اخبار داغ

شادی‌های پوچ و تصنعی جشن‌هایی که دانشجویان را درگیر حواشی ‌می‌سازد

شادی‌های پوچ و تصنعی جشن‌هایی که دانشجویان را درگیر حواشی ‌می‌سازد
برگزاری جشن‌ مطابق با دستورات اسلام و به دور از حواشی و بی‌حرمتی‌ها نه تنها بد نیست بلکه پسندیده هم هست اما نباید مسئولان دانشگاه‌ها دانشجویان را به بهانه برگزاری جشن و شادی از اصول اسلامی و انقلابی دور ساخته و درگیر موارد پوچ و بیهوده کنند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از منطقه آزاد؛ بحث ارائه مسائل فرهنگ و تربیت در کنار آموزش در دانشگاه‌ها بسیار مهم و ضروری است.

قرارگیری در برهه‌ای حساس و همچنین فعالیت دشمن در جبهه جنگ نرم علیه ایران توجه به بسیاری از موارد و ازجمله بحث محتوا و برنامه‌های فرهنگی را در دانشگاه‌ها بیش از پیش مهم و ضروری می‌کند.

بصیرت‌افزایی باید یکی از اهداف دانشگاه و دانشجویان باشد

یکی از دانشجویان دانشگاه شهرکرد در گفت‌وگو با منطقه آزاد؛ اظهار کرد: دانشگاه محلی است که انسان علاوه‌بر کسب تحصیلات عالی باید در آن به تحصیل فضایل اخلاقی نیز بپردازد.

وی با بیان اینکه معرفی راه و اهداف شهدا و بزرگان انقلاب برای دانشجویان بسیار مهم است ادامه داد: بصیرت‌افزایی باید یکی از اهداف دانشگاه باشد و در این مسیر دانشگاه باید زمینه این بصیرت‌افزایی را فراهم سازد.

این دانشجوی دانشگاه شهرکرد با اشاره به برگزاری برخی از جشن‌ها و برنامه‌های بی‌محتوا در دانشگاه‌ها ادامه داد: کاش بیش از آنکه به دنبال برنامه‌های بی‌مضمون در جشن‌های‌مان باشیم به دنبال آن باشیم که اطلاعات خود را بالا ببریم چون دانشجویی که افق دیدش کوتاه است و عروسک خیمه شب‌بازی دشمن است نمی‌تواند در آینده جامعه‌ایی را بسازد.

انحراف دانشگاه از مسیر اهداف خروجی جز دانشجویان بی‌بصیرت ندارد

منوچهر ذوالفقاری، مسئول ناحیه بسیج دانشجویی استان چهارمحال و بختیاری در گفتگو با منطقه آزاد گفت: دانشگاهی که بر پایه علم؛ بصیرت و خودباوری باشد دانشجویانش پس از اتمام تحصیل خواهند توانست در برهه های خاص عامل پیشرفت و ترقی شوند.

وی در ادامه و در نقد محتوایی برنامه های دانشگاه ها گفت: دانشگاهی که از مسیر و اهداف اصلی خود خارج شود خروجی آن دانشجویانی بی بصیرت و ناآگاه نسبت به مسائل کشور خواهد شد و اگر دانشجو در زمینه های، دینی، فرهنگی، سیاسی و... آگاه نباشد جامعه متضرر می‌شود و آسیب می‌بیند.

وی ادامه داد: دانشجو قشر تحصیل کرده و تاثیرگذار جامعه است و باید از آرمان‌ها و ارزش‌های خود دفاع کند و آنها را گسترش دهد، همانند شهیدان بزرگوار، مهدی شریعت رضوی، مصطفی بزرگ نیا، احمد قندچی که در ۱۶ آذر ۱۳۳۲ در مقابل استکبار جهانی ایستادند و هویت دانشجوی آزادی خواه انقلابی را زنده نگه داشتند.

مسئول ناحیه بسیج دانشجویی بیان داشت: آیا سزاوار است در سالروز شهادت این شهدای عالی قدر بجای یادآوری این حادثه بزرگ تاریخی به دانشجویان آنهارا سرگرم برنامه های پوچ و بی فایده کنند و از هویت اصلی و روحیه مطالبه گری و حق طلبی دور کنند؟

ذوالفقاری افزود: هنوز هم خون‌هایی که به پای نیکسون خبیث ریخته شد زنده و جاری است و اگر نبودند برای حفظ این سنگر، هویت دانشجو را همان سال استکبار با خود برده بود.

وی اضافه کرد: بعد از گذشت سالها هنوز هم با ورود شهدای مدافع حرم به استانمان همچون شهید جیلان ها و عباسی ها که خود را در راه اسلام و انقلاب فدا کردند برای نابودی استکبار جهانی باید بدانیم مبارزه همچنان باقی ست.

ذوالفقاری بیان داشت: حال با ایجاد جوی به اصطلاح شاد در سطح دانشگاه های استان چهارمحال و بختیاری توسط مسئولین دانشگاهها برای دانشجویان به بهانه روز دانشجو و... چگونه از این سنگر دفاع می‌شود؟ پس رسالت دانشجویی چه می‌شود؟

وی در ادامه اظهار داشت: بنده مخالفت خود را از برگزاری این چنین برنامه هایی که تحت عنوان جشن روز دانشجو یا هر برنامه دیگری که همراه با هتک حرمت به ارزش‌های اسلامی و انقلابی ما است اعلام می‌دارم و اجرای آن را مناسب فضای دانشگاه نمی‌دانم.

به گزارش منطقه آزاد؛ برگزاری جشن‌ مطابق با دستورات اسلام و به دور از حواشی و بی‌حرمتی‌ها نه تنها بد نیست بلکه پسندیده هم هست اما این نباید دانشجویان را به بهانه برگزاری جشن و شادی از اصول اسلامی و انقلابی دور ساخته و درگیر موارد پوچ و بیهوده کنیم.

از مسئولان انتظار است که در زمانی که دشمن از همه امکانات خود برای اغفال جوانان این مرز و بوم بهره گرفته و درحال تلاش برای گمراهی این قشر از جامعه است راه را برای آگاهی جوانان باز کنند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, منطقه آزاد,
,
,
,
, بصیرت‌افزایی باید یکی از اهداف دانشگاه و دانشجویان باشد,
,
, منطقه آزاد,
,
,
,
,
,
, انحراف دانشگاه از مسیر اهداف خروجی جز دانشجویان بی‌بصیرت ندارد,
,
, منطقه آزاد,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
, منطقه آزاد,
,
,

 

,

انتهای پیام/
 

,
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه