اخبار داغ

یک سوزن به خودمان یک جوالدوز به دیگران در روزهای آلوده تبریز!

جایگاه وسایل نقلیه عمومی در بین مردم کجاست؟

جایگاه وسایل نقلیه عمومی در بین مردم کجاست؟
امروز روز حمل و نقل می‌‌باشد و استفاده از وسایل نقلیه عمومی مساله‌‌ای است که در سال‌های اخیر علی رغم خدمات مناسب نادیده گرفته شده است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛به نقل از آناج، در روزهایی که آلودگی هوا سایه ای سنگین و تاریک بر سر شهر تبریز کشیده است بیست و ششم آذرماه به عنوان روز حمل و نقل نامگذاری شده است، حمل و نقلی که این روزها به عنوان مقصر اصلی آلودگی هوا نیز معرفی شده و اجرای طرح زوج و فرد نیز حاکی از این مساله می‌‌باشد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, آناج,

یک‌سوزن به خودمان یک جوالدوز به دیگران

, یک‌سوزن به خودمان یک جوالدوز به دیگران, یک‌سوزن به خودمان یک جوالدوز به دیگران,

وقتی صحبت از حمل و نقل عمومی می‌شود تمام ذهن‌‌ها به سمت اتوبوس‌‌های عمومی و اتوبوس‌‌های تندرو کشیده می‌شود و غالبا نیز همگان منتظرند تا دست به انتقاد بزنند و گلایه‌‌‌های خودشان را مطرح کنند اما اشاره به چند نکته خالی از لطف نیست.

,

علی رغم برخی مشکلات در یک سال اخیر شاهد بوده‌‌ایم که دیگر از تاخیرها و نارضایتی‌‌های مردم در این باب خبر چندانی به گوش نمی‌رسد و حتی علی رغم شلوغی اتوبوس‌‌های خط ویژه در بعضی ساعات اتوبوس‌‌های دیگر غالبا خالی هستند و استقبال چندانی از آنها صورت نمی‌گیرد.

,

, ,

در حالیکه در ساعات شلوغ روز اتوبوس‌‌های خط ویژه با استقبال زیادی مواجه هستند اتوبوس‌‌های معمولی چندان هم شلوغ به چشم نمی‌آید و این نشان می‌دهد همچنان استفاده از وسایل شخصی در اولویت مردم ما قرار دارد.

,

این مثل بسیار درست است که یک سوزن به خودمان و یک جوالدوز به دیگران، زیرا زمانیکه وسیله حمل و نقل عمومی یا همان اتوبوس‌‌ها (در تبریز علی رغم به راه افتادن قطار شهری در برخی مسیرها همچنان این وسیله حمل و نقل عمومی راه گشای استفاده شهروندان و کاهش ترافیک نیست) برای همشهریان فراهم شده است و به نسبت سال‌های گذشته خدمات بسیار بهتری صورت می‌گیرد چرا باید استفاده از وسیله شخصی غالبا تک سرنشین در اولویت باشد؟

,

تبریز همان شهری است که استفاده از بلیط الکتریکی اتوبوسرانی در زمانی کم با استقبال تبریزی‌‌ها مواجه شد و فرهنگ استفاده از کارت به جای پول جانشین آن گردید، هم اکنون نیز می‌تواند شهر اولین‌‌ها در استفاده از وسایل حمل و نقل عمومی شود.

,

مسئولین و هنرمندان الگوی مردم هستند

, مسئولین و هنرمندان الگوی مردم هستند, مسئولین و هنرمندان الگوی مردم هستند,

ایجاد فرهنگ استفاده از وسیله حمل و نقل عمومی اگرچه زمان بر خواهد بود اما نیاز به الگوهایی برای مردم دارد و بدون شک هنرمندان,ورزشکاران و مسئولین اولین الگوهایی هستند که در مردم از آنان پیروی خواهند کرد.

,

تا زمانی که مردم به صورت مداوم مسئولین را پیشرو در این قدم نبینند بدون شک فرهنگ سازی نیز سخت خواهد بود زیرا انتظار دارند مسئولینی که در زمان آلودگی هوا خودروهای شخصی را عامل این آلودگی می‌نامند روزهایی در ماه از ماشین های شخصیشان پیاده شوند و هم قدم با مردم از وسایل نقلیه عمومی استفاده کنند.

,

, ,

در این بین نقش رسانه‌‌ها را در این خصوص نمی‌توان نادیده گرفت زیرا استفاده از وسایل حمل و نقل عمومی و جا افتادن آن به عنوان یک فرهنگ نیاز به یک کار مداوم و تاثیرگذار دارد.

,

خودمان به فکر خودمان باشیم

, خودمان به فکر خودمان باشیم, خودمان به فکر خودمان باشیم,

گاهی برای حل مشکلات و معضلات انگشت‌‌‌ها به سوی مسئولین گرفته می‌شود در حالیکه برخی کارها را می‌توانیم از خودمان شروع کنیم و استفاده از وسایل حمل و نقل عمومی جهت کاهش ترافیک و آلودگی هوا نیز از این دست است.

,

اگر گاهی خودخواهی و اندکی راحت طلبی را کنار بگذاریم و با مسیر کوتاهی پیاده روی و وسیله نقلیه عمومی به مقصدمان برسیم نه تنها روحیه ذاتی و اجتماعی خودمان را پرورش داده‌‌‌ایم بلکه از تنفس در هوایی که هر سانتی متر مکعب از آن نیز سم است خلاص می‌شویم.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه