اخبار داغ

یادداشت؛

فرار زودهنگام اصلاح‌طلبان از چه چیز، به کجا؟

فرار زودهنگام اصلاح‌طلبان از چه چیز، به کجا؟
تصویری که رسانه های اصلاحات تلاش می کنند از طریق گروههای مرجع به پایگاه اجتماعی خود منتقل کنند در واقع بخشی از پروژه فرار زودهنگام از ۸ سال حضور شیخ دیپلمات در راس هرم اجرایی کشور است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از مرآت- می گویند "با روحانی عقد اخوت نبسته بودیم که در هر شرایطی از وی حمایت کنیم"، این گزاره ای است که این روزها اتاق عملیات اصلاح طلبان تلاش می کند تصویر آنرا به جامعه هدف خود منعکس کند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, مرآت,

خودشان البته خوب می دانند دنبال چه چیزی هستند، آنها در حالی مدعی می شوند که با روحانی عهد اخوت نبسته اند که به قول محمد صالح علاء "همین سر چراغی" تمام امکانات خود را برای پیروزی کسی که دیگر مثل خرداد ۹۲ املای نانوشته نبود بکار بستند و تمام قد از آنچه که آنها آنرا دستاوردهای اقتصادی پسابرجام می نامیدند دفاع کردند.

,

تصویری که رسانه های زنجیره ای اصلاحات تلاش می کنند امروز از طریق هنرمندان، ورزشکاران و سایر گروههای مرجع حامی روحانی به پایگاه اجتماعی خود منتقل کنند در واقع بخشی از پروژه فرار زودهنگام از ۸ سال حضور شیخ دیپلمات در راس هرم اجرایی کشور است.

,

اما فرار زودهنگام به کجا و با کدام هدف؟

,

شنیده شده است تعدادی از چهره های فکری جریان اصلاحات از اسحاق جهانگیری خواسته اند تا چنانچه قصد دارد در سال ۱۴۰۰ نامزد انتخابات ریاست جمهوری شود هرچه زودتر خود را از مدیریت ارشد دولت کنار بکشد تا دستاورد تقریبا هیچِ دولتهای اول و دوم روحانی به پای او نوشته نشود.

,

پیشنهاد دهندگان از این طرح دو هدف عمده را دنبال می کنند که در عالم سیاست، آن‌ هم سیاست در قاموس اصلاح طلبان که منافع مردم در آن چندان موضوعیتی ندارد نه تنها غیرمنطقی نیست بلکه می تواند برای این جریان، حکم تغییر سوزن ریل قطاری باشد که به سمت دره ای عمیق درحرکت است.

,

اصلاح طلبان که از ابتدا هم اهداف صرفا سیاسی خود را در پوشش بهبود اوضاع اقتصادی بر تن حسن روحانی کرده بودند اینک به خوبی می دانند زمان بازی سیاسی با رقبای تقریبا ناشی رو به پایان است و بزودی باید در پیشگاه ملت، پاسخگوی حمایت های بی دریغ خود از دولت های او باشند لذا دوست ندارند فرار از شکست را به دقیقه ۹۰ موکول کنند، از این رو قصد دارند هرچه سریعتر، واگن خود را از قطاری که روحانی راننده لوکومتیو آن است جدا کنند.

,

از سویی دیگر لیدرهای جریان اصلاحات به وضوح دریافته اند از آنجا که قطار روحانی پس از عبور از پل انتخابات ۹۶ دیگر به آنها نیازی ندارد، هیچ یک از خواسته های صرفا سیاسی شان در مدت پیش رو به واقعیت نخواهد پیوست لذا پیش از آنکه پایگاه اجتماعی آنها به اپوزیسیون اصلاحات تبدیل شود، خود را در جایگاه اپوزیسیون دولت قرار داده و همراه با توده های معترض بر سر عملکرد دولت مستقر فریاد می زنند.

,

آنچه در این میان لازم است فعالان رسانه ای به آن بپردازند و توجه افکار عمومی را به آن جلب کنند آن است که اصلاح طلبان همواره جاه طلبی های پایان ناپذیر خود را در پوشش مطالبات عمومی و مشکلات مردم مطرح می کنند و در بزنگاهی که باید پاسخگوی عملکرد خود باشند با استفاده از غفلت های اجتماعی و مهمتر از آن طراحی بازی های سیاسی و هیجانی، شانه از زیر بار مسئولیت خالی کرده تا به قول مغز متفکر خود، سنگرها را یکی پس از دیگری فتح کنند.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه