اخبار داغ

گزارش؛

آوارگی بیماران کلیوی و دیالیزی جوین به دلیل نبود دستگاه دیالیز/ خیرین سلامت به خط شوند

آوارگی بیماران کلیوی و دیالیزی جوین به دلیل نبود دستگاه دیالیز/ خیرین سلامت به خط شوند
نبود دستگاه دیالیز در بیمارستان جوین موجب شده تا بیماران کلیوی این شهرستان، برای رفت و آمد به شهرستان‌های همجوار علاوه بر خطر سفر بین شهری، مشکلات بسیاری را نیز متحمل شوند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از آل نور، عدم وجود دستگاه دیالیز در بیمارستان قمر بنی هاشم شهرستان جوین از مهمترین مواردی است که بیماران کلیوی و دیالیزی جوین را به شهرستان های همجوار می فرستد و علاوه بر خطرات سفر بین شهری، هزینه های زیادی را برای این بیماران به وجود آورده است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, آل نور, .,

 

,

یکی از  بیماران دیالیزی جوینی در گفت و گو با آل نور اظهار داشت: مشکل اصلی بیماران دیالیزی این شهرستان نبود دستگاه دیالیز است که این بیماران برای رسیدن به نزدیک‌ترین دستگاه دیالیز باید مسافت زیادی را طی کنند که گاهی هم به دلیل نبود تخت در بیمارستان‌های همجوار با مشکلات بسیاری روبرو می‌شوند.

, .,

 

,

, ,

 

,

وی افزود: هر بیمار دیالیزی برای ادامه حیات و خروج سمومی که بدنش به دلیل نارسایی کلیه قادر به دفع آنها نیست نیاز به انجام یک الی سه بار در هفته دیالیز دارد که هر بار 3 الی 4 ساعت باید زیر دستگاه دیالیز بخوابد تا این تصفیه خون انجام شود.

, .,

 

,

این شهروند جوینی تصریح کرد: چرا نباید یکی از این دستگاه ها در  بیمارستان جوین مستقر باشد تا بیماران دیالیزی جوین مجبور به طی مسافت طولانی برای رفتن به شهرستان های همجوار نباشند؟!.

, .,

 

,

وی نبود دستگاه های دیالیز در شهرستان را به عنوان مهمترین رنج و دغدغه خود نام برد و از مسئولان استان و شهرستان درخواست کرد که نسبت به تجهیز بیمارستان جوین به این دستگاه و کمک به بیماران کلیوی شهرستان اقدام کنند.

, .,

 

,

محمد رضا قزلقارشی، رئیس شبکه بهداشت و درمان جوین در گفت و گو با آل نور نبود دستگاه دیالیز را از مشکلات مهم بیمارستان شهرستان دانست و اظهار داشت: چندین بار این موضوع را همراه با آقای فرماندار پیگیری کردیم و رئیس دانشگاه علوم پزشکی سبزوار در این خصوص اعلام کرد، از آنجائیکه تصمیم داریم تامین دستگاه دیالیز در سبزوار را به بخش خصوصی وگذار کنیم، می خواهیم برای جوین هم همین برنامه را اجرا کنیم.

,

 

, ,

 

,

وی افزود: تاکنون عملا نه سبزوار به بخش خصوصی واگذار شده و نه جوین .

,

 

,

قزلقارشی ادامه داد: بعد از این قضیه، چندین بار در این خصوص با آقای فرماندار و همچنین با رئیس دانشگاه علوم پزشکی سبزوار صحبت کردیم؛ اما هنوز خبر قطعی ندادند که در این خصوص چه برنامه ای دارند.

,

 

,

رئیس شبکه بهداشت و درمان جوین یادآورشد: این مشکل را از طریق خیرین هم پیگیری کردیم؛ اما متاسفانه هنوز خیری در این خصوص ورود نکرده است.

,

 

,

قزلقارشی تصریح کرد: حتی اعلام کردیم اگر خیری 60 میلیون از هزینه دستگاه را پرداخت کند مابقی هزینه را وزارتخانه پرداخت خواهد کرد؛ اما متاسفانه هنوز خیری در این مورد ورود نکرده است.

,

 

,

 

, ,

 

,

وی افزود: اگر بخواهیم خودمان دستگاه را تهیه کنیم از عهده هزینه آن برنمی آییم چون دستگاه بسیار گران است.

,

 

,

قزلقارشی بیان داشت: هزینه کامل خرید یک دستگاه دیالیز بیش از 250 میلیون تومان است؛ اما وزارت خانه اعلام کرده چنانچه ۶۰ میلیون این هزینه را خود شهرستان تامین کند، مابقی هزینه را پرداخت می کند.

,

 

,

رئیس شبکه بهداشت و درمان جوین در پایان گفت: بنیاد بیماری های خاص هم اعلام کرده در صورت خرید یک دستگاه دیالیز توسط خود شهرستان، هزینه خرید یک دستگاه دیگر را پرداخت می کند.

, .,

 

,

انتهای پیام/

,

 

,

 

,

 

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه