اخبار داغ

نماینده مردم بیرجند، درمیان و خوسف در مجلس شورای اسلامی:

انتظار داشتیم دولت در بودجه 97 توجه بیشتری به خراسان جنوبی می کرد

انتظار داشتیم دولت در بودجه 97 توجه بیشتری به خراسان جنوبی می کرد
نماینده مردم بیرجند، درمیان و خوسف در مجلس شورای اسلامی گفت: انتظار بود که دولت به خراسان جنوبی به عنوان یک استان کم برخوردار توجه بهتری می داشت، اما دولت با ارائه لایحه بودجه چنین پیامی را به مردم نداد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ حجت الاسلام والمسلمین سیدمحمد باقر عبادی نماینده مردم بیرجند، درمیان و خوسف در مجلس شورای اسلامی در گفتگو با خاورستان، درخصوص لایحه بودجه دولت برای خراسان جنوبی در سال 97، اظهارکرد: تاکنون کاری که درخصوص بودجه انجام شده در حوزه دولت بوده است و انتظار بود که دولت به خراسان جنوبی به عنوان یک استان کم برخوردار توجه بهتری می داشت، اما دولت با ارائه لایحه بودجه چنین پیامی را به مردم نداد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, حجت الاسلام والمسلمین سیدمحمد باقر عبادی نماینده مردم بیرجند، درمیان و خوسف در مجلس شورای اسلامی در گفتگو با خاورستان، درخصوص لایحه بودجه دولت برای خراسان جنوبی در سال 97، اظهارکرد: تاکنون کاری که درخصوص بودجه انجام شده در حوزه دولت بوده است و انتظار بود که دولت به خراسان جنوبی به عنوان یک استان کم برخوردار توجه بهتری می داشت، اما دولت با ارائه لایحه بودجه چنین پیامی را به مردم نداد., خاورستان، ,

 

وی با اشاره به اینکه مجمع نمایندگان استان تلاش می کنند آنچه از دستشان ساخته است انجام و تغییراتی را در بودجه انجام دهند، افزود: اما کار در مجلس سخت است و بسته به شرایط متعدد است که این شرایط در اختیار نماینده نیست.

 

نماینده مردم بیرجند، درمیان و خوسف در مجلس شورای اسلامی گفت: در سال گذشته اتفاق خوبی که در مجلس افتاد، افزایش فوق العاده بودجه بود که باید ببینیم امسال این شرایط به وجود خواهد آمد یا خیر، اما معمولا شرایط برای تغییر اساسی بودجه کم پیش می آید و ممکن است بودجه در حد 7-8 درصد تغییر پیدا کند.

 

عبادی بیان کرد: چون ساختار بودجه از قبل در معاونت برنامه ریزی رئیس جمهور ریخته می شود، وقتی به مجلس ارائه می شود جابجایی اعتبار از یک سرفصل به سرفصل دیگر کار دشواری است چرا که هر سرفصلی در مجلس صاحبی دارد که پیگیر آن است.

 

وی با تاکید بر اینکه دولت نباید در حق خراسان جنوبی اینگونه عمل می کرد تصریح کرد: پیگیری مدیران استان در وزارتخانه ها هم بر روی میزان بودجه تاثیرگذار است، اما بخشی از کار هم به سیاست های دولت مربوط می شود که بطور مثال امسال بودجه راه آهن در کل کشور کاهش یافته و به نصف رسیده است که این موضوع سبب خواهد شد تا بسیاری از پروژه های راه آهن در حال اجرای کشور هم بخوابد.

 

نماینده مردم بیرجند، درمیان و خوسف در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه نگاه و سیاست های دولت خیلی مهم است تصریح کرد: انتظار ما این است که دولت استان های محروم را مثل هم ببیند و همان بودجه که مثلا برای سیستان و بلوچستان در نظرگرفته؛ برای خراسان جنوبی هم در نظر بگیرد تا برای مردم سوء تفاهمی پیش نیاید.

 

عبادی در خصوص اختصاص بودجه 5 میلیارد تومانی دولت برای راه آهن خراسان جنوبی اظهارکرد: این اعتبار کم دولت برای راه آهن جای گلایه دارد، اما راه آهن هرگز با بودجه عمومی دولت که در لایحه بودجه بسته شده ساخته نمی شود و این اعتبار کم برای این است که ردیف بودجه ای آن زنده بماند.

 

وی با اشاره به اینکه قطعا اگر اعتبار بیشتری برای راه آهن گذاشته شود بهتر است، ولی به این معنی نیست که قرار است راه آهن با این اعتبار ساخته شود بیان کرد: اگر اعتبار راه آهن استان ده برابر این مبلغ هم باشد شاید برای انجام مطالعات کافی باشد اما برای ساخت آن تاثیری ندارد و کافی نیست.

 

نماینده مردم بیرجند، درمیان و خوسف در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه برای ساخت راه آهن باید سرمایه گذار و فاینانس جذب شود افزود: اگر قرار باشد راه آهن با اعتبار دولت ساخته شود، دهها سال طول خواهد کشید، همانطور که برخی از راه آهن های سطح کشور که مسیر آن بسیار کوتاه تر از راه آهن شرق است، دهها سال است که از بودجه عمومی اعتبار می گیرد و شاید پیشرفت آن به نیمه رسیده باشد.

 

عبادی اذعان کرد: اما رئیس جمهور در سفر خود در ابتدای سال به خراسان جنوبی قول داد که از محل صندوق توسعه ملی برای ساخت راه آهن وام بدهد و بستر این کار فراهم است تا از این وام استفاده شود و برای سرمایه گذار جاذبه ایجاد می کند.

 

وی با اشاره به اینکه تاکنون چندین بار از طریق وزارت راه اخباری مبنی بر کلنگ زنی راه آهن شرق شنیده شده که هنوز این اقدام انجام نشده است، تصریح کرد: قطعا کلنگ زنی این پروژه اهمیت و تاثیرگذاری بسیاری بر روند پیشرفت آن دارد، همچنین اینکه استاندار خراسان جنوبی هم 20 میلیارد تومان اعتبار برای آغاز این پروژه اختصاص داد خیلی خوب است.

 

وی به جلسه اخیر مجمع نمایندگان استان با مدیرعامل راه آهن کشور هم اشاره کرد و افزود: این جلسه نتایج و راهکارهای خوبی داشت ولی جزئیات آن قابلیت رسانه ای ندارد.

 

انتهای پیام/

,

 

وی با اشاره به اینکه مجمع نمایندگان استان تلاش می کنند آنچه از دستشان ساخته است انجام و تغییراتی را در بودجه انجام دهند، افزود: اما کار در مجلس سخت است و بسته به شرایط متعدد است که این شرایط در اختیار نماینده نیست.

 

نماینده مردم بیرجند، درمیان و خوسف در مجلس شورای اسلامی گفت: در سال گذشته اتفاق خوبی که در مجلس افتاد، افزایش فوق العاده بودجه بود که باید ببینیم امسال این شرایط به وجود خواهد آمد یا خیر، اما معمولا شرایط برای تغییر اساسی بودجه کم پیش می آید و ممکن است بودجه در حد 7-8 درصد تغییر پیدا کند.

 

عبادی بیان کرد: چون ساختار بودجه از قبل در معاونت برنامه ریزی رئیس جمهور ریخته می شود، وقتی به مجلس ارائه می شود جابجایی اعتبار از یک سرفصل به سرفصل دیگر کار دشواری است چرا که هر سرفصلی در مجلس صاحبی دارد که پیگیر آن است.

 

وی با تاکید بر اینکه دولت نباید در حق خراسان جنوبی اینگونه عمل می کرد تصریح کرد: پیگیری مدیران استان در وزارتخانه ها هم بر روی میزان بودجه تاثیرگذار است، اما بخشی از کار هم به سیاست های دولت مربوط می شود که بطور مثال امسال بودجه راه آهن در کل کشور کاهش یافته و به نصف رسیده است که این موضوع سبب خواهد شد تا بسیاری از پروژه های راه آهن در حال اجرای کشور هم بخوابد.

 

نماینده مردم بیرجند، درمیان و خوسف در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه نگاه و سیاست های دولت خیلی مهم است تصریح کرد: انتظار ما این است که دولت استان های محروم را مثل هم ببیند و همان بودجه که مثلا برای سیستان و بلوچستان در نظرگرفته؛ برای خراسان جنوبی هم در نظر بگیرد تا برای مردم سوء تفاهمی پیش نیاید.

 

عبادی در خصوص اختصاص بودجه 5 میلیارد تومانی دولت برای راه آهن خراسان جنوبی اظهارکرد: این اعتبار کم دولت برای راه آهن جای گلایه دارد، اما راه آهن هرگز با بودجه عمومی دولت که در لایحه بودجه بسته شده ساخته نمی شود و این اعتبار کم برای این است که ردیف بودجه ای آن زنده بماند.

 

وی با اشاره به اینکه قطعا اگر اعتبار بیشتری برای راه آهن گذاشته شود بهتر است، ولی به این معنی نیست که قرار است راه آهن با این اعتبار ساخته شود بیان کرد: اگر اعتبار راه آهن استان ده برابر این مبلغ هم باشد شاید برای انجام مطالعات کافی باشد اما برای ساخت آن تاثیری ندارد و کافی نیست.

 

نماینده مردم بیرجند، درمیان و خوسف در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه برای ساخت راه آهن باید سرمایه گذار و فاینانس جذب شود افزود: اگر قرار باشد راه آهن با اعتبار دولت ساخته شود، دهها سال طول خواهد کشید، همانطور که برخی از راه آهن های سطح کشور که مسیر آن بسیار کوتاه تر از راه آهن شرق است، دهها سال است که از بودجه عمومی اعتبار می گیرد و شاید پیشرفت آن به نیمه رسیده باشد.

 

عبادی اذعان کرد: اما رئیس جمهور در سفر خود در ابتدای سال به خراسان جنوبی قول داد که از محل صندوق توسعه ملی برای ساخت راه آهن وام بدهد و بستر این کار فراهم است تا از این وام استفاده شود و برای سرمایه گذار جاذبه ایجاد می کند.

 

وی با اشاره به اینکه تاکنون چندین بار از طریق وزارت راه اخباری مبنی بر کلنگ زنی راه آهن شرق شنیده شده که هنوز این اقدام انجام نشده است، تصریح کرد: قطعا کلنگ زنی این پروژه اهمیت و تاثیرگذاری بسیاری بر روند پیشرفت آن دارد، همچنین اینکه استاندار خراسان جنوبی هم 20 میلیارد تومان اعتبار برای آغاز این پروژه اختصاص داد خیلی خوب است.

 

وی به جلسه اخیر مجمع نمایندگان استان با مدیرعامل راه آهن کشور هم اشاره کرد و افزود: این جلسه نتایج و راهکارهای خوبی داشت ولی جزئیات آن قابلیت رسانه ای ندارد.

 

انتهای پیام/

,

 

وی با اشاره به اینکه مجمع نمایندگان استان تلاش می کنند آنچه از دستشان ساخته است انجام و تغییراتی را در بودجه انجام دهند، افزود: اما کار در مجلس سخت است و بسته به شرایط متعدد است که این شرایط در اختیار نماینده نیست.

 

نماینده مردم بیرجند، درمیان و خوسف در مجلس شورای اسلامی گفت: در سال گذشته اتفاق خوبی که در مجلس افتاد، افزایش فوق العاده بودجه بود که باید ببینیم امسال این شرایط به وجود خواهد آمد یا خیر، اما معمولا شرایط برای تغییر اساسی بودجه کم پیش می آید و ممکن است بودجه در حد 7-8 درصد تغییر پیدا کند.

 

عبادی بیان کرد: چون ساختار بودجه از قبل در معاونت برنامه ریزی رئیس جمهور ریخته می شود، وقتی به مجلس ارائه می شود جابجایی اعتبار از یک سرفصل به سرفصل دیگر کار دشواری است چرا که هر سرفصلی در مجلس صاحبی دارد که پیگیر آن است.

 

وی با تاکید بر اینکه دولت نباید در حق خراسان جنوبی اینگونه عمل می کرد تصریح کرد: پیگیری مدیران استان در وزارتخانه ها هم بر روی میزان بودجه تاثیرگذار است، اما بخشی از کار هم به سیاست های دولت مربوط می شود که بطور مثال امسال بودجه راه آهن در کل کشور کاهش یافته و به نصف رسیده است که این موضوع سبب خواهد شد تا بسیاری از پروژه های راه آهن در حال اجرای کشور هم بخوابد.

 

نماینده مردم بیرجند، درمیان و خوسف در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه نگاه و سیاست های دولت خیلی مهم است تصریح کرد: انتظار ما این است که دولت استان های محروم را مثل هم ببیند و همان بودجه که مثلا برای سیستان و بلوچستان در نظرگرفته؛ برای خراسان جنوبی هم در نظر بگیرد تا برای مردم سوء تفاهمی پیش نیاید.

 

عبادی در خصوص اختصاص بودجه 5 میلیارد تومانی دولت برای راه آهن خراسان جنوبی اظهارکرد: این اعتبار کم دولت برای راه آهن جای گلایه دارد، اما راه آهن هرگز با بودجه عمومی دولت که در لایحه بودجه بسته شده ساخته نمی شود و این اعتبار کم برای این است که ردیف بودجه ای آن زنده بماند.

 

وی با اشاره به اینکه قطعا اگر اعتبار بیشتری برای راه آهن گذاشته شود بهتر است، ولی به این معنی نیست که قرار است راه آهن با این اعتبار ساخته شود بیان کرد: اگر اعتبار راه آهن استان ده برابر این مبلغ هم باشد شاید برای انجام مطالعات کافی باشد اما برای ساخت آن تاثیری ندارد و کافی نیست.

 

نماینده مردم بیرجند، درمیان و خوسف در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه برای ساخت راه آهن باید سرمایه گذار و فاینانس جذب شود افزود: اگر قرار باشد راه آهن با اعتبار دولت ساخته شود، دهها سال طول خواهد کشید، همانطور که برخی از راه آهن های سطح کشور که مسیر آن بسیار کوتاه تر از راه آهن شرق است، دهها سال است که از بودجه عمومی اعتبار می گیرد و شاید پیشرفت آن به نیمه رسیده باشد.

 

عبادی اذعان کرد: اما رئیس جمهور در سفر خود در ابتدای سال به خراسان جنوبی قول داد که از محل صندوق توسعه ملی برای ساخت راه آهن وام بدهد و بستر این کار فراهم است تا از این وام استفاده شود و برای سرمایه گذار جاذبه ایجاد می کند.

 

وی با اشاره به اینکه تاکنون چندین بار از طریق وزارت راه اخباری مبنی بر کلنگ زنی راه آهن شرق شنیده شده که هنوز این اقدام انجام نشده است، تصریح کرد: قطعا کلنگ زنی این پروژه اهمیت و تاثیرگذاری بسیاری بر روند پیشرفت آن دارد، همچنین اینکه استاندار خراسان جنوبی هم 20 میلیارد تومان اعتبار برای آغاز این پروژه اختصاص داد خیلی خوب است.

 

وی به جلسه اخیر مجمع نمایندگان استان با مدیرعامل راه آهن کشور هم اشاره کرد و افزود: این جلسه نتایج و راهکارهای خوبی داشت ولی جزئیات آن قابلیت رسانه ای ندارد.

 

انتهای پیام/

,

 

وی با اشاره به اینکه مجمع نمایندگان استان تلاش می کنند آنچه از دستشان ساخته است انجام و تغییراتی را در بودجه انجام دهند، افزود: اما کار در مجلس سخت است و بسته به شرایط متعدد است که این شرایط در اختیار نماینده نیست.

 

نماینده مردم بیرجند، درمیان و خوسف در مجلس شورای اسلامی گفت: در سال گذشته اتفاق خوبی که در مجلس افتاد، افزایش فوق العاده بودجه بود که باید ببینیم امسال این شرایط به وجود خواهد آمد یا خیر، اما معمولا شرایط برای تغییر اساسی بودجه کم پیش می آید و ممکن است بودجه در حد 7-8 درصد تغییر پیدا کند.

 

عبادی بیان کرد: چون ساختار بودجه از قبل در معاونت برنامه ریزی رئیس جمهور ریخته می شود، وقتی به مجلس ارائه می شود جابجایی اعتبار از یک سرفصل به سرفصل دیگر کار دشواری است چرا که هر سرفصلی در مجلس صاحبی دارد که پیگیر آن است.

 

وی با تاکید بر اینکه دولت نباید در حق خراسان جنوبی اینگونه عمل می کرد تصریح کرد: پیگیری مدیران استان در وزارتخانه ها هم بر روی میزان بودجه تاثیرگذار است، اما بخشی از کار هم به سیاست های دولت مربوط می شود که بطور مثال امسال بودجه راه آهن در کل کشور کاهش یافته و به نصف رسیده است که این موضوع سبب خواهد شد تا بسیاری از پروژه های راه آهن در حال اجرای کشور هم بخوابد.

 

نماینده مردم بیرجند، درمیان و خوسف در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه نگاه و سیاست های دولت خیلی مهم است تصریح کرد: انتظار ما این است که دولت استان های محروم را مثل هم ببیند و همان بودجه که مثلا برای سیستان و بلوچستان در نظرگرفته؛ برای خراسان جنوبی هم در نظر بگیرد تا برای مردم سوء تفاهمی پیش نیاید.

 

عبادی در خصوص اختصاص بودجه 5 میلیارد تومانی دولت برای راه آهن خراسان جنوبی اظهارکرد: این اعتبار کم دولت برای راه آهن جای گلایه دارد، اما راه آهن هرگز با بودجه عمومی دولت که در لایحه بودجه بسته شده ساخته نمی شود و این اعتبار کم برای این است که ردیف بودجه ای آن زنده بماند.

 

وی با اشاره به اینکه قطعا اگر اعتبار بیشتری برای راه آهن گذاشته شود بهتر است، ولی به این معنی نیست که قرار است راه آهن با این اعتبار ساخته شود بیان کرد: اگر اعتبار راه آهن استان ده برابر این مبلغ هم باشد شاید برای انجام مطالعات کافی باشد اما برای ساخت آن تاثیری ندارد و کافی نیست.

 

نماینده مردم بیرجند، درمیان و خوسف در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه برای ساخت راه آهن باید سرمایه گذار و فاینانس جذب شود افزود: اگر قرار باشد راه آهن با اعتبار دولت ساخته شود، دهها سال طول خواهد کشید، همانطور که برخی از راه آهن های سطح کشور که مسیر آن بسیار کوتاه تر از راه آهن شرق است، دهها سال است که از بودجه عمومی اعتبار می گیرد و شاید پیشرفت آن به نیمه رسیده باشد.

 

عبادی اذعان کرد: اما رئیس جمهور در سفر خود در ابتدای سال به خراسان جنوبی قول داد که از محل صندوق توسعه ملی برای ساخت راه آهن وام بدهد و بستر این کار فراهم است تا از این وام استفاده شود و برای سرمایه گذار جاذبه ایجاد می کند.

 

وی با اشاره به اینکه تاکنون چندین بار از طریق وزارت راه اخباری مبنی بر کلنگ زنی راه آهن شرق شنیده شده که هنوز این اقدام انجام نشده است، تصریح کرد: قطعا کلنگ زنی این پروژه اهمیت و تاثیرگذاری بسیاری بر روند پیشرفت آن دارد، همچنین اینکه استاندار خراسان جنوبی هم 20 میلیارد تومان اعتبار برای آغاز این پروژه اختصاص داد خیلی خوب است.

 

وی به جلسه اخیر مجمع نمایندگان استان با مدیرعامل راه آهن کشور هم اشاره کرد و افزود: این جلسه نتایج و راهکارهای خوبی داشت ولی جزئیات آن قابلیت رسانه ای ندارد.

 

انتهای پیام/

,

 

وی با اشاره به اینکه مجمع نمایندگان استان تلاش می کنند آنچه از دستشان ساخته است انجام و تغییراتی را در بودجه انجام دهند، افزود: اما کار در مجلس سخت است و بسته به شرایط متعدد است که این شرایط در اختیار نماینده نیست.

 

نماینده مردم بیرجند، درمیان و خوسف در مجلس شورای اسلامی گفت: در سال گذشته اتفاق خوبی که در مجلس افتاد، افزایش فوق العاده بودجه بود که باید ببینیم امسال این شرایط به وجود خواهد آمد یا خیر، اما معمولا شرایط برای تغییر اساسی بودجه کم پیش می آید و ممکن است بودجه در حد 7-8 درصد تغییر پیدا کند.

 

عبادی بیان کرد: چون ساختار بودجه از قبل در معاونت برنامه ریزی رئیس جمهور ریخته می شود، وقتی به مجلس ارائه می شود جابجایی اعتبار از یک سرفصل به سرفصل دیگر کار دشواری است چرا که هر سرفصلی در مجلس صاحبی دارد که پیگیر آن است.

 

وی با تاکید بر اینکه دولت نباید در حق خراسان جنوبی اینگونه عمل می کرد تصریح کرد: پیگیری مدیران استان در وزارتخانه ها هم بر روی میزان بودجه تاثیرگذار است، اما بخشی از کار هم به سیاست های دولت مربوط می شود که بطور مثال امسال بودجه راه آهن در کل کشور کاهش یافته و به نصف رسیده است که این موضوع سبب خواهد شد تا بسیاری از پروژه های راه آهن در حال اجرای کشور هم بخوابد.

 

نماینده مردم بیرجند، درمیان و خوسف در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه نگاه و سیاست های دولت خیلی مهم است تصریح کرد: انتظار ما این است که دولت استان های محروم را مثل هم ببیند و همان بودجه که مثلا برای سیستان و بلوچستان در نظرگرفته؛ برای خراسان جنوبی هم در نظر بگیرد تا برای مردم سوء تفاهمی پیش نیاید.

 

عبادی در خصوص اختصاص بودجه 5 میلیارد تومانی دولت برای راه آهن خراسان جنوبی اظهارکرد: این اعتبار کم دولت برای راه آهن جای گلایه دارد، اما راه آهن هرگز با بودجه عمومی دولت که در لایحه بودجه بسته شده ساخته نمی شود و این اعتبار کم برای این است که ردیف بودجه ای آن زنده بماند.

 

وی با اشاره به اینکه قطعا اگر اعتبار بیشتری برای راه آهن گذاشته شود بهتر است، ولی به این معنی نیست که قرار است راه آهن با این اعتبار ساخته شود بیان کرد: اگر اعتبار راه آهن استان ده برابر این مبلغ هم باشد شاید برای انجام مطالعات کافی باشد اما برای ساخت آن تاثیری ندارد و کافی نیست.

 

نماینده مردم بیرجند، درمیان و خوسف در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه برای ساخت راه آهن باید سرمایه گذار و فاینانس جذب شود افزود: اگر قرار باشد راه آهن با اعتبار دولت ساخته شود، دهها سال طول خواهد کشید، همانطور که برخی از راه آهن های سطح کشور که مسیر آن بسیار کوتاه تر از راه آهن شرق است، دهها سال است که از بودجه عمومی اعتبار می گیرد و شاید پیشرفت آن به نیمه رسیده باشد.

 

عبادی اذعان کرد: اما رئیس جمهور در سفر خود در ابتدای سال به خراسان جنوبی قول داد که از محل صندوق توسعه ملی برای ساخت راه آهن وام بدهد و بستر این کار فراهم است تا از این وام استفاده شود و برای سرمایه گذار جاذبه ایجاد می کند.

 

وی با اشاره به اینکه تاکنون چندین بار از طریق وزارت راه اخباری مبنی بر کلنگ زنی راه آهن شرق شنیده شده که هنوز این اقدام انجام نشده است، تصریح کرد: قطعا کلنگ زنی این پروژه اهمیت و تاثیرگذاری بسیاری بر روند پیشرفت آن دارد، همچنین اینکه استاندار خراسان جنوبی هم 20 میلیارد تومان اعتبار برای آغاز این پروژه اختصاص داد خیلی خوب است.

 

وی به جلسه اخیر مجمع نمایندگان استان با مدیرعامل راه آهن کشور هم اشاره کرد و افزود: این جلسه نتایج و راهکارهای خوبی داشت ولی جزئیات آن قابلیت رسانه ای ندارد.

 

انتهای پیام/

,

 

وی با اشاره به اینکه مجمع نمایندگان استان تلاش می کنند آنچه از دستشان ساخته است انجام و تغییراتی را در بودجه انجام دهند، افزود: اما کار در مجلس سخت است و بسته به شرایط متعدد است که این شرایط در اختیار نماینده نیست.

 

نماینده مردم بیرجند، درمیان و خوسف در مجلس شورای اسلامی گفت: در سال گذشته اتفاق خوبی که در مجلس افتاد، افزایش فوق العاده بودجه بود که باید ببینیم امسال این شرایط به وجود خواهد آمد یا خیر، اما معمولا شرایط برای تغییر اساسی بودجه کم پیش می آید و ممکن است بودجه در حد 7-8 درصد تغییر پیدا کند.

 

عبادی بیان کرد: چون ساختار بودجه از قبل در معاونت برنامه ریزی رئیس جمهور ریخته می شود، وقتی به مجلس ارائه می شود جابجایی اعتبار از یک سرفصل به سرفصل دیگر کار دشواری است چرا که هر سرفصلی در مجلس صاحبی دارد که پیگیر آن است.

 

وی با تاکید بر اینکه دولت نباید در حق خراسان جنوبی اینگونه عمل می کرد تصریح کرد: پیگیری مدیران استان در وزارتخانه ها هم بر روی میزان بودجه تاثیرگذار است، اما بخشی از کار هم به سیاست های دولت مربوط می شود که بطور مثال امسال بودجه راه آهن در کل کشور کاهش یافته و به نصف رسیده است که این موضوع سبب خواهد شد تا بسیاری از پروژه های راه آهن در حال اجرای کشور هم بخوابد.

 

نماینده مردم بیرجند، درمیان و خوسف در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه نگاه و سیاست های دولت خیلی مهم است تصریح کرد: انتظار ما این است که دولت استان های محروم را مثل هم ببیند و همان بودجه که مثلا برای سیستان و بلوچستان در نظرگرفته؛ برای خراسان جنوبی هم در نظر بگیرد تا برای مردم سوء تفاهمی پیش نیاید.

 

عبادی در خصوص اختصاص بودجه 5 میلیارد تومانی دولت برای راه آهن خراسان جنوبی اظهارکرد: این اعتبار کم دولت برای راه آهن جای گلایه دارد، اما راه آهن هرگز با بودجه عمومی دولت که در لایحه بودجه بسته شده ساخته نمی شود و این اعتبار کم برای این است که ردیف بودجه ای آن زنده بماند.

 

وی با اشاره به اینکه قطعا اگر اعتبار بیشتری برای راه آهن گذاشته شود بهتر است، ولی به این معنی نیست که قرار است راه آهن با این اعتبار ساخته شود بیان کرد: اگر اعتبار راه آهن استان ده برابر این مبلغ هم باشد شاید برای انجام مطالعات کافی باشد اما برای ساخت آن تاثیری ندارد و کافی نیست.

 

نماینده مردم بیرجند، درمیان و خوسف در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه برای ساخت راه آهن باید سرمایه گذار و فاینانس جذب شود افزود: اگر قرار باشد راه آهن با اعتبار دولت ساخته شود، دهها سال طول خواهد کشید، همانطور که برخی از راه آهن های سطح کشور که مسیر آن بسیار کوتاه تر از راه آهن شرق است، دهها سال است که از بودجه عمومی اعتبار می گیرد و شاید پیشرفت آن به نیمه رسیده باشد.

 

عبادی اذعان کرد: اما رئیس جمهور در سفر خود در ابتدای سال به خراسان جنوبی قول داد که از محل صندوق توسعه ملی برای ساخت راه آهن وام بدهد و بستر این کار فراهم است تا از این وام استفاده شود و برای سرمایه گذار جاذبه ایجاد می کند.

 

وی با اشاره به اینکه تاکنون چندین بار از طریق وزارت راه اخباری مبنی بر کلنگ زنی راه آهن شرق شنیده شده که هنوز این اقدام انجام نشده است، تصریح کرد: قطعا کلنگ زنی این پروژه اهمیت و تاثیرگذاری بسیاری بر روند پیشرفت آن دارد، همچنین اینکه استاندار خراسان جنوبی هم 20 میلیارد تومان اعتبار برای آغاز این پروژه اختصاص داد خیلی خوب است.

 

وی به جلسه اخیر مجمع نمایندگان استان با مدیرعامل راه آهن کشور هم اشاره کرد و افزود: این جلسه نتایج و راهکارهای خوبی داشت ولی جزئیات آن قابلیت رسانه ای ندارد.

 

انتهای پیام/

,

 

,

وی با اشاره به اینکه مجمع نمایندگان استان تلاش می کنند آنچه از دستشان ساخته است انجام و تغییراتی را در بودجه انجام دهند، افزود: اما کار در مجلس سخت است و بسته به شرایط متعدد است که این شرایط در اختیار نماینده نیست.

,

 

,

نماینده مردم بیرجند، درمیان و خوسف در مجلس شورای اسلامی گفت: در سال گذشته اتفاق خوبی که در مجلس افتاد، افزایش فوق العاده بودجه بود که باید ببینیم امسال این شرایط به وجود خواهد آمد یا خیر، اما معمولا شرایط برای تغییر اساسی بودجه کم پیش می آید و ممکن است بودجه در حد 7-8 درصد تغییر پیدا کند.

,

 

,

عبادی بیان کرد: چون ساختار بودجه از قبل در معاونت برنامه ریزی رئیس جمهور ریخته می شود، وقتی به مجلس ارائه می شود جابجایی اعتبار از یک سرفصل به سرفصل دیگر کار دشواری است چرا که هر سرفصلی در مجلس صاحبی دارد که پیگیر آن است.

,

 

,

وی با تاکید بر اینکه دولت نباید در حق خراسان جنوبی اینگونه عمل می کرد تصریح کرد: پیگیری مدیران استان در وزارتخانه ها هم بر روی میزان بودجه تاثیرگذار است، اما بخشی از کار هم به سیاست های دولت مربوط می شود که بطور مثال امسال بودجه راه آهن در کل کشور کاهش یافته و به نصف رسیده است که این موضوع سبب خواهد شد تا بسیاری از پروژه های راه آهن در حال اجرای کشور هم بخوابد.

,

 

,

نماینده مردم بیرجند، درمیان و خوسف در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه نگاه و سیاست های دولت خیلی مهم است تصریح کرد: انتظار ما این است که دولت استان های محروم را مثل هم ببیند و همان بودجه که مثلا برای سیستان و بلوچستان در نظرگرفته؛ برای خراسان جنوبی هم در نظر بگیرد تا برای مردم سوء تفاهمی پیش نیاید.

,

 

,

عبادی در خصوص اختصاص بودجه 5 میلیارد تومانی دولت برای راه آهن خراسان جنوبی اظهارکرد: این اعتبار کم دولت برای راه آهن جای گلایه دارد، اما راه آهن هرگز با بودجه عمومی دولت که در لایحه بودجه بسته شده ساخته نمی شود و این اعتبار کم برای این است که ردیف بودجه ای آن زنده بماند.

,

 

,

وی با اشاره به اینکه قطعا اگر اعتبار بیشتری برای راه آهن گذاشته شود بهتر است، ولی به این معنی نیست که قرار است راه آهن با این اعتبار ساخته شود بیان کرد: اگر اعتبار راه آهن استان ده برابر این مبلغ هم باشد شاید برای انجام مطالعات کافی باشد اما برای ساخت آن تاثیری ندارد و کافی نیست.

,

 

,

نماینده مردم بیرجند، درمیان و خوسف در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه برای ساخت راه آهن باید سرمایه گذار و فاینانس جذب شود افزود: اگر قرار باشد راه آهن با اعتبار دولت ساخته شود، دهها سال طول خواهد کشید، همانطور که برخی از راه آهن های سطح کشور که مسیر آن بسیار کوتاه تر از راه آهن شرق است، دهها سال است که از بودجه عمومی اعتبار می گیرد و شاید پیشرفت آن به نیمه رسیده باشد.

,

 

,

عبادی اذعان کرد: اما رئیس جمهور در سفر خود در ابتدای سال به خراسان جنوبی قول داد که از محل صندوق توسعه ملی برای ساخت راه آهن وام بدهد و بستر این کار فراهم است تا از این وام استفاده شود و برای سرمایه گذار جاذبه ایجاد می کند.

,

 

,

وی با اشاره به اینکه تاکنون چندین بار از طریق وزارت راه اخباری مبنی بر کلنگ زنی راه آهن شرق شنیده شده که هنوز این اقدام انجام نشده است، تصریح کرد: قطعا کلنگ زنی این پروژه اهمیت و تاثیرگذاری بسیاری بر روند پیشرفت آن دارد، همچنین اینکه استاندار خراسان جنوبی هم 20 میلیارد تومان اعتبار برای آغاز این پروژه اختصاص داد خیلی خوب است.

,

 

,

وی به جلسه اخیر مجمع نمایندگان استان با مدیرعامل راه آهن کشور هم اشاره کرد و افزود: این جلسه نتایج و راهکارهای خوبی داشت ولی جزئیات آن قابلیت رسانه ای ندارد.

,

 

,

انتهای پیام/

,

 

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه