اخبار داغ

نماینده ولی فقیه در سپاه پاسداران:

قرآن اساسنامه تکامل بشر و منشور اداره جامعه بشریت است

قرآن اساسنامه تکامل بشر و منشور اداره جامعه بشریت است
نماینده ولی فقیه در سپاه پاسداران گفت: خداوند قرآن را بر قلب پیامبر نازل کرد، در کلام پیامبر تبلور یافت و به عنوان اساسنامه تکامل بشر و منشور الهی زندگی و اداره جامعه بشریت مکتوب شد و رهبری الهی نیز برای تکامل بشر ساخته و به پیامبری مبعوث شد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از نسل شاهوار حجت الاسلام علی سعیدی نماینده ولی فقیه در سپاه پاسداران در آیین اختتامیه بیست و پنجمین دوره مسابقات قرآن کریم بسیج استان سمنان به میزبانی شاهرود گفت: قرآن بزرگترین معجزه الهی است که در سرزمین حجاز اتفاق افتاد و مهم ترین تحولات را در آن سرزمین رقم زد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, نسل شاهوار ,

وی اظهار کرد: اگر از قرآن در خصوص دیکتاتورترین حکومت سوال شود حکومت فرعون معرفی می شود و اگر در خصوص متحجرترین و عقب مانده ترین جامعه بشری پرسیده شود جامعه عرب جاهلی را معرفی می کند.

,

امام جمعه موقت شاهرود افزود: خداوند متعال اراده کرد و با نزول قرآن در این جامعه تحول عظیمی ایجاد و بشر و جامعه متحول شد.

,

سعیدی با بیان اینکه قبل از نزول قرآن 5 نوع فساد در سرزمین حجاز رایج بود بیان کرد: فساد فکری و اعتقادی ، سیاسی، اخلاقی، فرهنگی و فساد اجتماعی و جاهلیت 5 نوع فساد رایج در جامعه عرب قبل از اسلام بود.

,

وی تصریح کرد: خداوند با پیوند دو عامل قرآن و رهبری الهی جامعه عرب را که در آن انواع فسادها حاکم بود متحول کرد و زمینه تشکیل بزرگترین تمدن را در جهان فراهم فراهم آورد.

,

نماینده ولی فقیه در سپاه پاسداران عنوان کرد: خداوند قرآن را بر قلب پیامبر نازل کرد، در کلام پیامبر تبلور یافت و به عنوان اساسنامه تکامل بشر و منشور الهی زندگی و اداره جامعه بشریت مکتوب شد و رهبری الهی نیز برای تکامل بشر ساخته و به پیامبری مبعوث شد.

,

سعیدی اذعان کرد: دو رکن اساسی رهبری الهی و قرآن در کنار یکدیگر بهترین تحول را برای سرزمین حجاز رقم زدند و بزرگترین تمدن جهان ایجاد شد.

,

وی با بیان اینکه پیامبر با رهبری الهی و قرآن هفت انقلاب در جامعه عرب ایجاد کرد گفت: اولین انقلاب، انقلاب اعتقادی و فکری در درون انسان هایی بود که بیش از 360 نوع بت با سنگ و چوب ساخته بودند و در خانه کعبه گذارده و ستایش می کردند و با نزول قرآن و رهبری الهی عوامل فساد و مدافعان بتخانه ها نابود شدند.

,

امام جمعه موقت شاهرود انقلاب سیاسی و ساقط کردن رژیم جاهلی که بر حجاز حکومت می کرد را دومین انقلاب و تحول پیامبر عنوان کرد و افزود: انقلاب نظامی و شکل گیری بسیج و ارتش مکتبی و نیروی مسلح مکتبی بود و پیامبر با همین نیروی مسلح مکتبی به سمت مکه حرکت کرد، مکه را فتح و سران شرک را برکنار کرد.

,

سعیدی ادامه داد: آن چه ما امروز در قالب سپاه پاسداران و بسیج می بینیم ریشه در انقلاب نبی اعظم داشت که نمونه آن در حشدالشعبی عراق و بسیجیان سوریه دیده می شود.

,

وی انقلاب الهی، انقلاب اجتماعی و انقلاب فرهنگی را از دیگر تحولات عظیمی برشمرد که با رهبری الهی پیامبر و نزول قرآن در سرزمین عرب جاهلی شکل گرفت.

,

نماینده ولی فقیه در سپاه پاسداران در ادامه صحبت های خود با بیان اینکه ماندگاری اسلام و دستورات الهی نیاز به یک عقبه دارد و آن امامت است گفت: پیامبر دو گوهر گرانقدر قرآن و اهل بیت و عترت خود را برای مسلمانان به یادگار گذاشت که این دو در کنار هم هستند.

,

سعیدی افزود: قرآن بزرگترین مخلوق خدا و مظلوم الهی است اما نمی تواند خود را اجرا کند و نیاز به رهبری که آن را در جامعه اجرا، تبیین، تفسیر و ساختار سازی کند و انقلاب اسلامی ایران به رهبری امام خمینی یک روح تازه ای در احیای قرآن دمید و رهبر فرزانه انقلاب نیز با تدابیر حکیمانه خود این حرکت را تداوم بخشیدند.

,

انتهای پیام

]

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه