جاده های لردگان –بروجن، لردگان- خوزستان و جاده لردگان -یاسوج از مهمترین جاده های کشور است که روزانه بیش از 35 هزار خودروی سبک و سنگین از جاده های مواصلاتی لردگان در حال تردد است و با توجه به اینکه این جاده یکی از محورهای مواصلاتی بنادر جنوب به مرکز کشور است و از طرفی یکی از مهمترین جاده ها برای ترانزیت کالا به به بنادر جنوب و کشور عراق و کشورهای همسایه به شمار می رود. و از لحاظ دیگر کوهستانی بودن و وجود روستاهای زیاد در حواشی این جاده، لذا این جاده ها یکی از محورهای پر حادثه خیز شهرستان، استان و کشور بشمار می رود.
بدون شک حذف نقاط حادثه خیز و استاندارد سازی جاده ها هم در کاهش تصادفات نقش مهمی دارد و هم در توسعه زیرساختهای شهرستان برای توسعه کمک می کند.
یکی از رانندگان که در محور لردگان- ایذه رانندگی می کند با اشاره به وجود استاندارد نبودن جاده و تصادفات مکرر آن گفت: با بهره برداری از چهارخطه شدن این محور به میزان قابل توجهی از تصادفات این مسیر کاسته می شود.
این راننده ماشین سنگین یادآور شد: با اجرای چهارخطه شدن این محور ارتباطی تردد خودروهای سنگین با سهولت بیشتر و بهتری انجام می شود و این سهولت باعث ترانزیت سریع تر کالا می شود.
حجت الاسلام تاج زاد امام جمعه لردگان در این خصوص گفت: با توجه به آمارهای داده شده مسئولین استان بیش از 27 درصد از جاده های استان چهار محال و بختیاری در شهرستان لردگان قرار دارد که همه جاده های منتهی به این شهرستان به علت عدم رعایت استاندارد جاده ای به یک کشتارگاه تبدیل شدند.
وی افزود: شهرستان لردگان شاهراه اتصال بنادر جنوب به سه استان همجوار است و از محورهای ترانزیتی به شمار می آید ولی این راه ها جوابگوی حجم بالای تردد خودرو ها نیست.
راننده دیگری از مشکلات زیر ساختی این جاده ها گفت: مشکلات فنی جاده بروجن- لردگان به اندازه ای است که رانندگان کمتر از شش ماه یکبار مجبور به تعمیر موتور و زیربند خودرو هایشان می شوند.
انتهای پیام/
ارسال دیدگاه