اخبار داغ

رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان یزد:

بودجه97 از بهترین بودجه‌های 40 سال اخیر است!

بودجه97 از بهترین بودجه‌های 40 سال اخیر است!
رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی یزد گفت: در سال 96 بودجه عمرانی استان یزد، 419 میلیارد تومان بوده که در سال 97 با 17 درصد کاهش به 348 میلیارد تومان رسیده است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا به نقل از یزدرسا، رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان یزد در نشست خبری تبیین اعتبارات و درآمدهای استان یزد در لایحه بودجه سال 1397، گفت: زمانی کشور به توسعه می‌رسد که همه‌ی مردم  مشارکت کنند و مشارکت مردم نیز زمانی اتفاق می‌افتد که آن‌ها از برنامه‌ها مطلع باشند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, یزدرسا,

حمیدرضا نصیری‌‍‌زاده با بیان اینکه بودجه 97 یکی از علمی‌ترین لوایح سال‌های اخیر است، اظهار داشت: لایحه بودجه سال 97 یکی از بهترین برنامه‌ها و بودجه‌هایی است که در 40 سال اخیر طراحی شده است.

,

وی در ستایش بودجه 97 ادامه داد: کار اساسی که دولت در حال انجام آن است نتایجش را دولت‌های آینده خواهند دید. در واقع تحول جدی در بودجه نویسی رخ داده است. ممکن است در کوتاه مدت روی مردم فشار بیاید ولی در بلندمدت نتایج خوبی خواهد داشت.

,

رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی یزد گفت: همه کشورها در عرصه اقتصادی چهار هدف را دنبال می‌کنند که عبارتند از: رسیدن به تعادل داخلی، رسیدن به تعادل خارجی، توزیع عادلانه درآمدها، رشد منطقی تولیدات.

,

نصیری‌زاده با تبیین مختصات بودجه سال 97 عنوان کرد: اصلاح ساختاری در بودجه، توجه ویژه به تولید و اشتغال و همچنین توجه ویژه به عدالت اجتماعی از ویژگی‌های بودجه سال آینده است که آن را از بودجه‌های سال‌های گذشته متمایز کرده است.

,

وی با بیان اینکه دولت در زمینه اقتصادی باید تسهیل‌گر باشد نه متصدی، تاکید کرد: در بودجه سال 97، دولت به دنبال بودجه‌ریزی مبتنی بر عملکرد است. یعنی بر اساس فعالیت‌های هر دستگاه بودجه اختصاص داده شود.

,

نصیری‌زاده در ادامه گفت: در بودجه سال آینده سهم استان‌ها در اعتبارات سرمایه‌ای به بیش از 30 درصد  رسیده است و شاهد استانی شدن 868 طرح ملی خواهیم بود.

,

وی با بیان اینکه دولت به دنبال ایجاد اشتعال گسترده در سال 97 است، خاطرنشان کرد: نزدیک به 80 میلیون جمعیت کشور است که از این تعداد بیش از 65 میلیون نفر در سن کار (بالای 10 سال) هستند. که از این تعداد بیش از 25 میلیون نفر جمعیت فعال و نزدیک به 40 میلیون نفر جمعیت غیرفعال هستند.

,

رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان یزد اضافه کرد: از 25 میلیون جمعیت فعال بیش از 22 میلیون نفر آن‌ها شاغل و بیش از 3 میلیون نفر آن‌ها نیز بیکار هستند که از این 3 میلیون نفر حدود 1 میلیون 300 هزار نفرشان دارای تحصیلات عالیه هستند.

,

نصیری‌زاده ادامه داد: از 40 میلیون جمعیت غیرفعال، بیش از 5 میلیون نفر آن‌ها دارای تحصیلات عالیه هستند و بیش از 34 میلیون نفر آن‌ها تحصیلات دیپلم و زیردیپلم دارند. دولت باید برای جمعیت بیکار فعال و همچنین جمعیت دارای تحصیلات غیرفعال برنامه اشتغال داشته باشد.

,

وی درباره جمعیت یزد هم گفت: بیش از یک میلیون و 100 هزار نفر جمعیت استان یزد است که از این تعداد، بیش از 900 هزار نفر آن‌ها در سن فعالیت هستند. که از این تعداد بیش از 500 هزار نفر آن‌ها غیرفعال هستند. بیش از 100 هزار این جمعیت غیرفعال، دارای تحصیلات عالیه هستند.

,

رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی یزد تصریح کرد: حدود 390 هزار نفر، جمعیت فعال اقتصادی استان است که نزدیک به 45 هزار نفر آن‌ها بیکار هستند که از این 45 هزار نفر بیش از 18 هزار نفرشان تحصیلات عالیه دارند.

,

نصیری‌زاده در تشریح برنامه‌های دولت در زمینه اشتغال در سال آینده گفت: دولت در سه حوزه اشتغال فراگیر، اشتغال روستایی و عشایری و اشتغال حمایتی، اشتغال‎‌زایی می‌کند. البته اشتغال‌زایی نیاز به منابع دارد که این منابع از گران شدن حامل‌های انرژی و بهینه‌سازی یارانه‌ها تأمین می‌شود.

,

رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی یزد ادامه داد: سال 96 بودجه عمرانی کشور 71 هزار میلیارد تومان بود که در سال 97 این رقم ، 41 هزار میلیارد تومان شده است. همچنین در سال 96 بودجه عمرانی استان یزد، 419 میلیارد تومان بوده که در سال 97 با 17 درصد کاهش به 348 میلیارد تومان رسیده است.

,

نصیری زاده اظهار داشت: در کشور حدود 71 هزار پروژه ناتمام وجود دارد که 6 هزار تای آن پروژه ملی و 65 هزار تای دیگر، پروژه استانی است.

,

وی با بیان اینکه در دولت یازدهم هیچ پروژه‌ای ایجاد نشده و پروژه‌های مذکور مربوط به دولت‌های قبل است، گفت: برای اتمام این پروژه‌ها 48 هزار میلیارد تومان بودجه اختصاص یافته است. دولت به دنبال این است که این پروژه‌ها را یا به طور کلی در اختیار بخش خصوصی قرار دهد یا اینکه به صورت مشارکتی به اتمام برساند. در استان یزد نیز 385 پروژه را قرار است به بخش خصوصی واگذار کنیم.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه