اخبار داغ

در خطبه های نماز جمعه شهرهای آذربایجان غربی مطرح شد؛

حمایت از سران فتنه در مراسم روز دانشجو باید پیگیری و رسیدگی شود/ با دیدگاه جناحی، گروهی و سیاسی شهر توسعه نمی یابد

حمایت از سران فتنه در مراسم روز دانشجو باید پیگیری و رسیدگی شود/ با دیدگاه جناحی، گروهی و سیاسی شهر توسعه نمی یابد
آیین عبادی سیاسی نماز جمعه در شهرستانهای آذربایجان غربی برگزار و مطالبی درباره مباحث روز مطرح شد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا به نقل از اروم نیوز، آیین عبادی سیاسی نماز جمعه در سراسر شهرستانها و بخشهای آذربایجان غربی برگزار و ائمه جمعه مطالبی را درباره مباحث روز مطرح کردند که به شرح ذیل است:

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, اروم نیوز,

حمایت از سران فتنه در مراسم روز دانشجو باید پیگیری و رسیدگی شود/ طرح چنین مباحثی در کشورهای اروپایی برابر با خُرد‌شدن دندان‌هایتان است

, حمایت از سران فتنه در مراسم روز دانشجو باید پیگیری و رسیدگی شود/ طرح چنین مباحثی در کشورهای اروپایی برابر با خُرد‌شدن دندان‌هایتان است, حمایت از سران فتنه در مراسم روز دانشجو باید پیگیری و رسیدگی شود/ طرح چنین مباحثی در کشورهای اروپایی برابر با خُرد‌شدن دندان‌هایتان است,

حجت‌الاسلام و المسلمین سید مهدی قریشی در خطبه‌های نماز جمعه این هفته ارومیه، با اشاره به برگزاری مراسمی در یکی از دانشگاه‌های ارومیه به مناسبت روز ۱۶ آذر، اظهار داشت: روز دانشجو روز قیام در برابر آمریکا و استکبار است و نباید مسئولین اجازه تحریف تاریخ به عده‌ای معلوم‌الحال را دهند.

,

وی، افزود: خناسان دنبال تحریف تاریخ هستند و این امر نشان‌دهنده اهمیت موضوع روز دانشجو و تبیین دقیق آن برای دانشجویان است.

,

نماینده ولی‌فقیه در آذربایجان‌غربی، دعوت از برخی چهره‌های معلوم‌الحال در روز دانشجو برای سخنرانی در دانشگاه‌ها را تاسف‌بار دانست و گفت: اینکه حامیان آمریکا و فتنه در دانشگاه‌ها پشت تریبون قرار گیرند و با هیاهو و تشویق شروع به طرح مباحثی در حمایت و تطهیر چهره فتنه‌گران و غرب‌گرایان کنند، این امر نشان‌دهنده ضعف مسئولین دانشگاهی و بی‌توجهی به جایگاه روزهای ملی و تاریخ کشور است.

,

وی، زیر سوال بردن تمام مبانی نظام و انقلاب اسلامی توسط اشخاص سخنران در دانشگاه‌ها و نیز سر دادن شعار آزادی به بهانه تطهیر اقدامات آلوده فتنه‌گران را امری دانست که از سوی برخی عناصر همان فتنه‌گران مطرح می‌شود و تاکید کرد: مسئولین دانشگاه باید در برابر این اقدامات خود پاسخگو باشند چراکه تمام این اقدامات با حمایت و تایید آن‌ها انجام شده است.

,

حجت‌الاسلام قریشی، ادامه داد: اگر همین افرادی که ندای نبود آزادی در ایران اسلامی را می‌دهند، در کشورهای اروپایی تنها یک بار در مورد دروغ بودن هولوکاست سخنرانی کنند سخت‌ترین مجازات در انتظار آن‌ها خواهد بود. اما جالب است که خود را مبرّا از هر نقصی می‌دانند!

,

وی، تشویق چنین افرادی از سوی دانشجویان در مراسمات دانشگاهی را نشانه زبونی مسئولین دانشگاه دانست و ابراز داشت: اینکه برای سلامتی عناصر آمریکا در داخل کشور سووت و کف زده شود و تشویق شوند نشان می‌دهند که مسئولین تایید کننده این مراسمات هنوز به بصیرت نرسیده‌اند.

,

امام‌جمعه ارومیه، توهین به مقدسات دینی را از دیگر مباحث مطرح‌شده در دانشگاه‌ها عنوان کرد و گفت: اینکه فردی با لباس روحانیت در تریبون دانشگاهی حاضر شود و از اجباری‌نبودن حجاب و اینکه نباید مردم را به داشتن حجاب ملزم کنند سخن می‌گوید، از سوی مسئولین دانشگاهی چه پاسخی دارد؟ آیا می‌توانند در برابر این اقدامات سکوت کنند؟!

,

وی، بیان داشت: اینکه از رفع حصر سخن به میان می‌آورید، باید بدانید که تمام مشکلات اقتصادی و فقر و دیگر مشکلات موجود در جامعه ناشی از همان اقدامات فتنه‌گران در ۸۸ بود که سردمداران آمریکا و صهیونیسم از آن حمایت کردند.

,

حجت‌الاسلام قریشی، خاطرنشان کرد: اینکه فردی با این صراحت در دانشگاه شروع به لفاظی و سخنرانی در مذمت نظام و انقلاب اسلامی می‌کند یعنی آزادی نداریم؟ اگر آزادی در ایران اسلامی نبود در همان جلسه دندان‌هایت را به شکمت می‌فرستادند!

,

وی، همچنین تصریح کرد: اینکه عده‌ای با سوزاندان پرچم عزای حسینی و مقدسات دینی به اسلام دهن‌کجیی کنند و همین سران فتنه حتی یک‌بار هم حاضر به عذرخواهی در این رابطه نباشند چه مفهومی دارد؟ این یعنی حامیان آن‌ها بوده‌اند.

,

نماینده ولی‌فقیه در آذربایجان‌غربی، افرادی که خواهان آزادی فتنه‌گران و رفع حصر هستند را به مطالعه تاریخ دعوت کرد و گفت: اگر تنها یک‌بار اقدامات آن روزها قرائت شود و اتهامات و جرائم این افراد مشخص شود قطعا نظر دیگری از جانب حامیان رفع حصر صادر می‌شود!

,

وی، اضافه کرد: آزادی فتنه‌گران را می‌خواهید؟ ابتدا اتهامات و جرائم آن‌ها را بیان کنید و بر اساس مستندات خلاف آن را ثابت کنید. در این صورت قطعا نظر شما برای ما محترم است. اما اینکه برای هیاهو و جنجال‌سازی دنبال سخنان ضدنظام و انقلاب اسلامی باشید را هرگز قبول نخواهیم کرد.

,

حجت‌الاسلام قریشی، اهانت به جایگاه حجاب در دانشگاه را امری غیرقابل بخشش دانست و تاکید کرد: این موضوع آبروی روحانیت را می‌برد و باید از سوی مسئولین مربوطه پیگیری و رسیدگی شود.

,

وی، حضور در تریبون‌های مناظره علمی در دانشگاه‌ها را امری ضروری برشمرد و گفت: اگر فردی در تمام این موارد سخنی علمی و منطقی دارد در قالب یک مناظره حاضر شوند و پاسخگو باشد، در غیر این‌صورت باید در برابر قانون و خداوند پاسخگو باشد.

,

امام‌جمعه ارومیه، آلود‌ه کردن محیط دانشگاه به مباحث این‌چنین را امری بسیار تاسف‌آمیز دانست و خطاب به مسئولین دانشگاه عنوان کرد: باید در برابر اذهان عمومی و خداوند پاسخگوی این اقدامات خود باشید.

,

وی، در بخش دیگری از سخنان خود، با اشاره به فرا رسیدن سالروز وحدت حوزه و دانشگاه، اظهار داشت: باید تمام مسئولین حوزوی و دانشگاهی به‌دنبال جامه عمل پوشاندن به فرامین رهبری و امام(ره) در این زمینه باشند.

,

حجت‌الاسلام قریشی، همچنین از مردم برای کمک به حوزه‌های علمیه دعوت کرد و گفت: باید برای سرپا ماندن معارف اسلامی علاوه بر تشویق فرزندان به حور در حوزه‌ها و تحصیل علوم دینی، کمک‌های مالی نیز از سوی خیرین به این مراکز سوق داده شود.

,

وی، در مورد بیان برخی مباحث در مورد خشکسالی دریاچه ارومیه هم بیان داشت: اینکه برخی در برابر اقامه نماز باران برای حل این مشکل ایستادگی می‌کنند امری نادرست است. هرچند اقدامات مسئولین باید در این زمینه شتاب داشته باشند، اما اقامه نماز باران و درخواست از خداوند برای حل این مشکل هم امری ضروری و اجتناب‌ناپذیر است.

,

سیاست زدگی از اصلی ترین عوامل عدم پیشرفت میاندوآب است

, سیاست زدگی از اصلی ترین عوامل عدم پیشرفت میاندوآب است,

به گزارش زرین خبر، حجت الاسلام و المسلمین حمید حسن زاده در خطبه های نماز جمعه این هفته میاندوآب با اشاره به دلایل عدم پیشرفت میاندوآب، اظهار کرد: متاسفانه شهرستان میاندوآب بیش از اندازه سیاسی بوده و همین عامل از عوامل عدم پیشرفت میاندوآب است.

,

امام جمعه میاندوآب با بیان اینکه سیاسی بودن این شهرستان سبب می شود تا اختلافات سیاسی به تقابل کشیده شود، افزود: در هر نقطه از کشور تنها در ایام انتخابات اختلافات سیاسی را شاهد هستیم ولی در میاندوآب در طول چهار سال چه بعد از انتخابات مجلس و یا ریاست جمهوری این اختلافات وجود داشته و میاندوآب همه روزه سیاسی بوده و دعواهای سیاسی تمام نمی شود.

,

وی گفت: اگر می خواهیم میاندوآب آباد شود باید این را در نظر داشت که رئیس جمهور، نماینده و شورای شهر بعد از انتخابات رئیس جمهور و نماینده و شورای همه شهر است و نباید فضای شهر را سیاسی نگه داشت، چرا که بعد از انتخابات دیگر همه چیز تمام می شود.

,

حسن زاده با بیان اینکه با دیدگاه جناحی، گروهی و سیاسی شهر توسعه نمی یابد، تصریح کرد: عامل دیگر عدم توسعه و پیشرفت میاندوآب این است که متاسفانه در این شهرستان هم از طرف مسئولان هم از طرف مردم، به جزئیات بیشتر از کلیات پرداخته شود و متاسفانه به جای اینکه مردم نیز به کلیات مثلا مشکلات شهر حرف بزنند در مورد جزیئات و مسائل و مشکلاتی مانند کوچه و خیابان خود حرف می زنند.

,

خطیب نماز جمعه میاندوآب با بیان اینکه میاندوآب از ظرفیت نهفته خوبی برخوردار بوده و نیاز به برنامه ریزی مناسب دارد، گفت: متاسفانه دچار روزمرگی شده ایم و تنها به فکر امروز هستم و دیگر هیچ، در حالی که مسئول باید برنامه ریزی کوتاه مدت و میان مدت و بلند مدت داشته و هدف خود را مشخص کند که در مدتی که مسئولیت دارد، می خواهد به کجا برسد.

,

وی با تاکید بر حمایت از صنعت، کشاورزی، دامداری و کارگاههای تولید در میاندوآب، اظهار کرد: در زمان انتخابات پنج وزیر به میاندوآب آمدند در حالی که اکنون باید از مسئولان ارشد کشوری و استانی به شهر دعوت کرد تا درد مردم و کشاورزان را به آنها بگوییم.

,

حسن زاده با بیان اینکه باید فکری به حال کشاورزان کرد، افزود: در برخی شهرها، سیب میاندوآب به چند برابر قیمت به فروش می رسد و باید مسیری و شرایطی فراهم کرده و از کشاورزی که مثلا چغندرقند کشت کرده حمایت کرد.

,

امام جمعه میاندوآب به وضعیت دفن پسماند شهری اشاره و اظهار کرد: وضعیت پسماند میاندوآب، آبروی مسئولان شهرستانی و مردم را برده است و متاسفانه این معضل چندین سال است که حل نشده باقی مانده است.

,

وی با بیان اینکه این مسئله نباید سیاسی شود، تصریح کرد: اهالی اطراف آن محل در مشکل بوده و از سوی دیگر این وضعیت دفن پسماند که در مسیر ورودی شهر قرار دارد، سبب آبرو ریزی بوده و باید حل شود و اگر کسانی مانع بوده و مقصر هستند نیز به مردم معرفی شوند.

,

حسن زاده با اشاره به اینکه وضعیت برخی از محلات شهر میاندوآب از روستا بدتر است، گفت: وضعیت برخی محلات میاندوآب و چاله های موجود در آنها، تداعی گر روستا در ذهن آدمی است و من از همه می خواهم که اختلافات را کنار گذاشته و دست به دست هم داده و بدون توجه به حرف دیگران برای پیشرفت شهر تلاش کنیم.

,

امام جمعه میاندوآب به ظرفیت عظیم رودخانه زرینه رود در این شهر اشاره و بیان اینکه اگر این ظرفیت در شهرهای دیگر بود به بهترین نحو از آن استفاده می کردند، افزود: متاسفانه رودخانه ای به این عظمت بی ثمر افتاده است در حالی که منبع عظیم توسعه گردشگری بوده، بدون اینکه استفاده ای از آن شود، بدون بهره باقی مانده است.

,

خطیب نماز جمعه میاندوآب با بیان اینکه تنها با شعار “شهر دوچرخه گفتن” چیزی درست نمی شود، افزود: با حلوا حلوا گفتن دهان شیرین نشده و تنها با گفتن شهر دوچرخه؛ چیزی حل نمی شود بلکه باید زیرساخت ها را فراهم کرد تا شهر خود به خود به شهر دوچرخه تبدیل شود.

,

وی به بدعت های غلط نیز اشاره کرد و گفت: چشم و هم چشمی و برخی بدعت های غلط مانند شیربهای زیاد، مهریه زیاد و جهازیه زیاد سبب مشکلاتی برای جوانان و خانواده ها شده و باید ریش سفیدان و علمای شهر در این زمینه فرهنگ سازی کرده و جلوی بدعت های غلط را بگیرند.

,

حسن زاده به روز پژوهش اشاره و با تاکید بر امر تحقیق و پژوهش، تصریح کرد: مراکز آموزشی باید به جای آموزش، به آموزش پژوهش محور حرکت کرده و برای افزایش تحقیقات و اختراعات جدید تلاش کنیم.

,

امام جمعه میاندوآب با اشاره به سالروز وحدت حوزه و دانشگاه و تاکید بر تحقق این امر، گفت: امام خمینی(ره) منادی وحدت حوزه و دانشگاه بوده و تشخیص دادند که دشمن از چه راهی می خواهد نفوذ کرده و به اهداف خود برسد.

,

وی افزود: برای تحکیم وحدت حوزه و دانشگاه، باید ذهن ها عوض شده و حوزویان، دانشگاهیان را بی دین نپندارند و دانشگاهیان نیز حوزویان را متحجر و عقب مانده فرض نکنند، بلکه باید روز به روز به سمت وحدت حرکت کرد.

,

حسن زاده هم چنین به شب یلدا اشاره و با توصیه به خانواده ها، تصریح کرد: شب یلدا باید به جای اینکه با برخی بدعت های غلط که امروزه شکل گرفته است، به شب صله رحم و میهمانی و محبت و دوستی تبدیل شود.

,

باید اقتصاد مقاومتی در کشور تقویت کرد/ شاهد نفس های آخر رژیم غاصب صهیونیستی در منطقه هستیم

, باید اقتصاد مقاومتی در کشور تقویت کرد/ شاهد نفس های آخر رژیم غاصب صهیونیستی در منطقه هستیم, باید اقتصاد مقاومتی در کشور تقویت کرد/ شاهد نفس های آخر رژیم غاصب صهیونیستی در منطقه هستیم,

حجت الاسلام و المسلمین وحید طالبی ظهر امروز در خطبه های نماز جمعه پلدشت با اشاره به اهمیت علم و علم آموزی گفت: مسئله علم آموزی و ترویج علم از موارد بسیار مهم است و جامعه را به سوی پیشرفت هدایت می کند.
وی با اشاره به اینکه ثمره و بهره ایمان، علم و آگاهی است، تصریح کرد: علمی که توام با عمل باشد باارزش است و عالمان در واقع امین و راهنما در زمین هستند.
امام جمعه پلدشت افزود: باید هدف از یاد گیری علم، آموزش و بکار گیری در امورات باشد و تنها گرفتن مدرک برای ارائه به اداره ای به یک معضل تبدیل شده است.
طالبی گفت: طلب علم و علم آموزی برای هر مسلمانی واجب و پر فضیلت است، بانیان و ترویج کنندگان علم باید افراد جامعه را به سمت یادگیری علم ترغیب کنند.
وی اظهار کرد: علم چراغ های روی زمین است و آموزش دهندگان صاحبان علم هستند.
خطیب نماز جمعه پلدشت افزود: هرکسی در دوران جوانی علم آموزی کند همچون حک کردن نقش بر روی سنگ است و هیچ موقع پاک نمی شود.
به گفته وی باید به مطالعه و کتابخوانی توجه جدی شود.
طالبی با اشاره به ارائه بودجه پیشنهادی دولت برای سال ۹۷ به مجلس گفت: احتمال دارد برای تامین بودجه با افزایش قیمت و یا کاستی هایی مواجه شویم و باید نسبت به این امور آمادگی داشته باشیم.
وی تصریح کرد: همانطوری که مردم در سختی هستند دولت نیز باید از هزینه های اضافی، مسافرت های خارجی و حقوق های نجومی پرهیز کند.
خطیب نماز جمعه پلدشت افزود: باید اقتصاد مقاومتی در کشور تقویت شود و در تمام برنامه های خود جایی برای اقتصاد مقاومتی ایجاد کنیم.
به گفته وی مجلس تدبیری کند تا مسئله رکود و بیکاری برای سال ۹۷ حل شود.
طالبی با اشاره به ۲۷ آذر ماه سالروز شهادت آیت الله محمد مفتح گفت: ۲۷ آذر به روز وحدت بین حوزه و دانشگاه نامگذاری شده است و وحدت بین اقشار مختلف جامعه از برنامه های مهم است.
وی اظهار کرد: هدف از این نامگذاری این است که علم دنیا و علم دین یکی شود زیرا هر کدام از اینها بال های پیشرفت هستند.
امام جمعه پلدشت با اشاره به سفر وزیر خارجه انگلیس به کشورمان افزود: موضوع این دیدار صحبت و تبادل نظر در مورد پسا برجام بود ولی وزیر خارجه انگلیس و رسانه های خارجی سعی کردند آن را به دستگیری جاسوس های انگلیسی نسبت دهند.
طالبی گفت: مقام معظم رهبری فرموده اند، جنایات انگلیس به کشورمان را فراموش نخواهیم کرد زیرا انگلیس جاده صاف کن آمریکا و منبع نکبت ملت های منطقه است.
وی اظهار کرد: امروزه شاهد نفس های آخر رژیم غاصب صهیونیستی در منطقه هستیم و جهان اسلام با محوریت بیت المقدس و فلسطین متحد شده است.
امام جمعه پلدشت افزود: استکبار در تلاش بود تا در منطقه مرزی ماکو ناامنی هایی را ایجاد کند ولی نیروی های جان برکف سپاه پاسداران مقرهای آنها را نابود کردند و به زودی شاهد ریشه کنی آنها خواهیم بود.

,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,

با اجرای طرح ملی توسعه چالدران توسط بنیاد علوی شاهد تحول عظیمی در چالدران خواهیم بود

, با اجرای طرح ملی توسعه چالدران توسط بنیاد علوی شاهد تحول عظیمی در چالدران خواهیم بود, با اجرای طرح ملی توسعه چالدران توسط بنیاد علوی شاهد تحول عظیمی در چالدران خواهیم بود,

امام جمعه چالدران گفت :۸ تن از شهدای مرزبانی چالدران در جهت دفاع مرزهای وطن جان خویش تقدیم نظانم نمودن و امروزه وظیفه تمامی آحاد جامعه اسلامی این است که ادامه دهنده راه شهدا باشند.

,

به گزارش نوای چالدران; امام جمعه شهرستان چالدران در خطبه های این هفته نماز جمعه با اشاره به اینکه ایمان همواره بر کفر غلبه نموده است افزود: افراد با ایمان همواره در طول تاریخ پیروز هستند و خداوند متعال به تمامی مسلمانان جهان وعده داده است که با ظهور آقا امام زمان (عج) بساط ظلم و جور از روی زمین بر چیده خواهد شد و عدل و داد روی زمین را فرا خواهد گرفت .

,

حجت الاسلام آقائی ضمن گرامی داشت یاد و خاطره ۸ شهید مرزبان گروهان مرزی شهرستان چالدران از شهدا به عنوان مایه افتخار مکتب الهی یاد کرد و گفت: شهدا در جهت دفاع از وطن و ناموس و ارزشهای ولای اسلام جان خویش را تقدیم نموده اند و امروزه وظیفه تمامی آحاد جامعه اسلامی این است که ادامه دهنده راه شهدا باشیم

,

وی با محمکوم نمودن اقدام اخیر رئیس جمهور آمریکا در به رسمیت شناختن بیت المقدس به عنوان پایتخت رزیم غاصب چنین اقدامی از سوی ترامپ را ناشی از عجز و ناتوانایی استکبار جهانی در برابر اراده ملت مسلمان دانست و گفت: رئیس جمهور آمریکا با این اقدام خود می خواهد در منطقه رعب ووحشت بیندازد غافل از اینکه این اقدام ایشان زمان نابودی این رژیم غاصب را تسریع نموده و وحدت و همدلی مسلمانان جهان را بیشتر می کند .

,

امام جمعه چالدران به اجرای طرح ملی توسعه چالدران توسط بنیاد علوی در جهت رفع محرومیت و ایجاد اشتغال پایدار در این شهرستان اشاره کرد و گفت : الحمداله در سایه تلاش مسئولین نظام و با حمایت این بنیاد روز به روز شاهد عمران و آبادانی منطقه خواهیم بود

,

اتحاد رمز ماندگاری امت اسلامی است
به گزارش کانی پرس، امام جمعه موقت بوکان در خطبه‌های امروز نماز جمعه با اشاره به ماه مبارک ربیع‌الاول اظهار داشت: پیامبر اکرم (ص) پیام آور صلح و دوستی بود و برای ریشه کن شدن جهالت و از بین رفتن تفرقه تلاش زیادی کرد و وحدت را در بین مسلمانان بنا نهاد و اکنون وظیفه ما است با پرهیز از فرقه گرایی و برتری مذهبی بر مذهب دیگر از تفرقه دوری کنیم و شیعه و سنی با هم دیگر متحد و هماهنگ باشیم چون اتحاد رمز ماندگاری امت اسلامی است.
ماموستا ملا خالد رسول زاده با بیان خصوصیات فردی و اجتماعی پیامبر اکرم(ص) بیان کرد: حضرت محمد (ص) مانند نوری بر مسلمانان تابید و خداوند به وسیله ایشان کتاب قرآن را که کامل‌ترین و جامع‌ترین کتاب آسمانی است را نازل کرد تا ما مسلمانان با تعمق در آن به خود بیاییم و آن را در زندگی خود به کار ببریم.
رسول‌زاده گفت: ما باید به هوش باشیم و به حرف دشمنان که فقط بذر کینه و نفاق را در میان مسلمانان می‌کارند گوش ندهیم و اسلام راستین را هم به جهانیان معرفی کنیم.
وی افزود: پیامبر اکرم (ص) انسانیت را در حق بشر کامل کرد و برای رسیدن انسان به سعادت دنیوی و اخروی تلاش کرد و خداوند کامل‌ترین کتاب آسمانی را به وسیله ایشان برای هدایت مسلمانان نازل کرد تا راه درست خود را بیابند.
امام جمعه موقت بوکان تصریح کرد: میلاد پیامبر اکرم(ص) فرصت مغتنمی برای ایجاد وحدت و همبستگی بیش از پیش مذاهب اسلامی در جهان است که با توجه به شرایط حساس کنونی در کشورهای اسلامی ضروری است امت اسلامی توجه بیشتری به اشتراکات داشته و با پرهیز از دامن زدن به اختلافات برای تحکیم بنیان‌های اسلامی در جهان تلاش کنند.

, اتحاد رمز ماندگاری امت اسلامی است, اتحاد رمز ماندگاری امت اسلامی است,
,
,
,
,
,

خطبه های نماز جمعه ماکو

, خطبه های نماز جمعه ماکو, خطبه های نماز جمعه ماکو,

حجت الاسلام ایوب رنجبری امام جمعه شهرستان ماکو در خطبه های عبادی سیاسی نماز جمعه با اشاره به سبک زندگی اسلامی از دیدگاه پیامبر گفت : نباید بی تفاوت به رویدادهای جامعه باشیم وی افزود پنج خصوصیت که پیامبر به آن اشاره داشته اند که اگر این خصوصیات در انسان ظاهر شود به خدا پناه برده و بر امر به معروف و نهی از منکر پناه ببرید اول گناه کم فروشی و گناه اقتصادی بعضا شاهد آن هستیم که کم فروشی در معلمی هم دیده می شود و صرفاً به اصناف و کسبه اختصاص ندارد از جمله کم فروشی معلمان اینکه تدریس نمی کنند و دانش آموزان را به کلاس های خصوصی دعوت می کنند

,

وی تصریح کرد: اولین شخصی که معامله را براساس پیمان پایه گذاری کرد شعیب نبی بود چگونه به ۲۴ عذاب شدید شده و شامل آیه ویل للمطففین شدند یعنی وای بر کم فروشان وی بیان داشت صداقت باید در فروشگاه ها میوه فروشی ها و بقالی ها نیز وجود داشته باشد لذا اگر در جامعه گناه اقتصادی شیوع یابد جامعه ابیراهی کشیده خواهد شد .

,

دومین خصوصیت را که پیامبر به آن تأکید داشتند را فراموش کردن پرداخت زکات بیان کرده و گفت پرداخت زکات جزء الزامات و نیاز قبولی نماز می باشد لذا اگر می‌خواهیم تن سالم و جامعه سالم داشته باشیم باید زکات پرداخت کرد.
وی با اشاره به عمل نکردن به عهد و پیمان به عنوان سومین خصوصیت گفت :انسان باید به اهداف پیمان های خود عمل کند چرا که اگر به عهد الهی و پیامبر توجه نشود قحطی و گناهکاری در جامعه افزایش خواهد یافت .

,
,

امام جمعه ماکو فحشا روابط جنسی غیر قانونی و ضابطه را چهارمین خصوصیت بیان کرده و افزود: امروزه شاهد آن هستیم که روابط غیر قانونی مثل آب خوردن می باشد و لازمه آن خرید بسته اینترنتی در گوشی همراه و گذاشتن آن در اختیار جوانان است وی تصریح داشت وقتی ما ضابطه را سخت بگیریم روابط آسان می شود که پیامبر در این مورد فرمودند اگر فحشا در جامعه زیاد شود و ثابت از بین برود جامعه دچار دردهای جدیدی می شود که امروزه شاهد و ناظر آن هستیم از جمله ضابطه ها می توانیم به سخت گرفتن امر ازدواج اشاره کنیم.

,

امام جمعه ماکو پنجمین خصوصیتی که پیامبر بر آن تأکید داشتند را ابد محکوم در جامعه بر اساس حکم خدا بیان داشته و گفت :اگر در جامعه براساس حکم خدا و نشود جامعه دچار مشکل خواهد شد مثلا اگر با گرفتن تغییر نام پیدا کرده و عنوان معامله بر آن جاری شود و یا غنا عنوان موسیقی اصیل سنتی و یا قمار عنوان بازی کردن بر خود بگیرد جامعه دچار مشکلات خواهد شد لذا این پنج خصوصیت باید در جامعه رشد نکند .

,

امام جمعه ماکو در ادامه خطبه های نماز جمعه با اشاره به کشتی گیر ایرانی که در مقابل اسرائیل حاضر به مبارزه نشد گفت: روح پهلوانی باید در جامعه قرآنی رواج پیدا کند .
وی در ادامه گفت: بعضی از روی عمد یا سهو نظام را بر اساس شناخت بندی های سیاسی زیر سوال میبرند که نباید اینگونه باشد و نباید زمینه خوشحالی دشمن را فراهم کنیم .

,
,

وی با اشاره به لایحه بودجه سال ۹۷ گفت :رئیس جمهور لایحه بودجه سال ۹۷ را به مجلس شورای اسلامی تقدیم کرد امید داریم رکود اقتصادی اقتصاد مقاومتی بیکاری در این بودجه مورد توجه قرار گیرد.

,

رنجبری با اشاره به سفر اخیر وزیر امور خارجه کشور انگلیس به ایران گفت :این وزیر با آن وضعیت نابسامان وارد کشور ایران شد این چه وضعی است که شلوار وی در حال افتادن از تن او است .

,

وی گفت : یادمان نرفته که انگلیس خبیث چه برنامه هایی بر سر این ملت آورد اولین قمارخانه ها در این کشور توسط انگلیس افتتاح شد وی در ادامه با اشاره به سالروز شهادت دکتر مفتح گفت یاد خاطره شهید مفتح این مجاهد حوزه و دانشگاه را گرامی میداریم به در تمام طول عمر خود در راه وحدت حوزه و دانشگاه تلاش کرد لذا در این زمینه هم باز انگلیسی ها اختلاف می‌اندازند با این شعار که اختلاف بیانداز و حکومت کن لذا باید اگااه باشیم که حضرت آقا فرمودند اگر حوزه و دانشگاه اصلاح شود جامعه اصلاح شده و اگر منزوی شود جامعه منزوی می شود.

,

انتهای پیام/

]

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه