اخبار داغ

امام جمعه بخش جازموریان بیان کرد:

حوزه و دانشگاه مغز متفکر جامعه‌ اسلامی هستند/تحکیم وحدت حوزه و دانشگاه، توسعه کشور را شتاب می بخشد

حوزه و دانشگاه مغز متفکر جامعه‌ اسلامی هستند/تحکیم وحدت حوزه و دانشگاه، توسعه کشور را شتاب می بخشد
امام جمعه بخش جازموریان گفت:حوزه و دانشگاه دو قطب حساس و مغز متفکر جامعه‌ هستند و وحدت حوزه و دانشگاه آن قدر مهم است که می‌تواند دو مرکز برای تمام ترقیات و پیشرفت‌ها باشد و هم می‌تواند دو مرکز برای انحطاطات و انحرافات باشد در صورتی که مراقب نباشیم.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از رودبار ما، بیست و هفتم آذرماه، یادآور عروج سرخِ مجاهدی خستگی ناپذیر و عالمی ربانی، آیت اللّه مفتح، است که از پیشروان اندیشه وحدت حوزه و دانشگاه بود. این شهید والامقام در راه تحقق این اندیشه و آرمان بلند که از اندیشه بلند امام راحل رحمه الله برخاسته بود، تلاش های بی وقفه ای انجام داد. به پاس فعالیت های چشم گیر شهید مفتح در راه تحقق وحدت حوزه و دانشگاه لزوم ارتباط، همکاری و هم فکری این دو قشر اندیشمند، روز ۲۷ آذر ـ که سالروز شهادت دکتر مفتح نیز می باشد ـ روز وحدت حوزه و دانشگاه نام گذاری شده است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, رودبار ما,

وحدت حوزه و دانشگاه، از خجسته ترین پیامدهای انقلاب اسلامی است. طرح مسئله وحدت حوزه و دانشگاه را می توان از آثار انقلاب فرهنگی دانست که با بهره گیری از رهنمودهای امام خمینی رحمه الله در سال ۵۹ آغاز گردید. انقلاب فرهنگی هم چنان که حضرت امام رحمه الله در پیام نوروزی سال ۵۹ اعلام فرمود، گسترش پژوهش های علمی و معارف بلند و عمیق اسلام را به عنوان هدف اصلی دنبال می نمود. این آرمان بلند، دانشگاه و حوزه را برای تلاش مشترک به سوی هم کشاند و در فضای سیاسی آن زمان، باب مشارکت و وحدت حوزه و دانشگاه را بازکرد.

,

حجت الاسلام والمسلمین حمید بامری امام جمعه بخش جازموریان در گفتگو با خبرنگار ما با اشاره به سالروز شهادت دکتر مفتح و روز وحدت حوزه و دانشگاه اظهار کرد: حوزه و دانشگاه دو قطب حساس و مغز متفکر جامعه‌ هستند و وحدت حوزه و دانشگاه آن قدر مهم است که می‌تواند دو مرکز برای تمام ترقیات و پیشرفت‌ها باشد و هم می‌تواند دو مرکز برای انحطاطات و انحرافات باشد در صورتی که مراقب نباشیم.

,

بامری با اشاره به توطئه‌های دشمنان گفت: امروز تلاش اجانب، دشمنان و منافقان در جداکردن این دو قطب از همدیگر است، دشمن به دنبال تفرقه بین این دو قطب حساس است‌ و از بزرگترین فاجعه‌های عصر ما می‌تواند جدا شدن این دو قطب از هم دیگر باشد و همه باید مراقب باشیم.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه