اخبار داغ

کارشناس مسائل سیاسی:

اختلافات اعتدال و اصلاحات براساس منافع ملی نیست

اختلافات اعتدال و  اصلاحات براساس منافع ملی نیست
قنادباشی گفت: اختلاف و ائتلاف احزاب زمانی ارزشمند و مطلوب است که موضوع آن رقابت برای خدمت به مردم باشد؛ اختلافی که برای خدمت به مردم باشد مطلوب تر از اتحادی است که مبتنی بر منافع خانوادگی باشد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ جعفر قنادباشی در گفتگو با راه آرمان با اشاره به اینکه احزاب در کشورهای جهان با اهداف مختلفی تشکیل می شوند و بنا به خاستگاه اجتماعی خود دارای خط مشی و هدف های متفاوتی هستند، گفت: البته در ایران انتظار این است که باتوجه به فرهنگ انقلاب اسلامی، تعالیم و آموزه های رهبر کبیر انقلاب اسلامی و فرهنگ عاشورایی و شهادت در ایران، حزب سازی با دیگر کشورها متفاوت باشد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا,  راه آرمان,

وابستگی های حزبی نباید مانع از قرار گرفتن افراد شایسته در پست های مهم شود

, وابستگی های حزبی نباید مانع از قرار گرفتن افراد شایسته در پست های مهم شود,

این کارشناس مسائل سیاسی با تاکید براینکه هدف احزاب در کشور نباید منافع گروهی، فردی و مادی باشد بلکه باید اهداف عالی معنوی و  انسانی را دنبال کنند، تصریح کرد: به ویژه در انتخابات باید کوشش کنند شایسته سالاری در کشور حکم فرما شود و وابستگی های حزبی و تعصبات گروهی باعث نشود افرادی که شایسته هستند از قرارگرفتن در پست های مهم محروم شوند.

,

 

,

وی بیان کرد: اما متاسفانه شاهدیم در ایران هم برخی از محافل و گروه های سیاسی با تشکیل احزاب، اهدافی همانند اهداف احزاب در دنیای غرب را دنبال می کنند و باتوجه به خاستگاه اجتماعی و اقتصادی که دارند، متاسفانه در بسیاری موارد منافع ملی و اهداف برتر را در راه رسیدن به قدرت هزینه می کنند و این متاسفانه در احزابی که در عرصه سیاسی هستند، مشاهده می کنیم.

,

 

,

قنادباشی ادامه داد: به خصوص در انتخابات، فهرست نامزدهایی که احزاب انتخاب می کنند نه تنها براساس شایسته سالاری نیست بلکه وابستگی های مادی،گروهی و خانوادگی در معرفی افراد به عنوان کاندیدا نقش اصلی را ایفا می کند.

,

گرایش به پیروی از احزاب غربی و وابستگی های خانوادگی و مادی مورد قبول مردم نیست

, گرایش به پیروی از احزاب غربی و وابستگی های خانوادگی و مادی مورد قبول مردم نیست,

این کارشناس مسائل سیاسی در خصوص عملکرد دو حزب اعتدال و اصلاحات در ایران عنوان کرد: در بررسی کار این دو حزب نیز در بسیاری موارد چنین گرایشی یعنی پیروی از احزاب غربی، کنار گذاشتن شایسته سالاری و برگزیدن افراد براساس وابستگی های خانوادگی، مادی و پولی دیده می شود و مسلم است در چنین شرایطی عملکردی که احزاب از خود ارائه می دهند مورد قبول مردم نیست.

,

 

,

وی با بیان اینکه مردم  با رو به رو شدن با چنین شیوه ای از احزاب بیزار می شوند، اذعان داشت: می توان گفت حزب اعتدال و اصلاحات ارزش های انقلابی را در بسیاری موارد فراموش کرده و نوعی دگراندیشی در این گروه ها حاکم کردند که این امر سبب شده در بسیاری موارد که منافع آنها ایجاب می کند، با هم همکار باشند و وقتی منافع مادی آنها به خطر می افتد، از هم جدا شوند.

,

اختلافات اعتدال و  اصلاحات براساس منافع ملی نیست/ اختلاف یا اتحاد به دلیل رقابت برای خدمت به مردم ارزشمند است

, اختلافات اعتدال و  اصلاحات براساس منافع ملی نیست/ اختلاف یا اتحاد به دلیل رقابت برای خدمت به مردم ارزشمند است,

قناد باشی با انتقاد از اینکه این ائتلاف و انشعاب و این اتحاد و جدایی بر اساس منافع ملی ومردم نیست، افزود: این اختلاف به دلیل منافع مالی وخانوادگی است که این شیوه نامطلوب و بیگانه از فرهنگ انقلابی در ایران است لذا آنچه که در صحنه سیاسی اتفاق می افتد این است که به یکباره مشاهده می کنیم افرادی درون مجلس یا شوراهای شهر قرار می گیرند که تنها ویژگی آنها وابستگی خانوادگی و منافع مادی است لذا چنین شیوه ای قطعا مورد نظر مردم نیست.

,

 

,

وی با اشاره به اینکه امروز اختلافات بین حزب اعتدال و اصلاحات ناشی از رقابت های مادی و خانوادگی است نه رقابت برای خدمت به مردم، خاطرنشان کرد: اختلاف و ائتلاف احزاب زمانی ارزشمند و مطلوب است که موضوع آن رقابت برای خدمت به مردم باشد؛ اختلافی که برای خدمت به مردم باشد مطلوب تر از اتحادی است که مبتنی بر منافع خانوادگی باشد.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه