اخبار داغ

رییس اداره میراث فرهنگى، صنایع دستى و گردشگرى شهرستان تایباد اعلام کرد:

وجود 10 جاذبه گردشگری مذهبی و طبیعی در شهرستان تایباد

وجود 10 جاذبه گردشگری مذهبی و طبیعی در شهرستان تایباد
رییس اداره میراث فرهنگى، صنایع دستى و گردشگرى شهرستان تایباد گفت: پنج مورد جاذبه مذهبى و پنج مورد جاذبه طبیعى و یک روستای هدف برای گردشگری در شهرستان وجود دارد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ عبدالرحیم تاج محمدی، درگفتگو با تایبادخبر گفت: تاکنون درشهرستان تایباد 86 اثر تاریخی شناسایی شده که از این تعداد 44 اثر درفهرست آثارملی کشور به ثبت رسیده است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, تایبادخبر ,

 

,

وی افزود: پنج مورد جاذبه مذهبى و پنج مورد جاذبه طبیعى در شهرستان تایباد داریم که می تواند برای گردشگران بسیار جذاب باشد و یک روستای هدف برای گردشگری در شهرستان وجود دارد.

,

 

,

وی عنوان کرد: موزه مردم شناسى شهر تایباد واقع در خیابان خیام بین خیام 14و 16 است که شامل غرفه هاى تون بافى، گلیم و گلیم فرش، خانه سنتى، عطارى، آهنگرى  و غرفه کشاورزى است. این موزه مورد توجه گردشگران داخلی وخارجی می باشد.

,

 

,

تاج محمدی به یکی ازاقدامات موثر اداره میراث فرهنگی وصنایع دستی و گردشگری تایباد اشاره کرد و گفت: اداره میراث فرهنگى صنایع دستى و گردشگرى شهرستان تایباد با هدف احیای تک بناهاى بافت تاریخى شهر تایباد بخصوص در خیابان شهید رجایى آمادگى دارد در صورت تمایل مالکین واحدهاى مسکونى و تجارى که ملک آنان داراى ویژگیهاى تاریخى و معمارى فرهنگى یا داراى تزئینات وابسته به معمارى (گچبرى-آهک برى-انواع کاربندى-انواع مقرنس و ...) باشد اقدام به ثبت در فهرست آثار ملى کشور کند.

,

 

,

وی لازم بذکر دانست که مالکین این بناها پس از ثبت بنا در فهرست آثار ملى با حفظ کلیه حقوق خود از حمایتهاى مادى و معنوى سازمان و دولت و تسهیلات بانکى مناسب براى انجام تعمیرات و نیز مشارکت اداره در زمینه نگهدارى و مرمت بنا برخوردار می شوند و در صورت تامین اعتبارات, امکان خرید ملک نیز فراهم می شود.

,

 

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه