اخبار داغ

نماینده مردم ملکان در مجلس:

مناطقی که استاندار و فرماندار قَدر دارند از اعتبارات بیشتری برخوردار می‌‌شوند/ باید به خاطر رسیدن بودجه عمرانی کشور از 70 درصد به 10 درصد اشک بریزیم

مناطقی که استاندار و فرماندار قَدر دارند از اعتبارات بیشتری برخوردار می‌‌شوند/ باید به خاطر رسیدن بودجه عمرانی کشور از 70 درصد به 10 درصد اشک بریزیم
نماینده مردم ملکان از میزان بودجه اختصاص یافته برای آذربایجان‌‌شرقی در سال 97 انتقاد کرد و گفت: هر منطقه‌‌ای که استاندار و فرماندار پیگیر داشته باشد اعتبار بیشتری از دولت می‌‌گیرد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ سلمان خدادادی در گفت‌‌وگو با آناج با بیان اینکه اعتبارات تبریز 2018 و بودجه استانی و سالانه کاملا موضو‌‌عات جداگانه از هم می‌‌باشند، ابراز داشت: باید از مسئولان پرسید چرا در طول 15 سال اخیر آذربایجان‌‌شرقی از سهم کمتری در قیاس با سایر استان‌‌ها برخوردار بوده است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, آناج,

وی یادآور شد: یک زمانی دولت بخش نامه کرده بود که هیچ کس پروژه‌‌های جدیدی را شروع نکند تا پروژه‌‌های نیمه تمام کامل شوند و مسئولین اجرایی خیلی از استان‌‌ها به این بخش نامه توجهی نکردند و در کنار تکمیل پروژه‌‌های نیمه تمام پروژه‌‌های جدیدی را هم شروع کردند لیکن استان ما در آن مقطع زمانی شروع به کامل کردن پروژه‌‌های ناتمام نمود و پروژه‌‌های جدیدی را پایه‌‌گذاری نشد.

,

نماینده مردم ملکان با اعلام اینکه هنگام بهره‌‌برداری از پروژه‌‌ها، طرح‌‌هایی جدید جهت تکمیل وجود نداشت، تصریح کرد: چون مسئولان پروژه‌های جدیدی را شروع نکرده بودند بودجه‌‌ای هم برای این کار در نظر گرفته نشد و همین امر موجب گردید سطح اعتبارات استان کاهش پیدا نماید.

,

وی در پاسخ به این سوال که آیا بودجه در نظر گرفته شده برای تبریز 2018 کافی است، تاکید داشت: خیر این مقدار بودجه کافی نیست، در مملکت ما مسئولین میانی و منطقه‌‌ای در توزیع اعتبارات ناعادلانه برخورد کرده‌‌اند و در آذربایجان‌‌شرقی هم این اتفاق افتاده است؛ هر استانی که استاندار و فرماندارش قوی می‌‌باشد و پیگیر کارهاست از اعتبارات بیشتری برخوردار می‌‌گردد.

,

عضو کمیسیون اجتماعی مجلس دهم با بیان اینکه در دهه‌‌ی شصت 70 درصد اعتبارات صرف مسایل عمرانی می‌‌شد و 30 درصد به هزینه‌های جاری اختصاص می‌‌یافت، تشریح کرد: در مجلس یکی از نمایندگان که در کمیسیون برنامه و بودجه حضور داشت بر سر خود کوبید و گفت که وای به حال ما که اعتبارات عمرانی ما 70 درصد است در هیچ مملکتی نباید اعتبارات عمرانی از 75 درصد پایین‌‌تر باشد زیرا این به معنای شکست اقتصادی آن کشور است.

,

وی ادامه داد: امروز وضع ما چگونه است؟ 90 درصد اعتبارات صرف هزینه‌‌های جاری می‌‌شود و فقط 10 درصد اعتبارات عمرانی است؛ در سراسر کشور باید بنشینند و به حال و روز امروزمان با این درصد اعتبارات اشک بریزند.

,

خدادادی در پاسخ به این سوال که برای تحقق بودجه مورد نیاز تبریز 2018 نمایندگان استان چه اقداماتی انجام داده‌‌اند، عنوان کرد: اولا نمایندگان استان مسئولیتی در تامین اعتبارات تبریز 2018 ندارند و از لحاظ قانونی ما هیچ وظیفه‌‌ای نداریم، این مسئولیت برعهده مسئولین استانی و کشوری می‌‌باشد و در جلسه‌‌ای که آقای پزشکیان داشتند قرار شد دولت تمام دستگاه‌‌ها را موظف کند تا 2 درصد اعتبارات سازمانی را در رابطه با تبریز 2018 اختصاص دهند.

,

وی افزود: در نتیجه کلا نمایندگان مجلس به تبعیت از مسئولین اجرایی به دنبال این هستند که بعضی از اعتبارات تحقق پیدا کند.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه