اخبار داغ

مدیرکل بهزیستی استان چهارمحال و بختیاری:

چهارمحال و بختیاری٬ رتبه دوم کشوری در پیشگیری از معلولیت را کسب کرد

چهارمحال و بختیاری٬ رتبه دوم کشوری در پیشگیری از معلولیت را کسب کرد
مدیرکل بهزیستی استان در سفر به شهرستان فارسان گفت: در پیشگیری از معلولیت استان ما در کشور رتبه دوم را کسب نمود. کسانی که می‌توانند برای خود اشتغال ایجاد کنند می‌توانند وام 20 میلیون تومان با بهره 4 درصد دریافت کنند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ محمد میرزایی در گفتگو با خبرنگار پیرغار افزود: سیاست سازمان بر پیشگیری از معلولیت و توانمندسازی معلولین است و در زمینه توانمندسازی توانسته‌ایم رتبه دوم کشوری را کسب نماییم.

وی در ادامه افزود: غربالگری‌های بسیار خوبی را در زمینه شنوایی و معلولیت تاکنون انجام داده‌ایم. در طرح غربالگری سال گذشته هم 92 و هم 98 غربال داشته‌ایم وامید است در سال 96 بتوانیم رتبه‌ای بالا مانند سال گذشته در سطح کشور کسب کنیم.

وام به مبلغ 20 میلیون تومان به مدد جویان داده می‌شود

وی خاطرنشان کرد: در بحث توانمندسازی سال گذشته 975 تعهد اشتغال داشتیم اما خوشبختانه 1400 ایجاد شغل داشتیم و در این خصوص و در بحث اشتغال وام‌های خود معرف وام‌های خویش‌فرما که بتوانند جامعه هدف ما را تحت پوشش قرار دهند را در دستور کارداریم این وام به مبلغ 20 میلیون تومان به مدد جویان داده می‌شود تا از حمایت سازمان خارج شوند و در جامعه برای خود و دیگران اشتغال‌زایی کنند.
 
  بازدید از خانوارهای دو معلولی در شهرستان فارسان

میرزایی افزود: اداره کل بهزیستی در قالب تفاهم نامه های سه جانبه بین بهزیستی، بنیاد مسکن و بنیاد مستضعفان پیگیری مسکن های روستایی را دنبال می کند و بر اساس سهمیه اختصاص داده شده، تعهد این استان در سالجاری پنج واحد مسکونی روستایی برای خانواده های دارای دو معلول بوده که خوشبختانه با پیگیری های انجام شده این استان توانسته تامین مسکن 48 خانوار روستایی را در دستور کار قرار دهد و رتبه دوم کشور را در تامین مسکن خانوارهای دو عضو معلول ساکن روستا کسب کند.

وی اظهار داشت: بازدید از خانوارهای دو معلولی در شهرستان فارسان را داشتیم و در خصوص مسکن آن‌ها مقرر گردید که معلولین شهری از طریق مسکن و شهرسازی زمین را دریافت کنند و 30 میلیون تومان به‌صورت بلاعوض و در بحث روستایی نیز 18 میلیون تومان برای ساخت مسکن بلاعوض دریافت نمایند.

انتهای پیام/

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, پیرغار,
,
,
,
, وام به مبلغ 20 میلیون تومان به مدد جویان داده می‌شود, وام به مبلغ 20 میلیون تومان به مدد جویان داده می‌شود,
,
,
,
,   بازدید از خانوارهای دو معلولی در شهرستان فارسان,   بازدید از خانوارهای دو معلولی در شهرستان فارسان,
,
,
,
,
,
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه