اخبار داغ

با تصویب شورای اسلامی؛

۶۰ دستگاه اتوبوس به ناوگان اتوبوسرانی شهری اراک اضافه می‌شود

۶۰ دستگاه اتوبوس به ناوگان اتوبوسرانی شهری اراک اضافه می‌شود
رئیس شورای اسلامی کلانشهر اراک گفت: با تصویب شورای اسلامی شهر اراک ۶۰ دستگاه اتوبوس جدید به ناوگان حمل‌و‌نقل عمومی این شهر اضافه می‌شود.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از اراک امروز؛ کاوه فلک‌افلاکی رئیس شورای اسلامی کلانشهر اراک عصر روز شنبه در صحن رسمی شورا ضمن تبریک هفته حمل و نقل گفت: روز حمل و نقل را به تمام فعالان این بخش به ویژه به ناوگان حمل و نقل عمومی کلانشهر اراک که در جابه جایی مسافر فعالیت دارند تبریک می‌گویم. 

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, اراک امروز,

فلاک‌افلاکی اظهار کرد: هفته گذشته به همراه شهردار اراک بازدیدی از نمایندگی شرکت اسکانیا در تهران داشتیم و مقرر شد تا ۶۰ دستگاه اتوبوس اسکانیا به سامانه حمل و نقل عمومی اراک اضافه شود.

,

وی با تاکید بر اینکه این خودروها با سوخت CNG کار می‌کنند به طور قطع آلودگی این خودروها بسیار ناچیز و در حد صفر است.

,

رئیس شورای اسلامی کلانشهر اراک بیان کرد: فردا یک دستگاه از اتوبوس‌ها به صورت آزمایشی در اراک مورد استفاده قرار خواهد گرفت و در صورتی که مورد تائید قرار گیرد با تصویب شورای اسلامی ۶۰ دستگاه اتوبوس جدید به حمل و نقل اراک اضافه می شود.

,

فلاک‌افلاکی تصریح کرد: یارانه هر دستگاه از این اتوبوس‌ها ۵۵ هزار دلار است که این مبلغ طی چند سال و تدریجی پرداخت خواهد شد.

,

وی با تاکید بر اینکه بخشی از آلودگی هوای کلانشهر اراک ناشی از تردد خودروها است، ادامه داد: امیدواریم با اضافه شدن این اتوبوس ها به سامانه حمل و نقل عمومی اراک، شاهد کاهش آلودگی این شهر باشیم.

,

, ,

لزوم تعیین تکلیف ۲۰۰ پلاک زمین موجود در پروژه ۵۵ متری

,

سعید نادری عضو شورای کلانشهر اراک در خصوص کمیته کارشناسی بررسی پروژه ٥٥ متری گفت: در این کمیته ضوابط ساخت و ساز مالکین حاضر در طرح مورد بررسی قرار گرفت.

,

نادری با اشاره به اینکه ۷۶۰ پلاک واحد مسکونی درگیر با پروژه ٥٥ متری اراک هستند، افزود: در بررسی‌های که صورت گرفته ٣٥٠ پلاک زمین مسکونی ارتباطی با طرح ندارند و می توانند پروانه ساخت و ساز دریافت کنند.

,

وی ادامه داد: ٢١٠ پلاک زمین مسکونی هم در این طرح وجود دارد که بخشی از متراژ آن‌ها در طرح قرار دارد ولی با تجمیع دیگر پلاک‌هایِ مجاورِ خارج از طرح می‌توانند پروانه ساخت دریافت کنند.

,

این عضو شورای شهر بیان کرد: ٢٠٠ پلاک واحد مسکونی در داخل طرح وجود دارد که در صورت اجرای طرح ۵۵ متری باید تصمیم‌گیری اساسی در خصوص آنها گرفته شود.

,

شورای کلانشهر اراک پس از بحث و بررسی به علت کاهش مصرف آب و مشکلات نگهداری و زیست محیطی رأی به عدم‌کاشت چمن در سطح شهر اراک داد.

,

در این جلسه تعدادی از نامه های واصله مورد بررسی قرار گرفت.

,

تاخیر ۱۰ دقیقه ای آغاز صحن رسمی شورا، تاخیر ١٠ دقیقه یکی از اعضای شورا و تاخیر ۳۰ دقیقه شهردار و اشکال در مانیتور شورا برای رأی‌گیری از حواشی صحن رسمی شورا بود.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه