اخبار داغ

عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس شورای اسلامی مطرح کرد ؛

برخی افزایش قیمت ها در بودجه ۹۷ مردم را دچار سردرگمی می کند/دولت پاسخگو باشد که امسال چه میزان شغل ایجاده کرده است

برخی افزایش قیمت ها در بودجه ۹۷ مردم را دچار سردرگمی می کند/دولت پاسخگو باشد که امسال چه میزان شغل ایجاده کرده است
عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس شورای اسلامی گفت : در این بودجه دولت پیشنهاداتی مبنی بر افزایش عوارض خروج از کشور ، افزایش قیمت بنزین و ...داشته اند که اعتقاد ما بر این است که این اتفاقات به یکباره قطعا مردم را با مشکل روبرو کرده و آن ها را دچار سردرگمی می کند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ شهباز حسن پور عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس شورای اسلامی در گفتگو با کرمان۱۴۰۰ در رابطه با نقاط ضعف و قوت بودجه ۹۷ اظهار داشت : هر بودجه ای دارای نقاط ضعف و قوتی می باشد  و بودجه ۹۷ باید نسبت به سایر بودجه هایی که تا کنون اعلام شده است نقاط قوت بیشتری داشته باشد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, کرمان۱۴۰۰,

وی گفت : طبق سخنان نوبخت اختیارات بیشتری در این بودجه به استان ها داده شده است که این خاصه به حق نمایندگان در طول سال های متمادی بوده است و بایستی اکنون به آن توجه شود.

,

نماینده مردم سیرجان و بردسیر در مجلس شورای اسلامی با اشاره به افزایش سه برابری عوارض برای خروج از کشور خاطر نشان کرد : در این بودجه دولت پیشنهاداتی مبنی بر افزایش عوارض خروج از کشور ، افزایش قیمت بنزین و ...داشته اند که اعتقاد ما بر این است که این اتفاقات به یکباره قطعا مردم را با مشکل روبرو کرده و آن ها را دچار سردرگمی می کند.

,

حسن پور عنوان کرد : مواردی که در بودجه ۹۷ از سوی دولت پیشنهاد شده اند باید در مجلس موشکافانه مورد بحث قرار گیرند و تا زمانی که در مجلس تصویب نشود و به تایید شورای نگهبان نرسد این موارد قطعی نیستند و مجلس بایستی از کارشناسان بخش های مختلف جهت بررسی استفاده نماید تا به یک جمع بندی خوبی برسد.

,

عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس شورای اسلامی بیان کرد : متاسفانه اشتغال موضوعی است که دولت طبق تعهدات خود به آن عمل نکرده است زیرا می بایست سالی یک میلیون شغل ایجاد می کرد حال باید پاسخگو باشد که چه میزان شغل امسال ایجاد کرده است و در این زمینه گزارش مشخصی به مردم ارائه دهد .

,

وی توضیح داد : موضوع دیگری که باید مورد توجه قرار گیرد شفاف سازی وضعیت مالیاتی است زیرا افرادی هستند که سالانه درآمد میلیاردی دارند اما مالیات پرداخت نمی کنند و تنها بخش ضعیف جامعه مالیات پرداخت می کنند بنابراین بایستی عدالت مالیاتی را در کشور رواج دهیم زیرا مالیات را باید شرکت هایی بپردازند که بالاترین درآمد و سود را دارند و این یکی از خواسته های به حق ماست که باید تعیین تکلیف شود.

,

نماینده مردم سیرجان و بردسیر در مجلس شورای اسلامی آب را یکی از چالش های مهم در کشور دانست و افزود : ما در زمینه آب شرب در کشور و استان کرمان نتوانسته ایم آب شرب مردم خود را تامین کنیم و بخش زیادی از روستای ما با تانکر آب دهی می شوند لذا دولت باید در بودجه ۹۷ به این مسائل توجه اساسی کند .

,

حسن پور گفت : اکنون صنعت ما به دلیل نبود آب در حال تعطیلی است و در بحث کشاورزی هم سالانه بیش از ۴۰۰ تا ۵۰۰ میلیارد تومان برای تسهیلات و پرداخت بلاعوض در بحث آبیاری تحت فشار نیاز داریم .

,

عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس شورای اسلامی ادامه داد : در شرق کشور و شهرستان های فهرج و ریگان ۲۵ درصد گردو غبار تولید می شود و این از موضوعاتی است که باید مورد توجه قرار گیرد و بایستی به بحث بیابان زدایی توجه شود .

,

وی گفت : مسئله ازدواج نیز یکی دیگر از معضلات و مشکلات در جامعه ما است لذا بایستی در بودجه برای مشاوره های قبل از ازدواج پیش بینی هایی صورت گیرد و یا حتی در حوزه های علمیه ما در جای جای کشور نیازمند نیروهایی روحانی و جوان هستیم ولی ما شاهدیم بودجه حوزه در این جا کاهش یافته است و این مسئله قطعا ما را در سال های آینده با مشکلات فرهنگی روبرو می کند .

,

نماینده مردم سیرجان و بردسیر در مجلس شورای اسلامی اظهار داشت : در استان کرمان هم ما بایستی به سمت حمایت جدی تر از بخش خصوصی رویم زیرا دولت ها در طول صد سال گذشته در بحث معیشت و اقتصاد ناکارآمد بوده اند .

,

حسن پور در پایان افزود : اکنون ما دارای دولت چابکی نیستیم و تا وقتی دولت ما چابک نشود نمی تواند تحرک داشته باشد لذا امروز ما هیچ تحرکی در بحث بین مدیران استانی نمی بینیم و این جای بسی نگرانی است و در بحث سرمایه گذاری باید همه تلاش خود را برای حمایت از بخش خصوصی و دفاع از عملکرد مجموعه سرمایه گذاران بخش خصوصی قرار دهیم .

,

انتهای پیام/م

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه