اخبار داغ

در خطبه های عبادی سیاسی این هفته نماز جمعه مطرح شد:

برخی افراد که به دانشگاه دعوت می‌شوند رفتارهای سطحی دارند/مسولان برای جبران کسر بودجه با نجومی بگیران برخورد کنند

برخی افراد که به دانشگاه دعوت می‌شوند رفتارهای سطحی دارند/مسولان برای جبران کسر بودجه با نجومی بگیران برخورد کنند
ائمه جمعه شهرستان‌های استان خراسان جنوبی با اشاره به اینکه برخی افراد که به دانشگاه دعوت می‌شوند رفتارهای سطحی دارند ، تاکید کردند: اروپائیان باعث اختلاف وحدت بین حوزه ودانشگاه شدند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از خاورستان ، حجت‌الاسلام و المسلمین مجید نصیرایی امام جمعه موقت بیرجند در خطبه‌های نماز جمعه امروز شهر بیرجند با اشاره به مناسبت‌های هفته آینده گفت: ۲۵ آذر به نام روز پژوهش نام‌گذاری شده و پژوهش مقوله مهمی است که در صورت توجه به پژوهش نتیجه پیشرفت جامعه حاصل خواهد شد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, خاورستان ,
وی عنوان کرد: ۲۶ آذر روز حمل و نقل است که یکی از زیرساخت‌های مهم در خراسان جنوبی، جاده‌ها و راه‌آهن است که باید مورد توجه مسئولان باشد.
,
امام جمعه موقت بیرجند افزود: در خراسان جنوبی علی‌رغم استعدادها، امکانات ،حضور مردم در صحنه‌های مختلف انقلاب و نظام و همراهی‌های مردم اما توجه جدی و حمایتی که باید از مردم محروم خراسان جنوبی شود نشده است.
,
حجت‌الاسلام نصیرایی اظهار کرد: البته تاکنون اقداماتی صورت گرفته است اما تا رسیدن به وضعیت مطلوب فاصله زیادی داریم و نیاز به عنایت خاصی از سوی مسئولان استانی و دولت دارد.
,
وی گفت: استاندار خراسان جنوبی به دور از حواشی سیاسی به فکر رفع مشکلات استان است و جا دارد تشکر داشته باشیم و از استاندار خراسان جنوبی درخواست داریم به زیرساخت‌های استان نیز توجه کند چراکه مسئله جاده و راه‌آهن، مسئله جدی خراسان جنوبی است.
,
امام جمعه موقت بیرجند اظهار کرد: هر هفته در سطح جاده‌های خراسان جنوبی شاهد تصادفات و فوت هم‌استانی‌ها هستیم که این مسائل زیبنده خراسان جنوبی نیست.
,
حجت‌الاسلام نصیرایی با اشاره به حضور یکی از مسئولان کشوری طی هفته اخیر در بیرجند گفت: این مسئول از ارائه آمارهایی از مسائل خراسان جنوبی در مرکز کشور خبرهایی داد که با واقعیت استان و شهر بیرجتد تناقض دارد؛ ارائه آمارهایی به ویژه در بحث اجتماعی و فرهنگی زیبنده خراسان جنوبی نیست.
,
وی افزود: خراسان جنوبی استان خاصی است و مسائلی که ما در استان داریم نیاز به توجه جدی دارد؛ نکند نگاهی که از مرکز به خراسان جنوبی وجود دارد با نیازهای اساسی استان تطابق نداشته باشد.
,
امام جمعه موقت بیرجند با اشاره به ۲۷ آذر روز وحدت حوزه و دانشگاه گفت: حوزه و دانشگاه دو بال این جامعه برای رسیدن به جامعه مطلوب است.
,
حجت‌الاسلام نصیرایی افزود: حوزه و دانشگاه بدون توجه هر کدام به یکدیگر نمی‌توانند کاری انجام دهند و باید تکمیل کننده همدیگر باشند.
,
وی عنوان کرد: رسالتی بر عهده ملت ایران و نظام اسلامی است که آن، برپایی تمدن نوین در دنیا است که برآمده از آموزه‌های اسلامی است که جز با وحدت حوزه و دانشگاه میسر نمی‌شود و ذهن‌ها باید به سمت تمدن نوین اسلامی معطوف شود.
,
امام جمعه موقت بیرجند به ۲۷ آذر روز مبارزه با خشونت و افراطی‌گری اشاره و تصریح کرد: امروز مصداق اتم خشونت و افراطی‌گری در دنیا، آمریکا است.
,
حجت‌الاسلام نصیرایی گفت: آمریکا، انگلیس، صهیونیست، استکبار و ایادی داخل و خارج کشور، همه مصداق اتم خشونت و افراطی‌گری هستند و اگر قرار است با افراطی‌گری و خشونت مبارزه شود باید با کسانی که دنبال بزک کردن آمریکا هستند مقابله و برخورد شود.
,
وی تصریح کرد: این‌که افرادی در این زمان که کشور ما به برکت خون شهدا و ایثارگران در امنیت و آرامش است بیایند در کشور و خراسان جنوبی جریان آمریکا، انگلیس، استکبار و صهیونیست را بزک کنند، پذیرفته نیست.
,
امام جمعه موقت بیرجند اظهار کرد: خراسان جنوبی استان علم و ایمان است و شایسته نیست که برخی افراد بخواهند در این استان آمریکا را بزک کنند؛ مسئولان مراقب باشند و باید به این‌ها توجه داشته باشند این‌که ما الان به برکت خون شهدا با آرامش در حال انجام فعالیت هستیم باید این‌ها را قدر دانست و توجه کرد.
,
حجت‌الاسلام نصیرایی گفت: نمی‌شود عده‌ای با وجود این‌که به آن‌ها تذکر داده می‌شود بازهم توجهی نکرده و حرف خود را بزنند و رفتار خود را داشته باشند؛ این کارها در خراسان جنوبی پذیرفته نیست.
,
وی تصریح کرد: اگر کسی بخواهد به دام افراط و تفریط نیفتد باید گفتار و کردارش را با ولی جامعه بسنجد و مراقب باشد که عقب‌تر و جلوتر از ولی جامعه نباشد.
,
امام جمعه موقت بیرجند گفت: این چه وضعی است که برخی افراد حیا نمی‌کنند و خودشان می‌خواهند هر طوری شده به راحتی از هزینه‌هایی که مردم و این انقلاب در کشور کرده‌اند بگذرند؟
,
حجت‌الاسلام نصیرایی اظهار کرد: متاسفانه گاهی مسئولان شهر ما نیز غفلت میکنند؛ برخی از مسئولان کسانی را به دانشگاه‌ها دعوت می‌کنند که یکسری رفتارهای سطحی، کم‌عمق و بی‌اطلاع داشته و ظاهرا نمی‌دانند که در چه شهر و منطقه‌ای هستند، با وجود مسئولان ارشد استان توقع این‌گونه کارها را نداریم و باید توجه شود که این اتفاقات در استان نیفتد.
,
وی گفت: آیا قرار نیست تذکری داده شود و راه‌حلی برای این‌که شاهد این اتفاقات نباشیم پیدا شود؟ البته تذکر داده می‌شود اما توجه نمی‌شود که ما از مسئولان عالی و ارشد استان این انتظار را نداریم.
,
امام جمعه موقت بیرجند با اشاره به نقش پررنگ فضای مجازی تصریح کرد: قرار است این هفته شورای عالی فضای مجازی در استان تشکیل شود؛ فضای مجازی موضوع جدی است و اگر مسئولی تدبیر درستی نکند، بدون شک فضای مجازی به یک تهدید و قتلگاه برای جوانان، خانواده و جامعه تبدیل خواهد شد و اگر نسبت به فضای مجازی تدبیر، بررسی و دقت نظر درستی باشد قطعا فضای مجازی یک فرصت است‌.
,
حجت‌الاسلام نصیرایی گفت: از مسئولان انتظار می‌رود به مسئله فضای مجازی که بارها مقام معظم رهبری تذکر داده‌اند توجه شود و فکر جدی‌تر بردارند؛ البته تذکر داده می‌شود اما برخی از مسئولان کشور توجه نمی‌کنند.
,
وی افزود: مسئولان دولتی و قوا که قسم خورده‌اید بدانید این میز و صندلی که در اختیار شما است، همیشگی نیست و فردا باید برای لحظه لحظه‌اش پاسخ دهید لذا دقت شود که در انجام وظیفه کوتاهی نکنید.
,
امام جمعه موقت بیرجند با اشاره به لایحه بودجه ۹۷ اظهار کرد: همه کسانی که تریبون، رسانه و مسئولیتی دارید از همه خواهش می‌کنم این مسائل را زود به فضای جامعه نکشانید و زود قضاوت نکنید؛ ذهن، دل و فکر جامعه را با این حرف‌های نسنجیده مکدر نکنید.
,
حجت‌الاسلام نصیرایی گفت: توجه داشته باشید که دشمن دنبال ناکارآمد جلوه‌دادن نظام است؛ کسانی که تریبون در اختیار دارید، مسئولان دولتی، غیردولتی و نمایندگان مجلس توجه کنید که بودجه کشور باید در جای خودش و با آرامش بررسی شود؛ بودجه باید ارتباط مستقیمی با رفع مشکل رکود و بیکاری داشته باشد.
,
وی تصریح کرد: این بودجه‌ای که به مجلس داده شده است کجا می‌تواند مشکل رکود و بیکاری را حل کند؟ بودجه باید در راستای برنامه ششم توسعه و در ارتباط با برنامه ششم باشد؛ توجه شود که فشاری بر قشر مستضعف جامعه وارد نشود.
,
امام جمعه موقت بیرجند خاطرنشان کرد: با توجه به این‌که بحث یارانه مطرح شده است، نمایندگان توجه کنند که افرادی گذران زندگیشان به یارانه گره خورده است؛ طوری تصمیم نگیرند که به مردم فشار وارد شود؛ نکند عده‌ای با بی‌تدبیری مردم را برنجانند در حالی که عده‌ای عالمانه و عامدانه مردم را به نظام بدبین می‌کنند.
,
حجت‌الاسلام نصیرایی تأکید کرد: اگر عده‌ای بخواهند عالمانه و عامدانه مردم را به نظام بدبین و اذیت کنند بدانند که امت حزب‌الله در این خصوص ساکت نخواهد ماند.
,
وی اظهار کرد: افرادی که قصد بدبینی به نظام را دارند بدانند و عبرت بگیرند از تاریخ که این کشور بنی‌صدرها، قائم مقام رهبری‌ها، فتنه‌های ۷۸ و ۸۸، فتنه‌ها و اتفاقات سال‌های اخیر داخل و پیرامون این کشور را پشت سرگذاشته است؛ پس حواستان را جمع کنید و فکر نکنید که به راحتی می‌توانید در مقابل انقلاب اسلامی و خون شهدا بایستید.
,
امام جمعه موقت بیرجند گفت: از مسئولان انتظار دارم در خصوص بودجه توجه داشته باشند که به محرومان جامعه فشار وارد نشود.
,
 
,
اروپائیان باعث اختلاف وحدت بین حوزه ودانشگاه شدند
, اروپائیان باعث اختلاف وحدت بین حوزه ودانشگاه شدند, اروپائیان باعث اختلاف وحدت بین حوزه ودانشگاه شدند,
حجت الاسلام والمسلیمن علی رحمانی امام جمعه قاین در خطبه های این هفته نماز جمعه با دعوت مردم به تقوای الهی با اشاره به وحدت بین مسلمانان در زمان پیغمبراسلام(ص)گفت:درجمهوری اسلامی ایران به برکت سخنان وحدت آفرین پیغمبر قریب به 40سال پیش این انقلاب جرقه زد واین انقلاب دستاوردهای بسیار خجسته ای دارد.
وی ادامه داد:برخی می گویند آن وحدتی که در زمام پیغمبر(ص)بود چه شد وبه کجا رفت وپاسخ ما این است که این وحدت درسی برای جامعه امروز ماست ودر زمان انقلاب وحدت به معنای واقعی کلمه را داشتیم.
خطیب جمعه قاین با اشاره به حوادثی که بعد از رحلت پیغمبر(ص)باعث از بین رفتن وحدت بین مسلمانان  شد گفت:حال در این دوران چه کنیم که این وحدت  در جامعه اسلامی ما حفظ شود؟وباید به دنبال این باشیم که اتفاقات بعد از رحلت پیغمبر(ص) که جامعه اسلامی آن زمان  به آن مبتلا شدند دراین دوران انقلاب اسلامی ما اتفاق نیفتد.
حجت الاسلام رحمانی درادامه گفت:اگر به روایات وآیات قرآن در خصوص وحدت بین مسلمین گوش سپرده شود وسخنان پیغمبر وائمه به منصه عمل وظهور برسدقطعادستاورد های مهمی تحویل جامعه داده می شود.
وی افزود:در زمان پیغمبر وحدت ایجاد شد وآثار وپیامد های مثبت به وجود آمد ودر انقلاب اسلامی این تکرار شد واین که چه اتفاقاتی بعد از رحلت پیش آمد که همه ویا بسیاری از آنها ازبین رفت؟
باید برای ما درسی باشد که انقلاب شکوهمند اسلامی تجربه تلخ گذشته را دوباره تجربه نکند  واین وحدت همچنان ادامه داشته باشد ودرخت وحدت همیشه ثمر دهد واین بسیار قابل توجه است .
خطیب جمعه قاین درادامه خطبه های این هفته نماز جمعه با اشاره  به 22آذر1357روز ویژه شهرستان قاین که به مناسبت شهادت مظلومانه غیور مردان این شهر که مظلومانه در این روز به شهادت رسیدند وجان خویش را در طبق اخلاص نهادند گفت: خون سرخ این شهدا محرکی برای سرعت بیشتر انقلاب در خراسان  شد.
حجت الاسلام رحمانی در ادامه به 27آذرروز وحدت حوزه ودانشگاه اشاره داشت وگفت:اولین دانشگاهی که در ایران به دست امیر کبیر تاسیس شد دارالفنون بود ودرس های عمومی طلبه ها وپزشکی ومهندسی دراین دانشگاه مشترک بود ودر درسهای تخصصی تفاوت داشتند وزمانی بود که همزمان ازدارالفنون هم روحانی وهم پزشک فارغ التحصیل وحتی به یک شهر هم منتقل می شدند
بعد از آن و با تاسیس مدارس به شیوه دیگر در زمان قبل از انقلاب که امام (ره)فرمودند اولین کلاهی که بر سر ما گذاشتند تاسیس این مدارس انگلیسی در ایران بود این تفرقه بین طلاب ودانشگاهیان به وجود آمد.
وی گفت:ریشه  اختلاف بین حوزه ودانشگاه در زمان گذشته ربطی به ایران ندارد واین نطفه در ایران منعقد نشد واروپائیان باعث اختلاف بین حوزه ودانشگاه شدندواز قرون وسطی این در تاریخ مشهودبوده است ومخالفت های زیادی با پیشرفت علوم تجربی بامردم به بهانه دین  می کردند.
,
حجت الاسلام والمسلیمن علی رحمانی امام جمعه قاین در خطبه های این هفته نماز جمعه با دعوت مردم به تقوای الهی با اشاره به وحدت بین مسلمانان در زمان پیغمبراسلام(ص)گفت:درجمهوری اسلامی ایران به برکت سخنان وحدت آفرین پیغمبر قریب به 40سال پیش این انقلاب جرقه زد واین انقلاب دستاوردهای بسیار خجسته ای دارد.
,
وی ادامه داد:برخی می گویند آن وحدتی که در زمام پیغمبر(ص)بود چه شد وبه کجا رفت وپاسخ ما این است که این وحدت درسی برای جامعه امروز ماست ودر زمان انقلاب وحدت به معنای واقعی کلمه را داشتیم.
,
خطیب جمعه قاین با اشاره به حوادثی که بعد از رحلت پیغمبر(ص)باعث از بین رفتن وحدت بین مسلمانان  شد گفت:حال در این دوران چه کنیم که این وحدت  در جامعه اسلامی ما حفظ شود؟وباید به دنبال این باشیم که اتفاقات بعد از رحلت پیغمبر(ص) که جامعه اسلامی آن زمان  به آن مبتلا شدند دراین دوران انقلاب اسلامی ما اتفاق نیفتد.
,
حجت الاسلام رحمانی درادامه گفت:اگر به روایات وآیات قرآن در خصوص وحدت بین مسلمین گوش سپرده شود وسخنان پیغمبر وائمه به منصه عمل وظهور برسدقطعادستاورد های مهمی تحویل جامعه داده می شود.
,
وی افزود:در زمان پیغمبر وحدت ایجاد شد وآثار وپیامد های مثبت به وجود آمد ودر انقلاب اسلامی این تکرار شد واین که چه اتفاقاتی بعد از رحلت پیش آمد که همه ویا بسیاری از آنها ازبین رفت؟
,
باید برای ما درسی باشد که انقلاب شکوهمند اسلامی تجربه تلخ گذشته را دوباره تجربه نکند  واین وحدت همچنان ادامه داشته باشد ودرخت وحدت همیشه ثمر دهد واین بسیار قابل توجه است .
,
خطیب جمعه قاین درادامه خطبه های این هفته نماز جمعه با اشاره  به 22آذر1357روز ویژه شهرستان قاین که به مناسبت شهادت مظلومانه غیور مردان این شهر که مظلومانه در این روز به شهادت رسیدند وجان خویش را در طبق اخلاص نهادند گفت: خون سرخ این شهدا محرکی برای سرعت بیشتر انقلاب در خراسان  شد.
,
حجت الاسلام رحمانی در ادامه به 27آذرروز وحدت حوزه ودانشگاه اشاره داشت وگفت:اولین دانشگاهی که در ایران به دست امیر کبیر تاسیس شد دارالفنون بود ودرس های عمومی طلبه ها وپزشکی ومهندسی دراین دانشگاه مشترک بود ودر درسهای تخصصی تفاوت داشتند وزمانی بود که همزمان ازدارالفنون هم روحانی وهم پزشک فارغ التحصیل وحتی به یک شهر هم منتقل می شدند
,
بعد از آن و با تاسیس مدارس به شیوه دیگر در زمان قبل از انقلاب که امام (ره)فرمودند اولین کلاهی که بر سر ما گذاشتند تاسیس این مدارس انگلیسی در ایران بود این تفرقه بین طلاب ودانشگاهیان به وجود آمد.
,
وی گفت:ریشه  اختلاف بین حوزه ودانشگاه در زمان گذشته ربطی به ایران ندارد واین نطفه در ایران منعقد نشد واروپائیان باعث اختلاف بین حوزه ودانشگاه شدندواز قرون وسطی این در تاریخ مشهودبوده است ومخالفت های زیادی با پیشرفت علوم تجربی بامردم به بهانه دین  می کردند.
,
حجت الاسلام عبدالهی امام جمعه اسفدن در خطبه های این هفته نماز جمعه با دعوت مردم به تقوای الهی به 25 آذرروز پژوهش اشاره کرد و بیان داشت:اساسی ترین نیاز برای دست یابی به پیشرفت ،توسعه و استقلال واقعی پژوهش و نو آوری است.
,
وی با بیان اینکه قدرت، استقلال و خود کفایی هر کشوری بر پژوهش و تولید علم استوار است اظهار داشت: اگر پژوهشی صورت نگیرد دانش بشری افزایش نخواهد یافت  لذا باید در پژوهش ها اولویت و نیاز جامعه و بازار مد نظر باشد.
,
 
,
نقشه دشمن ایجاد تفرقه بین حوزه ودانشگاه است
, نقشه دشمن ایجاد تفرقه بین حوزه ودانشگاه است, نقشه دشمن ایجاد تفرقه بین حوزه ودانشگاه است,
امام جمعه اسفدن گفت: عواملی که مانع پژوهش های کاربری می شود باید برطرف گردد و رابطه بین صنعت و دانشگاه بهبود یابد.
,
حجت الاسلام عبدالهی در ادامه به 27 آذر سالروز شهادت آیت الله مفتح در سال 58 که به روز وحدت حوزه و دانشگاه نام گذاری شده است  اشاره کرد و افزود: منظور از وحدت حوزه و دانشگاه یعنی همچون  حرکت  دو بال قیچی  برای یک هدف که ساختن کشور ، سعادت و رفاه  مردم   باشد.
,
وی با اشاره به اینکه حوزه و دانشگاه دو قطب حساس و دو مغز متفکر جامعه هستند گفت: اگر دانشگاه ما انقلابی  و اسلامی باشد و اگر حوزه یک حوزه انقلابی و مهذب باشند به دشمنان اجازه نخواهند داد که کشور را به انحراف بکشانند و یا مانع  پیشرفت و رشد کشور شوندو یا نظرات و فرهنگ مبتذل و پوچ خود را برما تحمیل کنند .
,
خطیب جمعه اسفدن گفت: از نقشه های دشمن ایجاد تفرقه بین حوزه ودانشگاه که دو مرکز حساس علمی در کشورست،می باشد، که می توان به جدایی دین از دانشگاه اشاره کرد که به دانشگاهی ها می گویند اینها مرتجع هستند و مانع پیشرفت هستند و به علما و  حوزه می گویند اینها یک عده بی دین و بی قید هستند .
,
وی با بیان اینکه با این روش ها می خواهند دانشجو و طلبه را در مقابل هم قرار بگیرند تصریح کرد: آنها می خواهند جمله معروف تفرقه بینداز و حکومت کن را محقق سازنند و با این روش سرمایه های ملتشان را  چپاول کنند.
,
حجت الاسلام عبدالهی با اشاره به فرموده امام راحل  " من به شما و تمام نسل هایی که بعد از شما و ما خواهند آمد هشدار می دهم که دانشگاه و روحانیت از هم جدا نشوند که جدا شدن اینها از یکدیگر هلاکت ملت ،اسلام و کشور است"  افزود: پس هم دانشگاه و هم حوزه باید انقلابی باشند وانقلابی بمانند تا دشمنان این ملت را از دست یابی به اهدافشان مایوس کنند و پیشرفت ، توسعه و سعادت را برای کشورشان به ارمغان بیاورند.
,
امام جمعه اسفدن در بخشی دیگر از سخنان خود به موضوع معرفی قدس شریف به عنوان پایتخت رژیم غاصب اسرائیل اشاره کرد و افزود: معرفی قدس شریف به عنوان پایتخت رژیم غاصب اسرائیل یک اقدام انفعالی است که ناشی از عجز و ناتوانی آمریکا در منطقه  می باشد   و با این اقدام دشمنی آمریکا با جهان اسلام و مردم فلسطین اثبات گردید و با این کار خود ضربه بزرگ تری خواهند خود و شکست دیگری در منطقه برای آنها رقم خواهد خورد.
,
وی گفت: با این دلسوزی های آمریکا از اسرائیل ،درهای جهنم را بر روی  اسرائیل گشود و انتفاضه دیگری را برای نابودی اسرائیل محیا کرد.
,
خطیب جمعه  اسفدن با اشاره به پیش بینی رهبر انقلاب که فرمودند اسرائیل 25 سال آینده را نخواهد دید  افزود: فلسطین که داشت فراموش می شد با این کار  احمقانه ترامپ  دوباره به کانون توجه اسلام و جامعه بین المللی تبدیل شد که با  این پیش بینی محقق خواهد شد..
,
وی با بیان اینکه امروز فلسطین باید محور وحدت کشورهای اسلامی باشد  افزود: ملتهای مسلمان و آزادی خواه با هر سلیقه ای باید برای آزادی فلسطین تلاش کنند زیرا هنوز سرمداران آمریکا آدم نشدند و آن خوی استکباری و سیری ناپذیری در وجودشان هست
,
حجت الاسلام عبدالهی در پایان به سفر اخیر وزیر امور خارجه انگلیس به ایران اشاره کرد و بیان داشت: به این رفت آمد ها نباید دلخوش کرد که این روباه پیر استعمار که جاده صاف کن آمریکا و منبع نکبت برای ملتهای منطقه است مورد اطیمنان نیست .
,
وی گفت : انگلیس و فرانسه در لفظ حمایت خود را از برجام اعلام کردند ولی در عمل ناقضین برجام بودند که آنجه مهم است این است که مسئولان کشور گول حیله های این روباه مکار را نخورند و به گفته هایشان دلخوش نکنند.
,
 
,
باید قدر امنیت و تامین کنندگان آن را دانست
, باید قدر امنیت و تامین کنندگان آن را دانست, باید قدر امنیت و تامین کنندگان آن را دانست,
حجت الاسلام والمسلمین خزاعی امام جمعه نهبندان در خطبه های نماز جمعه این هفته با اشاره به توبه و لطف خداوند به بندگانش مبنی بر بازگذاشتن در توبه عنوان کرد براساس سخنان حضرت محمد(ص) توبه کننده واقعی کسی است که اگربه کسی ظلم روا داشته آن را راضی کند،عبادتش را بیشتر کند،رفتار و منش آن فرق و لباس گناه از تن بیرون نماید.
وی افزود هرکس اعلام کند توبه کردن ولی در اخلاق،رفتار و منش او تغییری نباشد فقط غلغله زبان می کند و توبه کننده نیست.
وی بابیان اهمیت دوست،دوستیابی افزود اگر در مورد فردی میخواهید قضاوت کنید باید ببینید با چه کسانی حشرونشر دارد.
خراعی با اشاره به آیات قرآن تصریح کرد هرکس توبه کند از گناهان آمرزیده میشود همانند کسی که تازه از مادر متولد شده و بهترین سرنوشت و پایان کار را دارد.
امام جمعه نهبندان با بیان درگیری هفته پیش در نهبندان یاد و خاطره شهید کاردیده را گرامی داشت و افزود باید قدر امنیت و تامین کنندگان آن را بدانیم . خزایی خاطر نشان کرد زلزله های رخ داده در غرب و سایر مناطق هشداری است تا به فکر هم وطنانمان باشیم.
وی بیان اینکه سهم نهبندان از بازسازی مناطق زلزله زده ۵۵ میلیون تومان است از مردم و ارگان های دولتی خواست تا توان خود را جهت جمع آوری و فراهم سازی این مبلغ بکارگیرند.
وی از مصلای نماز جمعه بعنوان مکانی برای استفاده در شرایط بحران یاد کرد و از مسئولین خواست تا اعتباری را به مصلا اختصاص دهند تا در شرایط بحران بتوان از این مکان اسفاده کرد.
وی با اشاره به صلح امام حسن(ع) با معاویه و الگو قرار دادن آن توسط عده ای در مذاکرات تصریح کرد صلح امتم حسن(ع) در زمانی بود که سپاهیان دچار ضعف بوده و امام فرمانده و یار و یاوری نداشتند.
وی افزود نباید زمان را اشتباه گرفت و نسخه ای ناکارآمد پیچید چراکه صلح امام حسن(ع)زمینه ساز قیام امام حسین(ع) و باقی ماندن اصل اسلام بود.
وی در ادامه وحدت حوزه و دانشگاه را بهره گیری حوزه از تخصص دانشگاه و بهره مندی دانشگاه از معنویت حوزه دانست و یادآور شد دانشگاه ها باید به معنی حقیقی کلمه اسلامی شود .
خزاعی دانشجویان را امانتی معرفی کرد و افزودمطالب ارائه شده به آنان باید گرفته شده از مبانی دینی و اسلام باشد و مطالبی از معاندان اسلام و کسانی که در مقابل اسلام ایستاده اند به خورد آنان داده نشود.
وی با اشاره به نابخردی رئیس جمهور آمریکا و سخنان اخیرش خاطر نشان کرد اعلام آمادگی حزب الله لبنان،عراق،سوریه،مالزی و...کابوس وحشتناکی برای این فرزند نامشروع شده است.
وی با بیان سخن امام راحل(ره) که فرمودند راه قدس از کربلا می گذرد و اگر هریک از مسلمانان سطل آبی بریزد سیلی خواهد شد و اسرائیل از بین می رود و سخن مقام معظم رهبری که فرمودند رژیم صهیونیستی ۲۵ سال آینده را نخواهد دید افزود با این روند این امر زودتر محقق خواهد شد.
 
,
حجت الاسلام والمسلمین خزاعی امام جمعه نهبندان در خطبه های نماز جمعه این هفته با اشاره به توبه و لطف خداوند به بندگانش مبنی بر بازگذاشتن در توبه عنوان کرد براساس سخنان حضرت محمد(ص) توبه کننده واقعی کسی است که اگربه کسی ظلم روا داشته آن را راضی کند،عبادتش را بیشتر کند،رفتار و منش آن فرق و لباس گناه از تن بیرون نماید.
,
وی افزود هرکس اعلام کند توبه کردن ولی در اخلاق،رفتار و منش او تغییری نباشد فقط غلغله زبان می کند و توبه کننده نیست.
,
وی بابیان اهمیت دوست،دوستیابی افزود اگر در مورد فردی میخواهید قضاوت کنید باید ببینید با چه کسانی حشرونشر دارد.
,
خراعی با اشاره به آیات قرآن تصریح کرد هرکس توبه کند از گناهان آمرزیده میشود همانند کسی که تازه از مادر متولد شده و بهترین سرنوشت و پایان کار را دارد.
,
امام جمعه نهبندان با بیان درگیری هفته پیش در نهبندان یاد و خاطره شهید کاردیده را گرامی داشت و افزود باید قدر امنیت و تامین کنندگان آن را بدانیم . خزایی خاطر نشان کرد زلزله های رخ داده در غرب و سایر مناطق هشداری است تا به فکر هم وطنانمان باشیم.
,
وی بیان اینکه سهم نهبندان از بازسازی مناطق زلزله زده ۵۵ میلیون تومان است از مردم و ارگان های دولتی خواست تا توان خود را جهت جمع آوری و فراهم سازی این مبلغ بکارگیرند.
,
وی از مصلای نماز جمعه بعنوان مکانی برای استفاده در شرایط بحران یاد کرد و از مسئولین خواست تا اعتباری را به مصلا اختصاص دهند تا در شرایط بحران بتوان از این مکان اسفاده کرد.
,
وی با اشاره به صلح امام حسن(ع) با معاویه و الگو قرار دادن آن توسط عده ای در مذاکرات تصریح کرد صلح امتم حسن(ع) در زمانی بود که سپاهیان دچار ضعف بوده و امام فرمانده و یار و یاوری نداشتند.
,
وی افزود نباید زمان را اشتباه گرفت و نسخه ای ناکارآمد پیچید چراکه صلح امام حسن(ع)زمینه ساز قیام امام حسین(ع) و باقی ماندن اصل اسلام بود.
,
وی در ادامه وحدت حوزه و دانشگاه را بهره گیری حوزه از تخصص دانشگاه و بهره مندی دانشگاه از معنویت حوزه دانست و یادآور شد دانشگاه ها باید به معنی حقیقی کلمه اسلامی شود .
,
خزاعی دانشجویان را امانتی معرفی کرد و افزودمطالب ارائه شده به آنان باید گرفته شده از مبانی دینی و اسلام باشد و مطالبی از معاندان اسلام و کسانی که در مقابل اسلام ایستاده اند به خورد آنان داده نشود.
,
وی با اشاره به نابخردی رئیس جمهور آمریکا و سخنان اخیرش خاطر نشان کرد اعلام آمادگی حزب الله لبنان،عراق،سوریه،مالزی و...کابوس وحشتناکی برای این فرزند نامشروع شده است.
,
وی با بیان سخن امام راحل(ره) که فرمودند راه قدس از کربلا می گذرد و اگر هریک از مسلمانان سطل آبی بریزد سیلی خواهد شد و اسرائیل از بین می رود و سخن مقام معظم رهبری که فرمودند رژیم صهیونیستی ۲۵ سال آینده را نخواهد دید افزود با این روند این امر زودتر محقق خواهد شد.
,
 
,

مسئولان رویکرد عملی به پژوهش داشته باشند

, مسئولان رویکرد عملی به پژوهش داشته باشند, مسئولان رویکرد عملی به پژوهش داشته باشند,

حجت الاسلام والمسلمین «نوری» افزود : پژوهش یعنی تفکر و همانطوری که در آموزه های دین اسلام یک ساعت تفکر از سالها عبادت برتر است تامل و تفکر و در یک کلام پژوهش شاید از سالیان سال ترجمه بهتر باشد . «نوری» افزود : هرپژوهش یک قدم به سمت اشتغال و خود کفایی است در صورتی که هر ترجمه می تواند مارا قدم ها به سمت وابستگی بکشاند .

,
«محمود نوری» با اشاره به روز وحدت حوزه ودانشگاه هم گفت : همراهی و هم فکری حوزه و دانشگاه این دو قشر تاثیر گذار در جامعه دینی ضامن سلامت مادی و معنوی جامعه است و سرنوشت ملت به عملکرد این دو قشر بستگی دارد .
,
«نوری» در مورد روز ملی مبارزه با خشونت و افراطی گری هم گفت : اسلام دین اعتدال است و در آموزه های دین گذشت ،همراهی ، برابری و برادری بهترین جایگاه را دارد و خشونت و افراطی گری سنخیتی با دین اسلام ندارد .
,
خطیب نماز جمعه شوسف با اشاره به دستور ترامپ مبنی بر انتقال سفارت آمریکا از تل آویو به بیت المقدس گفت : ترامپ با این کار خود اظهار بندگی و بردگی کاخ سفید نسبت به لابی صهیونیست ها را نشان داد و این حرکت شتاب زده نشانه ضعف و درماندگی صهیونیستها و حامیان آنها ست و در واقع حرکت رو به اضمحلال رژیم صهیونیستی را شتاب می بخشد .
,
حجت الاسلام والمسلمین «نوری» در مورد سفر اخیر وزیر امور خارجه انگلیس به ایران هم گفت : باید دولتمردان ما نسبت به این روباه پیر هوشیار باشند و نه به لبخند او دل خوش شوند و نه به وعده او امیدوار باشند چرا که انگلیس خبیث جاده صاف کن آمریکا و منبع تمام گرفتاری های ملتهای مسلمان است.
,
 
,
مسولان برای جبران کسر بودجه با نجومی بگیران برخورد کنند
, مسولان برای جبران کسر بودجه با نجومی بگیران برخورد کنند, مسولان برای جبران کسر بودجه با نجومی بگیران برخورد کنند,
حجت الاسلام و المسلمین محمد شمس الدین در خطبه‌های نماز جمعه شهرستان بشرویه که با حضورمردم مومن شهرستان بشرویه در محل مصلی نماز مسجد جامع برگزار شد با اشاره به اهمیت تقوای الهی به مبحث معراج رسول الله اشاره کرد و گفت: یکی از بزرگترین مباحث دینی معراج رسول اکرم است که در آیات قرانی و سوره اسرا از آن یاد شده است.
امام جمعه بشرویه افزود: یکی از اتفاقات بزرگی که در معراج رسول خدا صورت گرفت، عرصه بهشت و جهنم بر پیامبر بزرگ اسلام نشان داده شد.
وی با اشاره به شاخصه های مهمی که باید مومنان در آن مراقبت کنند تصریح کرد: طبق آیات و روایات الهی بهشت دارای۸ درب ورودی و جهنم دارای ۷ درب می باشد.
شمس الدین افزود: ۴ کلمه مهم بر درب بهشت و جهنم حک شده که کلمات حک شده بر سردرب بهشت نشان دهنده راه سعادت می باشد که می توان به کلمه لاالله الله ،نشان دهنده توحید و یگانه پرستی،نوبت و امامت اشاره کرد.
امام جمعه بشرویه افزود: بر سر درب جهنم نیز ۳ کلمه به کرات تکرار شده و خداوند به انجام دهندگان آن لعنت می فرستد از جمله دروغگویی،حسودان و ستمگران است.
وی دروغ گویی را یکی از رذایل زشت اخلاقی توصیف کرد و گفت: دروغی از زشت ترین صفات اخلاقی است که عوامل مختلفی از جمله حسادت و کینه،ضعف ایمان،تبرئه کردن خود از اشتباه،تفریح و شوخی با دیگران ،احساس کمبود، طمع در مال دیگران دارد.
شمس الدین افزود: دروغ گویی اثار بسیار بدی را در سطح جامعه و زندگی فردی به جای میگذارد و موجب بی اعتباری و بی حیایی،بدبینی،نفاق و دوریی،اضطراب و تحقیر و شرمندگی در برابر وجدان می شود.
امام جمعه بشرویه خاطر نشان کرد: راستی،کمک به همدیگر،دعا کردن در حق مسلمانان و صداقت نقطه مقابل دروغ گویی است که موجب سعادت میشود.
وی در ادامه خطبه های نمازجمعه بشرویه با اشاره به مناسبت های هفته،روز پژوهش را گرامی داشت و افزود: توسعه کشور و جامعه حاصل تلاش های پژوهشگران و نخبگان می باشد که خدمات ارزنده ای را به جامعه ارائه دادند.
شمس الدین روز شهادت دکتر مفتح را به عنوان روز وحدت حوزه و دانشگاه یاد آور شد و گفت: بدخواهان نظام همواره تلاش میکردند تا صدای رسای اسلام و انقلاب را خفه کنند و شهید مفتح نیز یکی از شهدای بزرگی بود که تلاش های زیادی در راستای اعتلای اسلام بکار گرفت و شهادت این روحانی بزرگ را به نام هفته وحدت حوزه و دانشگاه نام گذاری کردند.
امام جمعه بشرویه در ادامه با اشاره به بدعهدی های مکرر آمریکا بیان کرد: امریکای جهان خوار هیچ گاه قابل اعتماد نبوده و نیست و دیدیم که در مساله برجام با رای های مکرر تحریم ایران برجام را نقض کردند.
وی با هشدار به نفوذ فکری انگلیسی ها در کشور بیان کرد: فرمایش مقاممعظم رهبری در حوزه نفوذ دشمن به کشور و منطقه مساله بسیار مهمی است که نباید از کنار آن به راحتی گذشت و تاریخ نشان میدهد که انگلیسی ها منشا شیطنت و جاده صاف کن آمریکای خائن هستند.
شمس الدین تصریح کرد:سفر مقامات انگلیسی به ایران حتما با نقشه و شیطنت است و باید مسولان بسیار مراقب باشند.
امام جمعه بشرویه با یاد اوری شیطنت های انگلیس در کشور و منطقه بیان کرد: جدا کردن افغانستان از ایران،برقراری قرارداد ننگین ۷۰ ساله که ایران را مستمر بگیر غرب کرد،ایجاد فرقه بهایی در دوره قاجاریه،جدا شدن قسمتی از سیستان و بلوچستان از کشور،تحمیل قراردادهای ننگین از جمله قمارخانه ها و... ،به انحراف کشیدن قیام مشروطیت،تقسیم ایران در سال ۱۹۱۹ بخشی از خیانت های سیاسی،اقتصادی انگلیس در داخل کشور ما است.
وی افزود:کمک به فرار رضاشاه ملعون و به حاکمیت رسیدن محمد رضا شاه،ایجاد ساواک و نقش مستقیم انگلیس در جدا کردن مناطق مختلف از ایران در دوران پهلوی از دیگر خیانت های انگلیس است.
شمس الدین با تاکید بر اینکه نباید به این خیانت کنندگان اعتماد کرد افزود:مگر گرگ دوست می شود که به آنها اعتماد کنیم،نباید یادمان برود که اکنون هم انگلیس پناه دهنده خائنان کشور است پس لازم است تا مسولان مراقب انگلیسی ها باشند.
امام جمعه بشرویه با انتقاد شدید از ادعاهای ترامپ مبنی بر قراردادن قدس به عنوان پایتخت صهیونیستی ها گفت: مسلمانان جهان در برابر این ادعای واهی ترامپ سکوت نکرده و واکنش مناسبی را نشان دادند.
وی در ادامه به مشکلات اقتصادی کشور اشاره کرد و گفت: برای رفع مشکلات اقتصادی و کسر بودجه باید مسولان از طریق کنترل حقوق بگیران نجومی عمل کنند و جلوی دزدی ها را بگیرند.
شمس الدین افزود:انتظار میرود تا قوه قضائیه نیز یک گزارش کامل در خصوص برخورد و محاکمه با مفسدان اقتصادی بدهد.
امام جمعه بشرویه افزود: رفع مشکلات اقتصادی مردم با تکیه بر اقتصاد مقاومتی از مهمترین اقدامات دولت باید محسوب شود.
وی بر مراقبت کاربران اینترنتی در فضای مجازی هم تاکید کرد و گفت: فضای مجازی و شبکه های اجتماعی همچون شمشیر دو لب است و از اهمیت بالایی برخوار است که رهبر انقلاب بر اهمیت آن تاکید کرده اند حتی فرموده اند که اگر رهبر نبودم مسولیت فضای مجازی را بر عهده میگرفتم.
شمس الدین با یاد اوری وضعیت مردم زلزله زده بیان کرد: مشکلات مردم زلزله زده که اکنون در سخت ترین شرایط و هوای سرد زمستان بی سرپناه مناسب هستند را جدی بگیریم و مسولان و مردم تا نهایت تلاش خود برای رفع مشکلات هم وطنانمان بکار گیرند.
امام جمعه بشرویه افزود: ساخت سازه های قوی و مقاوم در برابر زلزله یک اصل مهم بویژه در مناطق دارای بافت فرسوده است که نیاز است تا مسولان میراث فرهنگی نیز به فکر ایجاد سازه های مقاوم دربافت های تاریخی باشند.
یادآوری آیات الهی از جمله شب یلدا،گرامی داشت یاد و خاطره شهدا و همچنین اطلاع رسانی در حوزه ایجاد مهد آدینه در بشرویه از جمله مواردی بود که امام جمعه بشرویه به آن اشاره کرد.
 
وحدت حوزه دانشگاه عامل مهم مرتفع شدن مشکلات فرهنگی کشور
,
حجت الاسلام و المسلمین محمد شمس الدین در خطبه‌های نماز جمعه شهرستان بشرویه که با حضورمردم مومن شهرستان بشرویه در محل مصلی نماز مسجد جامع برگزار شد با اشاره به اهمیت تقوای الهی به مبحث معراج رسول الله اشاره کرد و گفت: یکی از بزرگترین مباحث دینی معراج رسول اکرم است که در آیات قرانی و سوره اسرا از آن یاد شده است.
,
امام جمعه بشرویه افزود: یکی از اتفاقات بزرگی که در معراج رسول خدا صورت گرفت، عرصه بهشت و جهنم بر پیامبر بزرگ اسلام نشان داده شد.
,
وی با اشاره به شاخصه های مهمی که باید مومنان در آن مراقبت کنند تصریح کرد: طبق آیات و روایات الهی بهشت دارای۸ درب ورودی و جهنم دارای ۷ درب می باشد.
,
شمس الدین افزود: ۴ کلمه مهم بر درب بهشت و جهنم حک شده که کلمات حک شده بر سردرب بهشت نشان دهنده راه سعادت می باشد که می توان به کلمه لاالله الله ،نشان دهنده توحید و یگانه پرستی،نوبت و امامت اشاره کرد.
,
امام جمعه بشرویه افزود: بر سر درب جهنم نیز ۳ کلمه به کرات تکرار شده و خداوند به انجام دهندگان آن لعنت می فرستد از جمله دروغگویی،حسودان و ستمگران است.
,
وی دروغ گویی را یکی از رذایل زشت اخلاقی توصیف کرد و گفت: دروغی از زشت ترین صفات اخلاقی است که عوامل مختلفی از جمله حسادت و کینه،ضعف ایمان،تبرئه کردن خود از اشتباه،تفریح و شوخی با دیگران ،احساس کمبود، طمع در مال دیگران دارد.
,
شمس الدین افزود: دروغ گویی اثار بسیار بدی را در سطح جامعه و زندگی فردی به جای میگذارد و موجب بی اعتباری و بی حیایی،بدبینی،نفاق و دوریی،اضطراب و تحقیر و شرمندگی در برابر وجدان می شود.
,
امام جمعه بشرویه خاطر نشان کرد: راستی،کمک به همدیگر،دعا کردن در حق مسلمانان و صداقت نقطه مقابل دروغ گویی است که موجب سعادت میشود.
,
وی در ادامه خطبه های نمازجمعه بشرویه با اشاره به مناسبت های هفته،روز پژوهش را گرامی داشت و افزود: توسعه کشور و جامعه حاصل تلاش های پژوهشگران و نخبگان می باشد که خدمات ارزنده ای را به جامعه ارائه دادند.
,
شمس الدین روز شهادت دکتر مفتح را به عنوان روز وحدت حوزه و دانشگاه یاد آور شد و گفت: بدخواهان نظام همواره تلاش میکردند تا صدای رسای اسلام و انقلاب را خفه کنند و شهید مفتح نیز یکی از شهدای بزرگی بود که تلاش های زیادی در راستای اعتلای اسلام بکار گرفت و شهادت این روحانی بزرگ را به نام هفته وحدت حوزه و دانشگاه نام گذاری کردند.
,
امام جمعه بشرویه در ادامه با اشاره به بدعهدی های مکرر آمریکا بیان کرد: امریکای جهان خوار هیچ گاه قابل اعتماد نبوده و نیست و دیدیم که در مساله برجام با رای های مکرر تحریم ایران برجام را نقض کردند.
,
وی با هشدار به نفوذ فکری انگلیسی ها در کشور بیان کرد: فرمایش مقاممعظم رهبری در حوزه نفوذ دشمن به کشور و منطقه مساله بسیار مهمی است که نباید از کنار آن به راحتی گذشت و تاریخ نشان میدهد که انگلیسی ها منشا شیطنت و جاده صاف کن آمریکای خائن هستند.
,
شمس الدین تصریح کرد:سفر مقامات انگلیسی به ایران حتما با نقشه و شیطنت است و باید مسولان بسیار مراقب باشند.
,
امام جمعه بشرویه با یاد اوری شیطنت های انگلیس در کشور و منطقه بیان کرد: جدا کردن افغانستان از ایران،برقراری قرارداد ننگین ۷۰ ساله که ایران را مستمر بگیر غرب کرد،ایجاد فرقه بهایی در دوره قاجاریه،جدا شدن قسمتی از سیستان و بلوچستان از کشور،تحمیل قراردادهای ننگین از جمله قمارخانه ها و... ،به انحراف کشیدن قیام مشروطیت،تقسیم ایران در سال ۱۹۱۹ بخشی از خیانت های سیاسی،اقتصادی انگلیس در داخل کشور ما است.
,
وی افزود:کمک به فرار رضاشاه ملعون و به حاکمیت رسیدن محمد رضا شاه،ایجاد ساواک و نقش مستقیم انگلیس در جدا کردن مناطق مختلف از ایران در دوران پهلوی از دیگر خیانت های انگلیس است.
,
شمس الدین با تاکید بر اینکه نباید به این خیانت کنندگان اعتماد کرد افزود:مگر گرگ دوست می شود که به آنها اعتماد کنیم،نباید یادمان برود که اکنون هم انگلیس پناه دهنده خائنان کشور است پس لازم است تا مسولان مراقب انگلیسی ها باشند.
,
امام جمعه بشرویه با انتقاد شدید از ادعاهای ترامپ مبنی بر قراردادن قدس به عنوان پایتخت صهیونیستی ها گفت: مسلمانان جهان در برابر این ادعای واهی ترامپ سکوت نکرده و واکنش مناسبی را نشان دادند.
,
وی در ادامه به مشکلات اقتصادی کشور اشاره کرد و گفت: برای رفع مشکلات اقتصادی و کسر بودجه باید مسولان از طریق کنترل حقوق بگیران نجومی عمل کنند و جلوی دزدی ها را بگیرند.
,
شمس الدین افزود:انتظار میرود تا قوه قضائیه نیز یک گزارش کامل در خصوص برخورد و محاکمه با مفسدان اقتصادی بدهد.
,
امام جمعه بشرویه افزود: رفع مشکلات اقتصادی مردم با تکیه بر اقتصاد مقاومتی از مهمترین اقدامات دولت باید محسوب شود.
,
وی بر مراقبت کاربران اینترنتی در فضای مجازی هم تاکید کرد و گفت: فضای مجازی و شبکه های اجتماعی همچون شمشیر دو لب است و از اهمیت بالایی برخوار است که رهبر انقلاب بر اهمیت آن تاکید کرده اند حتی فرموده اند که اگر رهبر نبودم مسولیت فضای مجازی را بر عهده میگرفتم.
,
شمس الدین با یاد اوری وضعیت مردم زلزله زده بیان کرد: مشکلات مردم زلزله زده که اکنون در سخت ترین شرایط و هوای سرد زمستان بی سرپناه مناسب هستند را جدی بگیریم و مسولان و مردم تا نهایت تلاش خود برای رفع مشکلات هم وطنانمان بکار گیرند.
,
امام جمعه بشرویه افزود: ساخت سازه های قوی و مقاوم در برابر زلزله یک اصل مهم بویژه در مناطق دارای بافت فرسوده است که نیاز است تا مسولان میراث فرهنگی نیز به فکر ایجاد سازه های مقاوم دربافت های تاریخی باشند.
,
یادآوری آیات الهی از جمله شب یلدا،گرامی داشت یاد و خاطره شهدا و همچنین اطلاع رسانی در حوزه ایجاد مهد آدینه در بشرویه از جمله مواردی بود که امام جمعه بشرویه به آن اشاره کرد.
,
 
,
وحدت حوزه دانشگاه عامل مهم مرتفع شدن مشکلات فرهنگی کشور
, وحدت حوزه دانشگاه عامل مهم مرتفع شدن مشکلات فرهنگی کشور, وحدت حوزه دانشگاه عامل مهم مرتفع شدن مشکلات فرهنگی کشور,
حجت الاسلام احمدنجمی پورامام جمعه سرایان درخطبه های نمازجمعه امروزگفت:باید مسئولین تلاش نمایندتا فاصله بین حوزه ودانشگاه راکم نمایند واین نهادمقدس باید براساس آموزه های دین مبین اسلام درچهارچوب قانون قدم بردارند.
,
وی افزود:وحدت فرهنگی،وظیفه ای ،تکلیفی بین حوزه ودانشگاه باعث می شود تا یک بافت فرهنگی غنی وعظیم درکشورصورت پذیرد.
,
امام جمعه سرایان اظهارکرد:وحدت بین دونهادمقدس حوزه ودانشگاه موجب می شودتا بخش عظیمی از مشکلات کشورحل شود وحتی بسیار از آسیبهای اجتماعی وفرهنگی مبتلابه قشرجوان مرتفع گردد.
,
نجمی پور گفت: تعامل اجتماعی مهمترین موضوعی است که باید مدنظر این دونهادباشد ودرکنارهمدیگر برای تقویت فرهنگ غنی اسلام ونظام اسلامی درسایه رهبری تلاش نمایند.
,
وی با اشاره به تقدیم لایحه بودجه 97ازسوی دولت به مجلس خاطرنشان کرد:این لایحه درحالی تقدیم مجلس شدکه ملت ایران وکشوربا مشکلات زیاداقتصادی دست وپنجه نرم می کند ودشمنان نظام هم تلاش دارند تا یاس وناامیدی را درجامعه تقویت نمایندوبین مردم ونظام اختلاف ایجادکنند.
,
امام جمعه سرایان بیان داشت:دربودجه 97نمایندگان مجلس باید توجه ویژه به حل مشکلات معیشتی مردم واقتصادی کشورداشته باشند واگر بحث گرانی بنزین وحاملان انرژی مطرح هست می بایست بدانندکه این گرانی چقدر بردیگر مایحتاج مردم دربالا رفتن قیمتها تاثیرگذارخواهدبود.
,
نجمی پورتصریح کرد: این تفکر که برخی صاحبنظران معتقدند که گرانی بنزین کمک به استفاده بیشتر از وسائط نقلیه عمومی می کند تفکر بسیار غلطی است چون درهمه شهرهای ایران که وسیله نقلیه عمومی وجودندارد.
,
وی اظهاردرخصوص حذف یارانه ها اظهارداشت:که این موضوع حذف یارانه ها باید هدفمندباشد ووظیفه دولت است که یک بانک اطلاعاتی منظم از همه دهکهای جامعه تشکیل دهد وبعدا نسبت به حذف یارانه اقدام نماید.
,
امام جمعه سرایان افزود:بهتراست دولت ابتدا برای اشتغال وتولیدمردم براساس دستورالعملهای اقتصادمقاومتی اقدام نموده وبرای توانمندسازی مردم دراین زمینه بکوشدتا مردم نیازبه یارانه نداشته باشند.
,
نجمی پور با انتقادازشیوه ثبت نام یارانه درنهادهای حمایتی گفت:اینکه مردم به نهادهای حمایتی مراجعه کنندوثبت نام نمایند این یک زورگویی ازسوی دولت به مردم است ودولت بجای این موضوع جلوفرارمالیاتی برخی ازکله گنده ها ومتمکنینی که مانندزالو خون مردم را می مکندبگیرد.
,
وی عنوان کرد:اگردولت حاملهای انرژی را گران می کند بجای 45هزارتومان یارانه باید سیصدهزارتومان یارانه بدهد چون 30درصدمردم زیرخط فقرهستندواین باعث فقیرترشدن مردم می شود.
,
امام جمعه سرایان درپایان ضمن تشکر از حضور استانداردرشهرستان سرایان بهمراه مدیران کل یک انتقادهم کردوآن اینکه استاندارمحترم بجای جلسه خصوصی با افرادی خاص تحت عنوان حامیان دولت بهتر بود جلسه ای با نخبگان واقشار مختلف بویژه کشاورزان ودامداران می گرفت وبه سئوالات آنان پاسخ میداد.که هم برای نماینده عالی دولت دراستان وهم برای مردم ودولت بهتربود.
,
نجمی پوربه دست اندرکاران برگزاری اینگونه جلسات توصیه نمود که بجهت وحدت واتحادبیشتر بین آحادمختلف جامعه از برگزاری اینگونه جلسات خاص پرهیزنمایند.
,
 
,
دولت و مجلس پاسخی انقلابی به یاوه گویی های دشمن بدهند
, دولت و مجلس پاسخی انقلابی به یاوه گویی های دشمن بدهند, دولت و مجلس پاسخی انقلابی به یاوه گویی های دشمن بدهند,
حجت الاسلام والمسلمین محمدرضا بابایی ظهر امروز در خطبه‌های نماز جمعه فردوس عنوان کرد: توکل یکی از خواسته‌های امیرالمومنین(ع) از افراد با ایمان است و مطمئناٌ انسان بدون توکل نمی‌تواند در مسیر قرار قرار گیرد.
امام جمعه فردوس همچنین گفت:انسان مومن باید توکلش به خدا باشد واز دست مردم مایوس وبه خدا پناه ببرد تا خدا گره گشای از کارش باشد.
وی افزود: انسان‌های باتقوا باید آنقدر به جزای اعمال خود اعتقاد داشته باشند که بهشت و جهنم را در همین دنیا ببینند و وقتی انسان به این نقطه رسید که هر کاری انجام دهد جزای آن را می‌بیند، به تقوای الهی دست می‌یابد.
امام جمعه فردوس با اشاره به روز پژوهش، تصریح کرد: توقع ما از دانشجویان نخبه واساتید دانشگاه‌ها این است که به پژوهش روی بیاورند و دانشجو کسی است که بدنبال دانش و جوینده علم باشد ولی جای تاسف است که برخی از اساتید دانشگاه‌ها مطالبی را که طول سال‌های متمادی حفظ کرده و هرساله همان مطالب را بدون نوآوری به دانشجویان منتقل می‌کنند و حتی شنیده شده پایان‌نامه های غربی در تهران بین دانشجویان و اساتید دانشگاه‎ها خرید و فروش می‌شود.
بابایی همچنین با اشاره به سالروز تاسیس دارالتقریب بین مذاهب اسلامی توسط مقام معظم رهبری، یادآور شد: این ابتکار سبب شد تا شیعه به عنوان یک مذهب رسمی در دنیا شناخته شود و کارهای بسیار خوبی برای وحدت جهان اسلام صورت گیرد.
وی گفت: با حماقت اخیر رئیس جمهور آمریکا مبنی بر اعلام قدس شریف به عنوان پایتخت صهیونیست، کشورها و ملت‌های اسلامی بیدار شده‌اند که دیگر نباید حلقه به گوش آمریکا و استعمار باشند و با وحدت کشورهای اسلامی باید دست به دست هم دهند تا بتوانند استعمار و استکبار را نابود کنند.
امام جمعه فردوس با اشاره به فرارسیدن شب یلدا، افزود: صله رحم، دید وبازدید و حل مشکلات خانواده‌ها از جمله کارهایی است که در بلندترین شب سال انجام می‌شود اما خوب است که در کنار دورهمی‌ها، ساعتی نیز برای عبادت، نماز شب و بهره‌گیری از احادیث ائمه اطهار(ع) در نظر گرفته شود.
بابایی تصریح کرد: دولتمردان ما در برخورد قاطع با آمریکا کوتاهی می‌کنند، دولت و مجلس بارها و بارها در سخنرانی‌های خود عنوان داشته‌اند که جواب یاوه‌گویی‌های آمریکا را خواهند داد و اکنون که آمریکا موضوع بررسی دارایی‌های ایران در خارج از کشور را مطرح کرده، زمان آن رسیده که دولت و مجلس جلوی دخالت‌های آمریکا را گرفته و یاوه‌گویی‌ها آمریکا را در قالب یک برخورد انقلابی پاسخ بدهند.
وی همچنین با اشاره به بازگشایی سفارت انگلیس خبیث در تهران و رفت‌آمدهایی توسط دولت انگلیس و اخیراً نیز سفر جانسون وزیر امورخارجه انگلیس به ایران، یادآور شد: انگلیس می‌گوید در جریان سوریه و قدس با ایران همراه است اما نباید فریب این مکار حیله‌گر را خورد و دولت و مجلس باید مراقب باشند تا خیانت‌ها و جنایات انگلیس را فراموش نکنند.
امام جمعه فردوس، تحمیل قرارداد رویتر که ایران را به مدت 70 سال مستعمره انگلیس کرد،ایجاد فرقه‌های بابیت و بهائیت در ایران، جداکردن قسمتی از بلوچستان، تحمیل قرارداد تالبوت و انحصار توتون و تنباکو، تاسیس قمارخانه در ایران، به انحراف کشاندن مشروطیت و زمینه اعدام شیخ فضل الله نوری را از جمله جنایات و خیانت‌های انگلیس در ایران عنوان کرد.
بابایی با اشاره به اینکه از سال آینده به کسانی که کارت هوشمند ملی دریافت نکرده باشند، خدماتی ارائه نخواهد شد، گفت: مردم باید تا پایان سال جاری نسبت به دریافت کارت هوشمند ملی اقدام کنند.
 
وحدت حوزه و دانشگاه باید توسعه یابد
حجت الاسلام سید ابراهیم مهاجریان مقدم در خطبه‌های نماز جمعه با اشاره به سفر اخیر خود به عتبات عالیات گفت: نایب الزیاره همه شما همشهریان و آشنایان در این سفر بودم و در هر زیارتگاهی دو رکعت نماز به نیابت همه همشهریان و حق‌داران و سفارش کنندگان خواندم.
امام جمعه طبس در بخش دیگری از بیانات خود به ۲۵ آذر ماه روز پژوهش اشاره کرد و افزود: پژوهش و تحقیق درباره مسائل علمی و مورد نیاز صنایع مختلف و مورد نیاز انسان بسیار اهمیت دارد، این همه پیشرفت‌های بعد از انقلاب در علوم و دانش‌های مختلف و بومی شدن انرژی هسته ای به برکت پژوهش و تحقیق است و از نظر اسلام باور کردن و اعتقاد پیدا کردن به چیزی که ثابت نشده و درباره آن تحقیق نشده است نکوهش شده است.
وی گفت: پژوهش علاوه بر مسائل علمی در مسایل اعتقادی و دینی یک امر بسیار لازم است که به آن در کشور ما تا حدی توجه می‌شود.
خطیب نماز جمعه طبس در بخش دیگری از سخنان یادآور شد: ۲۷ آذرماه سال ۵۸ سالروز شهادت شهید بزرگوار آیت الله دکتر مفتح رضوان الله تعالی علیه است که به دست منافقین کوردل و مزدوران استکبار جهانی آمریکا در دانشگاه علم و صنعت به شهادت رسیدند.
وی بیان کرد: این بزرگوار در جهات مختلف از اسلام و انقلاب دفاع کرد و در ایجاد وحدت بین حوزه و دانشگاه تلاش زیادی کرد و بین دانشگاهیان و حوزویان وحدت ایجاد کرد.
امام جمعه طبس تاکید کرد: وقتی حوزه و دانشگاه با هم متحد باشند دشمن به اهدافش نمی‌رسد لذا همیشه و امروز ما طلبه‌ها و دانشگاهیان باید به این موضوع توجه داشته باشیم و این وحدت باید رو به توسعه و عمق برود.
حجت الاسلام مهاجریان مقدم به روز ملی مبارزه با خشونت اشاره کرد و گفت: ۲۷ آذر ماه روز ملی مبارزه با خشونت و افراط گرایی نیز هست که متاسفانه امروز آمریکا و هم‌پیمانان او در منطقه دنبال خشونت و افراطی‌گری هستند، علیه تروریسم داد میزنند اما خودشان تروریست پرورش میدهند و تجهیز می‌کنند.
خطیب نماز جمعه طبس با اشاره به شب یلدا گفت: شب سی آذر ماه شب یلدا و بلندترین شب سال است که معمولاً در میان مردم رسم و رسوماتی است که دور هم هستند و آجیل و میوه می‌خورند و کاسبان که همیشه پیش بینی همه چیز را دارند و بازار هم اکنون پر از هندوانه شده است.
وی اضافه کرد: مواظب باشیم شب نشینی یلدا همراه با خرافات، غیبت و تهمت نباشد و از آن به نحو احسن برای عبادت و مناجات با پروردگار متعال استفاده کنیم.
امام جمعه طبس با اشاره به زلزله کرمانشاه و دعای رحمت برای رفتگان و صبر برای بازماندگان، گفت: سپاه استان خراسان جنوبی مسئول بازسازی یکی از روستاهای زلزله زده کرمانشاه شده است و می‌بینیم که هوای سرد و یخبندان چقدر برای مردم زلزله زده سخت و دشوار است.
وی به مناسبت های ۲۶ آذر ماه روز حمل و نقل و رانندگان و ۲۹ آذرماه روز تجلیل از شهید بزرگوار شهید تندگویان اشاره کرد.
 
,
حجت الاسلام والمسلمین محمدرضا بابایی ظهر امروز در خطبه‌های نماز جمعه فردوس عنوان کرد: توکل یکی از خواسته‌های امیرالمومنین(ع) از افراد با ایمان است و مطمئناٌ انسان بدون توکل نمی‌تواند در مسیر قرار قرار گیرد.
,
امام جمعه فردوس همچنین گفت:انسان مومن باید توکلش به خدا باشد واز دست مردم مایوس وبه خدا پناه ببرد تا خدا گره گشای از کارش باشد.
,
وی افزود: انسان‌های باتقوا باید آنقدر به جزای اعمال خود اعتقاد داشته باشند که بهشت و جهنم را در همین دنیا ببینند و وقتی انسان به این نقطه رسید که هر کاری انجام دهد جزای آن را می‌بیند، به تقوای الهی دست می‌یابد.
,
امام جمعه فردوس با اشاره به روز پژوهش، تصریح کرد: توقع ما از دانشجویان نخبه واساتید دانشگاه‌ها این است که به پژوهش روی بیاورند و دانشجو کسی است که بدنبال دانش و جوینده علم باشد ولی جای تاسف است که برخی از اساتید دانشگاه‌ها مطالبی را که طول سال‌های متمادی حفظ کرده و هرساله همان مطالب را بدون نوآوری به دانشجویان منتقل می‌کنند و حتی شنیده شده پایان‌نامه های غربی در تهران بین دانشجویان و اساتید دانشگاه‎ها خرید و فروش می‌شود.
,
بابایی همچنین با اشاره به سالروز تاسیس دارالتقریب بین مذاهب اسلامی توسط مقام معظم رهبری، یادآور شد: این ابتکار سبب شد تا شیعه به عنوان یک مذهب رسمی در دنیا شناخته شود و کارهای بسیار خوبی برای وحدت جهان اسلام صورت گیرد.
,
وی گفت: با حماقت اخیر رئیس جمهور آمریکا مبنی بر اعلام قدس شریف به عنوان پایتخت صهیونیست، کشورها و ملت‌های اسلامی بیدار شده‌اند که دیگر نباید حلقه به گوش آمریکا و استعمار باشند و با وحدت کشورهای اسلامی باید دست به دست هم دهند تا بتوانند استعمار و استکبار را نابود کنند.
,
امام جمعه فردوس با اشاره به فرارسیدن شب یلدا، افزود: صله رحم، دید وبازدید و حل مشکلات خانواده‌ها از جمله کارهایی است که در بلندترین شب سال انجام می‌شود اما خوب است که در کنار دورهمی‌ها، ساعتی نیز برای عبادت، نماز شب و بهره‌گیری از احادیث ائمه اطهار(ع) در نظر گرفته شود.
,
بابایی تصریح کرد: دولتمردان ما در برخورد قاطع با آمریکا کوتاهی می‌کنند، دولت و مجلس بارها و بارها در سخنرانی‌های خود عنوان داشته‌اند که جواب یاوه‌گویی‌های آمریکا را خواهند داد و اکنون که آمریکا موضوع بررسی دارایی‌های ایران در خارج از کشور را مطرح کرده، زمان آن رسیده که دولت و مجلس جلوی دخالت‌های آمریکا را گرفته و یاوه‌گویی‌ها آمریکا را در قالب یک برخورد انقلابی پاسخ بدهند.
,
وی همچنین با اشاره به بازگشایی سفارت انگلیس خبیث در تهران و رفت‌آمدهایی توسط دولت انگلیس و اخیراً نیز سفر جانسون وزیر امورخارجه انگلیس به ایران، یادآور شد: انگلیس می‌گوید در جریان سوریه و قدس با ایران همراه است اما نباید فریب این مکار حیله‌گر را خورد و دولت و مجلس باید مراقب باشند تا خیانت‌ها و جنایات انگلیس را فراموش نکنند.
,
امام جمعه فردوس، تحمیل قرارداد رویتر که ایران را به مدت 70 سال مستعمره انگلیس کرد،ایجاد فرقه‌های بابیت و بهائیت در ایران، جداکردن قسمتی از بلوچستان، تحمیل قرارداد تالبوت و انحصار توتون و تنباکو، تاسیس قمارخانه در ایران، به انحراف کشاندن مشروطیت و زمینه اعدام شیخ فضل الله نوری را از جمله جنایات و خیانت‌های انگلیس در ایران عنوان کرد.
,
بابایی با اشاره به اینکه از سال آینده به کسانی که کارت هوشمند ملی دریافت نکرده باشند، خدماتی ارائه نخواهد شد، گفت: مردم باید تا پایان سال جاری نسبت به دریافت کارت هوشمند ملی اقدام کنند.
,
 
,
وحدت حوزه و دانشگاه باید توسعه یابد
, وحدت حوزه و دانشگاه باید توسعه یابد, وحدت حوزه و دانشگاه باید توسعه یابد,
حجت الاسلام سید ابراهیم مهاجریان مقدم در خطبه‌های نماز جمعه با اشاره به سفر اخیر خود به عتبات عالیات گفت: نایب الزیاره همه شما همشهریان و آشنایان در این سفر بودم و در هر زیارتگاهی دو رکعت نماز به نیابت همه همشهریان و حق‌داران و سفارش کنندگان خواندم.
امام جمعه طبس در بخش دیگری از بیانات خود به ۲۵ آذر ماه روز پژوهش اشاره کرد و افزود: پژوهش و تحقیق درباره مسائل علمی و مورد نیاز صنایع مختلف و مورد نیاز انسان بسیار اهمیت دارد، این همه پیشرفت‌های بعد از انقلاب در علوم و دانش‌های مختلف و بومی شدن انرژی هسته ای به برکت پژوهش و تحقیق است و از نظر اسلام باور کردن و اعتقاد پیدا کردن به چیزی که ثابت نشده و درباره آن تحقیق نشده است نکوهش شده است.
وی گفت: پژوهش علاوه بر مسائل علمی در مسایل اعتقادی و دینی یک امر بسیار لازم است که به آن در کشور ما تا حدی توجه می‌شود.
خطیب نماز جمعه طبس در بخش دیگری از سخنان یادآور شد: ۲۷ آذرماه سال ۵۸ سالروز شهادت شهید بزرگوار آیت الله دکتر مفتح رضوان الله تعالی علیه است که به دست منافقین کوردل و مزدوران استکبار جهانی آمریکا در دانشگاه علم و صنعت به شهادت رسیدند.
وی بیان کرد: این بزرگوار در جهات مختلف از اسلام و انقلاب دفاع کرد و در ایجاد وحدت بین حوزه و دانشگاه تلاش زیادی کرد و بین دانشگاهیان و حوزویان وحدت ایجاد کرد.
امام جمعه طبس تاکید کرد: وقتی حوزه و دانشگاه با هم متحد باشند دشمن به اهدافش نمی‌رسد لذا همیشه و امروز ما طلبه‌ها و دانشگاهیان باید به این موضوع توجه داشته باشیم و این وحدت باید رو به توسعه و عمق برود.
حجت الاسلام مهاجریان مقدم به روز ملی مبارزه با خشونت اشاره کرد و گفت: ۲۷ آذر ماه روز ملی مبارزه با خشونت و افراط گرایی نیز هست که متاسفانه امروز آمریکا و هم‌پیمانان او در منطقه دنبال خشونت و افراطی‌گری هستند، علیه تروریسم داد میزنند اما خودشان تروریست پرورش میدهند و تجهیز می‌کنند.
خطیب نماز جمعه طبس با اشاره به شب یلدا گفت: شب سی آذر ماه شب یلدا و بلندترین شب سال است که معمولاً در میان مردم رسم و رسوماتی است که دور هم هستند و آجیل و میوه می‌خورند و کاسبان که همیشه پیش بینی همه چیز را دارند و بازار هم اکنون پر از هندوانه شده است.
وی اضافه کرد: مواظب باشیم شب نشینی یلدا همراه با خرافات، غیبت و تهمت نباشد و از آن به نحو احسن برای عبادت و مناجات با پروردگار متعال استفاده کنیم.
امام جمعه طبس با اشاره به زلزله کرمانشاه و دعای رحمت برای رفتگان و صبر برای بازماندگان، گفت: سپاه استان خراسان جنوبی مسئول بازسازی یکی از روستاهای زلزله زده کرمانشاه شده است و می‌بینیم که هوای سرد و یخبندان چقدر برای مردم زلزله زده سخت و دشوار است.
وی به مناسبت های ۲۶ آذر ماه روز حمل و نقل و رانندگان و ۲۹ آذرماه روز تجلیل از شهید بزرگوار شهید تندگویان اشاره کرد.
 
,
حجت الاسلام سید ابراهیم مهاجریان مقدم در خطبه‌های نماز جمعه با اشاره به سفر اخیر خود به عتبات عالیات گفت: نایب الزیاره همه شما همشهریان و آشنایان در این سفر بودم و در هر زیارتگاهی دو رکعت نماز به نیابت همه همشهریان و حق‌داران و سفارش کنندگان خواندم.
,
امام جمعه طبس در بخش دیگری از بیانات خود به ۲۵ آذر ماه روز پژوهش اشاره کرد و افزود: پژوهش و تحقیق درباره مسائل علمی و مورد نیاز صنایع مختلف و مورد نیاز انسان بسیار اهمیت دارد، این همه پیشرفت‌های بعد از انقلاب در علوم و دانش‌های مختلف و بومی شدن انرژی هسته ای به برکت پژوهش و تحقیق است و از نظر اسلام باور کردن و اعتقاد پیدا کردن به چیزی که ثابت نشده و درباره آن تحقیق نشده است نکوهش شده است.
,
وی گفت: پژوهش علاوه بر مسائل علمی در مسایل اعتقادی و دینی یک امر بسیار لازم است که به آن در کشور ما تا حدی توجه می‌شود.
,
خطیب نماز جمعه طبس در بخش دیگری از سخنان یادآور شد: ۲۷ آذرماه سال ۵۸ سالروز شهادت شهید بزرگوار آیت الله دکتر مفتح رضوان الله تعالی علیه است که به دست منافقین کوردل و مزدوران استکبار جهانی آمریکا در دانشگاه علم و صنعت به شهادت رسیدند.
,
وی بیان کرد: این بزرگوار در جهات مختلف از اسلام و انقلاب دفاع کرد و در ایجاد وحدت بین حوزه و دانشگاه تلاش زیادی کرد و بین دانشگاهیان و حوزویان وحدت ایجاد کرد.
,
امام جمعه طبس تاکید کرد: وقتی حوزه و دانشگاه با هم متحد باشند دشمن به اهدافش نمی‌رسد لذا همیشه و امروز ما طلبه‌ها و دانشگاهیان باید به این موضوع توجه داشته باشیم و این وحدت باید رو به توسعه و عمق برود.
,
حجت الاسلام مهاجریان مقدم به روز ملی مبارزه با خشونت اشاره کرد و گفت: ۲۷ آذر ماه روز ملی مبارزه با خشونت و افراط گرایی نیز هست که متاسفانه امروز آمریکا و هم‌پیمانان او در منطقه دنبال خشونت و افراطی‌گری هستند، علیه تروریسم داد میزنند اما خودشان تروریست پرورش میدهند و تجهیز می‌کنند.
,
خطیب نماز جمعه طبس با اشاره به شب یلدا گفت: شب سی آذر ماه شب یلدا و بلندترین شب سال است که معمولاً در میان مردم رسم و رسوماتی است که دور هم هستند و آجیل و میوه می‌خورند و کاسبان که همیشه پیش بینی همه چیز را دارند و بازار هم اکنون پر از هندوانه شده است.
,
وی اضافه کرد: مواظب باشیم شب نشینی یلدا همراه با خرافات، غیبت و تهمت نباشد و از آن به نحو احسن برای عبادت و مناجات با پروردگار متعال استفاده کنیم.
,
امام جمعه طبس با اشاره به زلزله کرمانشاه و دعای رحمت برای رفتگان و صبر برای بازماندگان، گفت: سپاه استان خراسان جنوبی مسئول بازسازی یکی از روستاهای زلزله زده کرمانشاه شده است و می‌بینیم که هوای سرد و یخبندان چقدر برای مردم زلزله زده سخت و دشوار است.
,
وی به مناسبت های ۲۶ آذر ماه روز حمل و نقل و رانندگان و ۲۹ آذرماه روز تجلیل از شهید بزرگوار شهید تندگویان اشاره کرد.
,
 
,
انتهای پیام/
]

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه