اخبار داغ

گزارشی از وعده های خاکی؛

وقتی وعده ها زیر شن مدفون می شوند/ محرومیت ۲۵ روستای جازموریان از راه آسفالته

وقتی وعده ها زیر شن مدفون می شوند/ محرومیت ۲۵ روستای جازموریان از راه آسفالته
در بازدیدی که استاندار کرمان اواسط آذر ماه سال گذشته از روستای چاه ابراهیم زهکلوت داشتند در میان جمع مردم محروم قول آسفالت کردن جاده زهکلوت - میل فرهاد را دادند و اظهار داشتند: که ظرف یک ماه آینده پیمانکار شروع به کار خواهد کرد،حال با گذشت چندین ماه این وعده استاندار در زیر شن ها مدفون شده است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛به نقل ازرودبار ما،«محرومیت» کلمه‌ای است که با روستاهای بخش جازموریان شهرستان رودبارجنوب عجین شده است چراکه پس از گذشت سه دهه از انقلاب اسلامی بخش عمده‌ای از روستاهای این بخش همچنان از داشتن حداقل امکانات محروم هستند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, رودبار ما, رودبار ما,

گذشته از محرومیت‌های حوزه آب باید محرومیت «نبود راه دسترسی مناسب» را نیز به لیست محرومیت‌های بخش جازموریان شهرستان رودبارجنوب اضافه کرد چراکه 25روستای این بخش فاقد راه آسفالته است و حتی در برخی از روستاهای این منطقه نیز تاکنون هیچ زیرسازی انجام‌نشده و مردم با مشکلات عدیده‌ای روبه‌رو هستند.

,

رفت و آمد به حوزه نمداد و میل فرهاد جز با خودروی مجهز و شاسی بلند ممکن نیست؛ وضعیتی که سبب شده تا کمتر راننده ای حاضر شود برای روستاهای دور افتاده این منطقه مصالح ساختمانی ببرد و اگر هم فردی بخواهد برای بازسازی محل زندگی چنین کاری کند، مجبور است جز هزینه های معمول مصالح ساختمانی هزینه استهلاک کامیون را نیز پرداخت کند.

,

در این شرایط، بنا بر گفته های اهالی منطقه هزینه انتقال مصالح یا مواد غذایی به روستاهای دور افتاده به شدت بالا می رود. برای مثال اگر یک کیسه آرد که قوت اصلی اهالی منطقه است در مرکز شهرستان با قیمت 30 تا 40 هزار تومان خرید و فروش شود، حمل و انتقال آن به روستاهای بخش جازموریان به دلیل عدم دسترسی مناسب و هزینه بر بودن تردد در جاده های خاکی، تا 70 هزارتومان بالا خواهد رفت.

,

در چنین شرایطی تصور اینکه مردم تنگدست منطقه بتوانند با جابجایی مصالح ساختمانی و... به عمران و آبادی محل سکونت خود اقدام کند، بسیار دور از احتمال است.

,

وقتی وعده ها زیر شن مدفون می شوند

, وقتی وعده ها زیر شن مدفون می شوند,

در بازدیدی که استاندار کرمان اواسط آذر ماه سال گذشته از روستای چاه ابراهیم زهکلوت داشتند در میان جمع مردم محروم قول آسفالت کردن جاده زهکلوت - میل فرهاد را دادند و اظهار داشتند: که ظرف یک ماه آینده پیمانکار شروع به کار خواهد کرد،حال با گذشت چندین ماه این وعده استاندار کرمان در زیر شن ها مدفون شده است.

,

, ,


این جاده، زهکلوت را به 25 روستای کوچک و بزرگ وصل میکند و راه عبور و مرور چند هزار نفر از اهالی است که وضعیت بسیار بدی دارد و عبور و مرور از ان به سختی انجام میشود،این مردم بیشتر از هر چیزی به راه مناسب جهت عبور و مرور نیاز دارند.

,
,

جاده ای که تابستان خاک است و زمستان گل و لای!

, جاده ای که تابستان خاک است و زمستان گل و لای!,

در حالی که روستاهای کوچک با چند خانوار انگشت شمار جاده اسفالت یا شن ریزی شده مناسب دارند روستاهای حومه میل فرهاد از بدترین راه عبوری تردد میکنند،این جاده شن ریزی شده است اما به دلیل بارندگی و موج و سنگلاخی بودن به هیچ وجه قابل تردد نیست و اهالی از جاده های فرعی که به علت تردد زیاد به وجود امده اند استفاده میکنند که شرایط بسیار بدی دارد و هر روز چند موتور سیکلت به علت شرایط بد جاده به زمین میخورند و به شدت زخمی میشوند.

,

حتی معلمان این روستاها هم از این جاده به شدت ناراضی هستند و بسیار دیده شده که با موتور زمین خورده و به شدت زخمی شده اند که باعث تعطیلی مدارس برای مدتی نسبتا طولانی شده است.

,

نارضایتی معلمان از جاده جاده زهکلوت- چاه ابراهیم

, نارضایتی معلمان از جاده جاده زهکلوت- چاه ابراهیم, نارضایتی معلمان از جاده جاده زهکلوت- چاه ابراهیم,

یکی از معلمان حوزه میل فرهاد که خواست نامش فاش نشود در این رابطه به خبرنگار رودبار ما گفت: من معلم حوزه نمداد هستم به نظرتون انصافه معلم از شما استانم بیاد تا زهکلوت،بعد از زهکلوت تا چاه ابراهیم دیگه سوار موتور شود یا کنار جاده معطل و حیران شود تا نهایتأ با موتورسیکلت یا ماشین(آنهم داخل کابین نه بالای وانت) سوار شود و نهایتا با لباسهایی خاکی و تنی خسته به چاه ابراهیم یا روستاهای بالاتربرسد؟

, رودبار ما,

, ,

وی بیان داشت: پروژه آسفالت جاده زهکلوت- چاه ابراهیم جز خواسته های اصلی ما معلمان حوزه ی کوه است مسوولان پیگیری کنند.

,

پروژه آسفالت جاده زهکلوت-چاه ابراهیم در پیچ و خم جذب اعتبار

, پروژه آسفالت جاده زهکلوت-چاه ابراهیم در پیچ و خم جذب اعتبار, پروژه آسفالت جاده زهکلوت-چاه ابراهیم در پیچ و خم جذب اعتبار, در پیچ و خم جذب اعتبار,

رضا آزادی، رییس اداره راه و شهر سازی رودبارجنوب با اشاره به اینکه محور راه روستای محور چاه ابراهیم، میل فرهاد که به طول کلی 30کیلومتر است، تصریح کرد: عملیات زیرسازی و ابنیه فنی 20 کیلومتر از مسیر با اعتبار هزینه شده بالغ بر 3 هزارمیلیون ریال در حال انجام است که برای تکمیل آن اعتباری حدود 31 هزار میلیون ریال مورد نیاز که با اتمام این محور مجموعا تعداد 350 خانوار از هم نعمت راه روستایی مناسب برخوردار می شوند.

,

از آنجا که راه ارتباطی مناسب برای تردد یکی از نیازهای اساسی مردم محسوب می‌شود و هنوز هم بخش زیادی از روستاهای بخش جازموریان از وجود راه آسفالته محروم هستند لازم است مسوولان اقدامات عملیاتی در این زمینه را انجام دهند تا مردم بیش از این دچار مشکل نشوند.

,

بخش جازموریان در 65کیلومتری شهرستان رزودبارجنوب واقع شده است.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه