اخبار داغ

امامان جمعه کردستان در خطبه های نماز جمعه عنوان کردند؛

پرچم اسلام در بیت المقدس به اهتزاز در خواهد آمد

پرچم اسلام در بیت المقدس به اهتزاز در خواهد آمد
امامان جمعه کردستان گفتند: مسلمانان دنیا با اتحاد و یکپارچگی بر غاصبان بیت المقدس غالب خواهند شد و قدس را به عنوان پایتخت دوم جهان اسلام درخواهند آورد و بیرق اسلام به اذن خداوند در این شهر مقدس به اهتزار در خواهد آمد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛  به نقل از کرد تودی ، ماموستا یدالله محمدی امام جمعه دهگلان  درخطبه های نماز جمعه ظهر امروز در مسجد جامع این شهر با اشاره به انتخاب بیت المقدس به عنوان پایتخت اسرائیل از سوی رئیس جمهور امریکا آن را اقدامی نابخردانه دانست و گفت: این اقدام بدون شک زمینه نابودی رژیم منحوس و جعلی صهیونسیت را به دنبال خواهد داشت.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, کرد تودی ,
 
,
ماموستا محمدی گفت: امریکا و صهیونیست باید بدانند که مسلمانان دست از قلبه اولشان که قدس است نخواهند کشید و بنا به پیش بینی رهبر معظم انقلاب به زودی روز تاریک یهودیان صهیونست را خواهیم دید.
,
 
,
 امام جمعه دهگلان در ادامه گفت: مسلمانان دنیا با اتحاد و یکپارچگی بر غاصبان بیت المقدس غالب خواهند شد و قدس را به عنوان پایتخت دوم جهان اسلام  درخواهند آورد و بیرق اسلام به اذن خداوند در این شهر مقدس به اهتزار در خواهد آمد.
,
 
,
وی در ادامه گفت: رئیس جمهور امریکا تنها با این حرکتش زمینه انهدام  وا ضمحلال رژیم اسرائیل را فراهم میکند.
,
 
,
ماموستا محمدی درادامه با اشاره به فضایل حضرت ابویکر از خلفای راشدین گفت:  در میان مردان حضرت ابوبکر (رض)  ودرمیان جوانان حضرت علی (ع)  اولین کسانی بودند به پیامبر (ص) ایمان آوردند .
,
 
,
 امام جمعه دهگلان با اشاره به پرداخت نشدن خسارت بیمه کشاورزان گفت: بنا به گفته مسئولین بیمه مقرر و مصوب شده که بیمه خسارت در دو نوبت به کشاورزان پرداخت شود.
,
 
,
 وی افزود: اگر کشاورزی بخواهد محصولش را بیمه کند و تا زمانی خسارت سنوات قبل را دریافت نکرده می تواند برای پرداخت بهای بیمه محصولش از خسارات سنوات قبل استفاده کند و به حساب صندوق در ازای بیمه محصولش پول پرداخت نکند.
,
 
,
 ماموستا محمدی ضمن هشدار به سودا گران و توزیع کنندگان مواد مخدر در دهگلان گفت: این شهرستان عرصه جولان آنان نیست و با آنان به شدت برخورد خواهد شد.
,
 
,
 امام جمعه دهگلان ضمن تشکر و قدردانی از فرمانده و نیروهای خدوم نیروی انتظامی از فرمانده نیروی انتظامی شهرستان خواست که با سوداگران به شدت برخورد کنند و مانع فعالیت آنان در شهرستان شوند.
,
 
,
ماموستا عبدالرحمن خدایی ظهر امروز در خطبه‌های نماز جمعه شهر سنندج ضمن آرزوی قبولی طاعات و عبادات همه نمازگزارن اظهار داشت: امیدوارم خداوند متعال با لطف و عنایت بی‌شمارش مسلمان را جزو امت پیامبر(ص) قرار دهد.
,
 
,
وی با اشاره به معضل بی‌سوادی گفت: سواد برای اجتماع سرمایه باارزش و گران قیمتی است و توسعه هر جامعه به واسطه علم و دانش میسر است.
,
 
,
امام جمعه سنندج تصریح کرد: اگر مردمان کشورهای اسلامی به توصیه‌های حضرت محمد(ص) عمل می‌کردند در هیچ خانه‌ای بی‌سواد وجود نداشت و از همه ملت‌های دنیا جلوتر می‌افتادند.
,
وی گفت: باید مسلمانان در فراگرفتن علم و دانش کوتاهی نکنند و برای یادگیری علم در اوقات فراغت تلاش کنند.
,
 
,
ماموستا خدایی افزود: امیدوارم روزی برسد که شاهد نبود بی‌سوادی در کشور  و ریشه کن شدن آن باشیم.
,
 
,
وی با اشاره به آیات قرآن کریم اظهار کرد: خداوند صاحب عرش و بسیار باعظمت است و هر آنچه اراده کند می‌تواند انجام دهد.
,
 
,
امام جمعه سنندج گفت: عدالت و فضل و رحمت خالص حق تعالی از دستورهای خداوند برای بندگان است.
,
 
,
ماموستا سید عبدالقادر حسینی در خطبه های نماز جمعه این هفته سروآباد اظهار کرد: قدس آرمان همه مسلمانان جهان و زادگاه و جایگاه پیامبران بزرگی چون اسماعیل، اسحاق، یعقوب، یوسف، داوود، سلیمان، عیسی، ذکریا و یحیی است.
,

وی افزود: بسیاری از علما و دانشمندان بنام اسلام همچون امام شافعی، ابن حجر عقلایی، ابن قدامه مقدسی، عبدالغنی بن عبدالواحد مقدسی، احمدبن حسین رملی، ابوریحان شمعون انصاری، شداد بن اوس خزری، فیروز دیلمی و بسیاری از علمای دیگر در شهر قدس و فلسطین سکونت گزیده اند و این شهر برای مسلمانان از قداست و جایگاه ویژه ای برخوردار است.
,
,

امام جمعه موقت سروآباد تاکید کرد: مسلمانان جهان با تمام گروه ها، مذاهب و گرایش ها بر این موضوع اتفاق نظر دارند که شهر قدس و فلسطین مکان مقدس و قبله اول مسلمانان است و ریشه کفر در این مکان مقدس باید خشکانده شود.
,
,

ماموستا حسینی یادآور شد: مسلمانان جهان به پا خیزید که اکنون وقت کار و تلاش است، زنگ به صدا در آمده و بدانید قدس فقط از آن فلسطینیان نیست بلکه متعلق به همه مسلمین است و در هر کجا و هر موقعیتی که هستید شرق، غرب، جنوب و شمال باید به اندازه توان خود از فلسطین و قدس دفاع کنید.
,
,

وی گفت: از قدس نخستین چیزی که در ذهن، احساس، بینش و فکر دینی مسلمانان خطور می کند ایکه اولین قبله ای است که پیامبر مکرم اسلام (ص) و یاران باوفایش از زمانی که فریضه نماز واجب شد به سمت آن نماز می خواندند تا اینکه آیاتی مبنی بر تغییر قبله از قدس به کعبه نازل شد.
,
,

ماموستا حسینی ادامه داد: دومین چیزی که از قدس در بینش اسلامی ترسیم می شود اینکه خداوند متعال، قدس را آخرین ایستگاه زمینی سفر اسرا و مبدا سفر آسمانی معراج قرار دادند چون خواست خداوند چنین اقتضا کرد که این سفر مبارک زمینی شبانه از مکه و از مسجد الاحرام شروع و در مسجد الاقصی به پایان برسد.
,
,

وی اضافه کرد: این امر مهم تصادفی نبود بلکه براساس تدبیر خدایی و رحمت ربانی انجام گرفت تا از این رهگذر، پایان بخش انبیای الهی و رسولان در آنجا با پیامبران بزرگ ملاقات کرده و این جریان بیانگر انتقال رهبری دینی جهان از بنی اسرائیل به امتی جدید و به پیامبری جدید و به کتابی جدید است.
,
,

به گفته وی، یک دیکتاور دیوانه، مغرور و بی شرم و حیا همچون ترامپ رئیس جمهوری آمریکا در اوج بی ادبی و بی آبرویی همه قراردادهای جامعه بشری را نادیده گرفته و زیر پا گذاشته است و اعلام می کند که قدس پایتخت رژیم غاضب صهیونیستی است.
,
,

امام جمعه موقت سروآباد افزود: تمام مسلمانان و ملت های آزاد جهان در برابر این اظهارات و اقدامات احمقانه و خضمانه ترامپ موضع گرفتند و اعلام کردند قدس پایتخت فلسطین است و اسراییل حکومتی نامشروع، غاصب و یک غده سرطانی است که باید هر چه زودتر نابود شود.
,
,

وی در پایان مسلمانان را به رعایت تقوای الهی و ادای واجبات دینی سفارش کرد و یادآور شد: سعادت دنیوی و اخروی برای کسانی است که در این دنیا اعمال، کردار و رفتار خوب و نیک انجام دهند و برای خود توشه ای ذخیره کنند.
,
,
 
,
انتهای پیام/
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه