اخبار داغ

نبود عدالت آموزشی در برخی مدارس استان بوشهر

نبود عدالت آموزشی در برخی مدارس استان بوشهر
مدارس یکی از مهم ترین ارکان تربیتی در یک جامعه به شمار می آید، شما می توانید نظام مدیریت آراستگی را در این مکان به خوبی لمس نمایید و دانش آموز در این مدارس می توانند تمام اجزای این نظام را بخوبی فرا بگیرند و آن را اجرایی نمایند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از سپاس؛ حرف ما از اینجا شروع می شود که عدالت آموزشی در خون رنگین‌تر ساکنان کلانشهرها غرق شده است و جز یک واژه‌ پر طمطراق چیزی از آن در جامعه حس نمی‌شود. عده‌ای میلیونی خرج می‌کنند تا تکنیک تست زدن یاد بگیرند و در گوشه‌ای از کشور کودکانی که معلوم نیست به کنکور و تست‌زدن برسند یا نه، برخی از مدارس بخش دلوار در روستاهای دور افتاده درکنار زباله ها و... بوی مدرسه را استشمام می‌کنند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, سپاس؛,

عدالت آموزشی مرده است و حلوای آن در مدارس خصوصی و مؤسسات کنکوری خیرات می‌شود برای سلامتی بازماندگان! یعنی افرادی که از مدرسه خصوصی گرفته تا معلم خصوصی، تمام امکانات از نوع خصوصی‌ترینش برای‌شان فراهم است تا آخر سر در یک دانشگاه دولتی قبول شوند و سد کنکور را با پول خود فرو بریزند.

,

دور نیست که با ادامه‌ چنین وضعیتی دانشگاه‌های مطرح کشور جولان یک مشت نوکیسه‌ سرخوش شود که نه دغدغه‌ای دارند و نه استعدادی و صرفا به لطف جیب مبارک والدین قدم به دانشگاهی گذاشته‌اند که اساتیدش با تمام سابقه و اعتبار علمی که دارند باید تا آخر عمر تدریس کنند و ریالی از حقوق‌شان را خرج نکنند تا بتوانند ماشینی مشابه پورشه آخرین‌مدل دانشجوی خود بخرند.

,

بی‌انصافی در حق شکاف طبقاتی است که نامش را روی چنین تراژدی دردناکی بگذاریم. کار از شکاف هم گذشته است.

,

, ,

قبل از شروع سال تحصیلی گروه‌های مختلفی دست به کار شده‌ بودند تا برای دانش‌آموزان مناطق محروم بسته‌ لوازم آموزشی تهیه کنند، وسایلی که از نوع ساده‌ترینش تهیه می‌شد تا هزینه هر بسته از ۵۰ ـ ۴۰ هزار تومان بالاتر نرود و مردم بیشتری  در این طرح‌های خیریه مشارکت داشته باشند. یعنی با این مبلغ ناچیز تقریبا بیشتر هزینه تحصیلی یک دانش‌آموز محروم رفع و رجوع می‌شود اما از طرف دیگر «دقیقه‌ای»  ۴۴هزار و ۵۰۰ تومان می‌پردازند تا یاد بگیرند چگونه «دقیقه‌ای» سر جلسه‌ کنکور در وقت صرفه‌جویی کنند.

,

دوستانی که در قالب اردوی جهادی به مناطق محروم بخش دلوار رفته بودند، از بچه‌های مستعدی می‌گفتند که ظلم‌های زیادی در حق‌شان شده بود؛ هنگامی که قصد داشتند با دانش‌آموزان کنکوری شیوه‌ تست‌زنی کار کنند، مشاهده کردند بچه‌ها به فاصله چند ماه مانده به کنکور هنوز ساده‌ترین مباحث را بلد نیستند، مثل صرف فعل در عربی یا جمع و تفریق‌های اقتصاد که پایه دوم دبیرستان باید به آنها آموزش داده می‌شده است.

,

آنها هم مجبور شده بودند به جای تست کنکور چنین مباحث پایه‌ای را به دانش‌آموزان یاد بدهند. آیا چنین فردی می‌تواند با کسی که سرشناس‌ترین اساتید کنکور در اختیارش بوده‌اند، رقابت کند؟ اساتیدی که به لطف خرج‌های بی‌حساب و کتاب بعضی خانواده‌ها برای کنکور فرزندان‌شان، آنقدر غرق در پول شده‌اند که حتی یکبار هم حاضر نیستند برای رضای خدا و به حکم انسانیت به مناطق محروم سفر کنند و به بچه‌های آنجا خدمت کنند.

,

یکی از دانش اموزان با بیان اینکه چرا فضای اموزشی ساده و حتی امکانات پایه شامل ما نشده گفت: مدارسی که ما حتی نه رنگ امکانات و نه فضای محتوای آموزشی را ندیدم باید چشم انتظار باشیم که تا کی این انتظار به پایان می رسدو این ارزوی همیشگی و شور و شوق را در ما ایجاد کند.

,

وی افزود:در سال حتی یکبار هم مسئولین سری به ما نمی زنند و یا اگر سر می زنند یک وعده هایی داده می شود ولی خیلی فوری به فراموشی سپرده می شود.  

,

و ما همچنان منتظر اقداماتی در راستای وعده رفع فقر مطلق از سوی مسئولان هستیم که فراهم کردن امکان تحصیل برای تمام مردم بدون هیچگونه تفاوت قومیتی و جنسیتی از وظایف ابتدایی‌ آنها است.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه