اخبار داغ

معاون رئیس جمهور خبر داد؛

افزایش تعداد بانوان تحصیل کرده بیکار طی چند سال گذشته

افزایش تعداد بانوان تحصیل کرده بیکار طی چند سال گذشته
معاون رئیس جمهور گفت: طی چند سال گذشته میزان جوانان تحصیل کرده بیکار در کشور افزایش یافته و زمینه فعالیت آنها در رشته های تخصصی وجود ندارد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از صبح توس، معصومه ابتکار شب گذشته در همایش ازدواج بهنگام، آگاهانه و پایدار که در سالن همایش های علامه بهلول دانشگاه آزاد اسلامی گناباد برگزار شد، گفت: یکی از راهبردهای جدی دولت توجه به اشتغال بانوان است و در این زمینه باید از تمامی توانمندی های دستگاه های مختلف استفاده شود.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, صبح توس,

 

,

وی افزود: طی چند سال گذشته میزان جوانان تحصیل کرده بیکار در کشور افزایش یافته و زمینه فعالیت آنها در رشته های تخصصی وجود ندارد و از سوی دیگر میزان بیکاری خانم های تحصیل کرده نسبت به آقایان افزایش یافته است.

,

 

,

معاون رئیس جمهور اظهار کرد: براساس برنامه ریزی معاونت امور بانوان سرپرستان خانواده ای که خانم هستند نیاز به شغل شرافتمندانه دارند که جهت گیری و اولویت ما ایجاد شغل برای این قشر است.

,

 

,

وی افزود: کارگروه های اشتغال پایدار روستایی که در هر استان و شهرستان تشکیل شده، باید زمینه ایجاد اشتغال در روستاها را با رویکرد توسعه صنایع دستی و محصولات قابل عرضه به بازار ایجاد کنند.

,

 

,

ابتکار تصریح کرد: خوشبختانه شاهد فعالیت های شرکت های دانش بنیان در روستاها هستیم که با ظرفیت این شرکت ها می توان از روش های نوین تجارت الکترونیکی برای تبلیغ و فروش محصولات روستایی استفاده کرد.

,

 

,

وی افزود: یکی از رویکردهای ما در حوزه توانمند سازی بانوان روستایی توجه به حوزه گردشگری است که اعتبارات و بسته های حمایتی خوبی در این حوزه ارائه خواهد شد.

,

 

,

معاون رئیس جمهور توجه به تشکل های غیر دولتی را بسیار مهم ارزیابی کرد و گفت: حمایت و توجه به این تشکل ها می تواند نقش بانوان را پررنگ تر کند و از سویی امیدواریم مجلس شورای اسلامی نیز قانون حمایت از این تشکل ها را تصویب کند.

,

 

,

وی خاطرنشان کرد: بانوان ما در برابر مشکلات نباید بی تفاوت باشند و این بی تفاوتی را صبر معنا کنند، بلکه باید برای حل این مشکلات به دنبال راه حل بوده و بر خداوند متعال توکل کنند.

,

 

,

انتهای پیام/

,

 

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه