اخبار داغ

نکاتی که پیش از خرید مبل باید رعایت کنید

نکاتی که پیش از خرید مبل باید رعایت کنید
مبلمان یکی از مهمترین لوازم خانگی است که بی‌شک در جهزیه‌ی هر تازه ‌عروس و در هر خانه‌ای وجود دارد و کمتر جایی را می‌بینید که به مبلمان مجهز نشده باشد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ فارغ از قیمت مبلمان، مبل‌ ها در انواع مختلفی دسته‌بندی می‌شوند که بسته به کارایی و سلیقه‌ی افراد متفاوت هستند. فرقی نمی‌کند دنبال مبلمان خانگی یا مبلمان اداری باشید، مهم این است که مبل تاثیر به سزایی در زیبایی فضا و دکوراسیون دارد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا,
,

اگر قصد دارید جهیزیه بخرید یا مبلمان داشتید و قصد تعویض آن را دارید، بهتر است پیش از هر اقدامی یک بار جدی به این موضوع نگاه کنید. چرا که وقتی خودتان یا دیگران روی آن می‌نشینید باید احساس راحتی داشته باشید و کمتر اذیت شوید.

, مبلمان,

انواع مبل بسته به قیمت مبلمان، طراحی ظاهری و مواد به کار رفته شده، مدل‌های مختلفی چون مبلمان استیل، نیمه استیل، مبل سلطنتی، مبل راحتی و چوبی دارد که هر کسی بسته به سلیقه و میزان بودجه‌ی خودش مدلی را انتخاب کرده و خریداری می‌کند.

,

اما پیش از آن که برای خرید مبلمان تصمیم بگیرید و هزینه‌ای پرداخت کنید، می‌توانید با رعایت چندین نکته، مبل دلخواه خود را خریداری کنید. بی‌شک مدل‌های مختلف مبلمان تفاوت‌هایی با یکدیگر دارد. اما موضوعات ثابتی وجود دارد که فارغ از مدل انتخاب شده باید در تمامی مبل ها رعایت شده باشد.

,

پیش از خرید حتما روی مبل بنشینید، راحتی آن را بسنجید، بررسی کنید موقع نشستن یا تکان خوردن، مبلمان صدا نداشته باشد و دسته‌های مبل را چک کنید که مشکلی باعث آزار شما نشود. حتما سطح نشیمن‌گاه مبلمان را بررسی کنید که صاف و بدون فرورفتگی باشد. در مجموع مبل باید کاملا راحت و مناسب باشد.

,

معمولا قیمت مبلمان بسته به مدل، جنس، طرح و... متفاوت است. از طرف دیگر علت گران‌تر بودن مبلمان سلطنتی و استیل، علاوه بر جنس و مواد به کار رفته، مربوط به نقش و نگارهایی است که روی آن به کار گرفته شده است. هر چه کار کردن روی مبلمان بیشتر باشد، طبیعتا قیمت بیشتری باید پرداخت شود.

,

این روزها مبلمان هایی از جنس فوم و اسنفج زیاد شده‌اند. ام حتما مطمئن شوید اگر از این مواد در ساخت مبلمان استفاده شده، حتما دو یا چند لایه و فروم سرد باشد که بر خلاف فوم گرم، حالت خود را به مرور زمان از دست نمی‌دهد. مطمئن باشید اگر روی مبل نشستید و بلند شدید، فوم آن سریعا به حالت قبلی برگردد.

,

بی‌تردید یکی از مهمترین بخش‌های مربوط به انتخاب مبلمان که به دلایل مختلف اهمیت زیادی دارد، به انتخاب پارچه مربوط می‌شود. انتخاب پارچه نه تنها در زیبایی و هارمونی (هماهنگی) محصول نقش مهمی دارد، بلکه در استحکام محل نشستن روی مبل نیز تاثیرگذار است.

,

فرض کنید جنس پارچه خوب نباشد یا مقاومت لازم را نداشته باشد، قطعا خیلی زود پاره شده و باید به فکر تعمیر و جایگزینی باشید. خوب دقت کنید جنس پارچه متراکم، مستحکم و زیبا باشد. در مبلمان از انواع پارچه‌های مخمل، چرم، سلطنتی و... استفاده می‌شود. البته ناگفته نماند خیلی به صحبت‌های فروشندگان برای فروش محصول خود به کار می‌برند، مانند پارچه ترک، مازراتی و... توجه نکنید و همین پارچه‌های ایرانی هم کیفیت خوبی دارند.

,

از طرف دیگر حتما تلاش کنید مبلمانی تهیه کنید که از تولیدکننده‌ی معتبر و با سابقه باشد و در ازای کالای خریداری شده به شما ضمانت نامه‌ی کتبی بدهد. در صورتی که قصد خرید مبل ارزان ‌قیمت دارید حتما استحکام اسکلت مبلمان و پارچه و کیفیت ساخت آن را دقیقا بررسی کنید.

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه