اخبار داغ

استاد دانشگاه بزرگمهر قاین:

دشمنان از ایجاد اختلاف و جدایی بین حوزه و دانشگاه سود می برند

دشمنان از ایجاد اختلاف و جدایی بین حوزه و دانشگاه سود می برند
استاد دانشگاه بزرگمهر قاین گفت: دشمنان از ایجاد اختلاف و جدایی بین حوزه و دانشگاه سودمی برند و اگر این اتفاق بیفتد نه تنها حوزه و دانشگاه،بلکه تمام مملکت آسیب می بیند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ مسعود حسنی القار استاد دانشگاه و عضو هیئت علمی دانشگاه بزرگمهر قاین در گفتگو با نسیم قائن با گرامیداشت 27 آذر روز وحدت حوزه و دانشگاه اظهارکرد:دانشگاه و حوزه می توانند در کرسی های آزاد اندیشی و در عمل به علم در کنار یکدیگر باشند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, نسیم قائن,

وی افزود:غفلت از علوم اسلامی یعنی نادیده گرفتن معنویات، بنابراین احیای این مهم تنها در گرو تعامل حوزه و دانشگاه است که حوزه های علمیه ظرفیت ایجاد این تعامل را دارند.

,

این استاد دانشگاه بیان داشت: نیاز به وجود اساتید مجرب دینی در دانشگاهها ضروری است، چرا که دانشجو دارای ذهنی کنجکاو است و تشنگی دانش اندوزی او را تشنه تر می کند و مشتاقانه دوست دارد به افق ها ی علم و دانش در تمام زمینه ها دست یابد.

,

وی ادامه داد: ایجاد فضای دوستی و محبت بین حوزه و دانشگاه می تواند مسیر ایجاد تعامل بین این دو مرکز علمی و معنوی را فراهم کند وبدیهی است که موانع وحدت تنها به دست مسئولان دانشگاه ها و حوزه ها برداشته می شود.

,

حسنی بیان داشت: در حالی که کشور ما مورد هجمه‌ عظیم فرهنگی و جنگ نرم دشمنان قرار دارد، وحدت بین حوزه و دانشگاه می‌تواند زمینه پیشرفت علمی و اسلامی، تعالی و استقلال کشور را فرhهم کند.

,

وی تصریح کرد: امروزه یکی از اهداف شورای عالی انقلاب فرهنگی نیز اسلامی کردن دانشگاه‌ است ولذاباید اندیشه‌های اسلامی در محیط‌های دانشگاهی حاکم شود و اساتید حوزه، دانشگاه و دانشجویان همگی باید برای تحقق این مسئله تلاش کنند.

,

عضو هیئت علمی دانشگاه بزرگمهر قاین درادامه با بیان این که وحدت بین حوزه و دانشگاه راهبردی اساسی برای پیشرفت و اسلامی شدن کشور است،گفت: وحدت حوزه و دانشگاه سبب شکست نقشه‌های دشمنان می‌شود.

,

 

,

استاد دانشگاه بزرگمهر قاین گفت:یکی از مهم ترین راهبردهای تهاجمی دیپلماسی امنیتی آمریکا، رژیم صیهونیستی و متحدانشان در سطح جهانی، ایجاد و گسترش اختلاف افکنی میان امت اسلامی است وهمچنین دشمنان سعی دارند با بهره برداری از ناتوی فرهنگی در حوزه امنیت ملی وحمایت از لیبرال های دموکراسی وتخریب بنیان های حقوق بشر اسلامی از طریق گسترش ناامنی اجتماعی به ویژه با ایجاد تنش های دانشجویی دربین امت اسلامی اختلاف ایجاد کنند .

,

 

,

وی افزود:اختلافاتی که دشمنان ما چه در گذشته و چه امروز بین حوزه و دانشگاه ایجاد می کردند، ریشه های جدایی این دو نهاد هستند.

,

حسنی ادامه داد:  دشمنان از گذشته سعی داشتند بین حوزه و دانشگاه جدایی بیاندازند، چرا که منفعت دشمنان در ایجاد اختلاف و جدایی بین حوزه و دانشگاه است واگر بین این دو نهاد وحدت باشد، کشور ما رشد کرده و به اهداف حضرت امام(ره) خواهیم رسید، اما اگر تفرقه، جدایی و اختلاف باشد، قطعا آسیب خواهیم دید و این آسیب نه تنها دامان دانشگاه و حوزه را خواهد گرفت، بلکه مملکت آسیب می بیند که دشمنان نیز در پی همین هدف هستند.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه