اخبار داغ

یک استاد دانشگاه و پژوهشگر برتر:

استفاده مؤثر از ظرفیت تحقیقاتی کشور در بهبود تولید ملی ضروری است/ ارتباط دانشگاه و صنعت همچنان ضعیف است

استفاده مؤثر از ظرفیت تحقیقاتی کشور در بهبود تولید ملی ضروری است/ ارتباط دانشگاه و صنعت همچنان ضعیف است
استاد دانشگاه و پژوهشگر برتر گفت: استفاده مفید و موثر از ظرفیت‌های موجود تحقیقاتی کشور به منظور انجام اقدامات مدبرانه در بهبود تولید ملی در کشور است امری که تاکنون محقق نشده است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛  بعد از پیروزی انقلاب اسلامی، به منظور گسترش فرهنگ پژوهش در جامعه، روز ۲۵ آذر از سوی «شورای فرهنگ عمومی کشور» به نام روز پژوهش نام‌گذاری شد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا,

 

,

دکتر محمدیار ایزدی استاد دانشگاه شهید بهشتی و پژوهشگر برتر دانشکده علوم کامپیوتر این دانشگاه در سال ۹۳ در گفتگو با خبرنگار تات خبر، اظهار داشت: پژوهش یکی از اساسی‌ترین نیازها برای نیل به پیشرفت و توسعه همه جانبه یک کشور است و قدرت و استقلال هر کشوری بر پژوهش و تولید علم استوار است بنابراین نوع و سطح فعالیت‌های پژوهشی یکی از شاخص‌های اصلی توسعه و پیشرفت محسوب می‌شود.

,  تات خبر,

 

,

وی ادامه داد: در دنیای امروز، دانایی یکی از محور‌ها و شاخص‌های اصلی پیشرفت و تعالی هر جامعه به شمار می‌رود سنجش سطح دانایی به میزان تولید و مصرف اطلاعات و گسترش دانایی به دسترسی سریع و آسان به منابع علمی موثق وابسته است دانسته‌های ما یا با مطالعه منابع اطلاعاتی موجود و یا بنا به پژوهش‌هایی که خود انجام می‌دهیم، به دست می‌آید.

,

 

,

این استاد دانشگاه خاطر نشان کرد: توسعه علمی، صنعتی و فرهنگی هر کشور بدون پرداختن به امر پژوهش با موفقیت چندانی همراه نخواهد بود، در واقع پژوهش موتور محرک پیشرفت و توسعه محسوب می‌شود.

,

 

,

وی ادامه داد: از طرفی فعالیت های تحقیقاتی و دستاوردهای پژوهشی، بدون مطالعه دقیق نیازها و نداشتن برنامه روشن و اولویت بندی شده، خسارت بزرگی خواهد بود که متوجه امر تحقیق و پژوهش است که گاه دست اندرکاران پژوهشی را گرفتار کار تکراری می نماید و گاه استعدادها را به مسایل غیرضروری مشغول می سازد.

,

 

,

دکتر ایزدی افزود: در کشورهای توسعه نیافته، ضعف در مدیریت سازمان ها و نهادهای دولتی و مدیریت مراکز علمی و تحقیقاتی و نیز ناتوانی در جذب افراد متخصص که در خارج از کشور پرورش یافته اند، از مهم ترین عوامل ضعف قوای پژوهشی کشور است، نبود مدیریت قوی و توانمند در نهادهایی که عهده دار پژوهش هستند، مهم ترین مانع پیشرفت و توسعه در کشورهای جهان سوم از نظر علمی و تحقیقاتی به شمار می آید.

,

 

,

وی در پایان تاکید کرد: آنچه در این بحث حائز اهمیت است، استفاده مفید و موثر از ظرفیت‌های موجود تحقیقاتی کشور به منظور انجام اقدامات مدبرانه در بهبود تولید ملی در کشور است امری که تاکنون محقق نشده است و اگر به همین روال پیش برویم هیچ وقت به وضعیت استاندارد نرسیم و شاهد ارتباط ضعیف دانشگاه با صنعت خواهیم بود.

,

 

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه