اخبار داغ

گزارشی از تاکیدات امروز ائمه‌ جمعه استان تهران:

مردم فلسطین باید مسلح شوند/ اختلاف بین حوزه و دانشگاه باعث هلاکت یک ملت است/ لایحه بودجه ۹۷ رکود و بیکارى را رفع نخواهد کرد

مردم فلسطین باید مسلح شوند/ اختلاف بین حوزه و دانشگاه باعث هلاکت یک ملت است/ لایحه بودجه ۹۷ رکود و بیکارى را رفع نخواهد کرد
ائمه جمعه شهرستان های استان تهران اقدامات اخیر ترامپ را به شدت محکوم کردند و بر حمایت همه جانبه از مردم فلسطین و قدس شریف تاکید کردند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از شبکه خبری تهران نیوز، نماز عبادی _ سیاسی جمعه امروز با حضور پرشور مردم خداجو و آحاد مختلف جامعه در میعادگاه‌های نماز جمعه شهر تهران و تمام شهرستان‌ها و بخش‌های مختلف استان تهران اقامه شد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, شبکه خبری تهران نیوز,

ائمه جمعه شهر تهران و شهرستان‌های استان تهران در خطبه‌های امروز پس از توصیه خود و نمازگزاران به تقوای الهی به بیان نکات اعتقادی و مسائل روز پرداختند.

,

ائمه جمعه شهرستان های استان تهران اقدامات اخیر ترامپ را به شدت محکوم کردند و بر حمایت همه جانبه از مردم فلسطین و قدس شریف تاکید کردند.

,

شبکه خبری تهران نیوز برای آگاهی بیشتر مخاطبان خود مشروح خطبه‌های نماز جمعه شهر تهران و شهرستان‌های استان تهران را منتشر کرد که در ادامه متن این خطبه‌ها را با هم می‌خوانیم:

, تهران نیوز , تهران نیوز,

مشروح خطبه‌های نماز جمعه استان تهران:

, مشروح خطبه‌های نماز جمعه استان تهران:, مشروح خطبه‌های نماز جمعه استان تهران:,

 

,

, ,

امام جمعه موقت تهران: اطاعت مسئولان برخی کشورها از شیطان بزرگ، حرکت به سمت ذلت است

, امام جمعه موقت تهران: اطاعت مسئولان برخی کشورها از شیطان بزرگ، حرکت به سمت ذلت است, اطاعت مسئولان برخی کشورها از شیطان بزرگ، حرکت به سمت ذلت است,

حجت‌الاسلام سیدکاظم صدیقی خطیب نماز جمعه این هفته تهران در خطبه‌‌های دوم، با اشاره به اعلام پایتختی قدس شریف از سوی رئیس‌جمهور، این مسئله را بسیار حساس در جهان و منطقه‌‌ غرب آسیا دانست، اظهار داشت: ما اظهارات خطرناک رئیس‌جمهور بحرانی و بحران‌زده، بی اصالت و منفور ایالات متحده درباره قدس را محکوم می‌کنیم.

,

وی افزود: آمریکا قدس را به‌عنوان پایتخت رژیم غاصب، جعلی، کودک‌کش و بی‌هویت صهیونیستی اعلام کرده است، این مسئله سابقه دارد، سازمان ملل در دو قطعنامه که ظالمانه است، به اسرائیل غاصب مشروعیت داده است؛ سازمان ملل پیشتر در قطعنامه‌ای قدس را از آنِ فلسطین‌ها می‌داند، اما بعدها کنگره آمریکا تصویب کرد که اینجا به‌عنوان پایتخت سابق باشد.

,

خطیب نماز جمعه این هفته تهران با بیان اینکه رؤسای جمهور سابق آمریکا نیز مانند ترامپ هستند و اینها تفاوی با هم ندارند، گفت: تفاوت آنها این است که رؤسای جمهور قبلی آمریکا با ملاحظه منافع آمریکا، مصوبه کنگره که خلاف قطعنامه‌های سازمان ملل است را عملی نکردند، اما ترامپ علاه‌ بر اینکه داماد صهیونیست دارد و فرد ابلهی نیز هست و از سیاست چیزی نمی‌فهمد، این مصوبه کنگره را تصویب کرد.

,

حجت‌الاسلام صدیقی اضافه کرد: ترامپ واقعا موجود عجیب و غریبی است، البته رؤسای جمهور آمریکا خودشان اختیاری ندارند؛ اینها نوکر و کنیز ابزار قدرت و ثروت در پشت پرده هستند؛ ترامپ به تعبیر بوعلی سینا شاخ دارد، اما عقل ندارد، زیرا مشکلاتی را برای کشور خودش و جهان بشیریت ایجاد کرده و می‌کند.

,

وی ادامه داد: ما که معتقد به مدیریت حضرت حق هستیم، می‌دانیم که ملت و انقلاب ما براساس فرمان خدا بوده، لذا ملت ما به پیروی از رهبری موحد، نظیر آیت‌الله‌العظمی خامنه‌ای، در مسیر حق حرکت می‌کند، دست غیب و امدادهای مرموز الهی را همیشه همراه مقاومت و انقلاب و جنگ تحمیلی و نیز در فتنه‌های سال‌های ۷۷ و ۸۸ دیده‌ایم، دست خدا از آستین مؤمنین بیرون آمده است.

,

خطیب نماز جمعه این هفته تهران با یادآوری اینکه آمریکایی‌ها و غربی‌ها داعش را ساخته بودند که حصار امنی برای رژیم صهیونیستی ایجاد کنند، اظهار داشت: نه تنها آمریکایی‌ها به این هدف شوم‌شان نرسیدند، بلکه باعث شدند که نفوذ سیاسی و عاطفی ایران در منطقه تعمیق یابد که امروز شاهد تشکیل زینبیون، فاطمیون، حیدریون و بسیج هستیم که اینها یک حلقه مستحکم نظامی و دفاعی به‌وجود آورده‌اند؛ از طریق آنها زوال اسرائیل، نه در مدت طولانی، بلکه انشاء‌الله به همین زودی قطعی و غیر قابل انکار است.

,

حجت‌الاسلام صدیقی اضافه کرد: یکی از اهداف شومی که آمریکایی‌ها در طرح‌های خود داشتند، این بود که کشورهای اسلامی را به جنگ داخلی بیاندازند تا مسئله فلسطین که اولویت اول جهان اسلام است، آن را به حاشیه برانند؛ البته حرف ابلهانه ترامپ باعث شد که کشورهای اسلامی بیشتر متحد شوند، انتفاضه فلسطین به پا خواست و اولویت مسئله فلسطین که مسئله اسلام است با عث شد که یک بار دیگر انزوای آمریکا در جهان رقم بخورد.

,

وی تأکید کرد: نخست‌وزیر بی‌شرم اسرائیل وقتی به فرانسه رفت، اعلام کرد که ما این حرف ترامپ را قبول نداریم، اینها همه امدادهای غیبی است که هر جا می‌خواهند به اسلام ضربه بزنند، به خودشان کمانه می‌کند و ضعیف‌تر می‌شوند، این انتفاضه‌ای که شروع شده، باید با پرچمداری امید مظلومان جهان، تمام مردم به پا خاسته و مظلوم فلسطین مسلح شوند و مقاومت مسلحانه را ادامه دهند؛ کشورهای اسلامی به قطعنامه بسنده نکنند و همه به میدان بیایند، باید کشورهای اسلامی به رهنمود ابر‌عرب و سید‌بزرگوار، سید حسن نصرالله، سفرای آمریکا را کشورهای اسلامی احظار کنند تا آمریکا در انزوای فکری و اقتصادی قرار گیرد تا دست از این زورگویی‌ها و بی‌قانونی‌ها بردارد.

,

خطیب نماز جمعه این هفته تهران در بخش دیگری از سخنانش به مسائل یمن اشاره و تصریح کرد: امداد الهی شامل حال مردم یمن شد، و علی عبدالله صالح که یک مهره فتنه‌گر عربستان خائن بود و نگرانی وجود داشت که فتنه داخلی ایجاد شود، کشته شد که با کشته شدن این فتنه‌گر، مردم یمن منسجم‌تر شدند؛ امید می‌رود که رژیم سفاک و کودک‌کش که معلوم نیست که نه عرب است و نه مسلمان، به همین زودی به سزای اعمالش برسد.

,

حجت‌الاسلام صدیقی در بخش دیگری از سخنانش به موضوع وحدت حوزه و دانشگاه اشاره کرد و گفت: در قرآن کریم، علم ابزار و وسیله است، هم مبنا و هم هدف باید مشخص و روشن باشد، قبل از اینکه دنیای غرب دانشگاه‌های ما را استعمار کند، ما خودمان دانشگاه داشتیم و همه علوم را زیر لوای اسلام با موازین اخلاقی ترتیب داده بودیم، بزرگان ما ریاضی‌دان بودند و از قرآن و حدیث آن را می‌گرفتند و مثل انرژی هسته‌ای صلح‌آمیز بود و بی‌عفتی و هرزگی نداشت و یاوه‌گویی برخی غرب‌گراها در قالب استاد وجود نداشت.

,

وی در پایان ضمن گرامیداشت سالروز شهادت آیت‌الله دستغیب، اولین شهید محراب، خاطرنشان کرد: شورای عالی انقلاب فرهنگی، این دو کلمه انقلاب و فرهنگ را به صورت برنامه در بیاورد و در شوراهای اندیشه‌ورز بر روی آن کار و تحقیق کنند. حوزه باید نیازهای دانشگاه‌ها را دریافت کند و علوم را هدف‌دار کند که قطعا جامعه ما از این طریق به مقاصد عالی می‌رسد.

,

 

,

 

,

, ,

امام جمعه شهرری: بعضی از دانشگاه‌ها حرکت‌هایی می‌کنند که نه‌تنها محور وحدت نیست بلکه ایجاد تفرقه می‌کند

, امام جمعه شهرری: بعضی از دانشگاه‌ها حرکت‌هایی می‌کنند که نه‌تنها محور وحدت نیست بلکه ایجاد تفرقه می‌کند, بعضی از دانشگاه‌ها حرکت‌هایی می‌کنند که نه‌تنها محور وحدت نیست بلکه ایجاد تفرقه می‌کند,

حجت الاسلام سید علی شاهچراغی امام جمعه شهرری در نماز عبادی سیاسی جمعه این هفته که با حضور مردم مومن ری در مصلی آستان مقدس حضرت عبدالعظیم حسنی(ع) برگزار شد، ضمن دعوت خود و نمازگزاران به تقوای الهی اظهار داشت: ۲۷آذرماه سالروز شهادت دکتر مفتح است که به دست گروه مرتد و ملحد گروه فرقان به شهادت رسید و چون شهید مفتح استاد حوزه و دانشگاه بود این روز به نام وجدت حوزه و دانشگاه نامگذاری شده است.

,

وی افزود: وقتی سخن از وحدت به میان می آید منظورمان وحدت شعاری و سوری نیست وحدت حقیقی نیاز به یک محور درست دارد که چنگ زدن به ریسمان الهی و ولایتپذیری محور این وحدت است.

,

امام جمعه شهرری با تاکید براینکه دانشگاه و حوزه باید در راستای رشد و تعالی کشور ونظام حرکت کنند، گفت: گاهی در بعضی از دانشگاهها حرکات و برنامه هایی انجام می گیرد نه تنها محور وحدت نیست بلکه ایجاد تفرقه می کند و نظام و مسئولان را زیر سوال می برد.

,

شاهچراغی با اشاره به اظهارات اخیر ترامپ در خصوص قدس، ادامه داد: بی عقلی رئیس جمهور آمریکا و رژیم صهیونیستی باعث شد به طور خودجوش تمام دنیا به پا خیزند. اگر تاکنون فقط آخرین جمعه ماه مبارک رمضان به عنوان روز قدس بود ولی اکنون هرروز، روز قدس است و همه جا برعلیه مستکبرین شعار می دهند.

,

وی بیان کرد: سردار سلیمانی در خصوص سرزمین فلسطین اعلام کرده که ما فریاد مظلومانه مردم فلسطین را می شنویم و از قدس و فلسطین دفاع می کنیم، این سخن یک شعار نیست و به فضل خداوند پیروزی قطعی است.

,

امام جمعه شهرری اضافه کرد: هرجا مظلومی باشد و ردپای ظالمی باشد، جمهوری اسلامی برای دفاع از مظلوم و مبارزه با ظالم در آنجا حضور خواهد داشت.

,

شاهچراغی در ادامه گفت: عده ای از من می پرسند چرا درخصوص مشکلات شهرستان چیزی در خطبه های نماز جمعه مطرح نمی کنی؟ پاسخ من این است که بعضی از مسائل مربوط به حفظ نظام است و بیان کردنش به صلاح نیست.

,

وی با بیان اینکه اگر احساس کنم با گفتن من، مشکلات حل می شود هرروز می گویم اما این امکانپذیر نیست، افزود: در شهرستان ری تعامل خوبی بین مسئولان وجود دارد و ما با همه مسئولان تفاهم و تعامل داریم. جلسات متعددی نیز به صورت مستمر با مسئولین برگزار می کنیم و مشکلات شهرستان را بررسی و درخصوص رفع آنها تبادل نظر می کنیم.

,

امام جمعه شهرری با اشاره به موشکهایی که به طرف عربستان و امارات شلیک شده است، گفت: پرتاب این موشکها باعث ترس فرعون های عربستان شده و طبق برخی اظهارنظرها عربستان در آستانه شکست قطعی قرار دارد همانگونه که مقام معظم رهبری نیز پیش بینی کرده بودند؛ عربستان وارد باتلاق شده و راه نجاتی ندارد.

,

 

,

, ,

امام جمعه موقت رباط کریم: دشمنان در پی ایجاد مرزبندی بین دانشگاهیان و حوزویان بودند

, امام جمعه موقت رباط کریم: دشمنان در پی ایجاد مرزبندی بین دانشگاهیان و حوزویان بودند, دشمنان در پی ایجاد مرزبندی بین دانشگاهیان و حوزویان بودند,

حجت الاسلام سعید جلالی، امام جمعه موقت رباط کریم در آیین عبادی سیاسی روز جمعه این شهر که با حضور آحاد مردم خداجو در مصلی بزرگ امام خمینی(ره) برگزار شد، با تأکید بر اینکه باید فرزندان را با آموزه های اسلامی آشنا کرد، اظهار کرد: امروزه مساجد از حضور نوجوانان و جوانان خالی هستند و این زنگ خطری بزرگ است چرا که مسجد مکانی بزرگ برای به دور بودن افراد از گناه است.

,

وی بااشاره به روز حمل و نقل و رانندگان، این روز را تبریک گفت و خاطرنشان کرد: در بخش سیستم کنترل رانندگان ما بسیار ضعیف هستیم، در شهرستان فقط ۲  در سطح شهرستان فعال هستند که این تعداد باید افزایش یابد.

,

حجت الاسلام جلالی ادامه داد: چهارراه اصلی رباط کریم دارای مشکلات بسیاری است، باید در این چهارراه یک چراغ راهنما نصب شود تا رانندگان دچار مشکل نشوند، دراین باره نیاز است جلسات بسیاری برگزار شود تا مشکلات از بین روند.

,

امام جمعه موقت رباط کریم در بخش دیگری از سخنانش، با اشاره به شهادت شهید مفتح و وحدت حوزه و دانشگاه، رشادت‌های شهید مفتح و تلاش های ایشان را بسیار دانست و ابراز کرد:  شهید مفتح از ایجاد اختلاف میان حوزه و دانشگاه جلوگیری کرد، این شهید والا مقام تلاش های بسیاری در این باره انجام داد و به درستی می دانست که دشمن چه هدفی را در پیش می گیرد، حوزه و دانشگاه در کنار هم می توانند به بالندگی و رشد جامعه و کشورر کمک کنند و دشمن نیز در پی جدایی این دو نهاد علمی بود.

,

 

,

, ,

امام جمعه شریف آباد: سفر جانسون به تهران براى آزادسازى دو جاسوس‌ بود

, امام جمعه شریف آباد: سفر جانسون به تهران براى آزادسازى دو جاسوس‌ بود, سفر جانسون به تهران براى آزادسازى دو جاسوس‌ بود,

حجت الاسلام قاسم خداپرست با گرامیداشت سالروز وحدت حوزه و دانشگاه بیان داشت: وحدت حوزه ودانشگاه این نیست که حوزوی‌ها علوم دانشگاه یا دانشگاهیان علوم حوزوى را بخوانند بلکه اساس وحدت حوزه و دانشگاه تعامل علمى و فرهنگى است‌.،این دونهاددینی و علمی با توجه به به مبانى دینى و سوابق تاریخى و فرهنگى خویش وحدت داشته باشند .

,

امام جمعه شریف آباد در خصوص سفر وزیر خارجه انگلیس به ایران تصریح کرد: سفر جانسون به تهران که به‌صورت رسمى اتفاق افتاد درظاهر بعنوان بهبود روابط اقتصادى ایران و انگلیس و مذاکره در باب مسائل پسابرجام بود؛‌ولی درواقع بعنوان سفرى براى آزادسازى دو جاسوس دستگیرشده‌ى دو تابعیتى که با دریافت تابعیت انگلیس، حاضر به جاسوسى براى استعمار پیر با هدف براندازى نرم نظام مقدس جمهورى اسلامى ایران شده‌اند

,

وی دراین خصوص ادامه داد: انگلیس خبیث نه تنها از جاسوسی این دونفرشرمسار نیست بلکه با وقاحت هرچه تمامتر، دستگیرى این جاسوسان را اقداماتى خلاف حقوق بشر جلوه داده و علیه جمهورى اسلامى دست به تبلیغات گسترده زده است ، مسئولان دولتی مخصوصا وزارت خارجه وقوه قضائیه باید با دقت نظر، نیات شوم و اهداف خاص انگلیس رامورد توجه قرار داده و از هرگونه خوشبینى به دشمنى اینچنین عهدشکن خوددارى نمایند.

,

این استاد حوزه علمیه با اشاره دستور ترامپ مبنى بر انتقال سفارت آمریکا از تل‌آویو به بیت‌المقدس گفت: این اقدام نشانه عجز وناتوانی آمریکا دربرابرقدرت اسلام، وتلاش براى تغییر توجه افکار عمومى دنیا از شکست آمریکا در سوریه و عراق و پیروزى جبهه مقاومت است

,

وی آثاروپیامدهاى این اقدام را مثبت ارزیابی کردو بیان داشت: موضوع فلسطین و قدس شریف در رأس مسائل جهان اسلام قرار گرفته و رژیم صهیونیستى به نابودی وفروپاشی نزدیکتر می شود، همچنین اثبات شد هر گونه مذاکره با رژیم صهیونیستى وکشیدن خط بطلان بر مذاکرات وگفتگوهاى سازش بى‌نتیجه است ،افراد زیادی در طول مذاکرات سازش به حقوق فلسطینیان ظلم کردند ولی درنهایت مقاومت نتیجه بخش است.

,

در پایان حجت الاسلام قاسم خداپرست امام جمعه شریف آباد با اشاره به ارائه لایحه بودجه ۹۷ به مجلس توسط ریاست جمهوری سوالاتی را در این باره مطرح نموده و ازنمایندگان خواستند با کارشناسی دقیق ،حل مشکلات مردم را درنظربگیرند.

,

 

,

, ,

امام جمعه خیرآباد: انتقال پایتخت رژیم اشغالگر به قدس باعث اتحاد مسلمین واقعی شد

, امام جمعه خیرآباد: انتقال پایتخت رژیم اشغالگر به قدس باعث اتحاد مسلمین واقعی شد, انتقال پایتخت رژیم اشغالگر به قدس باعث اتحاد مسلمین واقعی شد,

امام جمعه خیرآباد با توجه به انتقال پایتخت رژیم صهیونیستی از تل آویو به بیت المقدس گفت: هر چند به ظاهر امری خطرناک است اما باعث وحدت همه مسلمانان و آغاز پایان اسرائیل شد.

,

حجت الاسلام طزری امام جمعه خیرآباد بیان داشت: یکی از عوامل فروپاشی خانواده هوی و هوس است، بدین معنا که مرد یا زن بخاطر هوس خویش بدنبال زن دیگری باشد در حالیکه دارای همسری با جمال و عفت است و این امر بعلت وجود عواملی صورت می گیرد.
حجت الاسلام طزری خاطر نشان کرد: یکی از این عوامل، ضعف ایمان شخص است که مبتلا به چشم چرانی می شود و کم کم به فکر ازدواج و این کار را اگر بتواند انجام می‌دهد و به قول بزرگی اگر تمام زنان کره زمین را مالک شود باز فکر زنان کره دیگری است.
وی اظهار داشت: این روحیه خطرناکی است و ما در تاریخ داشتیم که پادشاهانی دارای حرمسرا بودند اما با این وجود بدنبال زنان دیگری و حتی زنان مردم بودند.
وی ادامه داد: این حالت باعث می شود که با وجود داشتن همسر، بدنبال زنان دیگر باشد و وظایف خود را نسبت به همسر و فرزندان خود ترک گوید و کانون خانواده را از مهر و عطوفت خالی کند و اگر همسر او متوجه شود کار به جدایی بکشد.
حجت الاسلام طزری امام جمعه خیرآباد در خطبه دوم نمازجمعه ضمن گرامی داشت یاد و خاطره شهید مفتح، گفت: وحدت حوزه و دانشگاه یکی از نیازهای جامعه اسلامی ماست، چیزی که سالهاست دشمنان بدنبال برهم زدن این وحدت هستند تا اینگونه القا کنند که دانشگاه از این تهی است و حوزه از علم، در صورتی که امروز باید با کمک علم و تولید آن و همراه تدین به جامعه کمک کرد.
امام جمعه خیرآباد اظهار داشت: بودجه سال ۹۷ در هفته گذشته تقدیم مجلس شد تا به تصویب مجلس برسد، آنچه در این زمینه نیاز به بیان است آنکه در مجموع بودجه به اقتصاد مقاومتی نگاه ویژه‌ای نشده است و درآمدها همچنان بر خام فروشی نفت استوار است.
طزری افزود: بودجه عمرانی نسبت به سال قبل کاهش داشته است و این با ایجاد اشتغال منافات دارد، هزینه عوارض خروج از کشور حداقل ۳ برابر شده است، این مطلب برای سفرهای توریستی مانعی ندارد اما برای سفرهای زیارتی و اماکن مقدس همچون اربعین پذیرفتنی نیست.
وی بیان داشت: حذف یارانه‌ها در صورتی درست است که افراد فقیر از غنی تشخیص داده شوند و حال آنکه عده ای ثروتمند، هنوز یارانه می گیرند، عده ای از فقرا حذف شده اند، لذا این امر نیازمند اطلاعات کافی است.
امام جمعه خیرآباد با توجه به انتقال پایتخت رژیم صهیونیستی از تل آویو به بیت المقدس گفت: هر چند به ظاهر امری خطرناک است اما باعث وحدت همه مسلمانان و آغاز پایان اسرائیل شد.
وی خاطرنشان کرد: عده‌ای همچون اتحادیه اروپا و بعضی از کشورهای منطقه بدنبال آن هستند که بیت المقدس را به شرقی و غربی تبدیل کنند و ما نیز خواهان یکپارچگی بیت المقدس برای مسلمانان هستیم.

,
,
,
,
,
,
,
,
,
,

 

,

, ,

امام جمعه پاکدشت: وضعیت معیشتی مردم بسار بد است 

, امام جمعه پاکدشت: وضعیت معیشتی مردم بسار بد است , وضعیت معیشتی مردم بسار بد است ,

حجت الاسلام حسن لزومی در خطبه اول نماز جمعه با مزمت کردن مسخره کنندگان بیان داشت: برای خطاب قرار دادن همدیگر از القاب زشت و ناپسند خودداری نمایید و در این باره پیامبر اسلام بیان می فرمایند: ” کسی که دیگران را با رفتار و زبا و حرکاتش مسخره کند به بهشت دعوت می شود و زمانی که نزدیک ورود می شود تمام درب ها برروی او بسته می شود و این عمل بارها تکرار می شود تا نا امید شود”.

,

امام جمعه پاکدشت در خطبه های سیاسی نماز جمعه با اشاره به ترور آیت الله مفتح در ۲۷ آذر اظهار کرد: این شهید معظم که در دانشگاه تهران ترور شد و سالروز شهادتش روز وحدت دانشگاه و حوزه نام گرفت ، اسلام همیشه به دنبال وحدت بوده و تفرقه افکنی کار دشمنان است وحدت داشتن منوط به محور است و خداوند متعال، پیامبر اکرم و ائمه اطهار علیه السلام و در زمان غیبت امام راحل(ره) و بعد از ایشان امام خامنه ای محور اصلی اسلام می‌باشند.

,

خطیب نماز جمعه پاکدشت در رابطه با تصمیم ترامپ در خصوص بیت المقدس تصریح نمود: در دفاع از فلسطین شاهد وحدت جوامع بین‌الملل هستیم، این حمایت ما یک حمایت عملی است همانطور که سردار سلیمانی پیامی را برای نیروهای مقاومت اسلامی فلسطین ارسال کرد، جمهوری اسلامی در هر جا از حق مظلوم دفاع می کند.

,

حجت الاسلام لزومی وضعیت معیشتی مردم را بد دانست و در این باره بیان داشت : اگر کسی بخواهد از وضعبت زندگی مردم در این مملکت مطلع شود باید به دفتر ائمه جمعه مراجعه کند، مردم با مشکلات عدیده ای مواجه هستند که اهم آن وضعیت اقتصادی و بعد مسائل فرهنگی می باشد، بانک ها کمر مردم را شکسته‌اند و نمایندگان در مجلس به جای کارهای بیهوده به فکر مشکلات مردم باشند و در خصوص بهتر شدن عملکرد و یاری دولت درباره فعالیت اقتصادی و معیشت مردم طرح و برنامه ارائه کنند.

,

 

,

, ,

امام جمعه بخش گلستان: نمایندگان مردم فکری به حال گرانی بکنند/ بین دانشگاه و حوزه نبادی جدایی بیوفتد

, امام جمعه بخش گلستان: نمایندگان مردم فکری به حال گرانی بکنند/ بین دانشگاه و حوزه نبادی جدایی بیوفتد, نمایندگان مردم فکری به حال گرانی بکنند/ بین دانشگاه و حوزه نبادی جدایی بیوفتد,

حجت الاسلام والمسلمین سیدمرتضی صفایی امام جمعه بخش گلستان در خطبه‌های نماز جمعه خود با دعوت نمازگزاران به‌ویژه طلاب به تقوای اللهی، گفت: اعمال و رفتار ما باید به گونه‌ای باشد که زمانی که دیگران ما را می بینند، به اسلام گرایش پیدا کنند و فراموش نکنید که کسانی که از خداوند می ترسند، بی‌شک دانشمند هستند.

,

وی با اشاره به این سخن امام علی (ع) مبنی بر اینکه “علما تا قیامت باقی هستند”، اظهار داشت: عده‌ای زیادی در طول تاریخ سعی در نابودی علما داشتند، اما مشاهده می کنید که نام و یاد علمایی که از دنیا رفته‌اند زنده هست و همچنین علمای دیگر که در قید حیات هستند، مشغول ترویج دین مبین اسلام و آگاهی بخشی هستند.

,

حجت الاسلام والمسلمین صفایی در ادامه به اهمیت حوزه و دانشگاه اشاره کرد و بیان داشت: ایجاد جدایی بین حوزه و دانشگاه می تواند بزرگترین فاجعه عصر حاضر باشد که دشمنان کشور سعی فراوانی در ایجاد تفرقه بین این دو و تضعیف دانشگاه و حوزه دارند، که بی‌شک این امر به ضرر کشور و مردم تمام می شود.

,

وی انگلیس را جاده صاف کن استکبار جهانی خواند و تصریح کرد: امروز هر فسادی که در کشورهای اسلامی ایجاد می شود، انگلیس و آمریکا نقش اصلی را در ایجاد آن ایفا می کنند که تاریخ به روشنی نشانگر این امر می باشد.

,

امام جمعه بخش گلستان همچنین باتاکید بر هدف ترامپ در اقدام به تعیین قدس شریف به‌عنوان پایتخت فلسطین اشغالی، تشریح کرد: اقدامرئیس جمهور آمریکا کاملاً برعکس عمل کرد و سبب ایجاد اتحادی مستحکم بین ملت‌های مسلمان شد و امروز تمام مسلمانان نگاه‌شان به فلسطین و قدس شریف است.

,

وی با بیان اینکه علیرضا کریمی ورزشکار ایرانی با امتناع از مسابقه با ورزشکار رژیم صهیونیستی، اجر اخروی را به اجر دنیوی ترجیح داد، تاکید داشت: ورزشکاران ایرانی و ملت ایران ترجیح می دهند تا باخت را قبول کنند اما رژیم صهیونیستی و اسرائیل را به رسمیت نشناسند.

,

حجت الاسلام والمسلمین صفایی با اشاره به اینکه ائمه جمعه حقوق نمی گیرند، تصریح کرد: ائمه جمعه تنها ماهی دیویست هزار تومان از رهبر انقلاب شهریه می گیرند و هیچ حقوقی دریافت نمی کنند و به لطف خداوند امور زندگی خود را می گذرانند.

,

وی درپایان باتوجه به گرانی‌های اخیر، خاطرنشان کرد: اگر بنزین و دیگر کالاها گران شود، مردم چگونه می توانند با این وضع اقتصادی خود، امرار معاش کنند و حمت الاسلام والمسلمین حسن نوروزی نماینده مردم شهرستان‌های بهارستان و رباط‌کریم خواستار رسیدگی به این موضوع هستیم.

,

 

,

, ,

امام جمعه باقرشهر: ما افتخار میکنیم اسرائیل را به رسمیت نشناخته‌ایم/امروز دوباره فلسطین مسئله اول جهان شده است

, امام جمعه باقرشهر: ما افتخار میکنیم اسرائیل را به رسمیت نشناخته‌ایم/امروز دوباره فلسطین مسئله اول جهان شده است, ما افتخار میکنیم اسرائیل را به رسمیت نشناخته‌ایم/امروز دوباره فلسطین مسئله اول جهان شده است,

آیت اله سید احمد موسوی امام جمعه باقرشهر در خطبه های نماز جمعه عبادی سیاسی جمعه ضمن دعوت به تقوای الهی گفت: همه شما عزیزان را به تقوای الهی با تقوا باشید و از معصیت پرودگار بپرهیزید.
آیت اله سید احمد موسوی امام جمعه باقرشهر در خطبه های این هفته نماز جمعه ضمن اشاره به قصب مال برادر و خواهر گفت: مردم مسلط بر اموال خویش هستند و هیچ کس حقی بر اموال دیگری ندارد، یکی از نعمت‌های الهی شکر خدا و ترک گناه‌های زبانی است، مانند: دروغ گفتن، دشنام گفتن‌و…

,
,

امام جمعه باقرشهر در ادامه خطبه‌های این هفته با اشاره به قدردانی مقام معظم رهبری از ورزشکار کشورمان در مسابقات کشتی گفت: علیرضا کریمی این جوان پهلوان در مسابقات زیر ۲۳ سال به عمد کشتی را واگذار کرد تا با ورزشکار اسرائیلی رو به رو نشود، و این ورزشکار وقتی این کار را انجام داد مورد لطف قرار گرفت و رهبری از او تجلیل کرد،و آیین پهلوانی همین است و مقام معظم رهبری این سنت حسنه را پایه نهادند همه این حرکت‌های رهبری برای بنیان گذاری یک سنت حسنه است تا وقتی ورزشکاران‌ما در مقابل رژیم اسرائیل قرار گرافتن از مسابقه با آنها کناره‌گیری کنند.

,

وی در ادامه افزود: ما افتخار میکنیم که این دولت قاصب را به رسمیت نشناخته‌ایم و امروز میبینیم فلسطین بازهم مسئله اول جهان قرار گرفته است و کشورهای اسلامی جهان دور هم جمع شده‌اند و بیانه‌ای صادر کردند.

,

آیت اله سید احمد موسوی در ادامه خظبه‌های دوم گفت: روز جهانی کودک و تلویزیون، که ما و جامعه‌ما عهده‌دار تربیت نسل آینده است و نسل آینده را باید با تلویزیون تربیت کند و تلویزیون جمهوری اسلامی بایدبا برنامه‌های مناسبت این کار را انجام دهد، تا قهرمانان خودمان را برای این نسل به نمایش درآورند تا برای این نسل شناخته شوند.

,

وی ضمن اشاره به روز پژوهش اظهار کرد: روح پژوهش و تحقیق باید در دانش‌آموزان و دانشجویان زنده شود و اینان باید دنبال پژوهش باشند تا ما بتوانیم پیشرفت کنیم، اگر قرار باشد ما فقط کتاب‌ها را حفط کنیم و امتحان دهیم هیچ پیشرفتی برای‌ما نخواهد داشت.

,

امام جمعه باقرشهر گفت: روز حمل‌ونقل باید مسئولان‌ما توجه به حمل‌ونقل در داخل شهر کنند تا این فعالیت نظم خود را در شهر داشته باشد، خصوصا در زمستان و این هوای سرد تا مسافران که در سفر هستند منتطر نمانند، رانندگان باید با مسافران با احترام برخورد نمایند و شهروند مدار باشند همچنین احترام به رانندگان زحمت‌کش باید حفط شود و از اینان باید تشکر کنیم.

,

آیت اله سید احمد موسوی امام جمعه باقرشهر در پایان خطبه‌های نماز جمعه به روز وحدت حوزه و دانشگاه اشاره کرد و گفت: روز بیست و هفتم آذز ماه روز وحدت حوزه و دانشگاه است که به بهانه شهادت مرحوم شهید آیت الله دکتر مفتح است، گروه تروریستی فرقان در سال پنجاه و هشت در دانشکده الهیات به شهادت رسیدند به روح و روان همه شهدای حوزه و دانشگاه، شهید مفتح درود می‌فرستیم.

,

نماز جمعه این هفته باقرشهر با حضور ابراهیم قدرتی _ حسین گراوند _ عین الله آقاپور عضو شورای اسلامی باقرشهر، علی کلهر رئیس شورای بخش کهریزک و حضور پرشور مردم برگزار شد.

,

 

,

, ,

امام جمعه قیامدشت: لایحه بودجه ۹۷ رکود و بیکارى را رفع نخواهد کرد

, امام جمعه قیامدشت: لایحه بودجه ۹۷ رکود و بیکارى را رفع نخواهد کرد, لایحه بودجه ۹۷ رکود و بیکارى را رفع نخواهد کرد,

حجت الاسلام امیری امام جمعه قیامدشت با اشاره به ایام ۹ دی بیان داشت: در سال ۸۸ مردم با حضور در مقابل دشمنان بصیرت خود را نشان دادند و این یوم‌الله نباید هیچ وقت از اذهان فراموش شود، حضور پرشور مردم در راهپیمایی ۹ دی نشان از بصیرت، هوشیاری، دشمن‌شناسی، غیرت دینی و انقلابی مردم بود.

,

خطیب نماز جمعه قیامدشت در ادامه افزود: پیر و جوان با حضور در خیابان‌ها روز نهم دی نشان دادند که مدافع امام و انقلاب هستند واین روز بزرگی درتاریخ انقلاب اسلامی ایران است؛ چرا که حضور یکپارچه مردم درخلق حماسه،آتش فتنه بدخواهان نظام را خاموش و توطئه‌های آنان را نقش برآب کرد، عموم مردم با هر رای و تفکر سیاسی که داشتند پایبندی خود به نظام و ولی فقیه نشان دادند

,

امیری در خصوص لایحه بودجه ۹۷ تصریح کرد: این لایحه رکود و بیکارى را رفع نخواهد کرد؛ مجلس تدبیر کند، متاسفانه علیرغم رکود و بیکارى گسترده، بودجه عمرانى نه تنها افزایش نیافته بلکه از ۷۱ هزار و ۳۶۷ میلیارد تومان به ۶۰ هزار و ۴۳۱ میلیارد تومان تقلیل پیدا کرده است.

,

امام جمعه قیامدشت در باره فضاى مجازى تهدید یا فرصت‏ اظهار داشت: در کشور ما با وجود تدابیر مقام معظم رهبرى و ابلاغ سیاست‏هاى کلى فضاى مجازى از طرف ایشان، همکارى‏هاى زیادى صورت‏ گرفته که نتایج آن در جامعه مشهود و محسوس است، به نظر مى‏رسد تا زمانى که مسؤولین فرهنگى و دستاندرکاران تعلیم و تربیت کشور، اعتقاد و باور راسخى به جنگ نرم رسانه‏اى دشمن که با سوءاستفاده از ابزارهاى متنوع اتفاق مى‏افتد، نداشته باشند، نمى‏توان افق روشنى در این‏رابطه متصور بود.

,

 

,

, ,

امام جمعه اسلامشهر: اعمال برخی از مسئولین با نظام اسلامی مطابقت ندارد

, امام جمعه اسلامشهر: اعمال برخی از مسئولین با نظام اسلامی مطابقت ندارد, اعمال برخی از مسئولین با نظام اسلامی مطابقت ندارد,

حجت‌الاسلام والمسلمین محمدعلی نوروزی در خطبه نماز جمعه ۲۴ آذرماه با توصیه به تقوا، به برخی از ویژگی‌های پیامبر اکرم در قرآن کریم، تورات و انجیل اشاره کرد و گفت: یکی از ویژگی‌های نبوت و پیامبری حضرت محمد (ص) در تورات و انجیل این بود که در بالای سرشان قطعه ابری سایه می‌انداخت. یکی دیگر از ویژگی‌های ایشان این بود که صدقه قبول نمی‌کنند امام هدیه را قبول می‌کنند. پیامبر اکرم (ص) خاتم النببین است و نبوت و رهبری و زعامت ایشان تا روز قیامت ادامه پیدا خواهد کرد.

,

وی با اشاره به آیه ۵۷ سوریه اعراف خاطرنشان کرد: در این آیه پروردگار عالم اوصاف هفتگانه پیامبر اکرم را بیان می‌کنند می‌فرمایند کسانی که به این پیامبر ایمان بیاورند و حرمت او را پاس بدارند و ایشان و دینش را یاری کنند و از نوری که (قرآن کریم) با او نازل‌شده تبعیت کند این افراد به فلاح و رستگاری خواهند رسید. باید همه سعی کنیم مسلمان و مؤمن بودن تنها لقلقه زبانمان نباشد بلکه به واجبات عمل کنیم و از محرمات دوری کنیم.

,

امام‌جمعه اسلامشهر با اشاره به آیه ۲۷ سوریه انفال گفت: در این آیه خداوند خطاب به مؤمنان می‌فرمایند: ای مؤمنان به خداوند و رسول او خیانت نکنید و به خودتان خیانت نکنید حال آنکه می‌دانید خیانت بد است. خیانت در مقابل امانت است، پیامبر اکرم به محمد امین معروف بودند، قرآن کریم نیز مردم را به امانت‌داری دعوت می‌کند.

,

وی به مصادیق خیانت به خدا و رسول او در کلام مفسران اشاره کرد و گفت: مفسران خیانت به خدا و پیامبر را در این می‌دانند که انسان اسرار کشور و مسلمانان را نزد دشمنان فاش کند و یا با عملکرد خودش دشمنان را تقویت کند. یکی دیگر از مصادیق این است که انسان واجبات را ترک و محرمات را انجام دهد.

,

حجت‌الاسلام نوروزی اضافه کرد: اموال، نوامیس و اسرار مسلمانان امانت هستند کسانی که مسئولیتی در نظام مقدس جمهوری اسلامی دارند باید دستورات خداوند و پیامبر را بشناسند و آن را محترم بشمارند، گاهی مسئولینی دیده می‌شوند که اعمال آنان با نظام اسلامی منافات دارد و مطابقت ندارد. انشاالله که این موضوع به دلیل جهل و ندانستن است باید توجه داشت که این مسئولیت به برکت خون شهدای به دست ما سپرده‌شده است.

,

وی با اشاره اینکه قرآن کریم در سه آیه ابتدایی سوره تین چهار شهر مقدس در روی زمین معرفی می‌کند گفت: بر اساس روایتی از امام صادق (ع) منظور از تین مدینه منوره، زیتون بیت‌المقدس، طور سینین مسجد کوفه و بلد الامین مکه معظمه است. در حال حاضر فلسطین اشغال‌شده است دشمنان و استکبار جهانی حدود ۷۰ سال قبل با حمایت انگلیس این مکان را غصب کردند و مردم فلسطین را بیرون کردند و از اطراف عالم یهودی‌های را در این منطقه جمع کردند تا در سرشماری‌ها تعداد بیشتری نسبت به مسلمانان داشته باشند ولی در سرشماری‌ها مسلمانان تعداد بیشتری داشتند. اخیراً نیز رئیس‌جمهور آمریکا بیت‌المقدس را پایتخت اسرائیل اعلام کرد این کار گرچه بی‌عقلی بود و نشدنی است به این دلیل که قدس پاره تن اسلام است.

,

خطیب نماز جمعه اسلامشهر تأکید کرد: اشتباه رئیس‌جمهور آمریکا در اعلام بیت‌المقدس به‌عنوان پایتخت اسرائیل چند پیامد مثبت داشت یکی اینکه فلسطین را که به مسئله دوم و سوم جهان اسلام تبدیل‌شده بود مجدداً به‌عنوان مسئله اول دنیای اسلام مطرح کرد دوم اینکه مسلمان درگیر اختلاف و جنگ بودند که این اقدام باعث وحدت و انسجام مسلمانان شد.

,

وی با اشاره به سومین پیامد مثبت اقدام رئیس‌جمهور آمریکا برای دنیای اسلام گفت: آمریکا و اسرائیل با این اقدام در دنیا منزوی شدند و حتی هیچ یک از هم‌پیمانانشان در این موضوع با آنان همکاری نکردند.

,

 

,

, ,

امام جمعه شهر قدس: کمک های مردمی که توسط سپاه در شهر جمع آوری می شود مستقیم به دست زلزله زده ها می رسد 

, امام جمعه شهر قدس: کمک های مردمی که توسط سپاه در شهر جمع آوری می شود مستقیم به دست زلزله زده ها می رسد , کمک های مردمی که توسط سپاه در شهر جمع آوری می شود مستقیم به دست زلزله زده ها می رسد ,

حجت الاسلام والمسلمین سید ابوالقاسم میراحمدی، در خطبه های نماز جمعه این هفته شهرستان قدس ضمن دعوت خود و دیگر نمازگزاران به تقوا طی سخنانی اظهار داشت: مؤمنان تنها کسانی هستند که هر وقت نام خدا برده شود دلهاشان ترسان می‏گردد، و هنگامی که آیات او بر آنها خوانده می‏شود ایمانشان افزون می‏گردد و تنها بر پروردگارشان توکل دارند.

,

امام جمعه شهر قدس با اشاره کتاب علامه امینی بنام الغدیر افزود: علامه امینی با تالیف این کتاب جلوه های شوکت و عظمت امت اسلامی را در خاطره ها زنده کرد.

,

میراحمدی بیان کرد: نماینده بهزیستی شهرستان که قبل از خطبه های نماز جمعه درخصوص تنبلی چشم دانش آموزان آگاه سازی کردند باید این موضوع را جدی بگیریم و اگر تنبلی چشم اصلاح نشود، مشکلات زیادی رخ خواهد داد که ایجاد نقص بینایی شدید و دایمی در چشم تنبل، از بین رفتن دید سه بعدی، محرومیت از نعمت بینایی برای همه عمر از مهم‌ترین آن محسوب می شود.

,

وی در خصوص بازدید اخیر خود از مناطق زلزله زده کرمانشاه به همراه مسئولان شهرستان اشاره کرد و گفت: یکی از روستاهای زلزله زده به نام سراب ذهاب در غرب استان کرمانشاه آسیب صددرصد دیده است توسط جهادگران بسیج شهرستان قدس در حال بازسازی و رسیدگی می باشد و همانطور که اطلاع دارید مقام معظم رهبری هم در بازدید از این روستا درخصوص بازسازی و کمک به این مردم تاکید کردند.

,

وی در ادامه سخنان خود به کمک های مردمی اشاره کرد و افزود: کمک های مردمی که توسط سپاه در شهر جمع آوری می شود مستقیم به دست نیازمندان می رسد و بودند مردمی که بصورت خودجوش برای یاری این مردم مصیبت زده در مناطق حضور یافتند و هرکسی به نحوی بصورت شبانه روزی در حال کمک رسانی هستند.

,

میراحمدی در خصوص شهیدمفتح خاطر نشان کرد: ۲۷ آذر روز شهادت شهید مفتح و روز وحدت و دانشگاه است، پرورش یافتگان حوزه و دانشگاه از اصنافی هستند که در تحولات اجتماعی و در جامعه منشاء اثر زیادی هستند و این همبستگی و وحدت حوزه و دانشگاه به عنوان دو قطب علمی و تفکر جامعه و به عنوان ضرورتی اجتناب ناپذیر ، بالندگی و پویایی جامعه را در پی خواهد داشت.

,

امام جمعه شهرستان قدس تصریح کرد: طلاب دینی باید تذهیب نفس داشته باشند، علم بدون تذهیب بدون خدا راهی به جای ندارد و ما دیدیم عالمانی و روحانیونی را که دستشان در دست آمریکا بود و اینها به خاطر نداشتن تذهیب نفس است و در دوران فتنه هم همینطور بودند افرادی که خدا را فراموش کرده بودند و برعلیه کشور و ملت رشید ایران ایستادند که همین ها باعث شد رئیس جمهور جاهل و نادان آمریکا سخن از انتقال پایتخت اسرائیل بزند و ما باید از حوادث تاریخ گذشته درس عبرت بگیریم و موضوعات مهم را کوچک نشماریم تا گرفتار عذاب الهی نشویم.

,

 

,

, ,

امام جمعه قرچک: مسئولان گول ترفندهای مشترک اروپا و آمریکا را نخورند

, امام جمعه قرچک: مسئولان گول ترفندهای مشترک اروپا و آمریکا را نخورند, مسئولان گول ترفندهای مشترک اروپا و آمریکا را نخورند,

حجت‌الاسلام‌ و المسلمین حجت‌الله اسماعیلی امام جمعه قرچک در خطبه های نماز جمعه این شهرستان اظهار داشت: امروز عامل اختلافات در خانواده و جامعه،عیب جویی وعیب تراشی است.

,

وی گفت: دوران سخت و گذشته افراد زود فراموش می شود، یکی به سوادش می نازد یکی به جوانیش، به پولش و یکی به پستش می نازد،با بی دینی تمام می خواهد دیگری را به خاک مذلت بکشاند و نقشه ها می کشد تا آبرویی بریزد.

,

اسماعیلی افزود: اگر عرضه، ادعا، علم و اگر مدیریت بلدیم، تلاش، کوشش، پژوهش کنیم، برفضیلت های جامعه بیافزاییم به مردم بیشتر خدمت و به عزت و قدرت اسلام بیافزاییم.

,

وی تاکید کرد: ما به پیشرفت های اقتصادی، پیشرفتهای علمی، به فرهنگ غنی اسلامی نیاز داریم، تحصیل را با تهذیب هدفمند کنیم.

,

امام جمعه قرچک تصریح کرد:۲۵ آذر روز پژوهش است، پژوهش گران برترو حقیقی را بشناسیم، فضای علمی ما باید جهادی و انقلابی باشد و باید دغدغه ی اجتماعی و مدیریتی داشته باشیم و در اختیار افراد مغرض و وابسته به دشمن و سکولاریستئها نباشد.

,

وی بیان کرد: پیشرفت های مختلف علمی، محصول ایثار و مجاهدت و اخلاص مردان نیک و سالم و صالح است، یک پژوهشگر واقعی و الهی،حق نگر است، نه تسلیم و تابع ذهنیت محض و نه عینیت محضاست.

,

اسماعیلی گفت: جبهه جهاد علمی را جوانان پاک و دانشمند غیور و انقلابی تشکیل می دهند و در دوران تهدید و تحریم به مقامات عالی علمی رسیدند، در دنیا حرفی برای گفتن داشتند اما نگذاشتن با همان سرعت به پیشرفت ادامه دهند .

,

وی با گرامی داشت سالروز شهادت آیت الله مفتح در ۲۷ آذر ماه که روز وحدت حوزه و دانشگاه است، تاکید کرد: داشتن حوزه های علمیه بروز، انقلابی، دانشگاههای سازنده، اسلامی و ارزشی نیاز به وحدت افکار و اندیشه های دو مرکزوحدت در هدف و تعلیم وتهذیب دارد.

,

امام جمعه قرچک خاطرنشان کرد: دشمن از اولین روز پیروزی در صدد است که در دانشگاه جوانان ما را از فرهنگ خود و ارزشهای اسلامی منحرف سازد و بسوی غرب بکشاند و مدیران و دولتمردان را از بین افراد منحرف انتخاب می کند، تا سرنوشت کشور را بدست بگیرد.

,

وی با اشاره به سخنان مقام معظم رهبری بیان کرد: تمام تلاش دشمن نفوذ در جوانان و دانشگاهها است، چون مستقیماً به مدیریت آینده کشور مربوط است، دشمن امروز شدیداً از اسلام ناب ضربه خورده است و در تمام جبهه ها شکست خورده است، تنها موضع محکم و بازدارنده تهاجم دشمن ، مقاومت بوده است .

,

اسماعیلی افزود: مقاومت شاخ آمریکا و آل سعود را شکسته است، گیج و سرگردان اند و اسرائیل در مرز نابودی است، قدس شریف در شرف آزادی و فلسطین دوباره زنده شد و مرگ اسرائیل نزدیک شد .

,

وی گفت: مسئولین حواشان جمع باشد این عزت جدید را که محصول خونهای شهداء مدافع است و به آسانی کم رنگ نکنند، دشمن سراسیمه است، گول ترفندهای مشترک اروپا و آمریکا را نخوریم، به اقتصاد مقاومتی، معیشت مردم و به زلزله زدگان فکر کنیم.

,

امام جمعه قرچک در پایان تاکید کرد: مشکلات داخلی را تحت الشعاع مسائل خارجی قرار ندهیم، ما با همین وضعیت هزار مشکل داریم نباید مشکلات را بیشتر کنیم و سفره مردم را کوچک کنیم .

,

 

,

, ,

امام جمعه موقت فیروزکوه: اختلاف بین حوزه و دانشگاه باعث هلاکت یک ملت است

, امام جمعه موقت فیروزکوه: اختلاف بین حوزه و دانشگاه باعث هلاکت یک ملت است, اختلاف بین حوزه و دانشگاه باعث هلاکت یک ملت است,

حجت الاسلام والمسلمین علی اصغر رستمی، امام جمعه موقت شهرستان فیروزکوه، در خطبه های پرفیض نماز جمعه با اشاره به ظلم هایی که وجود دارد، گفت: انسان چه ظلم به خود، چه ظلم به خدا و چه ظلم به دیگران روا دارد باید پشیمان باشد؛ اگر چنین باشد از نفس لوامه برخوردار است؛ برخی از انجام کار زشت مسرور می شوند؛ نفس لوامه این انسان ها مرده است؛ نفس اماره دارند که دائما آنها را به کج اخلاقی سوق می دهد.

,

وی در ادامه افزود: انسان نیکوکار کسانی هستند که وقتی کار زشتی انجام می دهند عذرخواهی می کنند؛ استغفار از صفات پسندیده انسان نیکوکار است؛ انسان های نیکوکار شاکر نعمت های الهی هستند؛ بالاترین نعمت دینداری و شیعه بودن است؛ خدا دینداری و تقوا و یقین را به هر کسی اعطا نمی کند؛ خدا دین را به کسانی ارزانی می دارد که دوست شان دارد.

,

حجت الاسلام والمسلمین علی اصغر رستمی، با اشاره به صبر بیان کرد: انسان مومن و نیکوکار در مقابل سختی ها و امتحانات الهی صبور است؛ عفو و بخشش نشانه دیگر انسان مومن است؛ اگر حرف بدی به شما زدند شما سریعا به دنبال جبران نباشید.

,

خطیب موقت نماز جمعه شهرستان فیروزکوه با اشاره به هفته پژوهش اذعان داشت: پژوهش در حوزه و دانشگاه های کشور جایگاه خوبی ندارد؛ پژوهش تبدیل به کپی و تقلید شده است؛ در مباحث علمی جای تقلید نیست، باید تحقیق و پژوهش کرد؛ الان حرف جدیدی در حوزه علم زده نمی شود یعنی پژوهش تقلیدی است؛ اگر بخواهیم حرفی در جهان داشته باشیم با علم و تفحص و تحقیق و اختراعات امکانپذیر است.

,

وی تاکید کرد: شعار تا مدتی مردم را سرگرم می کند و اگر عمل نباشد روزی رسوایی دربرخواهد داشت؛ عده ای به روش های مختلف درصدد اختلاف افکنی بین حوزه و دانشگاه هستند که باید هوشیار باشیم؛ باید این وحدت را تقویت کرد؛ طبق گفته رهبری اختلاف بین این دو قشر هلاکت یک ملت است.

,

 

,

, ,

امام جمعه موقت ورامین: برخی مسئولین به دنبال تغییر افکار عمومی هستند/ نمایندگان مجلس در خصوص بودجه سال ۹۷ باید به مردم پاسخگو باشند

, امام جمعه موقت ورامین: برخی مسئولین به دنبال تغییر افکار عمومی هستند/ نمایندگان مجلس در خصوص بودجه سال ۹۷ باید به مردم پاسخگو باشند, برخی مسئولین به دنبال تغییر افکار عمومی هستند/ نمایندگان مجلس در خصوص بودجه سال ۹۷ باید به مردم پاسخگو باشند,

حجت الاسلام سید محسن محمودی امام جمعه موقت ورامین در خطبه نماز جمعه این هفته بیان کرد: امروز شاهد هستیم برخی افراد سودجو به دنبال آن هستند تا ارتباط بین حوزه عملیه و دانشگاه را قطع کنند.

,

وی خاطر نشان کرد: امروز شاهد هستیم که دانشگاهیان ما از زیر یوق دیگران خارج شده و توانسته اند نخبگان زیادی را پرورش دهند و حوزه های عملیه نیز در سراسر دنیا می درخشند

,

امام جمعه موقت ورامین افزود: برخی‌ها امروز به دنبال تطهیر حکومت طاغوت و همچنین دیگر ستمگران هستند ولی نیروهای ارزشی و انقلابی ما باید وارد صحنه شده و واقعیت‌ها را به همگان بیان کنند.

,

حجت الاسلام محمودی با بیان اینکه باید گذشته را همیشه در یاد داشته باشیم، گفت: نمایندگان مجلس شورای اسلامی نباید مانند برجام به سرعت بودجه سال ۹۷ را تایید کنند بلکه باید بررسی‌های لازم را در این خصوص صورت دهند زیرا باید به مردم پاسخگو باشند.

,

وی خاطر نشان کرد: مدیران نجومی بگیر هیچ وقت به فکر مردم نیستند ولی مدیران دلسوز نیز در این نظام هستند که از آنها می‌خواهیم تا به فکر مردم نیز باشند.

,

امام جمعه موقت ورامین تصریح کرد: متاسفانه حضور برخی افراد معاند و نفوذی در نظام باعث ایجاد مشکلات مختلفی شده است که از جمله آن می توان به مغفول ماندن مصوباتی مانند امر به معروف و نهی از منکر اشاره کرد.

,

حجت الاسلام محمودی بیان کرد: امروز جوانان ما توان ازدواج را ندارند و برخی مسئولین برای آنها کنسرت‌های عشق و عاشقی می‌گذارند که این مطلب نشان دهنده آن است که این مسئولین به دنبال تغییر افکار عمومی هستند.

,

وی اظهار داشت: بی حرمتی‌هایی در سطح فضای مجازی در حال رخ دادن است و از سوی دیگر نیز پارتی‌های آلوده راه انداخته و جوانان را آلوده می‌کنند که از دستگاه‌های امنیتی که توان بسیار بالایی دارند می‌خواهیم تا نظارت بیشتری در این خصوص داشته باشند و با مسببان با آن برخوردهای لازم را انجام دهند.

,

 

,

 

,

, ,

امام جمعه پیشوا: جبران شکست در طرح تحول سلامت نباید باعث حذف یارانه مردم شود

, امام جمعه پیشوا: جبران شکست در طرح تحول سلامت نباید باعث حذف یارانه مردم شود, جبران شکست در طرح تحول سلامت نباید باعث حذف یارانه مردم شود,

حجت السلام والمسلمین روح الله باقری امام جمعه شهرستان پیشوا در خطبه های سیاسی امروز ظهر در خصوص ابعاد تقوا اظهار داشت:وقتی صحبت از تقوا میشود، اذهان مردم به سوی انجام واجبات و ترک محرمات و خدا ترسی می رود و اینها مسائل ظاهری است چرا که اگر ترک کنیم در اصل ایمان باید شک کنیم.
وی افزود : یکی دیگر از ابعاد تقوا ،عدالت است که در دعای مکارم الاخلاق به آن اشاره شده است که چنانچه مسئول یا شخص بزرگی با عدالت رفتار کند ثواب ۷۰ سال عبادت نصیب او میشود.
باقری در ادامه گفت:یکی دیگر از مفاهیم تقوا،اصلاح ذات البین است وباید تلاش کنیم اختلاف ها و آتش کینه و بغض و دشمنی را در بین مردم خاموش کنیم و مردم را به هم نزدیک کنیم ؛ هنگامی که مسئولان آتش کینه را در مقابل دو مجموعه خاموش کنند اصل تقوا را رعایت کرده اند.
امام جمعه شهرستان پیشوا ضمن تقدیر از شهرداران و شوراهای شهر سابق ،به معرفی شهردار جدید پرداخت و گفت: کارهای زیادی از قبیل عمرانی و خدماتی بسیار گسترده در این شهر انجام شده است و کارهای بسیاری هم باید صورت پذیرد که با توجه به سوابق خوبی که حکمت امیری شهردار جدید پیشوا در جبهه داشتند  وسوابق اجرایی که دارند انتظار مردم ایجاد تحول گسترده در اجرای خدمات عمرانی و فرهنگی و … است.
وی افزود: همه مردم و نهادها باید دست در دست هم دهند و کمک کنند تا شهردار جدید از عهده وظایف سنگین خود در انجام مسئولیت بر آید.

,
,
,
,
,

باقری در خصوص حرف و حدیث هایی از سوی برخی نمایندگان مجلس درباره تعطیلی ۱۵ خرداد گفت:باعث تاسف است که توصیه و سفارش امام خمینی(ره) در خصوص ۱۵ خردادی که تا ابد عزای عمومی اعلام شده است و آرام آرام مناسبت های مهم مثل ۱۲ فروردین و ۱۵ خرداد کنار گذاشته شود.

,

وی افزود:اگر ۱۵ خردادی که نقطه آغاز انقلاب است را کنار بگذاریم در حقیقت بر استحاله فرهنگی که دشمنان و غربی ها دنبال آن هستند دامن زده ایم.
باقری در ادامه گفت: ۱۵ خرداد یقینا حرکت مردم جسور و شجاع و حق طلب مردمی است که در دفاع از مرجعیت قیام کردند باید تا همیشه در حافظه تاریخ زنده بماند و نه اینکه ۱۵ خرداد را کنار بگذارند آن هم از ناحیه مسئولان ویقین بدانند مردم این منطقه حرف و موضع دارند.
امام جمعه شهرستان پیشوا به نقاط قوت و ضعفی که در بودجه و لایحه آن به مجلس تقدیم شده است اشاره کرد و گفت: در بحث اقتصاد مقاومتی در این لایحه چیزی که مورد انتظار مردم و مقام معظم رهبری است در نظر گرفته نشده است و میطلبد که نمایندگان مجلس با دقت و ظرافت بودجه را بررسی کنند
وی افزود:در بحث واردات بی رویه ای که امروز متاسفانه گریبانگیرآن هستیم و واردات اجناسی که خودمان تولید میکنیم مانند دوغ خوردن ،شتر، دسته بیل ، چوب بستنی وکبریت از کشورهای دیگر وارد میکنند.
باقری اظهار کرد:در همین کشور همسایه ما،مانند عراق با وجود وضعیت حکومتی و گرفتاری هایی که عراقی ها و مسئولان عراق دارند ،واردات خرما ممنوع است و چون محصولی است که خودشان تولید میکنند و واردات یعنی ارز مملکت خارج شود وبه اقتصاد و اشتغال ضربه وارد کند.

,
,
,
,
,

وی در خصوص بودجه ای که برای مباحث فرهنگی در نظر گرفته شده است، گفت: بودجه مباحث فرهنگی بسیار کمتر از سال قبل است وما نگران بودجه کم نیستیم نگران این هستیم که تفکر مسئولین ما نسبت به مباحث فرهنگی عوض شده است و بعنوان دغدغه اصلی آنهادر نظر گرفته نشده است.
باقری در ادامه گفت:در بحث یارانه ها قبل از انتخابات قرار بر این بود که ثروتمندان حذف شود وفقرا و نیازمندان یارانه بیشتری دریافت کنند اما به لحاظ مباحث تبلیغاتی خود انجام ندادند.
وی افزود:در بودجه سال ۹۷ یارانه قریب به ۳۰ میلیون نفر حذف میشودو کار بسیار دشوار میشود چرا که ما با اقتصاد لیبرالی و با این دیدگاه و تفکرو نگاه نسبت به مباحث اقتصادی نمی توانیم کشور را اداره کنیم.
امام جمعه شهرستان پیشوا گفت:در بحث طرح تحول سلامت که بزرگترین و موفق ترین طرح دولت در دو سه ساله اخیر بود ،آرام آرام به شکست نزدیک میشود که ضربه های زیادی به پیکره جامعه پزشکی وارد کردو اگر میخواهید شکست خود را در زمینه طرح تحول سلامت جبران کنید کاری کنید که از یارانه مردم از جیب مردم جبران نشود.
باقری به اتهاماتی که شب گذشته آمریکاییها به ایران وارد ساختند، اشاره کرد و گفت: موشکی که از یمن به سعودی ها شلیک شد و به آنها ضربه زد را محصول کشور ایران میدانند که بدانند ما این موشک را نداد ه ایم واگرهم داده باشیم از گفتن آن ابایی نداریم
وی در ادامه با اشاره فرمایشات مقام معظم رهبری در خصوص پشتیبانی از هر ملتی علیع صهیونیست ها گفت: سعودی هایی که امروزکمک صهیونیست میکنند و ضربه ها بر پیکر اسلام وارد میسازند کمتراز صهیونیست ها نیستند.
وی افزود:وقتی آمریکا از آن سر دنیا تما م تجهیزات و امکانات در اختیارسعودی ها برای سرکوب بحرین و یمن و قرار میدهند کسی نیست به آنها اتهام جنگ افروزی بزند و همچنین در بحث تروریسم که ادعای مبارزه و برخورد دارند اما بزرگترین گروه تروریستی منافقین کوردل را که حدود ۱۷هزار نفر از مردم ما را کشتند و اکنون در پناه خود قرار داده اند.
باقری در پایان گفت:امریکائیها ادعای مبارزه با داعش را دارند و میگویند ما داعش را از بین بردیم در صورتی که مدارک و اسناد و فیلم ها نشان از کمک آنها به داعش است و اگر آنها به سعودی ها برای حمله به یمن کمک میکنند ما هم حق کمک کردن به مردم مظلوم یمن را داریم.

,
,
,
,
,
,
,
,

 

,

, ,

امام جمعه دماوند: بودجه عمرانی کشور در سال ۹۷ بسیار ناچیز می‌باشد/ دولت برای اداره کشور دست در جیب مردم کرده است

, امام جمعه دماوند: بودجه عمرانی کشور در سال ۹۷ بسیار ناچیز می‌باشد/ دولت برای اداره کشور دست در جیب مردم کرده است, بودجه عمرانی کشور در سال ۹۷ بسیار ناچیز می‌باشد/ دولت برای اداره کشور دست در جیب مردم کرده است,

حجت الاسلام والمسلمین کاظم فتاح دماوندی در نماز جمعه این هفته دماوند، ضمن دعوت خود و نمازگزاران به تقوا طی سخنانی اظهار داشت: دوشنبه ۲۷ آذر ماه سال روز شهادت آیت الله مفتح و روز وحدت حوزه و دانشگاه است، دانشگاه باید در کنار تحصیل تهذیب و تعهد هم داشته باشد و اگر حوزه های علمیه مهذب و متعهد باشند کشور را می توانند، نجات دهند.

فتاح دماوندی افزود: اگر ما یک دانشگاه صحیح داشته باشیم یا یک جبهه روحانی به تمام معنا، به اجانب اجازه نخواهد داد که همه حیثیت یک مملکت را از بین ببرند، از نقشه های اجانب و دشمنان کوشش در جدایی بین روحانین و دانشگاه است، تفرقه بین این دو مرکز حساس آدم ساز دشمنان برای رسیدن به آرزوهای خود سعی کردند دین را در مقابل دانشگاه قرار دهند.

وی با بیان این که بدبین کردن روحانی به دانشجو و بدبین کردن دانشجو به روحانی و طلبه از نقشه های استعمارگران بوده و هست، گفت: امام فرمودند؛ به شما هشدار می دهم که ملت و روحانیت، دانشگاه و روحانیت از هم جدا نشوند که جدا شدن این ها از هم هلاکت ملت و اسلام و کشور است.

خطیب جمعه دماوند در ادامه بیان داشت: شهید مفتح از آغاز نهضا از سال ۱۳۴۰ همراه و یار امام بود، امام جمعه آبادان که نقل کرده اند که تمام جوش و خروش و نهضت خطه خوزستان مرهون حضور شهید مفتح در آن منطقه بوده است و فعالیت های شهید مفتح قبل و بعد از انقلاب بسیار گسترده و متنوع و تاثیر گذار بود.

فتاح دماوندی اظهار داشت: سال ۱۳۴۴ شهید بهشتی دبیرستان دین و دانش را تاسیس کرد و در همین سال ها با همکاری مقام معظم رهبری کانون دانش آموزان و فرهنگیان در قم تاسیس شد و مقالات علمی و دینی در مجله مکتب اسلام و مکتب تشیع چاپ می شد و مجمع علمی اسلام شناسی را در سال های ۳۸ و ۳۹ با جمعی از نخبگان حوزه بنیان گذاشت و با همکاری شهیدان بهستی و قدوسی و سعیدی شیوه های نوین در تدریس در حوزه علمیه قم را ارائه داد.

وی در ادامه گفت: شهید مفتح پیوند بین حوزه و دانشگاه را برقرار کرد و معتقد بود حوزه و دانشگاه می توانند تقویت کننده و تکمیل کننده هم باشند و در این مسیر باید با هم رابطه علمی و اموزشی داشته باشند و برای رفع معضلات اجتماعی همفکری و هم اندیش کنند و امروز جامعه ما به مفتح های فراوانی نیاز دارد تا اهداف او را محقق کنند.

فتاح دماندی با اشاره به تقدیم بودجه ۹۷ توسط رییس جمهور به مجلس شورای اسلامی گفت: مردم سوال می کنند آیا در بودجه ۹۷ تکیه بودجه کشور به نفت کاهش یافته است، باید بگوییم متاسفانه در بودجه ۹۷ بودجه های جاری دولت رو به افزایش و بودجه های عمرانی کشور رو به کاهش است و از ۱۱۹۴ هزار میلیارد تومان فقط ۱۰ هزار میلیارد تومان برای فعالیت های عمرانی در نظر گرفته شده که بسیار ناچیز است یعنی ۱۱۸۴ هزار میلیارد برای کارهای دیگر و ۱۰ هزار میلیارد هم برای عمران و طرح تحول سلامت هم با بدهی بسیار سنگین شکست خورد چون فکر می کردند بسیاری از مردم داوطلبانه از یارانه انصراف خواهند داد که ندادند.

وی افزود: مسئولین فکر می کردند اگر پای میز مذاکرات بروند و تمام کارهای هسته ای را تعطیل کنند دشمن کوتاه خواهد آمد و تحریم ها لغو می شود اما نشد، الان هم می گویند قیمت حامل های انرژی را بالا ببریم و مالیات را زیاد کنیم و برای هر کاری از مردم پول بگیریم و کلا دست در جیب مردم بگذاریم و مملکت را اداره کنیم، قرار بود قدرت خرید مردم را بالا ببرند که این اتفاق نیفتاد، قرار بود تورم را پایین بیاورند که آن هم نشد.

خطیب جمعه دماند اظهار داشت: بحث حذف یارانه ها اگر درست بود و اگر علمی بود باید در ابتدای دولت یازدهم و در همان آغاز کار دولت روحانی در سال ۹۲ انجام می شد و اکنون ۵ سال از دولت روحانی گذشت و مشکلات کشور را به دوش دولت های قبل انداخت، شما اگر راه حل بلد بودید چرا حل نکردید، اگر یارانه دادن غلط بود چرا همان موقع به محض ورود قطع و یا اصلاح نکردید، الان سخن از حذف یارانه ها می زنید، در حالی که در ایام انتخابات اخیر می گفتید قطع یارانه شایعه انتخاباتی ستاد رقیب است و دولت دوازدهم برنامه ای برای قطع یارانه ندارد.

وی بیان داشت: ای کاش ۵ سال قبل کمک های دولت به اقشار ضعیف مثل مددجویان کمیته امداد و بهزیستی را چند برابر می کرد و ثروتمندان را از لیست یارانه ها حذف می کرد، ای کاش به جای زیاد کردن مالیات اقشار ضعیف و کم درآمد و خرد و اصناف و مغازه داران کوچک یقه دانه درشت هایی را که مالیات نمی دهند را می گرفتید و دل مردم را شاد می کردید.

فتاح دماوندی گفت: البته هنوز تا پایان دولت دوازدهم فرصت دارید آن کسانی که به وعده های شما دل خوش کردند و شعار با روحانی تا ۱۴۰۰ را سر دادند پشیمان نکنید، ، چرا که فرصت ها مانند ابر می گذرد باید بیشتر به فکر مردم باشید.

امام جمعه دماند در خصوص مسائل جهانی گفت: پاداش مجاهدت و استقامت نیروهای حزب الله و انقلابی را به صورتی عطا کرد که هبچ کس فکرس را هم نمی کرد و اجر مومنان با تقوا و با بصیرت در این دنیا و در جهان آخرت وصف ناپذیر است و نتیجه تقوا و بندگی خدا این می شود که خدا این بصیرت و فهم و درک عمیق مسائل را نصیب رهبر عزیز تر از جانمان می کند که دست قدرتمند خدا را در همه حوادث جهان ببیند و مسائل را زودتر و جلوتر از همه سیاستمداران دنیا پیش بینی می کند.

خطیب جمعه دماوند با اشاره به این که اکنون عربستان و آمریکا و صهیونیست اسرائیلی و دیگر دشمنان ما دست در دست هم گذاشته اند اما نتیجه همراهی آنان به نفع ما تمام شده است، گفت: سیاست های آنان در منطقه به سود ایران تمام شده است و در سوریه و عراق داعش شکست خورد و ایران در عراق و سوریه عزیز شد و در رفراندوم جدایی کردستان نیز شکست خوردن  و حدایی طلبان و حامیان آمریکا تضعیف شدند.

امام جمعه دماوند افزود: در پروژه فرار علی عبدالله صالح در یمن با مرگ این دیکتاتور تاریخ او را به عنوان یک خائن فراری ثبت کرد و دفاع ایران از ملت یمن موجب تثبیت موقعیت مت در یمن و تضعیف موقعیت آمریکا در آنجا تست و امروز کشوری منفورتر از آمریکا و عربستان در نزد مردم یمن وجود ندارد.

فتاح دماوندی اظهار داشت: کودتای نافرجام ترکیه سبب تیرگی روابط ترکیه و آمریکا و نزدیکی به ایران شد، ترکیه متوجه خطاهای خود درباره داعش و اسرائیل شد و امروز سران کشورهای اسلامی در ترکیه علیه اسرائیل و و آمریکا موضع می گیرند و در نمایش گروگان گیری سعد حریری در عربستان شکست برای حامیان آمریکا رقم خورد و حتی حامیان حریری از سعودی ها ناامید شدند.

وی در پایان در خصوص انتخاب بیت المقدس برای سفارت آمریکا را مورد اشاره قرار داد و گفت: این اتفاق بار دیگر فلسطین به مسئله اول جهان تبدیل کرد و همه کشورهای اسلامی علیه آمریکا و اسرائیل متحد شدند و سرافکندگی برای عربستان به وجود آمد، روسیاهی برای عربستان و متحدانش در تاریخ ماند که به جای آنها برای حمایت از قدس شریف رییس جمهور ونزوئلا که کشور غیر اسلامی است حاضر باشد اما آن ها غایب باشند.

,

حجت الاسلام والمسلمین کاظم فتاح دماوندی در نماز جمعه این هفته دماوند، ضمن دعوت خود و نمازگزاران به تقوا طی سخنانی اظهار داشت: دوشنبه ۲۷ آذر ماه سال روز شهادت آیت الله مفتح و روز وحدت حوزه و دانشگاه است، دانشگاه باید در کنار تحصیل تهذیب و تعهد هم داشته باشد و اگر حوزه های علمیه مهذب و متعهد باشند کشور را می توانند، نجات دهند.

,

فتاح دماوندی افزود: اگر ما یک دانشگاه صحیح داشته باشیم یا یک جبهه روحانی به تمام معنا، به اجانب اجازه نخواهد داد که همه حیثیت یک مملکت را از بین ببرند، از نقشه های اجانب و دشمنان کوشش در جدایی بین روحانین و دانشگاه است، تفرقه بین این دو مرکز حساس آدم ساز دشمنان برای رسیدن به آرزوهای خود سعی کردند دین را در مقابل دانشگاه قرار دهند.

,

وی با بیان این که بدبین کردن روحانی به دانشجو و بدبین کردن دانشجو به روحانی و طلبه از نقشه های استعمارگران بوده و هست، گفت: امام فرمودند؛ به شما هشدار می دهم که ملت و روحانیت، دانشگاه و روحانیت از هم جدا نشوند که جدا شدن این ها از هم هلاکت ملت و اسلام و کشور است.

,

خطیب جمعه دماوند در ادامه بیان داشت: شهید مفتح از آغاز نهضا از سال ۱۳۴۰ همراه و یار امام بود، امام جمعه آبادان که نقل کرده اند که تمام جوش و خروش و نهضت خطه خوزستان مرهون حضور شهید مفتح در آن منطقه بوده است و فعالیت های شهید مفتح قبل و بعد از انقلاب بسیار گسترده و متنوع و تاثیر گذار بود.

,

فتاح دماوندی اظهار داشت: سال ۱۳۴۴ شهید بهشتی دبیرستان دین و دانش را تاسیس کرد و در همین سال ها با همکاری مقام معظم رهبری کانون دانش آموزان و فرهنگیان در قم تاسیس شد و مقالات علمی و دینی در مجله مکتب اسلام و مکتب تشیع چاپ می شد و مجمع علمی اسلام شناسی را در سال های ۳۸ و ۳۹ با جمعی از نخبگان حوزه بنیان گذاشت و با همکاری شهیدان بهستی و قدوسی و سعیدی شیوه های نوین در تدریس در حوزه علمیه قم را ارائه داد.

,

وی در ادامه گفت: شهید مفتح پیوند بین حوزه و دانشگاه را برقرار کرد و معتقد بود حوزه و دانشگاه می توانند تقویت کننده و تکمیل کننده هم باشند و در این مسیر باید با هم رابطه علمی و اموزشی داشته باشند و برای رفع معضلات اجتماعی همفکری و هم اندیش کنند و امروز جامعه ما به مفتح های فراوانی نیاز دارد تا اهداف او را محقق کنند.

,

فتاح دماندی با اشاره به تقدیم بودجه ۹۷ توسط رییس جمهور به مجلس شورای اسلامی گفت: مردم سوال می کنند آیا در بودجه ۹۷ تکیه بودجه کشور به نفت کاهش یافته است، باید بگوییم متاسفانه در بودجه ۹۷ بودجه های جاری دولت رو به افزایش و بودجه های عمرانی کشور رو به کاهش است و از ۱۱۹۴ هزار میلیارد تومان فقط ۱۰ هزار میلیارد تومان برای فعالیت های عمرانی در نظر گرفته شده که بسیار ناچیز است یعنی ۱۱۸۴ هزار میلیارد برای کارهای دیگر و ۱۰ هزار میلیارد هم برای عمران و طرح تحول سلامت هم با بدهی بسیار سنگین شکست خورد چون فکر می کردند بسیاری از مردم داوطلبانه از یارانه انصراف خواهند داد که ندادند.

,

وی افزود: مسئولین فکر می کردند اگر پای میز مذاکرات بروند و تمام کارهای هسته ای را تعطیل کنند دشمن کوتاه خواهد آمد و تحریم ها لغو می شود اما نشد، الان هم می گویند قیمت حامل های انرژی را بالا ببریم و مالیات را زیاد کنیم و برای هر کاری از مردم پول بگیریم و کلا دست در جیب مردم بگذاریم و مملکت را اداره کنیم، قرار بود قدرت خرید مردم را بالا ببرند که این اتفاق نیفتاد، قرار بود تورم را پایین بیاورند که آن هم نشد.

,

خطیب جمعه دماند اظهار داشت: بحث حذف یارانه ها اگر درست بود و اگر علمی بود باید در ابتدای دولت یازدهم و در همان آغاز کار دولت روحانی در سال ۹۲ انجام می شد و اکنون ۵ سال از دولت روحانی گذشت و مشکلات کشور را به دوش دولت های قبل انداخت، شما اگر راه حل بلد بودید چرا حل نکردید، اگر یارانه دادن غلط بود چرا همان موقع به محض ورود قطع و یا اصلاح نکردید، الان سخن از حذف یارانه ها می زنید، در حالی که در ایام انتخابات اخیر می گفتید قطع یارانه شایعه انتخاباتی ستاد رقیب است و دولت دوازدهم برنامه ای برای قطع یارانه ندارد.

,

وی بیان داشت: ای کاش ۵ سال قبل کمک های دولت به اقشار ضعیف مثل مددجویان کمیته امداد و بهزیستی را چند برابر می کرد و ثروتمندان را از لیست یارانه ها حذف می کرد، ای کاش به جای زیاد کردن مالیات اقشار ضعیف و کم درآمد و خرد و اصناف و مغازه داران کوچک یقه دانه درشت هایی را که مالیات نمی دهند را می گرفتید و دل مردم را شاد می کردید.

,

فتاح دماوندی گفت: البته هنوز تا پایان دولت دوازدهم فرصت دارید آن کسانی که به وعده های شما دل خوش کردند و شعار با روحانی تا ۱۴۰۰ را سر دادند پشیمان نکنید، ، چرا که فرصت ها مانند ابر می گذرد باید بیشتر به فکر مردم باشید.

,

امام جمعه دماند در خصوص مسائل جهانی گفت: پاداش مجاهدت و استقامت نیروهای حزب الله و انقلابی را به صورتی عطا کرد که هبچ کس فکرس را هم نمی کرد و اجر مومنان با تقوا و با بصیرت در این دنیا و در جهان آخرت وصف ناپذیر است و نتیجه تقوا و بندگی خدا این می شود که خدا این بصیرت و فهم و درک عمیق مسائل را نصیب رهبر عزیز تر از جانمان می کند که دست قدرتمند خدا را در همه حوادث جهان ببیند و مسائل را زودتر و جلوتر از همه سیاستمداران دنیا پیش بینی می کند.

,

خطیب جمعه دماوند با اشاره به این که اکنون عربستان و آمریکا و صهیونیست اسرائیلی و دیگر دشمنان ما دست در دست هم گذاشته اند اما نتیجه همراهی آنان به نفع ما تمام شده است، گفت: سیاست های آنان در منطقه به سود ایران تمام شده است و در سوریه و عراق داعش شکست خورد و ایران در عراق و سوریه عزیز شد و در رفراندوم جدایی کردستان نیز شکست خوردن  و حدایی طلبان و حامیان آمریکا تضعیف شدند.

,

امام جمعه دماوند افزود: در پروژه فرار علی عبدالله صالح در یمن با مرگ این دیکتاتور تاریخ او را به عنوان یک خائن فراری ثبت کرد و دفاع ایران از ملت یمن موجب تثبیت موقعیت مت در یمن و تضعیف موقعیت آمریکا در آنجا تست و امروز کشوری منفورتر از آمریکا و عربستان در نزد مردم یمن وجود ندارد.

,

فتاح دماوندی اظهار داشت: کودتای نافرجام ترکیه سبب تیرگی روابط ترکیه و آمریکا و نزدیکی به ایران شد، ترکیه متوجه خطاهای خود درباره داعش و اسرائیل شد و امروز سران کشورهای اسلامی در ترکیه علیه اسرائیل و و آمریکا موضع می گیرند و در نمایش گروگان گیری سعد حریری در عربستان شکست برای حامیان آمریکا رقم خورد و حتی حامیان حریری از سعودی ها ناامید شدند.

,

وی در پایان در خصوص انتخاب بیت المقدس برای سفارت آمریکا را مورد اشاره قرار داد و گفت: این اتفاق بار دیگر فلسطین به مسئله اول جهان تبدیل کرد و همه کشورهای اسلامی علیه آمریکا و اسرائیل متحد شدند و سرافکندگی برای عربستان به وجود آمد، روسیاهی برای عربستان و متحدانش در تاریخ ماند که به جای آنها برای حمایت از قدس شریف رییس جمهور ونزوئلا که کشور غیر اسلامی است حاضر باشد اما آن ها غایب باشند.

,

 

,

, ,

امام جمعه شهریار: دولت از جیب مردم در پی حل مشکلات نباشد

, امام جمعه شهریار: دولت از جیب مردم در پی حل مشکلات نباشد, دولت از جیب مردم در پی حل مشکلات نباشد,

حجت الاسلام والمسلمین موسی سالمی، در نماز جمعه این هفته شهریار طی سخنانی ضمن دعوت خود و دیگر نمازگزاران به تقوا و دوری از گناهان، اظهار داشت: طبق روایت امام باقر وجود ۳ خصلت در انسان نشان دهنده فریب انسان توسط خودش است، غش در معامله یعنی فریب دادن طرف مقابل، که یا در ازدواج است و یا در معامله و گاهی این فریب توسط خود انسان برای خودش است که مهم و بد است و مراقب باید باشیم که این علامات در ما نباشد و هرچه دارای زرنگی باشبم با وجود این سه نشانه دارای خسران هستیم.

,

سالمی با اشاره به ۳ خصلت فریب انسان توسط خودش افزود: اولین خصلت شمردن عیب های دیگران است که عیوب دیگران را به دقت ببیند ولی عیوب خود را توجه نداشته باشد که نمونه ای از فریب خود است و دوم سرزنش دیگران است نسبت به موضوعی که در خود انسان نیز وجود دارد، مثل پدری که توان ترک سیگار را ندارد اما فرزندان را حکم به سیگار نکشیدن می کند و سومین خصلت بد ازار همنشین خود بوسیله صفاتی است که هیچ سودی نیز نداشته باشد.

,

وی در ادامه بیان داشت: ۲۶ آذر ماه یکی از روزهای خوب مملکت ما است ولی متاسفانه کمتر در این زمینه تبلیغ می شود و این روز به حمل و نقل و رانندگان متعلق است که انسان های خدوم و بزرگواری در این مسئولیت قرار دارندو اگر روزی این عزیزان نباشند کشور دجار مشکل می شود و لا م است به آنها پرداخته شود و شهات آیت الله مفتح را نیز در پیش داریم که در ۲۷ آذر ۵۸ توسط منافقین کور دل به شهادت رسید و روز وحدت حوزه و دانشگاه نام گرفته است.

,

خطیب جمعه شهریار در خصوص تصمیم اخیر آمریکا اظهار داشت: طبق سخن رهبر که فرمودند این تصمیم امریکا از سر عجز آنها بوده است و از دین مسلمانان و شیعیان به تنگ امده اند و باید بدانیم که نتیجه ای جز شکست نخواهد داشت و نکته دوم انها می خواهند مسلمانان را مجبور به سازش با رژیم صهیونیستی کنند و دولت های اسلامی این رژیم را به عنوان یک کشور و دولت قبول کنند چرا که رژیم آنها از نظر ما جعلی است و امریکا و اسرائیل با فسار می خواهند کشورهای اسلامی با انها دست دوستی بدهند و تجربه تاریخ هم این سازش را نتیجه جز شکست نشان نمی دهد.

,

وی در خصوص نکته سوم در باره این تصمیم و انتقال گفت: آمریکاییان قبلا پشت پرده بازی میکرد اما اکنون این رییس جمهور ناپخته به طور علنی این دشمنی را نشان داد که حامی مسلمانان نیستند و نکته چهارم این است که دول اسلامی چه شیعه و چه اهل تسنن همه علیه امریکا و این تصمیم شعار می دهند و از قدس حمایت کردند غیر از سه کشور امارات و بحرین و عربستان و باید توجه داشته باشیم که انتقاد خود را نسبت به این گشورها نشان دهیم.

,

سالمی در باره مخالفتی اخیر کشورهای اروپایی هم با این طرح رییس جمهور امریکا داشته اند بیان داشت: اروپاییان نیز با این تصمیم مخالفت کرده اند مثل انگلیس و ما باید آگاه باشیم که مخالفت آنها واقعی نیست.

,

وی با اشاره به خیانت هایی که دولت انگلیس در حق ایران انجام داده است، گفت: این خیانتها عبارتند از؛ حمایت صد درصدی فتنه و سرانش توسط این کشور صورت گرفته که هنوز هم ادامه دارد مور بعدی مشارکت در تحریم انقلاب از ابتدا تا کنون و سوم زمینه چینی ترور دانشمندان ما همگی توسط انگلیس بوده است و امریکا و ایادی مجری آن بوده اند.

,

امام جمعه شهریار در ادامه افزود: در فتنه ۸۸ عده ای در پی براندازی نظام بودند و وقتی موفق نشدند به کشورهای اروپایی فرار کردند و وقتی شکست خوردند یکی از کشورهایی که به آنها پناه داد انگلیس بود و مورد بعدی حمایت همه جانبه از سلمان رشدی بود، مورد ششم حمایت مستمر از منافقین بوده و است و در ۸ سال جنگ تحمیلی بیشترین کمک از زرف انگلیس به عراق بوده است، انگلیس بهترین و بیشترین عامل تحریک کننده و ایجاد تفرقه در کشور و منطقه مثل کردستان بوده است و مورد نهم راه باز کرون و تسهیل فضا برای امریکا است که همیشه این وظیفه بر عهده انگلیس بوده است.

,

خطیب جمعه شهریار در پایان در مورد بودجه دولت به مجلس گفت: دولتمردان بدانند گرانی بنزین و سایر اقلام و گذرنامه مشکل مردم را حل نمی کند و باید بدانید که کار ائمه جمعه این است که افکار عمومی را تنویر کنند و مردم را بیدار کنند دولت از جیب مردم در پی حل مشکلات نباشد و اگر می خواهید مردم شما را دوست بدارند غم مردم را بخورید و نمایندگان وظیفه دارند که حرف مردم را بزنند.

,

انتهای پیام/

]

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه