اخبار داغ

وزیر کشور در مشهد خبر داد؛

سالانه 150 هزار میلیارد تومان هزینه مبارزه با مواد مخدر در کشور می شود

سالانه 150 هزار میلیارد تومان هزینه مبارزه با مواد مخدر در کشور می شود
وزیر کشور گفت: پس از اعتیاد و مبارزه با مواد مخدر اولویت های دیگر در مدریت آسیب های اجتماعی را حاشیه نشینی، طلاق، ناهنجار های اجتماعی و موارد بحرانی دانست و گفت: وزارت کشور بر این اساس فعالیت های مختلف را با وجود سمن ها هماهنگی کرده است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛  به نقل از صبح توس، عبدالرضا رحمانی فضلی وزیر کشور صبح امروز در همایش صیانت و گفتمان سازی اجتماعی شدن مبارزه با مواد مخدر در مشهد گفت: سیاست دولت از بدو تشکیل تقویت سمن ها و گروه های مردم نهاد در موضوع مشارکت بوده است و به استفاده از ظرفیت های مردمی در حوزه مختلف به عنوان حلقه های واسط بین ملت و دولت و حکومت اعتقاد داریم.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, صبح توس,

وی ضمن تأکید بر توجه به آسیب های اجتماعی اظهار کرد: متأسفانه در حوزه های آسیب های اجتماعی حرکتی منسجم، هماهنگ و هدفداری را طی این سال ها انجام نداده ایم.

,

 

,

وزیر کشور با اشاره به اهمیت اولویت بندی صحیح و استفاده از امکانات افزود: در نتیجه این گزارشات منجر به تعیین و مشخص شدن اولویت های مدیریت آسیب های اجتماعی شد که در آن اعتیاد و مبارزه با مواد مخدر صدر اولویت ها است.

,

 

,

وی پس از اعتیاد و مبارزه با مواد مخدر اولویت های دیگر در مدریت آسیب های اجتماعی را حاشیه نشینی، طلاق، ناهنجار های اجتماعی و موارد بحرانی دانست و گفت: وزارت کشور بر این اساس فعالیت های مختلف را با وجود سمن ها هماهنگی کرده است.

,

 

,

رحمانی فضلی تصریح کرد: برای ساماندهی مواد مخدر به عنوان آسیب بزرگ اجتماعی باید توجه به ریشه ها و دلایل بوج.د آمدن این پدیده و حوزه های تأثیرگذاری این موضوع شود.

,

 

,

وی با اشاره به گردش مالی و مبارزه با مواد مخدر افزود: باتوجه به هزینه های اداری  و اقتصادی در سال حدود 150 هزار میلیارد تومان مجموعه هزینه های مبارزه با مواد مخدر در پی داشته است.

,


سالی 800 تن مواد مخدر کشف شده است

,
, سالی 800 تن مواد مخدر کشف شده است,


وزیر کشور با بیان اینکه سالی 800 تن مواد مخدر کشف شده و بیش از 2 هزار مورد مبارزه با قاچاقچیان خاطرنشان کرد: استفاده از ظرفیت های مردم و وارد کردن در صحنه مدیریت آسیب های اجتماعی برای اینکه کسی دچار آسیب ها اجتماعی نشود و پیشگیری از اعتیاد دارای اهمیت است.

,
,


وی افزود: از نظر کمیتی گروه های مردم نهاد مبارزه با مواد مخدر 2 برابر شده اما ضعف هایی در عملکرد و اجرا ازجمله عدم تانمندی، ضعف آموزش وجود دارد. 

,
,


رحمانی فضلی با اشاره به 4 مرحله مبارزه با مواد مخدر ازجمله پیشگیری، درمان، مقابله و صیانت گفت: از ضعف های اساسی نبود قانون اساسی برای سمن ها است که در این راستا پیش نویس لایحه به دولت برده شده و به عنوان مصوبه دولت ابلاغ شده است.

,
,


وی افزود: ضعف پای بندی به اصول اخلاقی و اعتقادی یکی از مسائل اصلی دچار شدن به آسیب های اجتماعی است و رابطه مستقیم با بزهکاری و آسیب های اجتماعی دارد.

,
,


وزیر کشور با انتقاد از نگاه سلبی و دفعی به افراد معتاد اظهار کرد: آموزش و توانمندسازی وظیفه سمن ها است و در این راستا 2 هزار کادر مربی در سطوح آموزش و پرورش، دانشگاه ها و پادگان ها تربیت شده اند.

,
,


وی افزود: 20 سال عقب ماندگی در مبارزه با مواد مخدر داریم و باید جبران کنیم چراکه همه خانواده ها در معرض چنین ناهنجاری ها قرار داریم و لذا در حوزه درمان بیش از 80 درصد توسط بخش خصوصی انجام می شود البته یکی از مشکلات درمان ها این است که ماندگاری در پاکی کاهش یافته است و باید تلاش کنیم درمان در این حوزه را پایدار کنیم.

,
,


رحمانی فضلی ضمن تأکید بر کامل شدن زنجیره درمانی در این موضوع تصریح کرد: فاصله دسترسی به مواد مخدر  در نقاط مختلف کشور متفاوت است.

,
,


بیش از 600 نوع مواد مخدر صنعتی در کشور وجود دارد 

,
, بیش از 600 نوع مواد مخدر صنعتی در کشور وجود دارد ,


وی با اشاره به تولید 9 هز ار تن مواد مخدر افغانستان که قطعا بیش تر این آمار است افزود: ایران یکی از مسیرهای سه گانه عبوری مواد مخدر است لذا شاهد هستیم در 2500 درگیری 730 تن مواد مخدر اخذ شده که نیاز به تلاش بیش تر مبارزه با مواد مخدر داریم.

,
,


2 هزار کارگاه تولید شیشه در کشور منهدم شده است

,
, 2 هزار کارگاه تولید شیشه در کشور منهدم شده است,


وزیر کشور با اعلام اینکه بیش از 600 نوع مواد مخدر صنعتی در کشور وجود دارد تصریح کرد:  این مواد مخدر در کشور تولید می شود و در این راستا 2 هزار کارگاه تولید شیشه در کشور منهدم شده است اما تا زمانی که سود داشته باشد قاچاقچی این ریسک را می پذیرد.

,
,


وی افزود: علی رغم اینکه 2300 کیلومتر مرز شرق کشور را موانع و مجهز کرده ایم اما  باید گفت از نظر تعداد معتاد و میزان شیوع از متوسط جهانی پایین تر هستیم اما همین نیز در منزلت ملت جمهوری اسلامی نیست.
انتهای پیام/

,
,
,

 

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه