اخبار داغ

خطیبان نماز جمعه استان سمنان:

مردم تا کی باید منتظر رونق اقتصادی در کشور باشند؟/ بازگشت فلسطین به کانون توجهات جهانیان با اقدام ترامپ/ منظور از وحدت حوزه و دانشگاه حرکت هماهنگ علم و دین است

مردم تا کی باید منتظر رونق اقتصادی در کشور باشند؟/ بازگشت فلسطین به کانون توجهات جهانیان با اقدام ترامپ/ منظور از وحدت حوزه و دانشگاه حرکت هماهنگ علم و دین است
ائمه جمعه سراسر استان سمنان امروز در خطبه های نماز جمعه به به مهم‌ترین مسائل مذهبی، اجتماعی، سیاسی و اقتصادی روز پرداختند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از مرآت، آیین عبادی سیاسی نماز جمعه، این هفته نیز در سراسر استان سمنان با حضور پرشور مردم استان برگزار شد و خطیبان جمعه در این آیین به بیان مهم‌ترین مسائل سیاسی و اجتماعی روز پرداختند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, مرآت,

در ادامه بخشی از سخنان ائمه جمعه استان را از نظر می‌گذرانید:

,

سفره های مردم خالی است، مردم تا کی باید منتظر رونق اقتصادی در کشور باشند؟

, سفره های مردم خالی است، مردم تا کی باید منتظر رونق اقتصادی در کشور باشند؟,

آیت الله سید محمد شاهچراغی نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه سمنان در خطبه های این هفته آیین عبادی سیاسی نماز جمعه سمنان با بیان اینکه انسان متقی بنده خداوند است و امور دنیوی را در برابر عظمت خدا ناچیز می بیند گفت: خداوند متعال در قرآن کریم از انسان می خواهد شکرگزار نعمت های الهی باشد و کفران نعمت نکند.

,

امام جمعه سمنان ادامه داد: انسان مومن نعمت های خداوند را در راه حرام مصرف نمی کند و از اسراف نیز پرهیز می کند و این نوعی شکرگزاری از خداوند است.

,

شاهچراغی دادن قرض حسنه به خداوند و انفاق را ویژگی دیگر انسان مومن دانست و اظهار کرد: خوشبختانه فرهنگ وقف در جامعه ما جاری است که نمونه های زیادی از آنرا در ساخت مدرسه، مسجد و درمانگاه مشاهده می کنیم.

,

وی در بخش دیگری از خطبه های خود به اقدام اخیر ترامپ در به رسمیت شناختن بیت المقدس به عنوان پایتخت رژیم صهیونیستی اشاره کرد و گفت: این اقدام آغازگر انتفاضه چهارم فلسطین خواهد بود که با توجه به حمایت های جهانی، ابعاد گسترده تری از انتفاضه های قبل به دنبال دارد.

,

نماینده ولی فقیه در استان با یادآوری اعلام حمایت سردار سلیمانی از گروه های مقاومت فلسطینی تاکید کرد: حمایت جمهوری اسلامی از مردم فلسطین حمایتی اعتقادی است چراکه پیامبر اکرم (ص) فرمود هرکس ندای مظلومی را بشنود و کاری نکند مسلمان نیست.

,

شاهچراغی با اشاره به حضور مستمر جمهوری اسلامی ایران در کنار مظلومان و مستضعفان جهان گفت: هرجا مظلومی باشد و ردپای ظالمی دیده شود جمهوری اسلامی در آنجا حضور خواهد یافت.

,

وی با بیان اینکه جنایات آل سعود علیه مردم یمن از جنایات رژیم جلاد صهیونیستی کمتر نیست اظهار کرد: آل سعود خبیث در این مدت کوتاه بیش از 13 هزار تن از مردم مظلوم یمن را کشته است که 2 هزار تن از آنها کودکان بی دفاع این کشور بودند.

,

امام جمعه سمنان به اتهام زنی مقامات آل سعود به جمهوری اسلامی در خصوص حمله موشکی اخیر به ریاض اشاره کرد و افزود: آل سعود امروز مانند حیوانی در گل مانده است و می گوید این موشک ها برای ایران است که این موضوع نشان دهنده عجز و درماندگی آنها است.

,

شاهچراغی با بیان اینکه آنچه سعودی را سر جایشان می نشاند موشک های یمن است و نه مذاکره اظهار کرد: از یمنی ها می خواهیم موشک های خود را با قدرت تمام به سمت اماکن حساس این رژیم شلیک کنند.

,

وی در بخش پایانی خطبه های نماز جمعه سمنان با ابراز نگرانی از اوضاع اقتصادی کشور گفت: مردم مشکلات فراوانی دارند و از ما می خواهند آنرا از تریبون نماز جمعه بیان کنیم و این مشکلات آنقدر زیاد است که نمی دانیم کدام آنها را بگوییم.

,

امام جمعه سمنان تصریح کرد: رونق اقتصادی نیست و سفره های مردم خالی است، بیکاری و گرانی بیداد می کند، بانک ها اشک مردم را در آورده اند، در این شرایط مردم باید چه کار کنند؟

,

شاهچراغی ادامه داد: از طرفی دیگر بسیاری از مشکلات اقتصادی و سیاسی کشور را نمی توان گفت چراکه نظام جمهوری اسلامی تضعیف می شود.

,

وی با اشاره به مراجعات پرشمار مردمی به دفاتر ائمه جمعه گفت: بسیاری از کارگران حقوق نگرفته اند و بسیاری نیز حقوق کمی می گیرند، عده زیادی هم بیکار هستند، مردم چطور دیوانه نشوند و به یکدیگر حمله نکنند، باز خدا پدر مردم را بیامرزد که صبر می کنند.

,

نماینده ولی فقیه در استان خاطرنشان کرد: مردم تا کی باید منتظر رونق اقتصادی باشند لذا از نمایندگان مجلس می خواهیم در بررسی لایحه بودجه 97 مردم را فراموش نکنند.

,

بازگشت فلسطین به کانون توجهات جهانیان با اقدام ترامپ

, بازگشت فلسطین به کانون توجهات جهانیان با اقدام ترامپ,

حجت الاسلام علی سعیدی امام جمعه موقت شاهرود و نماینده ولی فقیه در سپاه پاسداران در خطبه های نماز جمعه این هفته شاهرود با بیان اینکه آنچه در منطقه در حال شکل گیری است و حوادثی که به وقوع می پیوندد اتفاقی نیست گفت: دلارهای نفتی عربستان با همراهی آمریکا و اسرائیل در صدد تجزیه عراق و سوریه بود که با هوشیاری مرجعیت و همراهی مردم این فتنه خنثی شد.

,

وی با اشاره به استعفای سعد حریری نخست وزیر لبنان اظهار کرد: این مساله نیز که در حال تبدیل به یک بحران در منطقه بود حل شد.

,

خطیب جمعه شاهرود با اشاره به تصمیم ترامپ در اعلام بیت المقدس به عنوان پایتخت رژیم صهیونیستی افزود: این مصوبه آمریکا در سال 95 بود که بیت المقدس به عنوان پایتخت اسرائیل معرفی شود اما در ذیل مصوبه آمده بود که رؤسای جمهور آمریکا می توانند اعلام این مصوبه را شش ماه به تاخیر بیاندازند.

,

سعیدی با بیان اینکه رؤسای جمهوری پیشین آمریکا به دلیل واکنش های جامعه جهانی اعلام این مصوبه را به تعویق انداختند و در زمان ریاست جمهوری خود این مصوبه را اعلام نکردند بیان کرد: ترامپ که با کمک صهیونیست ها و پروتستان های افراطی راست گرای آمریکا که به اسرائیل گرایش دارند پیروز انتخابات ریاست جمهوری آمریکا شد و ترامپ که قبل از انتخابات به لابی صهیونست ها در آمریکا وعده داد بود در صورت پیروزی در انتخابات بیت المقدس را به عنوان پایتخت رژیم صهیونیستی معرفی خواهد کرد.

,

وی تصریح کرد: غیر از قول مساعد ترامپ به رژیم صهیونیستی عواملی دیگری از جمله مشکلات منطقه ای و شکست فاحش آمریکا در عراق و سوریه، مشکلات اقتصاد داخلی آمریکا و بدهی 20 هزار میلیارد دلاری این کشور و عدم مقبولیت رژیم صهیونیستی در منطقه و جهان باعث شد تا ترامپ به جبران این شسکت ها بیت المقدس را به عنوان پایتخت اسرائیل اعلام کند.

,

نماینده ولی فقیه در سپاه پاسداران ادامه داد: رژیم صهیونیستی که برای حفظ منافع آمریکا و کشورهای اروپایی در منطقه تشکیل شده بود در مقابل حزب الله با شکست مواجه شد و آنها بدین نتیجه رسیدند اسرائیل که در مقابله با حزب الله ناکام مانده است نخواهد توانست حافظ منافع آنها باشد.

,

سعیدی تصریح کرد: حذف جایگاه معنوی بیت المقدس، یهودی سازی بیت المقدس و تحمیل سازش و ملغی سازی طرح دو دولت سه هدف عمده ای است که آمریکا در اعلام قدس شریف به عنوان پایتخت اسرائیل دنبال می کند.

,

مسئولان اختلاف های سلیقه ای و سیاسی را کنار بگذارند

, مسئولان اختلاف های سلیقه ای و سیاسی را کنار بگذارند,

حجت الاسلام قربانعلی صفائی پور در خطبه های نماز جمعه این هفته ضمن تبریک به مناسبت میلاد پیامبر اکرم(ص) که روز اخلاق و مهرورزی نام گذاری شده است، گفت: پیامبر محور اخلاق، مهربانی ها و باید با الگو گرفتن از پیامبر(ص) یاری رسان یکدیگر باشیم.

,

 وی به سخن رهبر انقلاب در خصوص ویژگی دانشجو اشاره کرد و گفت: دانشجویان در نظام جمهوری اسلامی باید دارای ویژگی های جهادعلمی، بصیرت، آرمانگرایی و معنویت باشند.

,

صفائی پور به روز مجلس شورای اسلامی اشاره و با بیان سخن امام راحل که فرمودند، مجلس باید نسبت به رفع گرفتاری های مردم انقلابی عمل کند، گفت: امروز مردم ما از رکوداقتصادی، بیکاری وفشارهای معیشتی در رنج هستند.

,

امام جمعه میامی افزود: مسئولان به جای دعواها ونزاع های سیاسی وسلیقه ای که گاها در رسانه ها دیده می شود باید وقت خود را صرف خدمت رسانی به مردم کنند.

,

وی  تصریح کرد: مسئولان با همدلی وهم زبانی به دنبال خدمت بی منت و رفع مشکلات مردم بر محور تقوا و ایمان باید باشند.

,

صفائی پور به همه پرسی قانون اساسی در کشور اشاره کرد وگفت:  قانون اساسی از ثمرات جمهوری اسلامی و از کلیدی ترین دستاویز مردمی برای اداره و مدیریت سالم یک کشوراست.

,

منظور از وحدت حوزه و دانشگاه حرکت هماهنگ علم و دین است

, منظور از وحدت حوزه و دانشگاه حرکت هماهنگ علم و دین است,

آیین عبادی سیاسی جمعه این هفته دامغان به امامت حجت الاسلام والمسلمین رستمیان امام جمعه موقت دامغان در مصلی نماز جمعه این شهر برگزار شد.

,

امام جمعه موقت دامغان ضمن گرامیداشت روز حمل و نقل گفت: به فرمان حضرت امام (ره) در۲۶ آذر سال ۷۶ با توجه به تحریمهای صورت گرفته کامیونها به سوی مرزها روانه شدند و نگذاشتند فرمان امام بر زمین بماند لذا بیاد آن اتفاق، این روز را روز حمل و نقل نامگذاری کردند.

,

خطیب نماز جمعه ادامه داد:رانندگان با رانندگی قانونمند خود در جامعه می توانند کاری کنند که ما شاهد امنیت در جاده ها باشیم.

,

حجت الاسلام والمسلمین رستمیان اشاره کرد: مناسبت دیگر این ماه شهادت دکتر مفتح می باشد وبه یاد این شهید بزرگوار هفته وحدت حوزه و دانشگاه را نام گذاری کردند.

,

وی با اشاره به سخن رهبری ادامه داد: مقام معظم رهبری اینگونه بیان کردند که مراد از وحدت حرکت هماهنگ علم و دین در نظام است در دنیای علم، دین را از علم جدا کردند این خطر هایی که امروز از جدایی علم و دین احساس می‌کنیم بابت تفکر بعضی از روشنفکران غربی می باشد.

,

امام جمعه موقت دامغان ادامه داد: به یکسری از محاسن در حوزه و دانشگاه باعث رشد علمی کشور می‌شود و در سایه وحدت در در این دو حوزه باعث رشد علمی کشور و ناامیدی دشمنان می شود.

,

حضرت حجت الاسلام والمسلمین رستمیان اشاره کرد: در سی‌ام آذرماه ما ایرانیان یلدا را در کنار هم جمع می شویم در دنیا هم کشورهای را داریم که به مناسبت های مختلف در کنار هم جمع می شود شب یلدا طبق گفته منجمین تنها یک دقیقه بلندتر می باشد.

,

وی اشاره کرد: یلدای واقعی اهمیت دادن به زمان و دقیقه ها می باشند در این شب در کنار دید و بازدیدها وصله رحم از بهره‌گیری علمی غافل نشوید مناسب است مومنین در چنین فرصتهایی با  رشد و کمال معنوی آشنا شوند و به یلدا رنگ و بوی دینی دهیم .

,

خطیب نماز جمعه  تذکر داد: لایحه بودجه که رئیس‌جمهور محترم تقدیم به مجلس کردند باید توسط کارشناسان مجلس بررسی و به دستگاه‌های ذیربط اعلام کنند.

,

حجت الاسلام والمسلمین رستمیان اشاره کرد: نمایندگان ملت که در مجلس شورای اسلامی هستند باید دقت لازم در بررسی بودجه کشور را داشته باشند نباید بودجه کشور را طوری تصویب کنند که آشفتگی اقتصادی کشور آشفته تر شود و اقتصاد مقاومتی که مقام معظم رهبری بارها و بارها به آن اشاره کردند مد نظر داشته باشند.

,

وی ادامه داد: نباید در مجلس و تصویب بودجه حرکتی رخ دهد که باعث نقصان در اقتصاد مقاومتی شود و نمایندگان محترم انقلابی بدون تعارف با دقت کافی و با مطالعه لازم به تصویب بودجه کشور اهتمام بورزند.

,

امام جمعه موقت دامغان آخرین نکته خطبه خود را به جشن جشن پیروزی مقاومت اختصاص داد و گفت: حضور جوانان و نوجوانان نشان می دهد نظام ما تداوم دارد و ایستادگی ما در برابر استکبار جهانی دوام دارد.

,

مسئولان به مشکلات مردم رسیدگی کنند

, مسئولان به مشکلات مردم رسیدگی کنند,

حجت الا اسلام سید علی رضا آرامی؛ امام جمعه گرمسار در خطبه های این هفته نماز جمعه در جمع مردم گرمسار با بیان این مطلب افزود:  بعضی از مشکلات در کشور به خاطر مدیریت ناقص است و مسئولان می توانند با مدیریت صحیح بسیاری از مشکلات را حل کنند و گلایه ها در برخی از بخش ها کاسته شود.

,

امام جمعه گرمسار وحدت حوزه و دانشگاه را مهم و تاثیرگذار برشمرد و افزود: حوزه به مسائل مذهبی  بیشتر تلاش کند و با تعامل با دانشگاه  برخی از توطئه های دشمنان  را خنثی کنند .

,

آرامی در ادامه اظهارداشت: بین دانشگاه و حوزه اتحاد باشد توسعه کشور به همراه خواهد داشت و دولت نیز به این بخش توجه کنند .

,

وی در ادامه به  توجه به حضور اساتید مومن و با اخلاق در دانشگاه ها اشاره کردو  تصریح کرد: نباید استادهای بی کفایت با ورود به برخی دانشگاه ها فضای سالم این محیط مقدس علمی را دچار ناهماهنگی و مشکل کنند .

,

آرامی درادامه به وجود یک محیط سالم در خانواده ها تاکید کرد و افزود: فرزندان باید در کنار محیط زندگی خود احساس آرامش کنند.

,

مسئولین مشکل رانندگان خط سمنان- مهدیشهر- شهمیرزاد را رفع کنند

, مسئولین مشکل رانندگان خط سمنان- مهدیشهر- شهمیرزاد را رفع کنند,

حجت الاسلام محمد بارانی در خطبه های امروز نماز جمعه مهدیشهر با اشاره به تصمیم ترامپ در انتقال پایتخت رژیم صهیونیستی به بیت المقدس، اظهار کرد: آمریکا با توجه به ناکامی و شکست در خاورمیانه و برای تغییر افکار عمومی این تصمیم را گرفت.

,

وی افزود: اما این تصمیم انتقال پایتخت نیز به نفع آنان نشد  و باعث شد همبستگی مردم فلسطین بیشتر شود و هم انتفاضه آنان با پیام سردار سلیمانی که آمادگی خود را برای از بین بردن رژیم صهیونیستی اعلام کردند، شور بیشتری به خود بگیرد.

,

امام جمعه مهدیشهر با اشاره به سفر وزیر خارجه انگلیس به کشورمان در هفته ای که گذشت، بیان کرد: انگلیس خبیث و پیر استعمار ضربات سنگینی در طول تاریخ به کشورمان وارد کرده است و هدف از سفر وزیر خارجه انگلیس نیز بعدا مشخص شد که آزادسازی دو جاسوس انگلیسی در ایران بوده است.

,

بارانی همچنین 27 آذر روز وحدت حوزه و دانشگاه را گرامی داشت و گفت: اگر ایران می خواهد توسعه متوازن داشته باشد با دو بال علم و معنویت امکان پذیر است که این امر در وحدت بین حوزه و دانشگاه تحقق می یابد.

,

وی با گرامیداشتن 26 آذرماه روز حمل و نقل و رانندگان، اظهار کرد: شرکت تعاونی خط کرایه ای سمنان- مهدیشهر- شهمیرزاد در سال 1360 به ثبت رسید و 38 نفر سهامدار و دارای گاراژ در سمنان می باشند.

,

خطیب جمعه مهدیشهر تصریح کرد: رانندگان این شرکت تعاونی روزانه با کرایه مناسب مردم و دانشجویان را در مسیر این خط و بالعکس جابجا می کنند، اما اخیرا مشکلاتی برای آنان ایجاد کردند که از مسئولین می خواهیم با توجه به قانون، مشکل این رانندگان را برطرف و آرامش را به آنان برگردانند.

,

بارانی بیان کرد: این معنا ندارد که از سمنان برای این رانندگان تصمیم بگیرند، مهدیشهر خودش فرمانداری دارد و البته این رانندگان هستند که باید تصمیم بگیرند که همچون سابق زیر نظر شهرداری مهدیشهر فعالیت کنند یا نه.

,

وی افزود: در نظام جمهوری اسلامی ایران اصل خدمت به محرومین و قشر ضعیف است که رانندگان گرامی که سالیان سال زحمت می کشند و مسافران را در مسیر جابجا می کنند باید بیشتر مورد توجه مسئولین برای رفع مشکلات قرار بگیرند.

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه