اخبار داغ

پژوهشگر دامغانی:

گره صنعت کشور با پژوهش های کم هزینه باز می شود

گره صنعت کشور با پژوهش های کم هزینه باز می شود
پژوهشگر دامغانی گفت: بازاریابی حلقه مفقوده غالب پژوهشگران است و دستاوردهای علمی در موارد متعدد بدون مشتری رها می شوند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا به نقل از تیتر یک، نخبگان سرمایه های گرانسنگی هستند که هر جامعه و ملتی برای داشتن آنان برخود می بالند و آنان را جزء سرمایه های ملی خود به شمار می آورند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا,

در سرزمین ما هم انسانهایی هستند که در گمنامی کارهای بزرگ، اختراعات راهگشا و بشر دوستانه و اکتشافات ارزنده ای انجام می دهند که ذره ذره این کارها می تواند مسیر زندگی را هموار و در دسترس تر قرار دهد.

,

خبرنگار تیتریک گفتگویی را با یکی از پژوهشگران دانشگاه دامغان ترتیب داده است که مشرح این گفتگو در ادامه می آید:

,

سید جواد محمدی بایگی، فارغ التحصیل رشته هوا و فضا از دانشگاه امیر کبیر است و مسؤلیت هایی اعم از مدیر پژو هشگران جوان، مدیر مرکز رشد، مدیر کل پژوهش و فناوری را در کارنامه کاری خود دارد.

,

پژوهشگران ما با بازار آشنا نیستند

, پژوهشگران ما با بازار آشنا نیستند,

این پژوهشگر معتقد است بزرگترین مشکل پژوهش در ایران این است که پژوهشگران ما با بازار آشنا نیستند و با دیدگاهشان پژوهش را انجام می دهند ولی بازار، متقاضی کار و زحمت او نیست چراکه نیاز سنجی درست انجام نداده است این امر می طلبد که پژوهشگران اول بازار یابی کنند بعد کار پژوهشی خود را انجام دهند.

,

مشکل پژوهشی نداریم

, مشکل پژوهشی نداریم,

وی با بیان اینکه در کشور مشکل پژوهشی نداریم چراکه در تمام زمینه های علمی کشور پتانسیل پژوهشی وجود دارد، گفت: مشکل اساسی در فرآیند صنعتی سازی و بازاریابی است که بدلیل عدم توجه پژوهشگران به نیاز بازار و کار پژوهشی به وجود آمده است.

,

بازاریابی حلقه مفقوده غالب پژوهشگران است

, بازاریابی حلقه مفقوده غالب پژوهشگران است,

این استاد دانشگاه گفت: بازاریابی حلقه مفقوده غالب پژوهشگران است و دستاوردهای علمی در موارد متعدد بدون مشتری رها می شوند شاید ارزنده هم باشند ولی مشتری ندارد و پژوهشگر تمام هزینه هایی را که انجام داده است مثمر ثمر برای او نخواهد بود و پژوهشگر روحیه پژوهشی خود را از دست می دهد.

,

, ,

گره صنعت کشور با پژوهش های کم هزینه باز می شود

, گره صنعت کشور با پژوهش های کم هزینه باز می شود,

محمدی بایگی افزود: برای پیشبرد صنعت کشور نیاز به یک کار پژوهشی هایتک نیستیم به نظر من مشکل صنعت کشور ما با کارهای تحقیقاتی ساده حل می شود چرا که اکثر امکانات در ایران وجود دارد و نیاز به یک کار تحقیقی ساده برای انجام روند کار و پیشبرد اهداف است که برای آن نیز تنها باید نیاز سنجی صورت گیرد.

,

مستقل عمل کردن موفقیت را به دنبال دارد

, مستقل عمل کردن موفقیت را به دنبال دارد,

وی ادامه داد: اگر پژوهشگران کار پژوهشی خود را مستقل انجام دهند و وابسته به ارگان و نهادی نباشند، موفق تر خواهند بود چرا که اگر این اتفاق بیافتد پژوهشگر نیاز سنجی می کند، به دنبال بازار کار خود می رود و محصول تولیدی خود را که با زحمت به نتیجه رسانده است را به فروش می رساند.

,

دانشجویان توان علمی خود را بالا ببرند

, دانشجویان توان علمی خود را بالا ببرند,

این پژوهشگر دامغانی گفت: یکی از مسائلی را که کشور با آن درگیر است این است که فارغ التحصیل و دانشجویان بار علمی آنها در خور یک مهندس و فارغ التحصیل دانشگاهی نیست چرا که فرد دانشجو کارهای مطالعاتی کم انجام می دهد.

,

وی با بیان اینکه در کشور مشکل کار وجود ندارد، اظهار کرد: کشور در شرایط بی عاری قرار گرفته است یعنی جوان و فارغ التحصیل ما بار علمی ندارد و یا عار کار کردن دارد شما یک آدم باسواد و مسلط پیدا نمی کنید که بیکار باشد.

,

سرمایه واقعی فقط فکر است

, سرمایه واقعی فقط فکر است,

این استاد دانشگاه گفت: خیلی از سرمایه داران پول بسیار دارند اما در بانک ها پس انداز کرده اند و کاری از پیش نمی برند و یا با آن اندوخته خود کارخانه ای را راه اندازی می کنند ولی پیشرفت واقعی را ندارند چرا که فکر پژوهشی درستی پشت آن کار نبوده و فقط می خواستند کاری ازپیش ببرند اما صنایعی که با پژوهش و اقدامات تحقیقی پیش رفته محصول آن صنعت تا صادرات هم پیش می رود پس می بینید که سرمایه واقعی فکر و کار پژوهشی است و پول به تنهایی نیست.

,

ره صد ساله را نمی شود یک شبه طی کرد

, ره صد ساله را نمی شود یک شبه طی کرد,

وی گفت: خواسته ای ندارم فقط هر کس در جایگاه خود کارخود را درست انجام دهد چرا که افراد در پست ها و جایگاه های خود اگر کار خود را درست انجام دهد همه در رفاه خواهند بود.

,

این پژوهشگر موفق با بیان اینکه نابرده رنج گنج میسر نمی شود، اظهار کرد: کسانی که گرد بازار را حس نکرده باشند موفق نمی شوند چراکه ره صد ساله را یک شبه طی کردن امکان ندارد پژوهشگران جوان تا طعم تجربه کردن و شکست را نچشند موفق نمی شوند.

,

انتهای پیام /

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه