اخبار داغ

رئیس شورای شهر قاین در جمع خبرنگاران:

گمانه زنی 60هکتار شهر قدیم قاین معضلی برای شهرستان/ مطالبه گری شورای شهر قاین به دور از جنجال های سیاسی

گمانه زنی 60هکتار شهر قدیم قاین معضلی برای شهرستان/ مطالبه گری شورای شهر قاین به دور از جنجال های سیاسی
رئیس شورای شهر قاین با بیان این که مطالبات مردمی را نباید به مسائل سیاسی ربط داد، گفت:شورا با تعامل وهمدلی بدور از جنجال های سیاسی برای خدمت آمده اند ووظیفه ما دفاع از حق حقوقات مردم است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا به نقل ازنسیم قائن، محمدرضا قرائی رئیس شورای شهر قاین صبح شنبه در جمع خبرنگاران شهرستان با ارائه گزارشی فعالیت ها و پیگیری ها و جلسات انجام شده در سطح شهرستان واستان وحتی جلسات کشوری بیان داشت: برگزاری 27 جلسه رسمی، 20 جلسه داخلی، 130 مصوبه و 600 نامه  در سه ماه گذشته  ازجمله فعایت های شورای شهر قاین بوده است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, نسیم قائن,

وی با بیان این که یکی از وظایف شورا انتخاب شهرداراست گفت: برابر پرسه زمانی شهر دارشهرستان  انتخاب ومعرفی شد که منتظر نتیجه استعلامات هستیم وقول داده اند که نتیجه به زودی اعلام شود.

,

قرائی به اقدامات وپیگیریهای مهم در دست اقدام شورای شهر اشاره کرد وگفت: پیگیری صنوف آلاینده 1و2،پیگیری میدان شهید کاوه که علی رغم این که کلنگ آن به زمین زده شد وموافقت های شورای ترافیک استان گرفته شده است اما با مشکلاتی روبه رو شده بود که خوشبختانه کار مجددا آغاز وتلاش می شود ظرف 45روزآینده با همکاری سایر مسئولین شهربه نتیجه برسد.
قرائی پیگیری تشکیل کمیته سرمایه گذاری، پیگیری طرح مطالعاتی ترافیک شهرستان برای اولین بار ،پیگیری روشنایی ورودی بلوار نوربخش ،پیگیری قبرستان رضوان ،پیگیری افزایش معبر بلوار غدیر ،پیگیری وجمع آوری تیرهای برق درسطح شهر ،پیگیری سوله نیروگاه دیزلی ،پیگیری وتسریع در دوبانده شدن جاده قاین بیرجند،پیگیری وراه اندازی کامل پاساژطلای سرخ،پیگیری زمین دادگستری،پیگیری طلب از ادارات،پیگیری خانه صمدی برای موزه عکس،پیگیری بانک اطلاعات شهرستان،پیگیری پمپ بنزین، پیگیری گازرسانی به  نقاط  حاشیه نشین شهر قاین،پیگیری نت شهر وبانک شهر،پیگیری اعتبار خانه جوان،پیگیری گاز به پژوهشکده قرآنی،پیگیری امورات سینما،،پیگیری روز بازار در 5نقطه شهر،پیگیری حقوق کارمندان وکارگران شهرستان  و...را  از اهم اقدامات شورا دراین مدت اعلام کرد وگفت:پیگیر برگزاری نشستی با وزیر راه در خصوص جاده قاین بیرجند هستیم که با حضور مسئولین شهرستانی بتوانیم دراین زمینه نیز به نتیجه مطلوبی برسیم.

,
,

رئیس شورای شهر قاین ،نظارت را یکی دیگر از وظایف شورا نام برد وگفت: نظارت جزء لاینفک شوراست  ویکی از کارهای اصلی شورانظارت است که دراین زمینه شورای جدید  در همه قضایا خوب ورود کرده اند وپیگیری وظایف خود هستند.

,

وی با بیان این که شورا ها پلی بین مردم ومسئولین هستند هستند اظهارکرد:ادارات ونهادها نباید شورا را رقیب خود بدانند بلکه هم مردم وهم مسئولین باید با مطالبه گری از اعضای شورا ،وهم دل وهم صدا ودر کنار یکدیگر مطالبه گری را آغاز کنند وقطعا این همدلی ودر کنار هم بودن نتایج خوبی را به دنبال خواهد داشت.

,

, ,

رئیس شورای شهر قاین تفرقه ودر کنار هم نبودن را آسیب شهرستان قاین دانست وادامه داد:این آسیب هاکارشورا راهم لنگ میکندوما اعضای شوراثابت کرده ایم که به هیچ جریانی وابسته نیستیم وهمه رابرای خدمت دعوت کرده ایم که پای میز خدمت باشند.

,

وی افزود:مطالبات مردمی را نباید به مسائل سیاسی ربط دادوشورا با تعامل وهمدلی بدور از جنجال های سیاسی برای خدمت آمده اند ووظیفه ما دفاع از حق حقوقات مردم است

,

قرائی گفت:شورا بدور از جنجال های سیاسی با تعامل وهمدلی مطالبه گری خواهد کرد واگر کوتاهی از هر کس ببنیم مدیون باشیم که چیزی نگوییم و شعار ما در کنارهم ،با تعامل وصداقت وشفافیت است وهمین جا هم اعلام میکنیم که اگر خواسته باشد حق وحقوقات قاین پایمال شود ومسئولین پاسخگو نباشند کلیه اعضای شورا ،استعفا خواهیم داد .

,

 

,

وی افزود: شوراها مستقل هستند وهیچ کس نمی تو اند برای شورا دستور تعیین کند وخواسته ما ازمسئولین ادارات شهرستان این است که مسائلی را که  مستقیم‌نمی توانند در خواست کنند به عنوان مطالبه از کانال شورا پیگیر شوند.

,

قرائی  شناسایی ظرفیت ها وپتانسیل شهرستان را از دیگر اقدامات انجام شده شورا اعلام کرد وگفت: ظرفیت جاده واشتغال زایی،محصولات استراتژیک زرشک وزعفران،ظرفیت نیروی انسانی و... از جمله موضوعاتی است که مغفول مانده است ونیاز به پیگیری وهمکاری مسئولین در جهت پیشبرد اهداف شهرستان دارد.

,

وی ادامه داد:سیاست شورا بر شفاف سازی است ویکی از برنامه های ما جلسات پرسش وپاسخ ماهانه وپاسخگویی به سوالات ومطالبات مردمی است .

,

قرائی گفت:مطالبه گری در شهرستان ما هنوز به جایگاه واقعی خود نرسیده است.

,

, ,

رئیس شورای شهر درادامه اظهارداشت:با توجه به این که شورای شهر به جد پیگیر حق وحقوقات کارگران خود بوده است گفت: از روز اول شروع به کار شورای جدید پیگیر معوقات کارگران بوده ایم وحتی اعضای شورا قسم خورده اند تا حقوق کارگران وکارمندان به طور کامل پرداخت نشود حق برداشت یک ریال را هم نخواهند داشت واولویت اول ما به روز رسانی حقوق کارگران است به طوری که از 4ماه عقب ماندگی حقوق ،درحال حاضر کارگران فقط یک ماه حقوق خودرا طلب هستند.

,

وی به طرح تفکیک زباله در سطح شهر به همت یکی از نهادهای مردمی اشاره کردوگفت: درراستای اجرای این طرح که سه سال است در شهرستان اجرایی می شود تلاش کرده ایم که نهایت همکاری رابا این سازمان مردم نهاد داشته باشیم .

,

وی به طرح جمع آوری سگ  های ولگرد اشاره کرد وگفت: به هیچ عنوان با معدوم سازی سگها موافق نیستیم اما با توجه به این که برای ما حفظ حقوق شهروندی هم مهم است با برنامه ها وجلساتی که داشته ایم یکی از برنامه های ما که خود می تواند در دور کردن سگ ها از سطح شهر موثر باشد طرح جمع آوری زباله از شیفت شب در صبح خواهد بود که از اول دی انجام می شودواین نیاز به همکاری مردم دارد که حداقل در جمع آوری زباله ها شهرداری را همکاری کنند وشب به هیچ عنوان زباله  در جلوی منازل قرار ندهند.

,

وی به برخی دیگر از طرح ها برای دور کردن سگ های بی پناه اشاراتی داشت وگفت: اجرای برخی برنامه ها نیاز به همکاری مسئولین شهر ومردم داردو در یک راهکار که پیشنهاد شده است قرار است سگها را به سمت خارج از شهر کشیده شوند.

,

قرائی در بخش دیگری از سخنان خوددر خصوص وقفه وتعطیلی که برای کارخانه جدیدآسفالت قاین پیش آمده است گفت:با توجه به خشک سالی های اخیروبرابر با قانون،برداشت مصالح از رودخانه ها ممنوع شده است لذا برای استفاده بهینه از ظرفیت کارخانه آسفالت،به دنبال ثبت معدن برای این کارخانه هستیم .

,

وی افزود:با ثبت معدن نیاز به یک سری دستگاههای سنگ شکن ونیرو داریم که این خود می تواند در جهت اشتغال زایی موثر باشد ودلیل اصلی تعطیلی چند ماهه کارخانه آسفالت موضوع مصالح بوده است ولازم به ذکر است که در جهت درآمد زایی با شرکت ریبار برای آسفالت جاده وارد مذاکره شده ایم .

,

, ,

موضوع شهر قدیم قاین وگلایه های مردمی این محل از دیگر موضوعاتی بود که خبرنگاران مطرح کردند ورئیس شورای شهر قاین در این زمینه گفت: با توجه به پیگیری هایی که داشتیم قفل زنگار زده شهر قدیم قاین تا حدودی شکسته شد وتوانستیم موافقت برق رسانی به بلوار نور بخش وحصار کشی مزارشاهزاده حسین گرفته شود وهمچنین 24متری کمال نیز کارهایی صورت گرفته است ولی با توجه به این که برای شهر قدیم قاین 60هکتار گمانه زنی شده است واین خود یک معضل برای شهر قاین است ولذابارها در این زمینه جلساتی برگزار وپیگیر مسئله هستیم وبا اداره کل میراث هم دراین زمینه صحبت هایی  شده است وهمین معضل گمانه زنی شهر قدیم قاین ،کار اجرایی شهرداری را با مشکلاتی روبه رو کرده است.

,

قرائی در پاسخ به سوال خبرنگاران در خصوص گشایش بلوارهایی همچون،بلوار فرخ آباد،ابوطالب،امام حسین،بامشاد،24متری کمال،و.. که چند سال است به صورت نیمه کاره رها شده است گفت: باز گشایی بلوارها ومعابر بسیار زمان بر است ونیاز به همکاری مردم دارد ودر برخی نقاط که کار به درازا کشیده شده است به دلیل عدم همکاری مردم می باشد واین باز گشایی ها همت مردم را می طلبد وقطعا این بازگشایی هاارزش افزوده برای خودشان است ورضایت مردم هم دراین بازگشایی ها مهم است.

,

قرائی برگزاری جلساتی باحضور هنرمندان وصاحب نظران در خصوص زیباسازی شهر قاین وبه خصوص المان های شهری گفت:امسال تلاش داریم که از ظرفیت هنرمندان شهرستان برای المان شهری استفاده شود وهمچنین رایزنی هایی  با شهرداری تهران برای المان داشته ایم وامسال 60هزار گل در گلخانه های شهرداری کشت شده است وتلاش این  است که امسال فضای سبز شهرستان بیشترشود.

,

رئیس شورای شهر قاین در پایان به موضوع بدهکاری شهرداری اشاره کرد وگفت:شهرداری قاین 8میلیارد تومان بدهی دارد و2میلیاردنیزبابت عوارض ونوسازی  از مردم طلبکار است .

,

وی افزود: با توجه به این که عوارض شهرداری برای خود مردم شهر هزینه می شود،خواسته ما از همه مردم این است که با شهرداری در زمینه پرداخت عوارض همکاری داشته باشند.

,

 

,
,
,
,
, , ,
, , ,
, , ,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه