اخبار داغ

امام جمعه میاندوآب:

تحقیق و پژوهش باید در اولویت مراکز علمی قرار گیرد/ پیشرفت علمی زمینه ساز اقتدار کشور است

تحقیق و پژوهش باید در اولویت مراکز علمی قرار گیرد/ پیشرفت علمی زمینه ساز اقتدار کشور است
امام جمعه میاندوآب گفت: تنها راه پیشرفت این است که تحقیق و پژوهش در مراکز علمی باید در اولویت قرار گیرد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا به نقل از زرین خبر، حجت الاسلام و المسلمین حمید حسن زاده امروز در همایش گرامیداشت هفته پژوهش در شرکت نفت منطقه میاندوآب در سخنانی اظهار کرد: برای اینکه بتوانیم حرفی برای گفتن داشته و تاثیرگذار باشیم باید روز به روز بر قدرت علمی خود افزوده و قله های علمی دنیا را فتح کنیم.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, زرین خبر,

امام جمعه میاندوآب افزود: آن چیزی که سبب شده تا امروز برخی کشورها در دنیا حرفی برای گفتن داشته باشند، قدرت علمی است و بنابراین باید به گونه ای حرکت کنیم تا دنیا را در زمینه علمی محتاج خود کنیم.

,

وی علم را عامل پیشرفت و توسعه در ابعاد مختلف معرفی کرد  و گفت: باید به جای توجه به اینکه تعداد دانشگاه یا دانشجو زیاد باشد یا نباشد، به امر تحقیق و پژوهش توجه داشته باشیم.

,

حسن زاده با بیان اینکه متاسفانه امروز ضد ارزش ها جای ارزش ها را گرفته اند، تصریح کرد:  باید مراکز علمی را بر اساس مقالات و پژوهش ها ارزیابی کرد چرا که هزاران دانشجو داشته باشیم ولی به تحقیق و پژوهش توجهی نداشته باشیم، به هیچ دردی نمی خورد.

,

امام جمعه میاندوآب با تاکید بر اینکه دانشگاه ها باید در کنار جذب دانشجو به امر تحقیق و پژوهش هم توجه داشته باشند، اظهار کرد: متاسفانه امروز شاهد امری به نام فروش پایان نامه هستیم که کاملا بر خلاف روحیه تحقیق و پژوهش است و نمی توان با این روش ها پیشرفت کرد.

,

وی با بیان اینکه هر جا به امر تحقیق بها داده ایم در آنجا شاهد پیشرفت و رتبه های بالا بوده است، گفت: مثلا در صنعت نفت خام فروشی سبب می شود تا از میزان تحقیقات کاسته شده و بنابراین وابسته باشیم که نباید اینگونه باشد.

,

حسن زاده در پایان با تاکید بر اینکه مراکز علمی باید به امر تحقیق و پژوهش اهمیت دهند، تصریح کرد: تنها راه پیشرفت این است که تحقیق و پژوهش در مراکز علمی باید در اولویت قرار گیرد  چرا که اگر پژوهش و تحقیقات در اولویت قرار نگیرد؛ امکان پیشرفت وجود ندارد.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه