اخبار داغ

استاندار مازندران:

دولت برای نساجی قائم‌شهر مصوبات خوبی در نظر گرفت

دولت برای نساجی قائم‌شهر مصوبات خوبی در نظر گرفت
استاندار مازندران گفت: دولت برای نساجی قائم‌شهر و مازندران مصوبات خوبی در نظر گرفت و قرار است تسهیلاتی پرداخت کند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا به نقل از بلاغ، محمد اسلامی در سخنرانی پیش از خطبه نمازجمعه قائم‌شهر با بیان اینکه همه باید با هم کمک کنیم تا مشکلات جامعه را کمتر کنیم، اظهار کرد: درست این است که مردم و مسئولان هرکدام به سهم خود تلاش کنند تا مشکلات جامعه کمتر شود و نباید به‌سادگی از کنار آن گذشت.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, بلاغ,

وی افزود: ما از اقتصاد و معیشت ضربه سنگین خوردیم و جایی غفلت کردیم و جاهایی از الگوهایی استفاده کردیم که سازنده نبود.

استاندار مازندران تصریح کرد: آمریکا از حربه‌های زیادی علیه ایران و انقلاب استفاده کرد و می‌کند که از آن جمله می‌توان به توطئه‌های سیاسی و نظامی، تخریب در فضای مجازی و تحریم‎ها را اشاره کرد.

این مسئول با بیان اینکه نظام دولت آمریکا نظام سرمایه‌داری است و حداقل فروش و حداکثر سود برای آنها ارزش دارد، خاطرنشان کرد: آنها سعی کردند با تحریم مسیرهای قانونی و شفاف برای معاملات را متوقف کرده و از آن طرف مسیرهای فرعی را باز کردند تا از طریق آن فساد را به ایران وارد کنند و این بزرگترین هدف آنها بود.

اسلامی افزود: مردم مازندران در همه صحنه‌ها از جمله اعزام به جبهه و انتخابات شاگرد اول بودند و بیشترین حضور را در این میادین داشتند و نقش مهمی در اتفاقات گوناگون انقلاب ایفا کردند.

وی تصریح کرد: دشمن می‌خواست با تحریم مقبولیت نظام را کم کند و بی‌اعتمادی نسبت به نظام به وجود آورد و در این مسیر خیلی پیش رفت کرد و ما باید هوشیار باشیم چراکه وارث گذشته هستیم.

استاندار مازندران ادامه داد: اقتصاد ما اقتصاد دولتی نبود ولی از بدو پیروزی انقلاب جریان فکری گوناگون که مسائل اقتصادی را دنبال می‌کردند متأثر از شرایط جنگ اقتصاد ما شبه دولتی شد و دوام یافت و این خلاف قانون اساسی ما است.

این مسئول با بیان اینکه اقتصاد ما مردم‌پایه و مردم‌محور است و دولت باید نظارت داشته باشد، بیان کرد: با ابلاغ سیاست اصل ۴۴ باید از نظام اقتصادی دولتی عبور می‌کردیم و به اقتصاد مردمی می‌رفتیم و هنوز در انتهای این انتقال هستیم.

اسلامی افزود: قسمتی از واگذاری‌ها متعلق به صندوق‌هایی بودند که دولت در زمان جنگ قرض گرفته بود و باید برمی‌گرداند ولی پول نداشت و مال و دارایی را به صندوق‌ها داد که یک عده توانستند مدیریت کنند و کارخانه‌های خوبی احداث کردند ولی یک عده سرمایه‌بردار شدند و کارخانه‌ها را از بین بردند.

وی تصریح کرد: نساجی‌های قائم‌شهر زیبا و با کفایت کار می‌کرد و نقطه امید مردم بود ولی به دلیل پیشرفت تکنولوژی نتوانست رقابت کند.

استاندار مازندران ادامه داد: امروز شدیدا به تلاش مضاعف و هماهنگ در کشور نیاز داریم تا به نوعی دارایی‌های از دست رفته را احیا کنیم.

این مسئول خاطرنشان کرد: با افرادی که صلاحیت داشتند نشست‌هایی برگزار کردیم و پیگیری می‌کنیم تا سرمایه‌گذار بیاوریم و بتوانیم نساجی را احیا کنیم.

اسلامی اظهار کرد: دولت برای نساجی قائم‌شهر و مازندران مصوبات خوبی در نظر گرفت و قرار است تسهیلاتی پرداخت کند.

اسلامی با بیان اینکه ظرفیت بازرگانی و تجارت در مازندران آن‌چنان نیست، تصریح کرد: محصولات مازندران با ارزش است و دلیل ندارد باغدار و دامدار موقع فروش محصولات دغدغه داشته باشد.

وی در پایان به بیمه روستایی و عشایری اشاره کرد ‌و گفت: تا به امروز 20 درصد کشاورزان بیمه شدند و این بیمه مهم‌ترین دستاورد این دولت است و امیدواریم مازندران زودتر از استان‌های دیگر عدد 20 را به 100 درصد برساند.
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
 
,
انتهای پیام/
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه