اخبار داغ

فرمانده انتظامی استان زنجان:

رابطه معناداری بین کتابخوانی و کاهش آسیب‌های اجتماعی وجود دارد/ لزوم مراقبت والدین در استفاده کودکان از فضای مجازی

رابطه معناداری بین کتابخوانی و کاهش آسیب‌های اجتماعی وجود دارد/ لزوم مراقبت والدین در استفاده کودکان از فضای مجازی
فرمانده انتظامی استان زنجان با اشاره به لزوم توسعه فرهنگ کتابخوانی در جامعه گفت: رابطه معناداری بین کتابخوانی و کاهش آسیب‌های اجتماعی وجود دارد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از موج رسا; سردار علی آزادی امروز در آیین امضای تفاهم‌نامه همکاری میان اداره کل کتابخانه‌های عمومی و نیروی انتظامی استان زنجان با اشاره به اهمیت و جایگاه علم ، دانایی و آگاهی در دین مبین اسلام، از کتابخانه های عمومی به عنوان مرکزی برای توسعه فرهنگی و ایجاد جامعه دانایی محور و ارتقای شناخت، آگاهی و بصیرت مردم یاد کرد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, موج رسا;, ,

وی به حدیثی از امام سجاد(ع) در زمینه ضرورت کسب علم و آگاهی اشاره و اظهار کرد: مطالعه و کتابخوانی سبب ایجاد شناخت و بصیرت شده که کتابخانه های عمومی در این راستا نقش مهم و تاثیر گذاری دارند.

,

فرمانده انتظامی استان زنجان گفت: امروزه میان توجه به مقوله فرهنگ به خصوص کتاب و کتابخوانی و کاهش آسیبهای اجتماعی رابطه معناداری وجود دارد و در صورت توجه به مقوله فرهنگ و ارتقای فرهنگ کتابخوانی در بین مردم، آسیبهای اجتماعی نیز کاهش خواهد یافت.

,

وی به موضوع فضای مجازی اشاره کرد و خاطرنشان کرد: والدین در خصوص دسترسی و استفاده کودکان از فضای مجازی باید مراقبتهای لازم را به عمل آورند و  آنان را به موضوعات مفید و علمی و مطلوب راهنمایی کنند.

,

سردار آزادی با قدردانی از برنامه‌ها و فعالیتهای کتابخانه های عمومی برای اقشار مختلف مردم استان عنوان کرد: در کتابخانه های عمومی فعالیتهای خوبی برای گروههای مختلف سنی اجرا می شود که ارزنده و قابل تقدیر است.

,

در ادامه این مراسم تفاهم‌نامه همکاری اداره کل کتابخانه‌های عمومی استان و نیروی انتظامی استان زنجان با هدف توسعه کمی و کیفی فرهنگ مطالعه و کتابخوانی در سطح استان و استفاده از زمینه های مشترک و مستعد برای همکاری به امضاء رسید.

,

 تعهدات کتابخانه های عمومی در این تفاهمنامه شامل برگزاری مسابقات کتابخوانی مشترک،  در مناسبتهای ویژه، همکاری در راه اندازی کتابخانه مشارکتی و تامین کتب نرم افزار کتابداری و همچنین آموزش نیروی انسانی کتابخانه در نیروی انتظامی، تامین کتب ایستگاههای مطالعه مستقر در ستاد فرماندهی و کلانتریهای مستقر در شهر زنجان، برگزاری نشستهای کتاب خوان مشترک، تمهیدات لازم جهت عضویت کارکنان نیروی انتظامی و خانواده آنان در کتابخانه های عمومی به صورت نیم بهاء، همکاری در برگزاری برنامه های فرهنگی مشترک در مناسبت‌های مختلف است.

,

تعهدات نیروی انتظامی استان زنجان نیز در این تفاهمنامه شامل همکاری در راه اندازی کتابخانه عمومی مشارکتی در ستاد فرماندهی نیروی انتظامی استان، همکاری در برگزاری نشست‌های کتاب خوان و مسابقات کتابخوانی مشترک در مناسبتهای ویژه در طول سال و مشارکت در تامین جوایز برندگان مسابقات مشترک، تامین و ارسال کتب و نشریات مرتبط با امور حفاظتی و امنیتی کتابخانه‌های عمومی، همکاری در برگزاری برنامه های فرهنگی مشترک است.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه