اخبار داغ

تمایل کره جنوبی به همکاری با ایران در حوزه بهداشت و درمان

تمایل کره جنوبی به همکاری با ایران در حوزه بهداشت و درمان
وزیر بهداشت و رفاه اجتماعی کره جنوبی از آمادگی کشورش برای همکاری خوب و مثبت با ایران در حوزه بهداشت و درمان خبرداد و گفت: زمینه برای توسعه روابط دو کشور در حوزه بهداشت و درمان فراهم است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ 'نیونگ هو پارک' روز جمعه در گفت و گو با ایرنا در سئول افزود: پس از سفر رئیس جمهور کره جنوبی به ایران در سال 2016 چند موافقت نامه بین وزارتخانه های بهداشت 2 کشور امضا شد که اجرای این توافقنامه ها می تواند گام مهمی در توسعه روابط دو کشور باشد و در تاریخ همکاری 2 کشور رکورد بزرگی را به دنبال داشته باشد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا,


وی ادامه داد: انتظار می رود برای پیشرفت و عملی کردن این برنامه ها در هر یک از زمینه ها نتایج را به اطلاع یکدیگر برسانیم.

,
,


وزیر بهداشت کره جنوبی با اشاره به اینکه همکاری با نظام بیمه درمانی ایران امروز نیز در امضای یک تفاهم نامه اجرایی خواهد شد، افزود: در حال حاضر دولت ایران تلاش می کند تا نظام بیمه درمانی را به طور موثرتر بهبود بخشد و در این زمینه ما آماده هر گونه همکاری هستیم.

,
,


وی گفت: این تفاهم نامه می تواند بر اساس درک متقابل بین وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی ایران و وزارت بهداشت کره جنوبی، همکاری مثبتی را به سرانجام برساند.
وی با اشاره به بازدید وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی ایران از بیمارستان دانشگاه ملی سئول گفت: نظام اطلاعات بیمارستان دانشگاه ملی 'بو دانگ' سئول در سال 2016 گواهینامه استاندار ONC-HIT ایالات متحده آمریکا را به عنوان اولین بیمارستان غیر آمریکایی دریافت کرده است.

,
,
,


وی گفت: من اطمینان دارم که قادریم به کارکرد کارآمدتر بیمارستان ها از جمله بهبود کیفیت خدمات بیمارستانی دولتی در ایران و ایجاد سیستم نظارت بر بخش مراقبت های بهداشتی کمک کنیم.
وزیر بهداشت کره جنوبی افزود: با توجه به اینکه قرار است سازندگان کره ای در آینده چند بیمارستان دولتی در ایران بنا کنند، امیدوارم که وزیر بهداشت، درمان و آموز پزشکی ایران به طور فعال به بنده کمک کنند که به عنوان یک بسته، سیستم های مورد نیاز بهداشتی را از کره به ایران انتقال دهیم.

,
,
,



** ساخت چهار بیمارستان در ایران توسط کره ای ها درحال انجام است
وزیر بهداشت کره جنوبی ادامه داد: در سال 2016 میلادی در زمینه ساخت هفت بیمارستان در ایران، تفاهم نامه هایی امضا شده است که از این تعداد چهار مورد در حال انجام است.
وی افزود: سیستم مراقبت های بهداشتی در کره جنوبی به نحوی طراحی شده است تا بهترین کارایی را در انواع نیازهای بیمار و شرایط پیچیده پزشکی به شما ارایه دهد.
وی گفت: تفاهم نامه امضا شده میان بین بانک صادرات و واردات کره جنوبی و بانک مرکزی ایران نیز در حال پیگری است تا شرکت های کره ای برای تامین مالی طرح های سرمایه گذاری ساخت و ساز، در این زمینه مشکلی نداشته باشند.

,
,
,
,
,
,


وی افزود: بانک صادرات و واردات کره جنوبی در مجموع 9 میلیارد دلار تامین مالی صادرات را بر اساس تضمین های وزارت اقتصاد و دارایی ایران برای سفارشات از شرکت های کره ای و معاملات صادراتی با ایران تامین می کند.
وزیر بهداشت کره جنوبی ادامه داد: بر اساس گزارش های ما، در ایران دستگاه های پزشکی کره ای سهم 30 درصدی در تجهیزات و لوازم دندان پزشکی دارند اما در زمینه وسایل الکترونیکی تشخیصی و تجهیزات تصویربرداری بعد از هلند دوم هستیم.

,
,
,


وی گفت: با توجه به خدمات عمومی تحت وزارت بهداشت ایران،انتظار می رود دستگاه های پزشکی کره به بهبود کیفیت زندگی و سلامت مردم ایران کمک کنند.
وی ادامه داد: صلیب سبز کره جنوبی همکاری چندین ساله با مرکز آسیب شناسی بالینی ایران دارد و ماه گذشته از ایران بازدید کرده است و انتظار می رود این بازدید کمک کند تا نیازهای متقابل را بررسی و با امضای قراردادهای جدید در آینده نسبت به رفع این نیازها اقدام شود.

,
,
,


وی گفت: وزارت بهداشت کره در زمینه مراقبت های بهداشتی ایران فعالانه از کره جنوبی برای به اشترک گذاشتن دستاوردهای خود در پیشرفت بخش مرافبت های بهداشتی که برای توسعه اقتصادی و اجتماعی جدید دنبال می شود حمایت می کند.

,
,


به گفته وی، برای این منظور برنامه های آموزشی شامل سیستم مراقبت های بهداشتی زمینه ارتقا سلامت مدیریت بیمارستان مورد نیاز ایران را فراهم خواهیم کرد.
دکتر سید حسن قاضی زاده هاشمی، دکتر وزیر بهداشت ایران به منظور امضا 7 قرار داد همکاری و سند توسعه بین دو کشور، به کره جنوبی سفر کرده است.

,
,
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه