اخبار داغ

رییس اداره بهزیستی شهرستان گالیکش:

شناسایی ۱۶۵۰ معلول در گالیکش / برای ۶ خانواده ۲ معلولیتی گالیکش خانه ساخته می‌شود

شناسایی ۱۶۵۰ معلول در گالیکش / برای ۶ خانواده ۲ معلولیتی گالیکش خانه ساخته می‌شود
رییس اداره بهزیستی گالیکش از شناسایی ۲۰۵۰ معلول و توان‌خواه اجتماعی در این شهرستان خبر داد که ۴۷۰ نفر از آن‌ها مستمری دریافت می‌کنند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از نیلکوه علی رمضانی راد گفت: در شهرستان گالیکش 1650 معلول جسمی حرکتی، ذهنی، نابینا، ناشنوا، اعصاب و روان، ضایع نخاعی و بیماری صرع شناسایی‌شده است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, نیلکوه ,

وی افزود: از این تعداد 470 نفر مستمری‌بگیر بهزیستی گالیکش هستند و ماهیانه با توجه به بعد خانوار، اگر سرپرست خانوار مستمری‌بگیر باشد؛ با افزایش مستمری و دو برابر شدن یارانه، از 147 هزار تومان تا 465 هزار تومان دریافت می‌کنند.

,

به گفته رمضانی راد علاوه بر این معلولین برای 400 زن سرپرست خانوار، دختر بی‌سرپرست و ... نیز در بهزیستی گالیکش تشکیل پرونده شده است که از این تعداد 158 نفر مستمری دریافت می‌کنند.

,

رمضانی راد با اشاره به اینکه 25 معلول ضایع نخاعی در شهرستان داریم گفت: معلولین ضایع نخایی جدای از مستمری (93 هزار تومان) پس از آموزش ماهیانه 170 تا 220 هزار تومان به خانواده‌های آن‌ها برای نگهداری پرداخت می‌شود.

,

وی با اشاره به اجرای طرح مراقبت از سالمند در شهرستان گالیکش گفت: در نیمه دوم سال گذشته طرح خدمات مراقبتی از سالمندان در منزل برای سالمندان و معلولین جسمی - حرکتی شدید به استعداد 30 نفر اجرا شد. در این طرح یکی از اعضای خانواده مسئول مراقبت از سالمند یا معلول شده و 170 تا 220 هزار تومان بابت این کار دریافت می‌کند.

,

رییس اداره بهزیستی شهرستان گالیکش با اشاره به پرداخت تسهیلات خوداشتغالی به مددجویان در این شهرستان گفت: از ابتدای امسال تاکنون 550 میلیون تومان برای اشتغال‌زایی 34 مددجو پرداخت‌شده است.

,

وی اظهار داشت: برای ساخت خانه 5 خانوار دو معلولیتی شهر گالیکش 810 مترمربع در محدوده مسکن مهر گالیکش خریداری‌شده است تا با مساعدت 50 میلیون ریالی خیرین شهرستان و 100 میلیون ریال بلاعوض بهزیستی و 150 میلیون ریالی خیرین مسکن‌ساز برای آن‌ها خانه ساخته شود.

,

وی افزود: برای 6 خانوار دو معلولیتی روستایی این شهرستان نیز جهت دریافت تسهیلات قرض‌الحسنه 180 میلیون ریالی تاکنون 4 خانواده به بانک معرفی‌شده‌اند که با اعتبارات بلاعوض سازمان نیز پرداخت می‌گردد.

,

رمضانی راد اصلی‌ترین مشکل مددجویان بهزیستی را کمبود اعتبار کمک‌هزینه درمان اعلام کرد و گفت: علی‌رغم اینکه از ابتدای سال تاکنون حدود 400 میلیون ریال سند درمانی مددجویان به این اداره آورده شده است اما تاکنون 42 میلیون ریال اعتبار تخصیص‌یافته به توان‌خواهان پرداخت‌شده است.

,

به رییس اداره بهزیستی شهرستان گالیکش اهداف و رسالت بهزیستی برای آن است که همیشه در کنار معلولین و خانواده‌هایشان باشد اما با توجه به محدودیت منابع و اعتبارات بهزیستی، نیازمند حمایت و مساعدت خیرین است تا نیاز مددجویان برطرف شود.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه