اخبار داغ

به بهانه اقدام ترامپ و مساله قدس؛

ترامپ سبب خیر شد!

ترامپ سبب خیر شد!
در چند سال اخیر جنایت های وحشیانه داعش موجب شده بود توجه کشورهای اسلامی به مسئله فلسطین کمرنگ شود و همه توان آنها صرف مبارزه با این این گروهک تروریستی در عراق و سوریه گردد، حال با توجه به پایان یافتن سیطره گروهک تروریستی داعش بر منطقه، اقدام ترامپ بهترین اتفاق برای بازگشت موضوع فلسطین بعنوان اولویت استراتژیک جهان اسلام خواهد بود.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از انقلاب نیوز،هفته گذشته ترامپ در اقدامی گستاخانه بیت المقدس را بعنوان پایتخت اسرائیل معرفی کرد و گفت قصد دارد سفارت آمریکا را از تل آویو به بیت المقدس انتقال دهد؛ وی همچنین فرمان اجرایی انتقال سفارت آمریکا به قدس اشغالی را امضا کرد.

هنوز ساعاتی از این اقدام ترامپ نگذشته بود که اعتراضات مردمی در کشورهای جهان اسلام بالا گرفت و آتش خشم مردم شعله ور شد.

این واکنشها فقط به اعتراضات مردمی ختم نمیشد؛ مقامات سیاسی و نهادهای دیپلماتیک فعال در کشورهای مختلف نیز بدون ملاحظه نوع روابطی که با آمریکا داشتند با صدور بیانیه هایی مخالفت خود با این اقدام ترامپ را ابراز نمودند.

وزارت خارجه ایران، قطر، ترکیه، کوبا، عربستان، عراق، مصر، چین، روسیه و چندین کشور عضو شورای امنیت سازمان ملل ازجمله آلمان، انگلیس، فرانسه، سوئد و ایتالیا مخالفت خود با اقدام ترامپ را اعلام نموده و معرفی بیت المقدس بعنوان پایتخت اسرائیل را خلاف قطعنامه‌ های شورای امنیت ارزیابی کردند.

درمجموع باید بگوییم که اقدام ترامپ در معرفی بیت المقدس بعنوان پایتخت اسرائیل یک افتضاح بین المللی برای آریکا به بار آورد؛ از طرفی این اقدام منافعی هم برای جهان اسلام و جبهه مقاومت در پی داشته است.

اول اینکه در چند سال اخیر جنایت های وحشیانه داعش موجب شده بود توجه کشورهای اسلامی به مسئله فلسطین کمرنگ شود و همه توان آنها صرف مبارزه با این این گروهک تروریستی در عراق و سوریه گردد، حال با توجه به پایان یافتن سیطره گروهک تروریستی داعش بر منطقه، اقدام ترامپ بهترین اتفاق برای بازگشت موضوع فلسطین بعنوان اولویت استراتژیک جهان اسلام خواهد بود.

از طرفی دستور اخیر ترامپ مبنی بر انتقال پایتخت اسرائیل از تل آویو به بیت المقدس باعث شد باری دیگر همه کشورهای اسلامی با اتخاذ موضع مشترک در جبهه مقابل آمریکا قرار گیرند که این امر برای آمریکا و همپیمانانش سنگین خواهد بود؛ فراموش نکنیم که یکی از سیاست های تغیرناپذیر دول غربی اختلاف افکنی در بین کشورهای اسلامی بوده است.

افشای چهره واقعی آمریکا برای گروه های سازشکارِ فلسطینی را میتوان از دیگر نتایج مثبت اقدام اخیر ترامپ ارزیابی کرد؛ برخی گروه های سیاسی فلسطینی که تا پیش از این معتقد بودند مقامات آمریکایی در پی حل مسئله فلسطین از طریق مذاکره و گفتگو هستند اکنون دریافته اند که کوتاه آمدن در برابر خواسته های آمریکا نتیجه ای جز اشغال و تصرف سرزمینشان توسط یهودیان صهیونیست نخواهد داشت.

در همین راستا جنبش فتح که در سالیان گذشته از آرمان اصلی خود یعنی آزادسازی فلسطین از سیطره رژیم اسرائیل فاصله گرفته بود و راه حل مسئله فلسطین را در گفتگو با مقامات اسرائیلی جستجو میکرد اینک در اعتراض به اعلام قدس به عنوان پایتخت اسرائیل از سوی دولت آمریکا، خواستاز از سرگیری مقاومت مسلحانه در سرزمین‌های اشغالی شده است.

جنبش فتح همچنین از اتحادیه عرب و کشورهای اسلامی خواست، قدس را به عنوان پایتخت فلسطین به رسمیت بشناسند و سفرای آمریکا و رژیم صهیونیستی را اخراج کنند.

وحید عزیزی

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, انقلاب نیوز,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه