اخبار داغ

انتقاد یک پژوهشگر برتر استان سمنان:

حمایت جدی از پژوهشگران نمی شود

حمایت جدی از پژوهشگران نمی شود
پژوهشگر برتر استان سمنان گفت: بسیاری از افراد خود را حامی پژوهش و پژوهشگر می دانند اما در عمل بسیار اندک دیده می شوند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از خبرنگار نیزوا، 25 آذرماه روز پژوهش نامگذاری شده است. پژوهش چنان اهمیت دارد که بدون آن توسعه و پیشرفت جامعه امکان پذیر نخواهد بود. پس باید بیشتر قدر پژوهشگرانی که با کارهای پژوهشی خود موجبات توسعه را فراهم می آورند دانست.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, نیزوا,

فاطمه زهرا عزیزیان از پژوهشگران جوان مهدیشهری و دانشجوی ارشد مدیریت آموزشی می باشد که از 5 سال پیش که در آموزش و پرورش استخدام شده تا کنون به صورت مستمر کار پژوهشی انجام می دهد و در این زمینه نیز موفقیت های قابل توجهی را کسب نموده است و اخیرا نیز در سومین جشنواره پژوهش و فناوری استان سمنان به عنوان پژوهشگر برتر استان معرفی شده است.

,

به همین بهانه با این پژوهشگر برتر استان که معلم پایه ابتدایی در مهدیشهر نیز می باشد، به گفت و گو پرداختیم.

,

عزیزیان در این گفت و گو، به فعالیت های پژوهشی خود اشاره کرد و گفت: به مدت 3 سال در کمیته پژوهش شهرستان مهدی شهر عضو می باشم و اکثر فعالیت های بنده در حیطه تخصصی حرفه ام بوده است البته گاهی در حوزه هایی نظیر ورزش و جشنواره های تولید محتوای الکترونیک نیز  فعالیت ها و پژوهش هایی داشته ام.

,

وی، ماحصل پنج سال کارهای پژوهشی خود را تشریح کرد و افزود: پنج پژوهش کاربردی" اقدام پژوهی "با رتبه های اول و دوم در سطح شهرستان و دوم استان و منتخب کشوری، چهار "درس پژوهی" گروهی با رتبه چهارم استان، تالیف گروهی کتاب یادگیری فعال پایه چهارم،  تالیف گروهی پیک نوروزی 96 استان، ارائه مقاله دانشگاهی  گروهی راهبردهای توسعه گردشگری استان سمنان از جمله اقدامات پژوهشی ام می باشد.

,

این پژوهشگر، شرکت در جشنواره های تحلیل محتوای کتب درسی استان با ارائه تحقیق خودساخته، شرکت در جشنواره های تولید محتوای الکترونیک و افتخار داوری در جشنواره های علمی جابربن حیان را از دیگر افتخارات خود برشمرد.

,

عزیزیان اضافه کرد: در سال 96 نیز در سومین جشنواره پژوهش و فناوری استان سمنان به عنوان پژوهشگر برتر استان برگزیده و در آیین نکوداشت، مورد تقدیر قرار گرفتم.

,

وی موفقیت های خود را از لطف خداوند متعال دانست و اظهار کرد: حمایت های همه جانبه خانواده و همکارانم و تلاش و پشتکاری که داشتم باعث کسب این موفقیت هایم شد.

,

عزیزیان با بیان اینکه افراد مستعد و توانمند در کشورمان کم نیستند، تصریح کرد: اینکه چگونه این افراد شناسایی و حمایت شوند مسئله مهمی می باشد و مهم تر از آن، حفظ سرمایه های انسانی در عرصه پژوهش است.

,

پژوهشگر برتر استان سمنان اظهار کرد: کشور ما سرمایه های عظیمی داشته و دارد ولی متاسفانه در سالهای اخیر مهاجرت نیروی انسانی متفکر و خلاق، روز به روز دارد افزایش می یابد.

,

عزیزیان در خصوص به ثمر نشستن فعالیت های پژوهشی، بیان کرد: معمولا عنوان می شود که به جز تعداد محدودی از پژوهش ها، مابقی جنبه کاربردی یا تعمیم در زندگی امروزه بشر را ندارند.

,

وی ادامه داد: اگر در راس ارگانهای پژوهشی، رهبرانی متخصص، کارآفرین و ریسک پذیر قرار داشته باشند، مسلما بسیاری از مواردی که تا کنون نادیده گرفته شده حتما به چشم خواهد آمد و راهگشای بسیاری از مشکلات خواهد شد.

,

این پژوهشگر برتر گفت: کسانی که خود را حامی پژوهش و پژوهشگر می دانند فراوان هستند اما در عمل بسیار اندک دیده می شوند.

,

عزیزیان با انتقاد از پایین آمدن کیفیت مقالات و پژوهش ها، افزود: حجم بالای برون داد فعالیتهای چند سال اخیر در کشورمان باعث شده از موضوع کیفیت مقالات کاسته شده و فقط حجم بالایی از تعداد مقالات دیده شود.

,

وی همچنین به افرادی با ارباب رجوعی سرکار دارند، توصیه کرد: اگر در عمل نمی توانند عالی باشند لااقل در سخن نیز مدعی نباشند.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه