اخبار داغ

نماینده مردم ساوه و زرندیه در مجلس:

بودجه ۹۷ انقباضی است/پژوهش لازمه پیشرفت و توسعه هر جامعه

بودجه ۹۷ انقباضی است/پژوهش لازمه پیشرفت و توسعه هر جامعه
نماینده مردم ساوه و زرندیه در مجلس با اشاره به لایحه بودجه ۹۷ گفت: باتوجه به اینکه بودجه سال ۹۷ انقباضی است، شاهد کاهش ۳۰ هزار میلیارد تومانی اعتبارات در بخش عمرانی هستیم.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ محمدرضا منصوری نماینده مردم ساوه و زرندیه در مجلس در گفتگو با خبرنگار نارخبر، پژوهش را شاه کلید حل مشکلات و رسیدن به چشم‌انداز کشور دانست و گفت: پژوهش در مباحث اقتصادی، امنیتی، سیاسی که همواره مورد تاکید رهبر معظم انقلاب است، نقش بسزایی داشته و رسیدن به توسعه پایدار بدون توجه به عرصه پژوهش ممکن نیست.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, نارخبر،,

وی تحریم‌ها را فرصتی برای رشد در عرصه پژوهش دانست و افزود: در شرایط کنونی که تحریم‌های ناجوانمردانه علیه ایران اسلامی اعمال می‌شود می‌توان با تکاء به توان داخلی و با پژوهش در علوم و فناوری‌های مختلف به توسعه پایدار دست یافت و در عرصه تولید نیز به رشد دست پیدا کنیم.

,

منصوری پژوهش را اولین مرحله دستیابی به رشد و پیشرفت در هر جامعه‌ای دانست و گفت: تجربه و تحقیق پایه‌های توسعه بوده که به کشف ماهیت موضوعات مبهم کمک می‌کند و در انجام اقدامات مفدی اثرگذار است.

,

رئیس کمیته فناوری‌های نو و هوا و فضا مجلس اظهار کرد: پژوهش اولین گام برای رسیدن به مرزهای علمی است.

,

بودجه سال ۹۷ انقباضی است

, بودجه سال ۹۷ انقباضی است, بودجه سال ۹۷ انقباضی است,

عضو کمیسیون اصل ۹۰ مجلس با اشاره به لایحه بودجه ۹۷ گفت: باتوجه به اینکه بودجه سال ۹۷ انقباضی است، شاهد کاهش ۳۰ هزار میلیارد تومانی اعتبارات در بخش عمرانی هستیم.

,

منصوری با بیان اینکه برای حوزه پژوهش نیز اعتبارات کمی در نظر گرفته شده است، گفت: بودجه مناسبی در قالب هوا و فضا در نظر گرفته شده که پژوهش نیز زیر شاخه اصلی آن است.

,

وی ادامه داد: یکی از مشکلات کشور عدم استفاده از ظرفیت دانشگاه‌ها در زمینه پژوهش است و بخش خصوصی در این زمینه می‌تواند پیشگام شود.

,

منصوری خاطرنشان کرد: به ازای هر میزان سرمایه‌گذاری در پژوهش تا ۳۰ برابر می‌توان سود بیشتر کسب کرد که این امر بی‌شک در افزایش تولید ناخالص داخلی بسیار اثرگذار است؛ ولی لازمه آن نیز تعریف صحیح اولویت‌های پژوهشی و تخصیص بودجه مناسب با توجه به محدودیت منابع مالی است.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه