اخبار داغ

عضو انجمن ملی اقتصاددانان ایران:

ورزش یک صنعت پرسود است که توانایی بالایی در جذب سرمایه‌های خارجی پایدار دارد

ورزش یک صنعت پرسود است که توانایی بالایی در جذب سرمایه‌های خارجی پایدار دارد
عضو انجمن ملی اقتصاددانان ایران گفت: در دنیای کنونی ورزش دیگر یک تفریح و سرگرمی نیست، ورزش یک صنعت پرسود است که توانایی بالایی در جذب سرمایه‌های خارجی پایدار دارد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا به نقل از کاسب امین؛ "دکتر یاسر رخشان" عضو انجمن ملی اقتصاددانان ایران گفت: حوادث ورزشی تاثیرات شگرفی در اقتصاد کشورها ایجاد می‌کنند که ردپای این تاثیرات در مراحل گذار آنها به توسعه‌یافتگی یا ظهور اقتصادی مشهود می‌باشد. در دنیای معاصر تعداد مدال‌های المپیک و جام‌های جهانی نمادی از قدرت اقتصادی، سیاسی و عرض اندام ابرقدرت‌های دنیا در مراحل پیشرفت و توسعه است. به طوری که فضای ورزشی از شاخص‌های توسعه یک کشور محسوب می‌شود و از لحاظ سیاسی صنعت محبوب و برجسته‌ای است که سیاست مداران توجه ویژه‌ای به آن دارند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, کاسب امین,

وی در خصوص تعریف اقتصاد ورزش گفت: اقتصاد ورزش به بکارگیری تئوری‌های اقتصادی برای تحلیل فعالیت‌های ورزشی اطلاق می‌شود یا به بیان دقیق‌تر اقتصاد ورزش به ارزیابی مسائل و الگوهای تخصیص بهینه منابع در سه بخش عملکرد ورزش، تولیدات ورزش و توسعه ورزش می‌پردازد. صنعت ورزش به مجموعه فعالیت‌های مرتبط با تولید، مبادله و بازاریابی کالاها و خدمات ورزشی گفته می‌شود که در ارتقای ارزش افزوده نقش داشته باشند.

,

"رخشان" در باب سهم ورزش در بودجه خانوار و مخارج دولت ورزش در کشورهای توسعه یافته تصریح کرد: سهم ورزش در بودجه خانوار و مخارج دولت ورزش در کشورهای توسعه یافته سهم قابل توجهی در مخارج خانوار دارد و در دهه‌های گذشته در کشورهای در حال توسعه نیز سهم ورزش در مخارج خانوار و بودجه دولت افزایش پیدا کرده است که نشان دهنده اهمیت و تمایل ترجیحات افراد به سمت ورزش است.

,

عضو انجمن ملی اقتصاددانان ایران اظهار کرد: جنبه‌های مختلف اقتصاد ورزش ۱ - ایجاد اشتغال مستقیم و غیر مستقیم ۲ - تولید کالاها، تجهیزات و مکمل‌های غذایی در ورزش ۳ - صادرات کالاها و خدمات ورزشی (تجارت بین الملل) ۴ - رونق گردشگری و توسعه بازارهای محلی از طریق حوادث ورزشی ۵ - تبلیغات، انتشارات و حق پخش تلویزیونی ۶ - ایجاد تاسیسات و امکانات گسترده ورزشی ۷ - مسائل‌ فرهنگی و امنیتی ۸ - افزایش رفاه عمومی و سرمایه اجتماعی و انسانی در جامعه ۹ - مدال‌های دریافت شده در المپیک (شهرت و رقابت بین‌المللی) اگر این فرض را بپذیریم که افزایش روحیه ورزشکاری در جامعه منجر به کاهش احتمال ارتکاب جرم می‌شود، سرمایه‌گذاری در گسترش ورزش بسیار کم‌هزینه‌تر و کارآتر از سرمایه‌گذاری در مبارزه و جلوگیری از جرم و جنایت می‌باشد.

,

وی افزود: نکته مهم در ارتباط با کشور ایران این است که حجم بازار ورزش و گردش مالی آن در مقایسه با کشورهای حاشیه خلیج و بسیاری از کشورهای دیگر بسیار بالاست، که این امر می‌تواند از جمعیت و جوان بودن آن، آب و هوای متعادل، وجود فرهنگ ورزش در تمدن اسلام و ایران و ... باشد. داشتن یک بازار داخلی با تقاضای گسترده می‌تواند عاملی برای رونق در بازار ورزش و کسب توانایی رقابت برای تولیدکنندگان کالاها و خدمات ورزشی در عرصه‌های بین‌المللی باشد.

,

"رخشان" تصریح کرد: استان گلستان نیز با برخورداری از رشته های ورزشی اصیل همچون اسب دوانی و نژاد باکیفیت اسب ترکمن بخصوص در این زمینه با سرمایه گذاری و برنامه ریزی دقیق موفق به برگزاری مسابقات منطقه ای در این رشته و جذب توریست ورزشی شود و از آنجا که مهد اسب ترکمن نام‌گرفته زمینه برای پرورش و صادرات اسب ترکمن به دیگر نقاط کشور و حتی دنیا فراهم شود.

,

انتهای پیام/

]

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه