اخبار داغ

رییس اتحادیه خشکبار و آجیل فروشان خبر داد:

پیش‌بینی ثبات قیمت خشکبار و آجیل شب یلدا

پیش‌بینی ثبات قیمت خشکبار و آجیل شب یلدا
رییس اتحادیه خشکبار و آجیل فروشان با بیان اینکه افزایش قیمت ۲۵درصدی خشکبار و آجیل مربوط به ۲ماه گذشته است، افزود: پیش‌بینی می‌شود قیمت این اقلام در شب یلدا بدون تغییر باقی بماند و بازار با ثباتی را در چند روز آینده تجربه کنیم.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ مصطفی احمدی امروز در گفت و گو با خبرنگار اقتصاد آنلاین با تاکید بر اینکه امسال نیز کمبودی در بازار خشکبار و آجیل نداریم، گفت: هر چند نسبت به سال گذشته تولید پسته کاهش یافته است اما عرضه آن در بازار داخل به میزان کافی انجام شده و مشکلی از لحاظ کمیت و میزان عرضه سایر خشکبار و آجیل نیز نداریم.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا,  اقتصاد آنلاین, آجیل, خشکبار , آجیل,

وی درباره دلایل افزایش 25 درصدی قیمت خشکبار و آجیل در 2 ماه گذشته، اظهار کرد: افزایش قیمت پسته و بادام نسبت به سال گذشته، توقف ثبت سفارش واردات بادام هندی، افزایش 40 درصدی تعرفه واردات و نیز افزایش نرخ دلار از جمله دلایلی هستند که موجب افزایش قیمت آجیل و خشکبار شده اند.

, آجیل, آجیل,

احمدی یاد آور شد: با اینکه بادام هندی از جمله اقلامی است که در ایران مصرف بالایی دارد اما اجازه ورود قانونی داده نشده است و این امر به تنهایی تاثیر زیادی در افزایش قیمت خشکبار و آجیل داشته است.

, آجیل,

رییس اتحادیه خشکبار و آجیل فروشان در پاسخ به این پرسش که چرا اتحادیه خشکبار و آجیل فروشان مانند سال گذشته قیمت این اقلام را اعلام نکرده است، گفت: سال گذشته اتحادیه قیمت کف و سقفی را برای اقلام پر مصرف خشکبار و آجیل اعلام کرد اما، در شب یلدا قیمت در بازار به پایین تر از قیمت اعلامی اتحادیه رسید و این اتفاق مشکلاتی را ایجاد کرد که باید از تکرار آن جلوگیری شود.

,

وی اضافه کرد: ضمن اینکه قیمت اقلام با توجه به عرضه و تقاضا و کیفیت آن مشخص می‌شود و می تواند متغییر باشد.

,

رییس اتحادیه خشکبار و آجیل فروشان با اشاره به قانون قیمت گذاری اتحادیه، اظهار داشت: بر طبق قانون قیمت گذاری اتحادیه 10 درصد سود خرده فروشی و در صورت فرآوری آجیل 10 درصد هزینه فرآوری به قیمت اصلی اقلام اضافه می شود که این درصدها باید در فاکتور فروش ذکر شود و برای بازرسان و مشتریان قابل رویت باشد.

, آجیل,

احمدی به مردم هشدار داد؛ برای حفظ سلامتی از دستفروشان و مغازه های بدون مجوز آجیل خریداری نکنند چرا که برخی از سودجویان در ایام خاص به صورت موقت وارد بازار می‌شوند و محصولات بی کیفیت را با قیمت های غیر واقعی عرضه می کنند که این امر می تواند نتایج جبران ناپذیری را با ایجاد مسمویت های شدید به همراه داشته باشد.

, آجیل,

 رییس اتحادیه خشکبار و آجیل فروشان ادامه داد: به مردم توصیه می‌کنیم از محل های عرضه که مجوز اتحادیه دارند خرید کنند تا در صورت بروز مشکل، اتحادیه و ارگان های ذیربط به آن رسیدگی کنند.

,  خشکبار,

احمدی در پایان با یادآوری اینکه از 2 سال گذشته شکایات در اتحادیه و اتاق اصناف بررسی می‌شود، گفت: کارشناسان و بازرسان اتحادیه نظارت خود را در شب یلدا بر قیمت و کیفیت اقلام عرضه شده در بازار افزایش می دهند و مردم می‌توانند در صورت مشاهده هر گونه تخلف در قیمت و کیفیت شکایات خود با اتحادیه به شماره 33112313 و یا اتاق اصناف به شماره 124 اطلاع دهند.

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه