اخبار داغ

استاندار خراسان رضوی اعلام کرد:

افزایش 87 درصدی تولید مواد مخدر در افغانستان در سال جاری/ کشف بیش از 20 تن مواد مخدر در استان از ابتدای سال تاکنون

افزایش 87 درصدی تولید مواد مخدر در افغانستان در سال جاری/ کشف بیش از 20 تن مواد مخدر در استان از ابتدای سال تاکنون
استاندار خراسان رضوی گفت: در سال جاری میزان تولید مواد مخدر در افغانستان 87 درصد افزایش داشته است و متاسفانه برخی از کشورهای دنیا از پدیده شوم مواد مخدر و این تجارت سیاه حمایت می‌کنند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از صبح توس؛ علی رضا رشیدیان امروز در «چهارمین همایش منطقه ای صیانت و گفتمانسازی اجتماعی شدن مبارزه با مواد مخدر» که با حضور وزیر کشور برگزارشد، با اشاره به اینکه هم اکنون استفاده از روانگردان ها در کشورهای شرقی رو به گسترش است، گفت: در سال جاری میزان تولید مواد مخدر در افغانستان 87 درصد افزایش داشته است و متاسفانه برخی از کشورهای دنیا از پدیده شوم مواد مخدر و این تجارت سیاه حمایت می‌کنند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, صبح توس,

 

,

وی اضافه کرد: دستگاه‌های مختلف انتظامی و قضایی پیگیری‌های خود را برای مبارزه با مواد مخدر انجام می دهند که افزایش آمار کشفیات، زندانیان مرتبط با مواد مخدر و احکام مختلف قضایی گواه این مطلب است اما هیچیک از این موارد نتوانسته این پدیده را ریشه کن کند.

,

 

,

کشف بیش از 20 تن مواد مخدر در استان از ابتدای سال تاکنون

, کشف بیش از 20 تن مواد مخدر در استان از ابتدای سال تاکنون,

 

,

استاندار خراسان رضوی ضمن بیان این موضوع که هنوز در جامعه شاهد گسترش اعتیاد و ورود مواد مخدر هستیم، ادامه داد: بطوری که از ابتدای امسال تاکنون در خراسان رضوی بیش از 20 تن مواد مخدر کشف و ضبط شده و مواد مخدر هنوز در کوچه ها و خیابانها در حال یافتن است.

,

 

,

وی در ادامه سخنان خود بیان داشت:رسیدگی به مقوله کاهش آسیب‌های اجتماعی، حل معضلات و جلب اعتماد اجتماعی از مطالبات وزیر کشور از استانداران می باشد و نشست های مختلفی نیز با این هدف در حضور مقام معظم رهبری و رئیس جمهوری برگزار شده است.

,

 

,

رشیدیان تاکید کرد: اعتیاد از مهمترین معضلاتی است که رهبر معظم انقلاب مبارزه و پیشگیری با این پدیده را به عنوان یکی از برنامه های اصلی دستگاه های مربوطه و شورای رسیدگی به معضلات اجتماعی مشخص کرده اند.

,

 

,

استاندار خراسان رضوی بر لزوم بکارگیری سازمان های مردم نهاد در موضوع پیشگیری و مبارزه با مواد مخدر تاکید و بیان کرد: در خراسان رضوی این موضوع مورد توجه قرار گرفت. از 900 سازمان مردم نهاد در استان 275 سازمان در مقوله مواد مخدر، 44 سازمان در حوزه پیشگیری و فرهنگ سازی و 165 تیم اجتماع محور نیز در حوزه حاشیه شهر و پیگیری و تعامل با معتادان فعالیت می کنند.

,

 

,

وی ضمن موثر خواندن اقدامات سازمان‌های مردم نهاد در این راستا، در بخش دیگری از سخنان خود تصریح کرد: همایش صیانت و گفتمان سازی اجتماعی شدن مبارزه با مواد مخدر نیز با این هدف برنامه ریزی شد و برگزاری سه پنل در حوزه های جوانان، خانواده و زنان و اشتغال و بهبود فضای کسب و کار در این همایش با رویکرد مبارزه به مواد مخدر برگزار می شود.

,

 

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه