اخبار داغ

مدیرکل راهداری وحمل و نقل استان کرمان:

ضرورت استفاده و توسعه ناوگان عمومی به عنوان سرمایه ای برای استان کرمان/شهرداری به وظایف خود در قبال ترمینال آدینه عمل نمی کند

ضرورت استفاده و توسعه ناوگان عمومی به عنوان سرمایه ای برای استان کرمان/شهرداری به وظایف خود در قبال  ترمینال آدینه عمل نمی کند
مقبلی گفت: به همه کسانی که قصد سفرهای درون استانی و برون استانی دارند، توصیه می کنیم از ناوگان ایمن استان استفاده کنند؛ این سرمایه گذاری که در بخش حمل ونقل مسافر انجام شده، باید استفاده و تقویت شود و توسعه بیشتری به این بخش بدهیم.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ خداداد مقبلی درگفتگو با راه آرمان درخصوص وظایف راهداری و حمل ونقل جاده ای استان کرمان به مدیریت حمل و نقل و فعالیت های راهداری شامل نگهداری راه ها و شبکه های ارتباطی راه های استان اشاره کرد و گفت: در ارتباط با نگهداری شبکه ارتباطی، بحث ایمن سازی، روکش آسفالت ، رفع نقاط حادثه خیز، تعمیر و نگهداری پل ها و نهایتا بحث های عمومی ایمنی و ایمن سازی راه ها مطرح می شود.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, راه آرمان,

 

,

مدیرکل راهداری وحمل و نقل استان کرمان اظهار داشت: در خصوص نگهداری راه ها نزدیک به 150 میلیارد تومان از منابع استانی و ملی در شبکه ارتباطی، به تناسب تخصیصی که داده می شود، هزینه می کنیم؛ در سال گذشته یعنی سال 95،  360کیلومتر روکش آسفالت و 8 هزار کیلومتر خط کشی داشتیم و در بحث ایمن سازی 20 نقطه حادثه خیز برطرف کردیم.

,

 

,

وی ابراز کرد: نزدیک به 460 دستگاه ماشین آلات راهداری داریم که در زمینه نگهداری راه ها، شانه سازی و لکه گیری کار می کنند و این خود تقریبا سرمایه بزرگی برای استان هست؛ اعتبارات 96 را هم براساس ابلاغ اعتباراتی که کرده بودند و داریم، به مناقصه گذاشتیم که بعضی پروژه ها شروع شده و برخی هنوز در حال مناقصه است.

,

 

,

تقدیر از رانندگان و راهداران در هفته حمل و نقل و راهداری

, تقدیر از رانندگان و راهداران در هفته حمل و نقل و راهداری,

مقبلی با اشاره به هفته حمل و نقل و راهداری از تاریخ 26 آذر تا یکم دی ماه عنوان کرد: در این روز مراسمی هم برای رانندگان و هم گرامیداشت و تقدیر از راهدارانی داریم که شب و روز وقت خود را در جاده ها می گذارند؛ به ویژه در زمستان و هوای سرد که در گردنه ها مستقرند و برای باز نگه داشتن راه ها سختی های زیادی متحمل می شوند.

,

 

,

وی افزود: در 30 آذرماه نیز مراسمی داریم که قطعا تقدیر از حوزه ریلی، بنادر و دریا و جاده ای به عمل می آید و ما در حوزه کاری خود از رانندگانی که در بحث حمل و نقل کالا و مسافر کار می کنند، تقدیر خواهیم کرد.

,

 

,

ضرورت استفاده و توسعه ناوگان عمومی به عنوان سرمایه ای برای استان کرمان

, ضرورت استفاده و توسعه ناوگان عمومی به عنوان سرمایه ای برای استان کرمان ,

این مقام مسئول با بیان اینکه ناوگان دارای 509 دستگاه اتوبوس است، اذعان داشت: این ناوگان مجهز با عمر کمتر از 15 سال برای حمل و نقل مسافر استان امکانات خوبی دارد؛ همچنین ظرفیت هایی با هماهنگی حوزه گردشگری که در استان رونق گرفته، ایجاد کردیم که بخش حمل و نقل نیز از این رونق بهره مند شود.

,

 

,

مقبلی با تاکید براینکه در حوزه ناوگان عمومی ما ایمنی خوبی حاکم است، خاطرنشان کرد: به همه کسانی که قصد سفرهای درون استانی و برون استانی دارند، توصیه می کنیم از ناوگان ایمن استان استفاده کنند؛ این سرمایه گذاری که در بخش حمل ونقل مسافر انجام شده، باید استفاده و تقویت شود و توسعه بیشتری به این بخش بدهیم.

,

 

,

شهرداری به وظایف خود در قبال  ترمینال آدینه عمل نمی کند/ 5 درصد سهم شهرداری کاملا به موقع پرداخت می شود

, شهرداری به وظایف خود در قبال  ترمینال آدینه عمل نمی کند/ 5 درصد سهم شهرداری کاملا به موقع پرداخت می شود,

مدیرکل راهداری وحمل و نقل استان کرمان در ادامه با بیان اینکه ترمینال آدینه کرمان به صورت مشترک توسط بخش خصوصی و شهرداری ساخته شده است، تصریح کرد: مدیریت این بخش در همه جای کشور برعهده شهرداری است؛ به همین منظور به ازای هر مسافرو بلیطی که برای مسافر صادر می کنیم، 5 درصد سهم شهرداری هاست که کاملا به موقع پرداخت می کنیم.

,

 

,

وی ادامه داد: بنابراین شهرداری به ازای این سهم، باید به مسافر و رانندگانی که در این ترمینال آمد و رفت می کند، خدمات ارائه دهد اما متاسفانه شهرداری این وظیفه خود را انجام نداده و این ترمینال با شأن مردم و امکاناتی که از لحاظ حمل و نقل فراهم کرده ایم، هماهنگی ندارد.

,

 

,

مقبلی با اشاره به برخی از این مشکلات گفت: چند روز قبل در سالنی که شرکت ها بلیط می فروشند، به دلیل قطع بودن گاز و سرمای شدید، مسافران گله مند بودند؛ این در حالی است که طی جلسات متعدد با شهرداری، این نهاد زیربار مشکلات نرفته و ادعا می کند پول نداریم در صورتی که به ازای هر مسافر این پول دریافت شده و به حساب شهرداری ریخته می شود.

,

 

,

تخلفات رانندگان در کمیسیون ماده 11 بررسی و رسیدگی می شود/ مسافران هرگونه تخلف را گزارش دهند

, تخلفات رانندگان در کمیسیون ماده 11 بررسی و رسیدگی می شود/ مسافران هرگونه تخلف را گزارش دهند,

وی درخصوص مواردی که لازم است توسط راننده در قبال مسافران رعایت شود، تاکید کرد: طبق تعهداتی که شرکت های مسافربری به مسافر دادند و در تعهدات خود و اساسنامه هست، مواردی وجود دارد که رانندگان باید رعایت کنند که از جمله آنها برخورد مناسب راننده و حتی شرکت های مسافربری با مسافران است.

,

 

,

مدیرکل راهداری وحمل و نقل استان کرمان بیان کرد: راننده باید از توقف های غیرمجاز و غیرضروری در طول مسیر خودداری کند؛ ما سامانه سپه تن را در کلیه اتوبوس های ناوگان عمومی نصب کردیم که توسط پلیس رصد می شود؛ همچنین در صورت هرگونه خلافی از جانب راننده که ایمنی مسافر را به خطر بیندازد یا عدم توقف برای فریضه نماز، بداخلاقی با مسافر و دریافت پول اضافه، طبق آیین نامه تنظیم شده با راننده برخورد خواهد شد.

,

 

,

مقبلی خاطرنشان کرد: دو کمیسیون داریم در خصوص مسافر و راننده وجود دارد؛ اگر راننده تخلفی انجام دهد و مسافر این تخلفات را گزارش دهد، تخلف در کمیسیون ماده 11 بررسی وبراساس دستورالعمل با راننده برخورد می شود؛ همچنین برای شرکت های مسافربری و باری هم کمیسیون ماده 12 هست که هرگونه تخلفی در این کمیسیون بررسی و برابر ضوابط برخورد لازم صورت می گیرد؛ کافی است مسافرین درصورت مشاهده تخلف آن را گزارش دهند تادرکمیسیون ها بررسی شود و حقوق مسافر و صاحب کالا به آنها داده شود.

,

 

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه