اخبار داغ

مدیر جهادکشاورزی سیریک:

اجرای طرح ضربتی ساماندهی شترها در سیریک/ شتران سرگردان به کشتارگاه فرستاده می شوند

اجرای طرح ضربتی ساماندهی شترها در سیریک/ شتران سرگردان به کشتارگاه فرستاده می شوند
مدیر جهاد کشاورزی شهرستان سیریک گفت:در راستای ساماندهی شتران سرگردان و به منظور کاهش تلفات جاده ای 700شبرنگ نصب و بیش از 50شتر جمع آوری شده است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ عون نکویی مدیر جهاد کشاورزی شهرستان سیریک درگفتگو با خبرنگار آذینی گفت: این طرح با همکاری اداره راهداری و حمل و نقل جاده ای شهرستان و شترداران بصورت ترویجی  با هدف ساماندهی شتران و کمک به کاهش حوادث جاده ای اجرا شد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, آذینی ,

وی اظهار کرد: برای اجرای این طرح مشترک جهادکشاورزی و راهداری و حمل و نقل جاده ای بیش از 100 میلیون ریال هزینه شده است.

,

نکویی ابراز کرد: شهرستان سیریک دارای پنج هزار نفر شتر با بیش از  500 نفر بهره بردار است .

,

این مسئول خاطرنشان کرد: نوارهای شبرنگی مخصوص گردن و پاهای حیوانات اهلی  است که قابلیت دیده شدن در شب در جاده جهت کاهش حوادث و تصادفات ،جلوگیری از ناپدید شدن حیوانات در هوای تاریک ، مه آلود و طوفانی  و جلوگیری  از خطر احتمالی برای رانندگان و سرنشینان وسایل نقلیه  است.

,

مدیر جهادکشاورزی شهرستان سیریک بیان کرد: در راستای برقراری امنیت جاده ای در محورهای شهرستان سیریک و جمع‌آوری شتران سرگردان تاکنون بیش از 50 نفر شتر سرگردان در حاشیه جاده های شهرستان سیریک با هماهنگی  دستگاه قضایی جمع‌آوری‌شده است.

,

این مسئول یادآور شد: صنعت شتر دارای در شهرستان با توجه به برخورداری از موقعیت بسیار مناسب و مساعد پرورش دارای مزیت‌های اقتصادی فراوانی است ولی متأسفانه در سال‌های اخیر رهاسازی و سرگردانی آنها معضلاتی را برای مردم فراهم کرده است.

,

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان سیریک اضافه کرد: شهرستان سیریک به علت برخورداری از شرایط و موقعیت بسیار مساعد برای پرورش صنعت شترداری قابلیت و پتانسیل تبدیل‌شدن به قطب پرورش گوشت و شیر  شتر با صنعتی کردن و مدیریت برخوردار است اما متأسفانه بی‌نظمی و سرگردانی برخی شترداران در شهرستان باعث بروز حوادث جاده‌ای برای مردم شده است.

,

نکویی گفت: شتر حیوانی ارزشمند و با بازده اقتصادی بالاست و می توان با کمترین هزینه ممکن نگهداری کرد شتر به دلیل برخورداری دستگاه خاص گوارشی منحصر به ‌فرد بی‌ارزش‌ترین گیاهان را ازلحاظ تغذیه‌ای تبدیل به انرژی و غذا برای خود می‌کند و این در حالی است که در شرایط کم‌آبی  این حیوان تا مدت‌ها هیچ نیازی به آب ندارد و  شهرستان سیریک  یکی از مناطق بسیار مستعد  پرورش شتر است.

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه