اخبار داغ

نماینده مردم شاهرود و میامی در مجلس:

رشد 3 برابری آی تی در برنامه ششم توسعه/ افزایش سرمایه گذاری به 120 هزار میلیارد تومان

رشد 3 برابری آی تی در برنامه ششم توسعه/ افزایش سرمایه گذاری به 120 هزار میلیارد تومان
نماینده مردم شاهرود و میامی در مجلس شورای اسلامی با اشاره به پیش بینی رشد سه برابری آی تی در برنامه ششم توسعه گفت: با میانگین رشد سالانه 8/6 درصدی حوزه فناوری اطلاعات که به دولت تکلیف شده است سرمایه گذاری در این حوزه از 40 هزار میلیارد تومان فعلی به 120 هزار میلیارد تومان افزایش می یابد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از خبرنگار نسل شاهوار سید حسن حسینی شاهرودی نماینده مردم شاهرود و میامی در مجلس شورای اسلامی در استارتاپ آموزشی به میزبانی پارک علم و فناوری استان سمنان در شاهرود با اشاره به نقش فناوری اطلاعات در اقتصاد کلان کشور گفت: فناوری اطلاعات مقدمات تولید ثروت را فراهم می کند و خود به عنوان یک ابزار اجتناب ناپذیر در اقتصاد کشور نقش اساسی دارد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, نسل شاهوار,

وی با بیان اینکه در آینده پیش رو بدون اینترنت و ابزارهای فناوری اطلاعات نمی توان زندگی کرد اظهار کرد: فناوری اطلاعات باید بستر مناسبی را در تمام حوزه ها فراهم کرده و به عنوان یک ابزار قوی و نوین در اختیار حوزه های فرهنگی، سیاسی، اجتماعی و اقتصادی کشور قرار بگیرد.

,

عضو خانه ملت با اشاره به اختصاص هفت بند از هشتاد بند سیاست های ابلاغی مقام معظم رهبری به حوزه فناوری اطلاعات افزود: مقام معظم رهبری در سیاست های کلان ابلاغی تاکید داشتند که در برنامه ششم توسعه ایران باید در رتبه اول منطقه در حوزه فناوری اطلاعات قرار بگیرد و در قانون برنامه توسعه 5 ماده اساسی در این حوزه دیده شده و سالانه میانگین رشد 8/6 درصدی بر دولت تکلیف شده است و سرمایه گذاری در این حوزه از 40 هزار میلیارد تومان فعلی به 120 هزار میلیارد تومان می رسد.

,

حسینی شاهرودی کسب جایگاه برتر منطقه در حوزه فناوری اطلاعات، توسعه دولت الکترونیک در شبکه ملی اطلاعات، توسعه محتوا در فضای مجازی بر اساس نقشه فرهنگی کشور تا 5 برابر وضع موجود، ایجاد و توسعه شبکه ملی اطلاعات و تامین امنیت آن، تسلط بر دروازه های ورودی و خروجی فضای مجازی و پالایش هوشمند آن به طوری که 50 درصد این شبکه داخلی باشد را از جمله مواردی عنوان کرد که در حوزه فناوری اطلاعات به دولت تکلیف شده است.

,

وی با بیان اینکه آینده جهان از آنِ فناوری اطلاعات است بیان کرد: کشوری که در این حوزه عقب بماند از آینده جهان عقب مانده و به عنوان یک کشور عقب افتاده تلقی می شود لذا برای ساخت کشور در حوزه های اجتماعی، فرهنگی و ... باید از این ابزار به نحو مطلوب استفاده کرد.

,

نماینده مردم شاهرود در مجلس شورای اسلامی تعدد فرماندهی در حوزه فناوری اطلاعات را یکی از مشکلات این بخش برشمرد و تصریح کرد: حوزه های مختلفی متولی امر فناوری اطلاعات هستند و شورای عالی فضای مجازی هم نتوانسته است آنها را در پیروی از یک سیاست واحد هم راستا کند.

,

حسینی شاهرودی با اشاره به لزوم ورود دولت به حوزه فناوری اطلاعات و حمایت و بسترسازی برای اشتغال و کسب و کار در این حوزه گفت: اعتبارات بودجه سال 97 نیز زیرساخت های حوزه فناوری اطلاعات را تقویت می کند اما تمام این حوزه نباید به دولت و زیرساخت های دولتی بازگردد.

,

وی افزود: یکی از ماموریت های پارک های علم و فناوری برگزاری نشست هایی مشترک با سرمایه گذارانی است که علاقه مند به سرمایه گذاری در حوزه فناوری اطلاعات هستند اما اطلاعات کمی دارند تا با کمک به جوانان علاقمند و توسعه فناوری که در آینده بدون فناوری اطلاعات امکان رشد و توسعه را نخواهیم داشت.

,

انتهای پیام

]

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه