اخبار داغ

درآمد سالانه ۴۰۰ میلیون ریالی با تلاش و پشتکار؛

موج اقتصاد مقاومتی در استخر دو منظوره پرورش ماهی

موج اقتصاد مقاومتی در استخر دو منظوره پرورش ماهی
پرورش دهنده موفق ماهی در روستای دستجان فراهان توانسته با استفاده بهینه از آب چاه‌ های کشاورزی، در کنار آبیاری زمین‌های خود همزمان به پرورش ماهی نیز مشغول شود و علاوه بر تولید و ایجاد اشتغال به سود بالایی نیز برسد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از فراهان خبر؛  بخش آبزی‌پروری به دلیل داشتن ظرفیت های اشتغالزایی و کسب درآمد، بستری مناسب برای تحقق اقتصاد مقاومتی محسوب می‌شود و در توسعه اقتصادی کشور بسیار نقش آفرین است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, فراهان خبر,

فراهان به عنوان یکی از قطب های پرورش آبزیان، رتبه چهارم آبزی پروری استان مرکزی را دارد.

,

امسال در راستای اهداف و سیاست های اقتصاد مقاومتی تعداد واحدهای آبزی پروری این شهرستان به ۳۲ واحد افزایش یافته است و همین امر باعث شده تا ۵/۱ برابر سال گذشته بچه ماهی در استخرهای پرورش فراهان رهاسازی شود.

,

, ,

درآمد سالانه ۴۰۰ میلیون ریالی حاصل تلاش و پشتکار

,

هوشنگ دستجانی فراهانی یک پرورش دهنده موفق ماهی در روستای دستجان از توابع شهرستان فراهان توانسته است با استفاده بهینه از آب چاه‌های کشاورزی، درکنار آبیاری زمین‌های کشاورزی و هم‌زمان با آن به پرورش ماهی نیز مشغول شود و علاوه بر تولید و ایجاد اشتغال به سود بالایی نیز دست پیدا کند.

,

وی در گفتگو با خبرنگار فراهان خبر با اشاره به شروع فعالیت خود در این عرصه گفت: برای شروع کار ۲۰۰ میلیون ریال سرمایه داشتم و با دریافت ۵۰۰ میلیون ریال تسهیلات استخر پرورش  راه‌اندازی کردم.

,

دستجانی فراهانی ادامه داد: علاوه بر اشتغال‌زایی برای ۲ نفر، سالانه بالغ بر ۴۰۰ میلیون ریال از فروش ماهی درآمدزایی دارم.

,

وی افزود: ابتدا کار پرورش ماهی را با ۲۰ هزار قطعه ماهی قزل‌آلا شروع کردم؛ و با روند گسترش و بهینه‌سازی امسال ۳۵ هزار بچه ماهی در استخر رهاسازی شد که تاکنون از این میزان ۱۸ تُن ماهی برداشت شده است.

,

 

,

, ,

دستجانی اظهار کرد: رهاسازی بچه ماهی‌ها در استخر اردیبهشت‌ماه آغاز می‌شود و تا رسیدن ماهی به وزن مطلوب، ۸ ماه فرصت نیاز است تا در نهایت بتوان آن را به بازار فروش عرضه کرد.

,

این کارآفرین فراهانی افزود: ماهی قزل‌آلا یکی از اقتصادی‌ترین و مناسب‌‌ترین گونه‌های پرورشی در استخرهای دو منظوره کشاورزی است.

,

سود فروش ماهی در جیب دلالان!

,

وی ادامه داد: بیشتر ماهی‌های تولید شده را در سطح شهرستان به فروش می‌رسانم و مازاد تولیدات خود را برای عرضه به بازارهای دیگر به دلال می‌فروشم.

,

دستجانی فراهانی در خصوص مشکلات بازار فروش ماهی اظهار کرد: نداشتن مجوز عرضه ماهی به بازار یکی از دلایلی است که سود کمی را نصیب تولیدکننده می کند و بیشترین سود به جیب دلالان می‌رود.

,

 

,

, ,

این پرورش دهنده ماهی بیان کرد: متاسفانه امسال به دلیل اینکه تعداد واحدهای پرورش ماهی در شهرستان نسبت به گذشته افزایش پیدا کرده شاهد رکود در بازار فروش هستیم. به دلیل رقابت شدید ناچار پرورش‌دهندگان تولیدات خود را از قیمت ۸۰ تا ۱۰۰ هزار ریال به دلال می‌فروشند.

,

وی گفت: از مسئولین انتظار داریم تا با اهتمام ویژه از طرح‌های اقتصاد مقاومتی حمایت کنند تا شاهد تحقق شعار «اقتصاد مقاومتی، تولید و اشتغال» رهبر معظم انقلاب باشیم.

,

, ,

, ,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه