورمان به خاطر آزادی دو جاسوس بوده است,
,
,
,
,
,
,
,
, پرداخت هزینه اشرافی گری دولت از جیب مردم,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
, حماسه عظیم و بزرگ 9 دی؛ حرکت در سایه دین اسلام و تحقق وعده‌های خداوند بود,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
, اسرائیل تا چند سال دیگر نابود می شود,
,
,
وی با اشاره به نزدیک بودن نابودی اسرائیل افزود: اگر امروز کلامی که مقام معظم رهبری می گوید محقق می شود به دلیل خون شهیدان ماست و این انقلاب ما بیمه شده خون شهدا ما می باشد اگر آقا فرمود چند سال دیگر از اسرائیل اثری نخواهد بود مطمئن باشید نخواهد بود.
,
امام جمعه چابهار تصریح کرد: این ها قرار بود دو نفر باشند که در بین مردم عملیات انجام دهند به طوری که نفر اول خودش را در بین مردم منفجر کند و مردم جمع شوند و نفر دو در اجتماع مردم خودش را منفجر کنند تا صدها نفر کشته شوند که نفر اول قبل از رسیدن به مردم با تیراندازی دقیق محافظان انقلابی کشته شد و این ها به قدری خبیث می باشند که حد و حساب ندارد.
,
وی مراجع قضایی را مکلف به مشخص کردن سرنوشت تیم دستگیر شده انتحاری در چابهار کرد و ادامه داد: در همان روز تاسوعای چابهار طفل سه ماهه در آغوش مادر شهید شد حتی چند طفل اهل سنت شهید شدند و بالاخره ما نفهمیدیم تیمی که از آنها دستگیر شدند چه شد و ای کاش تشکیلات قضایی ما به مردم می گفتند ۱۱ نفر دستگیر شده چه شدند و این استخوان لای زخم مانده است.
​حجت الاسلام موسوی عنوان کرد: چرا در کشور ما از اصطلاحاتی استفاده می کنند مانند م.ر زندان! سریع به جرم و جنایت نجومی بگیران پرداختن و محاکمه کردن باید به مردم اعلام شود، مسئولی اختلاس می کند باید محکوم شود.
,
,

وی با اشاره به ملحدان انتحاری تاسوعای چابهار تشریح کرد: با این حرکت ها باید دل مردم التیام یابد، حداقل این ها را به دار بزنید و نگذارید خون شهدا پایمال شود، در نظامی که نه آبروی خطاکاران بزرگ را می برند و نه جرم و جنایت دشمن را جواب می دهند گستاخ تر می شوند و مسئولی که قاتلین شهدای تاسوعا را تیمار می کند به عذاب سخت الهی گرفتار خواهد شد چرا این خبیثان در انظار عمومی به دار آویخته نمی شوند و یا اگر شده اند چرا دستگاه قضا اعلام نمی کند.
امام جمعه چابهار در خصوص شکست قطعی برجام تاکید کرد: برجام برای بعضی ها معجزه است معلوم نیست چه گلی به سرشان زده است و در خرید بوئینگ هم تحریم شدند و درود خدا بر سپاه و بسیج که داعش را نابود کردند و این نتیجه اطاعت پذیری از رهبری می باشد.
حجت الاسلام موسوی عنوان کرد: حزب الهی ها در لبنان، سوریه، عراق و ایران اسلامی متحد شدند و توانستند داعش را نابود کنند داعشی که عراق و سوریه را گرفت و می رفت تا دنیای اسلام را لکه دار کند و آیا اتحاد جهان اسلام نمی تواند ریشه رژیم غصبی اسرائیل را از بین ببرد.

وی روز پژوهش را گرامی داشتو ادامه داد: ۲۵ آذر روز پژوهش است و رکن اساسی و مایه بقای نظام ما بسط داد پژوهش می باشد و دولت و مسئولین باید زمینه آزمون و خطا را برای پژوهشگران ما مهیا کنند.
وی با اشاره به روز حمل و نقل خاطرنشان کرد: روز حمل و نقل نیز در هفته آتی وجود دارد که یکی از قشر های زحمت کش ما راننده ها می باشد و ۲۶ آذر به نام روز راننده ها نامگذاری شد و روزی بود که رانندگان به فرمان امام راحل به بنادر رفتند و اموال دپو شده را به داخل کشور منتقل کردند.
وی وحدت حوزه و دانشگاه را عامل برون رفت از مشکلات کنونی دانست و تصریح کرد: در سال ۵۸ شهید مفتح و شهید مطهری را به شهادت رساندند تا فرهنگ ناب محمدی به دانشگاهها منتقل نشود و امروز هم تنها راه نجات کشور وحدت حوزه و دانشگاه می باشد باید نگاه به درون داشته باشید و دنبال سرمایه گذار خارجی نباشید پژوهشگران و دانشجویان ما که چندین اختراع دارند توجه نمی شوند و برخی مسئولین برای پیشرفت کشور به دنبال خارجی ها می باشند که این بزرگترین ظلم است.
وی در خصوص خبر گران شدن بنزین از سوی دولت ابراز تاسف کرد و ادامه داد: باز زمزمه گرانی می آید مگر نبود که شما حامل های انرژی را گران کنید و دست فقرا را بگیرید و بنزین را از ۴۰۰ هزار تومان به یک هزار تومان آوردید و کجا از ثروتمند به فقرا دادید و فریاد رهبری را اجابت کنید و خداوند کسانی که به مردم، نظام و انقلاب خیانت می کنند ذلیل خواهند شد.
​امام جمعه چابهار شعار تکریم ارباب رجوع در ادارات دولتی را تنها یک شعار عنوان کرد و تشریح کرد: متاسفانه در چند سال اخیر در ادارات با مردم بد برخورد می شود و تکریم ارباب رجوع شعار پوچی بود که ادامه نیافت، آقای مسئول اداره اگر مردم مشکل نداشته باشند به شما مراجعه نمی کنند چه در دستگاه اجرایی چه در دستگاه مقننه و غیره، هنوز فرهنگ غربزدگی تحصیل کردگان انگلیسی و آن طرف آبی در کشور وجود دارد.
,

وی با اشاره به ملحدان انتحاری تاسوعای چابهار تشریح کرد: با این حرکت ها باید دل مردم التیام یابد، حداقل این ها را به دار بزنید و نگذارید خون شهدا پایمال شود، در نظامی که نه آبروی خطاکاران بزرگ را می برند و نه جرم و جنایت دشمن را جواب می دهند گستاخ تر می شوند و مسئولی که قاتلین شهدای تاسوعا را تیمار می کند به عذاب سخت الهی گرفتار خواهد شد چرا این خبیثان در انظار عمومی به دار آویخته نمی شوند و یا اگر شده اند چرا دستگاه قضا اعلام نمی کند.
امام جمعه چابهار در خصوص شکست قطعی برجام تاکید کرد: برجام برای بعضی ها معجزه است معلوم نیست چه گلی به سرشان زده است و در خرید بوئینگ هم تحریم شدند و درود خدا بر سپاه و بسیج که داعش را نابود کردند و این نتیجه اطاعت پذیری از رهبری می باشد.
حجت الاسلام موسوی عنوان کرد: حزب الهی ها در لبنان، سوریه، عراق و ایران اسلامی متحد شدند و توانستند داعش را نابود کنند داعشی که عراق و سوریه را گرفت و می رفت تا دنیای اسلام را لکه دار کند و آیا اتحاد جهان اسلام نمی تواند ریشه رژیم غصبی اسرائیل را از بین ببرد.

,
,
,
وی روز پژوهش را گرامی داشتو ادامه داد: ۲۵ آذر روز پژوهش است و رکن اساسی و مایه بقای نظام ما بسط داد پژوهش می باشد و دولت و مسئولین باید زمینه آزمون و خطا را برای پژوهشگران ما مهیا کنند.
,
وی با اشاره به روز حمل و نقل خاطرنشان کرد: روز حمل و نقل نیز در هفته آتی وجود دارد که یکی از قشر های زحمت کش ما راننده ها می باشد و ۲۶ آذر به نام روز راننده ها نامگذاری شد و روزی بود که رانندگان به فرمان امام راحل به بنادر رفتند و اموال دپو شده را به داخل کشور منتقل کردند.
,
وی وحدت حوزه و دانشگاه را عامل برون رفت از مشکلات کنونی دانست و تصریح کرد: در سال ۵۸ شهید مفتح و شهید مطهری را به شهادت رساندند تا فرهنگ ناب محمدی به دانشگاهها منتقل نشود و امروز هم تنها راه نجات کشور وحدت حوزه و دانشگاه می باشد باید نگاه به درون داشته باشید و دنبال سرمایه گذار خارجی نباشید پژوهشگران و دانشجویان ما که چندین اختراع دارند توجه نمی شوند و برخی مسئولین برای پیشرفت کشور به دنبال خارجی ها می باشند که این بزرگترین ظلم است.
,
وی در خصوص خبر گران شدن بنزین از سوی دولت ابراز تاسف کرد و ادامه داد: باز زمزمه گرانی می آید مگر نبود که شما حامل های انرژی را گران کنید و دست فقرا را بگیرید و بنزین را از ۴۰۰ هزار تومان به یک هزار تومان آوردید و کجا از ثروتمند به فقرا دادید و فریاد رهبری را اجابت کنید و خداوند کسانی که به مردم، نظام و انقلاب خیانت می کنند ذلیل خواهند شد.
​امام جمعه چابهار شعار تکریم ارباب رجوع در ادارات دولتی را تنها یک شعار عنوان کرد و تشریح کرد: متاسفانه در چند سال اخیر در ادارات با مردم بد برخورد می شود و تکریم ارباب رجوع شعار پوچی بود که ادامه نیافت، آقای مسئول اداره اگر مردم مشکل نداشته باشند به شما مراجعه نمی کنند چه در دستگاه اجرایی چه در دستگاه مقننه و غیره، هنوز فرهنگ غربزدگی تحصیل کردگان انگلیسی و آن طرف آبی در کشور وجود دارد.
,
,
وی در خصوص پست های ریز و درشت کشوری خاطرنشان کرد: مسئولیت های کشور و مدیریت ها باید باید به جوانان انقلابی ما داده شود به طوریکه تحصیل کردگان اروپایی مقیم کشور در دانشگاه ها نمی توانند تحصیل کرده انقلابی تربیت کنند و نباید فرهنگ اروپایی را به دانشجویان ما آموزش دهند.
,


وزارت راه و شهرسازی جاده مرگ را تکمیل کند
امام جمعه شهر بنجار گفت: وزارت راه و شهرسازی بزرگراه زابل به زاهدان را که معروف به جاده مرگ است را تکمیل کند.
حجت الاسلام و المسلمین محمود پارسا در خطبه اول نماز جمعه این هفته شهر بنجار به آسیبها و مضرات حسد و حسادت در دین مبین اسلام اشاره و عنوان کرد: امیرالمومنین می فرماید که حسادت ایمان را از بین می برد مثل اتش که هیزم را می سوزاند و این صفت بد مثل سرطان انسان را هلاک می‌کند و همه باید از حسادت دوری کنند.
وی در خطبه دوم بعد از سفارش به تقوای الهی به روز پژوهش اشاره و ضمن تبریک این روز تاکید کرد: در دانشگاهها و مدارس و حوزه های علمیه دروس و آموزشها باید بر اساس پژوهش محوری پیش برود تا بتوانیم در آینده دچار بی محتوایی نشویم.
حجت الاسلام پارسا در ادامه با تبریک روز حمل و نقل به سه مولفه اصلی در این محور اشاره و بیان داشت: جاده استاندارد، خودروی استاندارد و رانندگی استاندارد سه مولفه اصلی به شمار می روند.
وی بیان داشت: متاسفانه تلفات جاده ای بابت جاده های نامناسب و رانندگی پر شتاب و عجله ای است که منجر به حادثه می شود که نظیر ان جاده زابل زاهدان می باشد که بیش از ۱۰ سال از آغاز عملیات ان می گذرد و کمتر از ۱۰۰ کیلومتر ان به بهره برداری کامل رسیده که معروف به جاده مرگ شده و لازم است که وزارت راه و شهرسازی زودتر ان را تکمیل کند تا همشهریان و هموطنان ما به راحتی پرپر نشوند.
حجت الاسلام پارسا به سالروز شهادت ایت الله مفتح و روز وحدت حوزه و دانشگاه اشاره و خاطرنشان کرد: باید دانشگاههای ما روز به روز اسلامی تر شوند و اگر بخواهیم پیشرفت همه جانبه و واقعی در عرصه علم داشته باشیم باید کلاسهای مختلط دختر و پسر تفکیک شود تا از مباحث حاشیه ای نجات پیدا کنند و بتوانند رشد خوبی در عرصه علم و تقوا پیدا کنند.
امام جمعه شهر بنجار با اشاره به نامه به نمایندگان مردم سیستان در مجلس شورای اسلامی خطاب به انان بیان کرد: نمایندگان قدر فرصتهای باقیمانده را بدانند و قبل از بررسی لایحه منطقه ازاد تجاری سیستان، نمایندگان شهرهای مختلف را دعوت به منطقه سیستان کنند تا اوضاع اسف بار اقتصادی و معیشتی مردم را ببینند تا مجاب بشوند که به تصویب منطقه ازاد سیستان رای مثبت بدهند و باقیات و صالحاتی برای انان شود.

دشمن برای ایجاد اختلاف بین مسلمانان برنامه ریزی کرده است
حجت الاسلام والمسلمین عظیم بامری در خطبه های نماز جمعه این هفته شهر دلگان گفت: با توجه به اعلام قدس شریف به عنوان پایتختی رژیم صهوینستی از سوی رئیس جمهور آمریکا و انتقال سفارت این کشور را به قدس را در برنامه کاری خود دارند، البته این سخنان ترامپ اندکی موجب شد که کشورهای اسلامی دست از اختلافات داخلی خودشان بردارند.
امام جمعه دلگان با تاکید بر اینکه دشمن برای ایجاد اختلاف بین مسلمانان برنامه ریزی کرده است، تصریح کرد: تا دشمن از آن سو به اهداف پلید و شوم خود برسد.
وی با بیان اینکه اجلاس سران کشورهای اسلامی که در ترکیه برگزار شد، پیام مهم و روشنی را به دنیای استکبار داد، افزود: به طوریکه رئیس جمهور آمریکا گفته است که انتقال سفارت این کشور به قدس را به تعویق می اندازد.
حجت الاسلام والمسلمین بامری اضافه کرد: از آن طرف پیام شجاعانه سردار رشید مقاومتی اسلامی حاج قاسم سلیمانی فرمانده سپاه قدس در تماس با فرمانده هان گردانهای شهید عزالدین قسام و جهاد اسلامی مبنی بر آمادگی جمهوری اسلامی ایران برای پشتیبانی همه جانبه از نیروهای مقاومت اسلامی فلسطین، اعتقاد به جهاد و مقاومت در پهنای امت اسلام و بلکه مستضعفان و پا برهنگان جهان را این پیام می رساند.
خطیب نماز جمعه دلگان ادامه داد: اوج این اعتقاد در یک جمله روشن و قاطع خلاصه می شود، که هر جا مظلومی باشد و یا ردی رد ظالمی، ایران اسلامی و انقلابی به عنوان یک تکلیف و وظیفه انسانی و دینی حضور پیدا خواهد کرد.
امام جمعه دلگان عنوان کرد: برای ملت مسلمان ایران و همه مجاهدان راستین اسلام که به تبع رهبر انقلاب اسلامی ایران تحت سایه پرچم توحید و یا شعار پر افتخار در برابر جبهه استکبار استوار و مقاوم با هوشمندی ایستادگی می کنند، هرگز مکان و جغرافیا مفهومی ندارد.

حس مسئولیت مجلس در مقابل تصویب و اصلاح بودجه 97
حجت الاسلام و المسلمین سید شجاع الدین ابطحی امام جمعه ایرانشهر در خطبه های نماز این هفته با اشاره به 27 آذر سالروز شهادت دکتر مفتح و نامگذاری این روز به عنوان وحدت حوزه و دانشگاه، گفت: دانشگاه و حوزه علمیه دوبال پیشرفت کشور هستند و یک کارگزار نظام اسلامی باید دو ویژگی تخصص و تعهد به مسئولیت را داشته باشد در غیر این صورت باعث ضرر و آسیب به ملت و کشور می شود.
وی افزود: در گذشته و امروز در هر زمینه و عرصه ای که به کشور ضربه وارد شده، علت آن وجود متخصصانی که عدم تعهد و مسئولیت نسبت به نظام و مردم داشتند و وظیفه حوزه و دانشگاه تربیت انسان های متخصص با ویژگی مسئولیت پذیری، تعهد به نظام اسلامی و امین جامعه است.
امام جمعه ایرانشهر سفر وزیر امورخارجه انگلیس به ایران را خطرناک دانست و تصریح کرد: هرگاه نام انگلستان هر کجا باشد باید ترسید و حواسمان را برای جلوگیری از خطرات احتمالی جمع کرد، چون انگلیس یعنی روباه پیر استعمار و کسی که همیشه پای ثابت همه خیانت ها به ایران و ملت بوده است.
حجت الاسلام ابطحی انگلیس را گوش به فرمان ترین کشور در اتحادیه اروپا نسبت به فرمان های آمریکا جنایتکار بیان کرد و ادامه داد: وزیر امورخارجه انگلیس در کشور و برای جامعه خود دارای شخصیت بدون وجه اجتماعی، دلقک و زن باره است که در ظاهر بهبود روابط اقتصادی هدف سفرش به ایران است اما در اصل برای آزادی دو جاسوس خطرناک که برای آنها گیرکردن دم روباه در تله معنی می دهد، سفر کرده بود.
امام جمعه ایرانشهر اضافه کرد: اطلاعات و اسرار هر مملکت ناموس او است و همکاری برخی افراد برای افشای آن یک خیانت بزرگ به ملت بوده است.
وی با اشاره به لایحه بودجه 97 دولت گفت: دولت 40 هزار میلیارد تومان کسری بودجه و بدهی سنگینی نسبت به بیمه ها و بانک مرکزی دارد که برای جبران آن تنها راهی که انجام می دهد افزایش قیمت فراورده های نفتی و حامل انرژی است و این بار سنگین بر دوش مردم می شود که معنی آن کوچک شدن سفر زندگی آنها است.
حجت الاسلام ابطحی افزود: هزینه های جاری دولت 26 هزار میلیارد تومان افزایش یافته که علت آن برگزاری سمینار، همایش و سفرهای خارجی بی اثر، پرداخت پاداش و حقوق های نجومی، صبحانه های کاری میلیونی است و این نشان می دهد که این دولت پر خرج قادر به اصلاح درون خود نیست و بدنه آن از اشرافی گری تشکیل شده است.
امام جمعه ایرانشهر خاطر نشان کرد: کسری 10 هزار میلیارد تومانی از بودجه عمرانی در سال 97 باعث ضرر و آسیب به کشور می شود و افزایش بودجه عمرانی، رونق اقتصادی و اشتغالزایی را به همراه دارد و برنامه قطع یارانه در سال 97 برخلاف تبلیغات انتخاباتی دولت تدبیر و امید است و این عدم صداقت در گفتار دولت را نشان می دهد.
وی افزود: توجه به اقتصاد مقاومتی و تولید داخلی در بودجه 97 کم رنگ دیده می شود و باید مجلس احساس مسئولیت کند و در تصویب و اصلاح بودجه اقدامات لازم را انجام دهد.


کرسی های آزاداندیشی در دانشگاه ها مورد توجه قرار گیرد
حجت الاسلام و المسلمین علی اکبر کیخا در خطبه های نماز جمعه این هفته شهرستا زابل عنوان کرد: فراهم کردن محبط بندگی یکی از الطاف الهی است که خدواند متعال به بندگان خودش عطا می فرماید؛ خداوند متعال با انقلاب اسلامی این محیط سالم بندگی را برای ما فراهم کرده است، یک حکومت شیطانی و طاغوتی تبدیل به یک حکومت الهی و آسمانی شد.
وی افزود: فردا شنبه ۲۵ آذر روز پژوهش است؛ در مورد نیازهای جامعه پژوهش و تحقیق کنیم، شناخت انقلاب و برکات انقلاب یکی از نیازهای واجب و مبرم جامعه است تا بدانیم در زمان طاغوت از لحاظ مادی و معنوی چه حال و روزی داشتیم و درک کنیم چه خدمات مادی و معنوی در انقلاب به ما شد و در روز پژوهش این موادرد باید مورد اهمیت قرار گیرد.
حجت الاسلام کیخا بیان داشت: نیازهای خانواده ها در مورد تربیت فرزند مورد پژوهش قرار بگیرد، نیاز والدین در برخورد با کودک، نواجوان و جوان مورد تحقیق و پژوهش قرار بگیرد.
وی ابراز داشت: دوشنبه ۲۷ آذر سالروز شهادت آیت الله دکتر محمد مُفتح در سال ۱۳۵۸ و روز وحدت حوزه و دانشگاه است؛ حوزه و دانشگاه دو نقطه تقابل همدیگر نیستند بلکه دو بال پرواز، ترقی و پیشرفت جامعه از لحاظ مادی و معنوی هستند.
خطیب نماز جمعه زابل اضافه کرد: کرسی های آزاد اندیشی که مورد تاکید رهبر معظم انقلاب است باید مورد اهمیت برای روسای دانشگاها و حوزه و همه موسسات علمی باشد.
وی تصریح کرد: یکشنبه ۲۶ آذر روز حمل و نقل و رانندگان است؛ حق رانندگان داشتن امنیت جاده ای می باشد؛ بزرگراه زابل ـ زاهدان یکی از موضوعاتی ست که باید در دانشگاه ها و حوزه ها بررسی و موضوع کرسی های آزاد اندیشی قرار گیرد.
امام جمعه زابل خاطرنشان کرد: مسئولین در این چند هفته گذشته در مورد این موضوع قول هایی داده اند و جلسات خوبی در فرمانداری برگزار کرده اند اما باید حوزه و دانشگاه این موضوع را رصد کنند.
وی اذعان داشت: بزرگراه زابل – زاهدان به فرموده مسئولین امرش ۲۰۰ میلیارد تومان کل هزینه اتمام آن می باشد و بفرموده استاندار سابق درآمد سالیانه استان ما از درآمد مرز ۲۵۰ میلیارد تومان می باشد، می توانستند درآمد یکسال را اختصاص بدهند به این بزرگراه و ما الان از جاده های پرامنی برخوردار باشیم و این موارد باید موضوع کرسی های آزاد اندیشی حوزه و دانشگاه باشد.
امام جمعه زابل ابراز داشت: در کرسی های آزاد اندیشی حوزه و دانشگاه از امام جمعه گرفته تا نمایندگان مجلس و همه مسئولین باید مورد سوال قرار بگیرند و اول از همه از خود بنده شروع کنید، از من بپرسید بعد از چهار سال چه فعالیتی انجام داده ام در عنوان امامت جمعه و چه تحولی در منطقه ایجاد کرده اید ، این موارد را سوال کنید، یا حرف برای گفتن دارم یا ندارم و باید مورد بازخواست قرار گیرم، در جمهوری اسلامی ایران عنوان را تصاحب کردن شوخی نیست چرا که برای هر میز و عنوان مسئولیتی خون ۷۲ شهید بر زمین ریخته است.
وی اضافه کرد: تحقیق در مورد چیستی و برکات انقلاب یکی از وظایف حوزه ها و دانشگاها می باشد؛ آیا این انقلاب مانند دیگر انقلاب ها فرانسه و دیگر انقلاب های جهان است؟ آیا برای شکم گرسنه شد یا انقلاب شد که مجد و عظمت و دین حق حمایت شود.
امام جمعه زابل تصریح کرد: برکات انقلاب اسلامی که حکومت اسلامی را نتیجه داد و حکومت اسلامی که نظام اسلامی را نتیجه داد و نظام اسلامی که میرود تا به تمدن اسلامی تبدیل شود که جهان را مدیریت کند.
وی اضافه کرد: برکات دنیوی و اخروی انقلاب اسلامی باید مورد بررسی قرار گیرد و نوجوان و جوان ما بداند در چه کشوری زیر پرچم توحید نفس میکشد و مردم باید متوجه و قدردان خون شهدا و ولایت فقیه باشند.
امام جمعه زابل افزود: عزت ایران اسلامی به برکت اسلامی بودن است و تمام تلاش دشمن این است که اسلامی بودن را از ایران بگیرد زیرا میداند مجد و عظمت و شرف ایران با قید اسلامی بودن است و لذا دشمن در تلاش است تا سندهای ۲۰۳۰ را در ایران اسلامی عملیاتی کند .
حجت الاسلام کیخا تاکید کرد: از دشمنی آمریکا و مکر و حیله انگلیس غافل نشویم؛ در هفته گذشته وزیر خارجه انگلیس سفری را به ایران داشتند باید هوشیار باشیم، در ضمن پایبندی بر برجام می بایست حواسمان هم جمع باشد همین انگلیس در برهه های زمانی مختلف بدعهدی هایی را در موضوع برجام به تبعیت از آمریکا داشته است.


انتهای پیام/

,
, وزارت راه و شهرسازی جاده مرگ را تکمیل کند,
,
,
,
,
,
,
,
,
, دشمن برای ایجاد اختلاف بین مسلمانان برنامه ریزی کرده است,
,
,
,
,
,
,
,
, حس مسئولیت مجلس در مقابل تصویب و اصلاح بودجه 97,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
, کرسی های آزاداندیشی در دانشگاه ها مورد توجه قرار گیرد,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه