اخبار داغ

مدیر کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان یزد:

فوت 134 نفر در تصادفات جاده ای استان در سال 95

فوت 134 نفر در تصادفات جاده ای استان در سال 95
مدیر کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان یزد گفت: 134 نفر در تصادفات جاده ای استان در سال 95 فوت کردند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از عصر فرهنگ؛ ظهر امروز مدیر کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان یزد در جمع خبرنگاران گفت: شبکه حمل و نقل کشور که کانون های اقتصادی را به هم متصل می کند در همه زمینه های اقتصادی، سیاسی، اجتماعی و نظامی نقش عمده ای ایفا می کند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, عصر فرهنگ؛,

محسن صادقیان افزود: در شرایط کنونی شرایط اقتصادی حاکم و مشکلاتی که در صنعت حمل و نقل هوایی و ریلی است جاده به عنوان حمل و نقل اول و عمومی کشور ارائه خدمات می کند. بیشترین بار و مسافر توسط شبکه جاده ای کشور جابجا می شود.

,

وی افزود: در استان یزد 11 اداره در تمام شهرستان های استان یزد اقدامات راهداری و حمل و نقل جاده ای انجام می دهند و 14 باب راهدارخانه خدمات را برای جاده های استان فراهم می کنند.

,

این مقام مسئول بیان داشت: در 4602 کیلومتر از راه های استان خدمات ارائه می شود که از این مقدار 727 کیلومتر بزرگراه ، 640 کیلومتر راه اصلی، 961 کیلومتر راه فرعی و   2274 کیلومتر راه آسفالته روستایی است.

,

صادقیان عنوان کرد: از لحاظ شاخصه های حمل و نقل اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان یزد در کشور از نظر طول راه های شریانی رتبه دهم کشور، طول بزرگراه رتبه هشتم، طول راه های اصلی رتبه پانزدهم، طول راه های فرعی رتبه پانزدهم و طول راه های روستایی رتبه بیست و دوم را از آن خود کرده است.

,

وی اظهار کرد: در سال گذشته بیش از 20 میلیون تن بار از مبدأ استان حمل شده است و از لحاظ این شاخص در رتبه هفتم کشور هستیم. همچنین سال گذشته از لحاظ جابجایی مسافر از مبدأ استان یک میلیون و چهارصد و هشتاد و دو هزار نفر جابجایی داشته ایم. البته این ها تنها از مبدأ استان صورت گرفته است و بسیاری از جابجایی هایی که از خدمات جاده های استان استفاده می کنند از مبدأ یزد صورت نمی گیرد.

,

وی گفت: در حال حاضر 209 شرکت خصوصی وظیفه حمل کالا و بار و 39 شرکت نیز وظیفه جابجایی مسافر را بر عهده دارند، که در همین هفته دو شرکت دیگر نیز برای جابجایی مسافر در اردکان افتتاح خواهد شد.

,

تعداد ناوگان باری استان 8708 دستگاه است و تعداد رانندگانی که در این بخش فعالیت می کنند حدود 14 هزار نفر است. در بخش مسافر 750 دستگاه اتوبوس و مینی بوس و سواری کرایه داریم و تعداد رانندگانی که در این بخش فعالیت می کنند 1105 نفر است.

,

این مقام مسئول گفت: در استان یزد بیش از 32 درصد کامیون ها، 29 درصد سواری کرایه، بیش از 22 درصد اتوبوس و بیش از 50 درصد مینی بوس های ناوگان حمل و نقل عمومی فرسوده هستند.

,

صادقیان اعلام کرد: جابجایی بیش از 20 میلیون تن بار در سال گذشته در استان یزد در مقایسه با سال قبل 23 درصد رشد را نشان می دهد. همچنین بیشتر کالاهایی که از مقصد استان جابجا می شود عمدتاً سنگ آهن، گندله، انواع آهن آلات و انواع کاشی، آجر و بلوک است.

,

وی در بخش دیگری از سخنان خود گفت: 4602 کیلومتر راه استان نه با گشت های راهداری و نه با گشت پلیس راه قابل کنترل نیست، اما بستر اینترنت به ما کمک کرد تمام سامانه های اینترنت را در اختیار بگیریم تا بتوانیم جاده ها را به صورت هوشمند کنترل کنیم. انشاالله در سال آینده تمام جاده های استان به صورت هوشمند کنترل می شود.

,

مدیر کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان یزد اعلام کرد: 25 دوربین نظارتی، 49 دوربین پیشرفته کنترل سرعت در راه های مواصلاتی و 77 دستگاه ترافیک شمار در جاده های استان نصب شده اند که با این سامانه ها تمام سرعت ها را در جاده ها تحت کنترل داریم.

,

وی ابراز امیدواری کرد: در آینده نزدیک با نصب 3 دستگاه توزین در حال حرکت در خروجی های استان تمام بارهای استان را تحت کنترل خود در می آوریم.

,

وی گفت: تمام ناوگان مسافربری استان در سال گذشته مجهز به سامانه سپهتن شده است که به کمک این سامانه و از طریق سیستم هایی که در پاسگاه های پلیس راه استان است تمام اتوبوس ها به صورت هوشمند تحت کنترل است.

,

صادقیان بیان داشت: تا کنون موافقت اصولی با ساخت 24 مجتمع خدمات رفاهی را صادر کرده ایم که از این تعداد 8 مورد در دست ساخت است و 4 مورد نیز به بهره برداری رسیده است.

,

وی با اشاره به تصادفات منجر به فوت در جاده های استان گفت: در سال 90 تعداد 236 نفر در راه های استان یزد فوت کرده اند که در سال 95 این میزان به 134 نفر کاهش یافته است.

,

صادقیان افزود: سه عامل جاده، انسان و وسیله نقلیه در تصادفات دخیل هستند و برای کنترل آنها باید اقدامات مناسب انجام شود. راهداری و حمل و نقل جاده ای در سال میلیاردها تومان برای نگه داری، نصب گاردریل، ایجاد روشنایی، روکش، لکه گیری و مواردی از این دست هزینه می کند، اما نیاز است جهت کاهش تلفات جاده ای ارتقای فرهنگ رانندگی و رعایت قوانین و همچنین ایمنی وسایل نقلیه نیز مد نظر قرار گیرد.

,

وی اضافه کرد: در 8 ماهه نخست امسال در تعداد 786 تصادف در جاده های استان، 693 نفر مجروح شدند و متأسفانه 119 نفر نیز جان خود را از دست دادند.

,

این مقام مسئول اذعان داشت: بیشترین حوادث در استان یزد به خاطر واژگونی اتفاق می افتد که آن هم نتیجه خواب آلودگی و سرعت غیر مجاز است.

,

صادقیان با اشاره به اقدامات اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان یزد برای فصل زمستان اشاره و تاکید کرد: در بخش انبارهای شن و نمک بیش از 4 هزار تن ذخیره سازی انجام شده است. همچنین 15 دستگاه کامیون برف روب و 15 دستگاه نمک پاش آماده شده اند تا در زمستان پیش رو مشکلی نداشته باشیم.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه