اخبار داغ

به دلیل کمبود اعتبار رخ داد؛

توقف کامل پروژه ساخت مصلای شهر لیکک/بی مهری مسئولان به ساختمانی نیمه کاره با برکات فراوان+تصاویر و جزئیات

توقف کامل پروژه ساخت مصلای شهر لیکک/بی مهری مسئولان به ساختمانی نیمه کاره با برکات فراوان+تصاویر و جزئیات
پروژه ساخت مصلای شهر لیکک به عنوان یک سالن چند منظوره بزرگ برای مردم شهرستان بهمئی به دلیل کمبود اعتبار، به صورت کامل توقیف شد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از آوای ماغر؛ پروژه ساخت مصلای نماز جمعه شهر لیکک از چند سال پیش در دستور کار مسئولان شهرستان قرار گرفت اما به خاطر مشکلاتی که در تهیه زمین مصلا پیش آمد،کلنگ زنی پروژه در سال 93 صورت گرفت.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, آوای ماغر,

بخشی از پروژه که شامل ساخت فیزیکی سوله مصلا بود، در سال 94 و بخشی دیگر از آن سال95 تکمیل شد اما روند کار به کندی پیش رفت به طوری که در حال حاضر این پروژه بزرگ فرهنگی و چند منظوره، نیمه کار رها شده است.

,

, ,

 باتوجه به اینکه استهلاک پروژه های نیمه کاره در کشور، به خصوص مناطق محروم بسیار بالاست، می طلبد مسئولان در تامین بودجه برای جلوگیری از توقف این پروژه مهم شهرستان تلاش کنند.

, ،,

شهر لیکک تنها نقطه شهری شهرستان بهمئی می باشد و جمعیتی بالغ بر 20هزار نفر دارد، دیگر برگزاری نماز جمعه و برنامه های شاخص فرهنگی و ایام الله شهرستان مانند گذشته در یک مسجد جوابگو نیست و گاهی مردم به خاطر کمبود فضا در برخی از مراسمات شرکت نمی کنند ؛تنها راه برون رفت از این مشکلات، تسریع در ساخت و بهره برداری از مصلای نماز جمعه شهرستان است.

,

, ,

در شهرستان بهمئی با توجه به محرومیت ویژه، در صورت بهره برداری از مصلای شهر می توان این مکان را به یک مکان چند منظوره تبدیل کرد و بسیاری از اجتماعات، همایش ها، نمایشگاه های فصلی و دوره ای و برنامه های عمومی را در آن برگزار کرد و از این حیث نیز می تواند مثمر ثمر واقع شود.

,

مصلای نیمه کاره شهر لیکک به دلیل داشتن سرپناه امن و با وجود تکمیل نبودن تاکنون برکات خوبی برای شهرستان داشت.

,

بهمن ماه سال 94 این سالن مسقف با وجود کمبود امکانات، بهترین مکان برای برپایی نمایشگاه عرضه مستقیم کالا برای شهروندان بهمئی بود که مورد استفاده همه شهرندان قرار گرفت:

,

, , ,
, , ,

  سال گذشته هم یادواره بزرگ شهدای شهرستان بهمئی با حضور پرشور مردم و حضور شخصیت های مهم منطقه در این مکان برگزار شد .

,
,
,
,
, , ,
, , ,
, , ,

مراسمات دینی و ملی به خصوص در ایام محرم امسال هم با وجود کمبود امکانات، در این مکان نیمه آماده برگزار شد که حضور چند هزار نفری مردم در روز عاشورا از مهم ترین تجمعات در مصلای شهر لیکک بود.

,

, ,

مردم در بارندگی های اخیر این مکان چند منظوره مسقف را برای اقامه نماز میت انتخاب کردند ؛این نشان می دهد در صورت بهره برداری کامل از پروژه، برکات آن برای شهرستان بهمئی چند برابر می باشد.

,

 امام جمعه شهر لیکک بارها نسبت به توقیف این پروژه اعتراض کرد و در این زمینه به خبرنگار آوای ماغر گفت: برای تکمیل شدن مصلا به صورت کامل، نزدیک به 1.5میلیارد تومان اعتبار لازم است اما در سال 96هیچ اعتباری به این پروژه تخصیص داده نشد.

,

حجت الاسلام سید محمد یوسف افروغی در پاسخ به اظهارات عده ای از ریش سفیدان و متنفذین شهرستان در مورد سامان دهی یک گروه مردمی برای جمع آوری نذورات مردمی به ساخت مصلا، گفت: در صورتی که شما ریش سفیدان و متنفذین پیشقدم شوید، بنده هم در کنار شما حاضرم خانه به خانه برای این پروژه نذورات مردمی را جمع آوری کنم.

,

نیمه کاره ماندن مهم ترین پروژه فرهنگی شهرستان بهمئی این سوال را در ذهن مردم تداعی می کند که چرا مهم ترین و کارآمد ترین مکان چندمنظوره فرهنگی، اجتماعی و اقتصادی مورد بی مهری مسئولان وقت قرار می گیرد؟

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه