اخبار داغ

هنرمند موسیقی شهرقدس:

نبود خانه هنرمندان در شهرقدس برای مسئولان فرهنگی یک ضعف بزرگ است

نبود خانه هنرمندان در شهرقدس برای مسئولان فرهنگی یک ضعف بزرگ است
هنرمند موسیقی شهرستان قدس گفت: مسئولان از رشته های موسیقی و افرادی که در این زمینه فعالیت دارند به این منظور که موسیقی را به سطح والاتر و با ارزشمند تر در جامعه قرار دهند حمایت کنند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از پایگاه خبری تحلیلی قدس خبر، معین رادی یکی از هنرمندان رشته موسیقی شهرقدس است که سال‌هاست در این رشته فعالیت می‌کند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, قدس خبر,

این هنرمند خوش‌ذوق و متعهد شهرقدسی در گفت‌وگویی تفصیلی با خبرنگار قدس خبر در استودیو خبر شهرستان شرکت کرد که مشروح این گفت‌وگو در پی می‌آید.

,

خودتون را معرفی بفرمایید؟

, خودتون را معرفی بفرمایید؟,

قبل از معرفی خودم باید در تعاریف موسیقی لازم است بدانیم که موسیقی یک دانشِ آمیخته با هنر است تا آن جا که ارسطو موسیقی را یکی از شاخه های ریاضیات دانسته، ولی دیگران آن را هنر نامیده اند، وظیفه علم، کشف قوانین است، اما در هنر، ذوق، قریحه و احساس انسان دخالت دارد.

, هنر,

معین رادی هستم متولد 1369 ساکن شهرستان قدس و موسیقی را از سال 1388 موسیقی را تحت نظر استاد محمدرضا توسلی در زمینه گیتار پاپ بصورت حرفه ای آموزش دبدم و بعد از ایشان تحت نظر استاد مجید اسدزاده به مدت سه سال تخصصی این سبک را ادامه دادم.

,

از چه سال با ساز هارمونیکا آشنا شدید؟

, از چه سال با ساز هارمونیکا آشنا شدید؟,

رادی: از سال 1393 آموزش ساز هارمونیکا (ساز دهنی یا ساز بادی) را پیش گرفتم و امروز در تلاش هستم که این ساز کوچک را به همه مردم شهرم معرفی کنم.

, رادی:,

از خصوصیات این ساز بفرمایید؟

, از خصوصیات این ساز بفرمایید؟,

رادی: وقتی کلمه نوازندگی را به زبان می آورم به  یاد اسباب بازی های دوران کودکی خویش می افتم، زمانی که نام ساز هارمونیکا این ساز کوچک را به زبان می آورم که در درون خود دنیای وسیعی دارد و آنقدر که پیشرفت جهانی داشته است و زبانم قاصر است از قضاوت آن .

, رادی: ,

آیا شغل شما ارتباطی با موسیقی دارد؟

, آیا شغل شما ارتباطی با موسیقی دارد؟,

رادی: من در یک شرکتی مشغول به کار هستم که هیچ ارتباطی با موسیقی ندارد و بیشترین زمان در طول را صرف نوازندگی و آموختن می کنم و از این کار بسیار خوشحالم و هیچ وقت این هنر را با پول مقایسه نکرده ام و همیشه به علاقه مندان به موسیقی در حد توان از معلومات خود به آنها آموخته ام و امیدوارم در آینده نزدیک با راه اندازی مجموعه ای برای معلولین شهرستان قدس بتوانیم به معلولین علاقمندان به رشته های مختلف موسیقی بصورت رایگان آموزش دهیم.

, رادی: ,

آیا در شهرستان قدس به این ساز توجهی می شود؟

, آیا در شهرستان قدس به این ساز توجهی می شود؟,

رادی: از نظر بنده فضای فرهنگی در این شهرستان بسته و هیچ همکاری در جهت رسیدن به نتیجه مطلوب وجود ندارد، همونطوری برای اجرای همایش ها گروه های موسیقی در به سختی میتوان مجوز اجرا گرفت و هچنین نبود فضا و مشکلات زیادی که وجود دارد.

, رادی: ,

درخواست شما از مسئولین در راستای بهبود فضای شهرستان چیست؟

, درخواست شما از مسئولین در راستای بهبود فضای شهرستان چیست؟,

رادی: مشکلات فراوانی در این شهر وجود دارد که بزرگترین آن نبود خانه هنرمندان است و کمبود فضای آموزشی در سطح این شهرستان یک مشکل جدی برای هنرمندان این شهر پدید آورده است، و درخواست بنده بعنوان جز کوچیکی از خانواده هنرمندان شهر از مسئولین این است که از رشته موسیقی و افرادی که در این زمینه فعالیت دارند به این منظور که موسیقی را به سطح والاتر و با ارزشمند تر در جامعه قرار دهند حمایت کنند.

, رادی: ,

از برنامه خود در آینده بفرمایید؟

, از برنامه خود در آینده بفرمایید؟,

رادی: یک گروه نو پا تشکیل دادیم که در نظر داریم با انجام فعالیت های خیریه برای کودکان کم بضاعت در زمینه های آموزش و اجرای برنامه های موسیقی و آموختن موسیقی حرفه ای به این کودکان در راستای بهرمندی از موسیقی و استعداد یابی نخبه ها در رشته های مختلف از جمله ایده و طرح های می باشد که امید دارم با این حرکت بتوانیم از آموزش صحیح به اقشار جامعه صورت پذیرد.

, رادی: ,

سخن پایانی ...

, سخن پایانی ...,

به امید روزی که به همه سلیقه‌ها توجه بیشتری شود و به دیگر نگرش‌ها محترمانه‌تر نگریسته شود. باید بدانیم زیبایی هنر در تنوع آن است. این تفاوت‌ها می‌تواند یک فرصت باشد نه یک تهدید. خلاصه آنکه به هنر احترام بگذاریم تا نزد مردم محترم شمرده شویم.

,

انتهای پیام/ع

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه