اخبار داغ

قطار مدیریت شهری یاسوج به ایستگاه طایفه گرایی رسید/وقتی توسعه زیرساخت ها زیر چرخ بی تدبیری له می شود

قطار مدیریت شهری یاسوج به ایستگاه طایفه گرایی رسید/وقتی توسعه زیرساخت ها زیر چرخ بی تدبیری له می شود
مرکز استان کهگیلویه و بویراحمد به دلیل بی تدبیری مسئولان و مدیران خود دچار بی نظمی در بافت شهری و عقب ماندن از قافله توسعه و پیشرفت شده است .
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا به نقل از چهارفصل یاسوج مرکز استان کهگیلویه و بویراحمد با توجه به دارا بودن شرایط خاص جغرافیایی و رشد روز افزون جمعیت در شهر و روستاها و بخش های نزدیک به این شهر ، و از طرف دیگر ضعیف بودن و عدم وجود زیرساخت های مناسب شهری به ویژه در حوزه حمل و نقل ، باعث ایجاد مشکلات بسیاری شده است .

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, چهارفصل,

, ,

در حوزه حمل و نقل عمومی به جرات می توان گفت ، یاسوج تنها مرکز استان در سطح کشور است که فاقد زیرساخت و امکانات مناسب برای حمل و نقل عمومی است و نکته نگران کننده این است مسئولان و مدیران شهری مرکز استان کهگیلویه و بویراحمد تاکنون راه چاره ای برای این مساله پیدا نکرده اند و بعضا در منازعات سیاسی و حزبی گم می شود.

,

, ,

به نظر می رسد مدیریت شهری یاسوج دستخوش بازی های سیاسی و سهم خواهی های اعضای شورای شهر یاسوج از شهرداری این شهر شده است و در انتصاب مدیران و مسئولان شهری آن چیزی که بیشتر از همه به چشم می آید ، وجود عنصری مخرب به نام طایفه گرایی و باندبازی است که خوشایند هیچ یک از مردم این شهر نیست .

,

, ,

یکی دیگر از عوامل تاثیرگذار بر عدم تمایل مسئولان به توسعه زیرساخت های حمل و نقل عمومی ، عدم استقبال مردم برای استفاده از ناوگان عمومی است تا جایی که حتی برخی از آن ها استفاده از اتوبوس درون شهری را نوعی بی کلاسی می دانند و ماشین های شخصی را به اتوبوس های درون شهری ترجیح می دهند .

,

, ,

اگر چنان چه تمامی مسائل ذکر شده را درنظر نگیریم و استفاده از تاکسی های سواری را به اتوبوس های درون شهری ترجیح دهیم ، باز هم نابسامانی هایی در سطح شهر مشاهده می شود که علاوه بر مشکلات خاصی که در زمینه مسائل ترافیکی و آلودگی ایجاد می کند باعث بی نظمی و زشت شدن چهره شهر شده است .

,

, ,

با توجه به اینکه در مرکز شهر یاسوج به خصوص از میدان هفت تیر تا میدان شهدای نیروی انتظامی و همچنین در خیابان جلوی بیمارستان شهید بهشتی ، ایستگاه های تاکسی در فواصل کم و به تناوب وجود دارند ، که عدم ساماندهی مناسب این ایستگاه ها باعث ایجاد مشکلات عدیده ای از جمله گره کور ترافیکی در برخی از ساعات شبانه روز و یا تجمع در جلوی بیمارستان شهید بهشتی شده است.

,

, ,

با توجه به اینکه اکثر جوانان برای رهایی از بیکاری با خودروهای شخصی خود وارد بازار مسافرکشی می شوند ( که البته صحبت در این باره را به فرصت دیگری واگذار می کنیم ) و این مساله باعث افزایش بیشتر از ظرفیت تاکسی در شهر می شود تا جایی که حتی ساعت ها چشم انتظار مسافر هستند .

,

بنابراین افزایش بیش از اندازه تاکسی در سطح شهر یاسوج در بعضی مواقع حتی باعث ایجاد مزاحمت برای دیگران شده است . تاجایی که برخی از رانندگان تاکسی پا را از حق خود فراتر گذاشته و به حق دیگران نیز چنگ اندازی می کنند .

,

, ,

در بعضی مواقع مشاهده می شود عدم پایبندی به قانون در برخی از رانندگان نیز بر مشکلات ذکر شده افزوده است تا جایی که از پارک کردن صحیح و در جای مناسب خودرویشان عاجز هستند و حتی وسط خیابان خودرویشان را پارک می کنند و در برخی موارد باعث بروز تصادفات شهری شده است .

,

آن چه گفته شد برخی از مسائل و مشکلات مربوط به حمل و نقل شهری در مرکز استان کهگیلویه و بویراحمد بود که امیدواریم با چاره اندیشی مسئولان و مدیران شهری شاهد برطرف شدن این مشکلات در آینده ای نزدیک باشیم .

,

 

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه